Dálnice D6 je o 6,5 kilometru delší, silničáři otevřeli přeložku u Krupé
Nový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhé dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit necelých 60 kilometrů dálnice.
Při jízdě v noci be směru od Prahy vypadají auta jedoucí po staré silnici ve směru na Prahu, jakoby jely po dálnici v protisměru. Je to celkem nepříjemné a dovedu si představit, že někteří řidiči zazmatkují.
Na Šustne už nebudou,nehody, to je výborné, ale v Lišanech se z toho pos……Ten tankodrom přes obec dělá z prázdných naklaďáků skákající monstra a teď jich tu bude jezdit ještě více. Co by na to řekla hygiena,kdyby tu změřila hlučnost.
Největším přínose stavby je to, že se nepojede pře křižovatku u TankONO u Krupé. Tam jsou nehody na denním pořádku.
Pak občas přejezd.
No a nějakou minutku to taky zrychlí.
Když se to soutěží, tak samý kecy, a když je to hotový, tak samá chvála.
Co je to odpočívka? Český výraz je odpočívadlo. Který pitomec přišel na další “ skvělý “ výraz?
Tohle si říkám poslední asi 2-3 roky, kdy se s tímhle výrazem tady (ale asi i v jiných médiích) nějak víc setkávám, taky. Já to měl taky jinak celý život (a už to pár desetiletí bude) taky zafixované jako odpočívadlo…
Zkouším trochu Googlit, na Wikipedii mají jako hlavní heslo taky Odpočívka a je tam uvedeno „nebo také odpočívadlo“. Zajímavé je, že na webu Čeština 2.0 je termín „odpočívka“ zadaný někdy v roce 2018… Že by to tehdy byl nějaký nově vzniklý termín a někdo se snažil to od té doby prosazovat místo toho původního?
Napište si do Googlu třeba “odpočívka Jáchymov”, mrkněte na fotky a pak něco vykládejte o původních výrazech 😉
Odpočívka je standardní výraz, který se v dopravní hantýrce používá dlouhodobě.
Napište si do Googlu třeba “odpočívka Jáchymov”, mrkněte na fotky a pak něco vykládejte o českých výrazech 😉
Jedine co potrebuji slabsi regiony je vybudovat infrastrukturu od statu, zbytek vyresi soukromy sektor sam
Ovšem pokud ho náš evropský socialistický superstát milostivě nechá fungovat.
Už jsem se po něm projel, je to příjemný a hlavně to nedrncá😁. Když jsem jel na Prahu v asi 9:45 u Krušovic, potkal jsem ministra Kupku, jak jede na slavnostní otevření. A když jsem se před 12:00 vracel, už to nešlo jinak než po dálnici. A tu spojovačku ze staré karlovarky na dálnici už odfrézovávali. Hezky klucí, správnej fofr.
S tím vlakem když máš štěstí, jednou jsem to měl vlakem asi za sedm hodin a něco. Holt když chce někdo umřít a při tom naštvat co nejvíc lidí… 🤷🏻♂️
Vlak to nedává z centra, ale z nádraží na kopci. To jen pro přesnost.
A v Parze zas moc auto nepomůže při motání se centru, vždyť i autobusáci raději končí u Metra (neco o PR o P+R, skutek pokulhává).
Tak to už jsme za polovinou. Skvělé! 👏
Oproti dnešku se ten čas zase už tolik nezkrátí, po současné jedničce se dá skoro celou dobu jet stovkou, mírně zdržuje akorát průjezd Hořesedly a Petrohradem. Spíš to bude spolehlivější, že půjde snáz někde předjet kamion (i když tady byl problém hlavně okolo Lubence, což už není) a nedojde k velkým zdržením v případě nehod, třeba na jesenické křižovatce. U vlaku se to mírně zkrátí po modernizacích okolo Chomutova a Mostu, ale výrazněji až s VRT úseky mezi Ústím a Prahou. Zároveň ten vlak docela dost staví, což dává smysl, s tím že expresní vrstva teď smysl nedává, začne ho… Číst vice »
Vůči dnešku se pro běžného řidiče cesta do Karlových Varů zkrátí cca o 15 min po tom co bude dokončena celá dálnice.
Ano tak nějak. Jestliže chybí nějakých 55 km, po kterých se pojede 130 km/h, potrvá to 25 minut. Pokud se dnes toto jede o 15 minut déle, tedy 40 minut, vychází průměrná rychlost 82 km/h, což v závislosti na provozu může být pravda. Ovlivnit to můžou různě se předjíždějící kamiony, kterých na D6 nejspíš ještě před jejím dokončením přibude, protože se přelijí mj. z D5 (což je do určité míry žádoucí).
To zkrácení je asi, jak pro koho. Já používám tempomat a na normální silnici mezi vesnicemi nastavuji 92 km/hod. Na dálnici 112 km/hod a minimálně na D10 je to rychlost pro zhruba třetinu osobních aut. Těch 130 km/hod jezdí podle mých zkušeností tak 20% aut. Většina jezdí méně. Troufnu si tvrdit, že na D1 nebo obecně na úsecích, kde se jezdí delší trasy, bude více rychlejších řidičů. Na úseku Mladá Boleslav – Praha Černý Most mi přijde, že 130 km/hod stejně nic nezrychlí, komfort cestování je nižší, spotřeba vyšší… Takže ta úspora času je marginální při porovnání průjezdné silnice první… Číst vice »
Tak v sobotu jsem najel po D1 asi 300km a jediné auto, které jelo na úrovni 110km/h byla Tesla model S, všichni ostatní spíše 130+km/h.
Zrovna D6 po dokončení bude asi jeden z největších kandidátů na rychlost 150…
Nevím no … jezdím s tempomatem na reálných 130, a aut, která mě předjíždí, je oproti těm, co předjedu, marginální množství.
Franta má pravdu.
Tady hooodně záleží, kdy se jede. O vikendu? Souhlas. Ve všední den? Tempo bývá rychlejší.
Moje zkušenost z D10 je tempomat lehce pod 130 a můžu jet ve vláčku od Bolky do Turnova s občasným předjetím nákladu nebo klouboučníků.
Tou stovkou se tam sice jet dá, pokud ale není provoz. Pokud provoz je, tak se o stovce může nechat jenom zdát.
A nezapomínat na železniční přejezdy, to se minimálně na pár minut zapíchnete.
Vzpominam na spoluzaka, co jezdil studovat z Varu k nam do Ostravy, coz byl pred x lety pomerne nezvyk. Na otazku, jak dlouho mu to trva vlakem mi odpovedel, ze 14 piv 😉
Tvl tak pokud chce mít člověk rezervu a třeba i někoho pohostit, tak je to na to natáhnout do vlaku celou basu…
Vím o jednom, co na VŠ denně z KV dojížděl do Prahy. Masochista.
Krasa strida nadheru. Krupa a křižovatka Sustna a vlastne všichni motoristi si dalnici opravdu zaslouzili. Nepolevovat a do par let jezdime do/z Varu bezpecne a rychle. Na rade s letosnima otvirackama je D4, D3 a D55, juchu…
A příští rok D35.. juch
Je škoda, že se spolu s D35 ve směru Hradec Králové – Turnov nestaví paralelní dvoukolejka.
Dobré, o 6,5 Km příjemnější svezení do Varů.
A každý další rok aspoň 12-14km dalšího úseku. By se už mohli vykašlat na to letiště, když to dá autobus za něco přes hodinu.
Vzdálenost bude podobná jako London-Stansted. Stačí to pojmenovat na Praha-Karlovy Vary a můžou létat dál. 🙂
Bohužel, tohle nevyšlo ani u Pardubic, které jsou mnohem lépe dostupné autem i vlakem.
Autem ano, parkoviště vedle budovy dokonce zdarma. Vlakem nikoliv, MHD z hlavního nádraží na letiště nic moc. to by se musela protáhnout vlečka před terminál a nasadit aspoň 1x 810 nebo něco podobného.
Kuš s 810. Autobus navázaný na přílety letadel jako posila běžné MHD, část zálohy přesunutá z vozovny Dukla (ani ne 2 km). Může být i parciální trolejbus.
Vlečka na aerodromu v Pardubicich končí ani ne 200 metrů od terminálu.Jen by to chtělo trošku šíbování z trati od Phy.
Letiste Marka Ebena 😉
MEI (Mark Ebony International)
Jenže Karlovy Vary se anglicky i německy píšou Karlsbad a v tom je problém. Hikaru Nakamura je docela zcestovalý po šachových turnajích ale i on se občas splete – Karlsbad není a ani nebyl v Německu. Jen to zní moc německy.
Karlovy Vary se se anglicky NEpíšou Karlsbad !!!! Ale normálně Karlovy Vary.
V USA znají z Čech jen Prague a Carlsbad.Tak bych jim to nevymlouval.:-)
Pravda, až bude D6 hotová, tak se dá reálně i busem do Prahy dojíždět.