Dálnice D52 jde po 16 letech znovu do procesu EIA, Nové Mlýny překoná po mostě

Dálniční estakáda přes nádrž Nové Mlýny, vizualizace. Pramen: ŘSDDálniční estakáda přes nádrž Nové Mlýny, vizualizace. Pramen: ŘSD

Oproti předchozímu řešení vedení dálnice na náspu je dnes navrhováno vybudování mostu přes Nové Mlýny.

126 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kleist

Tak ono poslední dobou rakušáci taky s tou výstavbou začínají zpomalovat kvůli ekologům. furt jim kus té A5 k hranicím chybí vym že ten obchvat té vesnice u hranic je navržený pro pozdější přestavbu na dalnici ale nevyplatilo se to náhodou udělat rovnou jako dálnici? S1 se jim taky nedaří dostavět a to je škoda mohly mít dobrej velký městský třičtvrtě okruh takhle se jen vyhodilo hodně peněz za ty tunely co se nachází v pravo od A5 když jedete z Brna. Je jich tam myslím fakt hodně ale aut tam jezdí jak na silnici 1 třídy. Jinak obecně se… Číst vice »

Elvis

Ještě k té estakádě, ono je to trochu Šalamounské řešení, bo jsou tam rozporuplné požadavky dotčených orgánů. V obecné rovině jde o následující: a) požadavek samospráv zachovat stávající komunikaci vedle dálnice, to znamená rozšíření hráze b) požadavek vodohospodářů na nesnižovaní retenčního objemu nádrže rozšířením hráze c) střední nádrž je v Natura 2000, požadavek ekologů nezasahovat do ptačí oblasti + případná kompezační opatření (náhradní vodní plocha, ostrovy pro hnízdění, výsadba…) d) v neposlední řadě lepší směrové a výškové vedení dálnice Varianta estakáda se tváří, že nic nezabírá, nesnižuje objem hráze a stávající komunikace zůstane. Ale i tak bude těžké získat pro… Číst vice »

des

Četl jsem to, vedení po estakádě je varianta B, varianta A je přisypání hráze. Myslel jsem že server Z dopravy má trochu odbornější ambice, ale spletl jsem se. Nechápu co si redakce slibuje od bulvárních titulků se zavádějícími informacemi. Ženy v domácnosti jim sem chodit nebudou ani kdyby se po….

bkv

varianta A je násyp v horní nádrži…

Jandera

klidně estakádu…ale hlavně už proboha začněte stavět….

Venca

Je ostuda, jak dlouho to trvá. Je ostuda, že nemáme ani jedno dálniční spojení s Rakouskem. Skoro vždy bych s Vámi souhlasil, ale pokud to má vypadat jako na tom obrázku, tak říkám, že je to hrozný hnus a to existuje takových krásných dálničních staveb.

Jandera

hnus nehnus + + trochu mi to připomíná nekonečné americké mosty přes mělká jezera na jihu – samozřejmě že bych ocenil něco vizuálně poutavějšího, ale asi by to doštěkalo jednak na financích a druhak na věčně se odvolávajících projekčních kanceláříchm které nevyhrajou architektonickou soutěž…

Joker

Pořád se tu vykřikuje, že chceme být jako v „západní Evropě“ a přitom nás tady během 20ti let totálně vyšikanuje skupinka aktivistů a kverulujících občanů. Asi bychom měli přehodnotit naše postoje a vize než se z naší země stane postmoderní skanzen s prastarou infrastrukturou.

pako

panebože co to soudruhy projektanty zase napadlo. ve skrytu duše doufám, že je to taktika a závěrem eia bude, že optimální je vedení ve výšce stávající silnice…

Jiří Kocurek

Nejspíš dostali takové zadání trasy.

Vojtěch

Kladu si otázku, jak by úsek pohořelice-drasenhofen řešili rakušáci, kdyby se tahle krajina a tyhle problémy nacházely na jejich území. Třeba tunelem od Nové Vsi po Bavory? Nádrž je údajně poměrně mělká… Nebo by řekli, že nic stavět nebudou a radši postaví železnici a cyklostezky?

K.S.

No s tou novou destruktorkou by možná dálnice nebyla, ale tato cesta je součástí transevropské sítě…

Jiří Kocurek

Když přišlo tornádo, tak poslali na pomoc 20 sanitek. To by bez silnice nešlo.

Pája

Jj, i nějaký ten vrtulník. V tu chvíli měla taková rychlá pomoc cenu zlata. Mimochodem – četl jsem o tom, že dva vlaky (Panter v Břeclavi a nějaký snad EC nebo co do tuším Rakouska v Hodoníně) byly zastaveny na poslední chvíli. Ani se mi nechce představit si dva vlaky s lidmi v tornádu.

K.S.

Otázka je kdy a kde by to chytly. Klidně je možné že by už bylo chobot mimo trať, ale do něčeho by vletěly. Stejně je to skoro fascinující jak tam je kus totálně zničený a o kousek dál stojí stromy na kterých není ani vidět že by byly nějak olámané.

Ivo Havlíček

Doufám, že varianta s megalomanskou betonovou estakádou neprojde.
Pokud ano, zničí se krajinný ráz, kterých je v tuzemsku poskrovnu. Bude to ukázka bezohledné „industrializace“ krajiny.
A ještě něco, myslí někdo na ohromné náklady, které se budou v budoucnu muset vynaložit na sanaci estakády, až skončí její životnost?

Kandelábr

To se nechá spadnout do vody…

K.S.

Teď mne tak napadlo, co když to je záměr? Pomsta za to že to blokovali?.

Milan

Krajinný ráz zničila už nádrž, s tímto přístupem by nešlo postavit nic. Aut tam jezdí hodně, lepší cesta je třeba, tak ji tam postavíme.

Jan

Obávám se, že zbývajících 10% důvodů k žalobám bohatě ekoteroristům postačí. A to nemluvíme o bezdůvodných žalobách…

K.S.

Teroristicky se ale dost často chová právě stát.
Nehledě na to, ten devadesátkový patvar by to chtělo zapomenou, jinak se z marastu nikdy nevyhrabeme.

Vladimír Bílý

Začínám mít z posledních trasování od ŘSD špatný pocit. Naprosto zbytečný tunel u Vysokého Mýta=problémy. Naprosto zbytečná mega estakáda přes Nové Mlýny=budou problémy. Nemluvě o tom, o kolik víc to bude stát a za jak dlouho se to postaví.

Couler

V čem je tunel u VM zbytečný ?

Vladimír Bílý

V poměrně rovinaté krajině vymyslet trasu tak, aby vedla tunelem přes jediný brdek v okolí a tvářit se, že to tak má být, to už je jistá forma umění:-)

Jiří Kocurek

Tunel Homole? Ale tohle trasování vymysleli už za minulé vlády.

Jiří Kocurek

Mě to přijde nako dobrý nápad. Než zadraho dělat v rovině ekodukt, tak to ražíznout na svah kopce.

Pája

Já taky. Třeba jak bude probíhat zimní údržba nad vodní plochou?

X 1

Tak jako jinde ve světě. Není to jediný most na světě přes vodní hladinu.

Jiří Kocurek

Jako Šmejkalka? Narozídl od Švihova nejsou Nové Mlýny vodárenská nádrž.

Jiří Kocurek

Mea culpa! Pletu si mosty, Sedlice jsem měl na mysli.

Gwann

ano, ano, šmejkalka je u hrusic, přes potok známý od lady 🙂

HaPe

Podobně jako na náspu…

Elvis

I když je trasování D35 mimo téma, tak Svitavská pahorkatina se táhne od Boskovic po Letohrad, na východní straně končí Hřebečovským hřbetem, kde je výškový rozdíl cca 200 m na 0,5 km, i na stávající I/35 je Hřebečský tunel. Jediný smysluplný průsmyk je Třebovické sedlo (u České Třebové), kde již teď vede 2x železnice a 2x silnice. Takže by mě to lepší řešení i zajímalo.

Gwann

čistě technicky tam je ještě průraz orlice hřebenem pod letohradem, ale to zrovna smyslupné není

Jiří Kocurek

Prakticky by to znamenalo 10-15 let odkladu, než se vypapíruje úplně jiná trasa.

Gwann

taky to nepovažuju za vhodné ani proveditelné. jen reakce na jediné použitelné…třebovicke sedlo. nikoliv, dve sedla. ale to pod Letohradem daleko méně vhodne

Gwann

PS: on se k té orlicí nějak proklickovat by taky nebylo jen tak a opravdu radši o tom ani neuvazovat

Beekee

IMHO si pletete tunely. U Vysokého Mýta kde je tunel Homole to ani zdaleka není tak dramatické. Ten kopec by určitě šlo severně obejít (teoreticky).

Gwann

no, nejsem temnější znalec, ale krajina je osidlena celkem značně a už tak se tam trasa D35 vine jako uzovka

Gwann

myslím, že průchod hrebecskym hřebenem bude stejně někde u hrebce, takže se těším na nálezy důlních děl, uhlí a tak podobne

Zdendik

Mám ten dojem, že tohle je docela elegantní řešení, i když založit pilíře nebude žádná legrace. Chápu ekology, že se jim divočina v podobě náspu přes jezero, širokém v koruně tak 25m, moc nezamlouvala. Vizualizace celého úseku vypadá slušně a propracovaně. A protest rakouských spolků – jejich mluvčí je Patrik, to říká vše.

Pája

Zase Patrik? Ach jo 😯

Lojza

Dálnice na Vídeň měla být už dvacet let postavená, je to základ rozvoje regionu, nevím co pořád řešíte.

Pája

Jj, hned zkraje 90. ji V.K. sliboval a já jsem doufal. Jenže sliby se slibují – a nikdo soudný už jim prostě nevěří.

Jiří Kocurek

řeší se, jak ji postavit, protože to stále ještě není vyřešené. Mimo jiné kvůli přístupu „proč to řešit, když to má být dávno hotové“.

Zlámalík

Nemyslím, že most je lepší řešení. Složitější na založen, údržbu, přístup, hluk. Dosypal bych hráz (na straně odvrácené od Pasohlávek, kde je víc místa) a dálnici poslal tudy, se skleněnou protihlukovou stěnou a omezením na 100 km/h. Pak se vejdou i poloměry a současná silnice může zůstat.

Petr

střední nádrž ( kde je kostel ) je přírodní rezervace, tam se nic nepostaví

Couler

Je to uměle vytvořená stavba, proboha. Žádná přírodní rezervace. To, že to tvrdí nějaký ekolog, to je věc druhá.

K.S.

Právě že je, ono se tam dost zalíbilo ptákům a tak.

ukulele

Buďte si jistý, že v těch lužních lesech bylo ptáků daleko více.

Vladimír Bílý

Před 30 lety přírodní katastrofa, dnes si tam nemůžete dosypat hráz? Hranice rezervace by se daly změnit, kdyby místo slepého a nesmyslného bazírování na principech byl na stole racionální přístup.

LKB

Fascinuje me hromada diskuzi, ktere k D52 jsou a ktere nevedou k reseni soucasne situace. Proste je potreba prestat vymyslet ruzna jina reseni a postavit co nejrychleji ctyrpruhovou dalnici z Pohorelic, jih do Mikulov, statni hranice. Nic vic, nic min. Most bude fajn, i z hlediska zachovani puvodni silnice.

A obchvat Breclavi na I/55 (ktery zatim neni) casem bude stejne treba rozsirit na ctyri pruhy jako zakonceni D55, Rakousko si tam casem take dokonci kapacitni komunikaci. Nicmene mezinarodni smlouva rika, ze nyni se stavi D52 k hranici na Mikulov.

Marek

A proč to neudělat rovnou????? a žádná D52 , která když ji budovaly měla jít směr Znojmo max. Nový Přerov jako spojnice s Rakouskem. A jen pro doplnění Rakousko přhodnocuje plány na spojení s ČR přes Břeclav. ČR není tak bohatá aby měla 2 dálnice 20 km od sebe ,když jsou i důležitější dálnice.

Jiří Kocurek

Byl bych pro variantu po hrázi, od Perné po Pasohlávky bez poplatku. To aby se nemusela nahrazovat současná jednička adekvátní komunikací. A pak rozšířit tu souběžnou cyklostezku do parametrů okresky, aby měl kudy projet traktor, protože na dálnici nesmí, nemá kostrukční rychlost 80 km/h a vyšší.
Přijde mi to jako nejmenší zásah, jak do krajiny, tak do nádrže samotné.

Petr

Jednu dobu byla varianta oblouk kolem Vlasatic a mezi Drnholcem a DD k Mikulovu, spěchající do Chorvatska a Poláci z Vidně by to prosvištěli a kdo by jel na Pálavu tak sjede a kochá se

Vladimír L.

Proč vlastně musí být oba směry dálnice vedle sebe? Nepřemýšlel někdo, že by se ty pásy rozdělili a každy jel v tom úseku jinudy?

Martin

to samozrejme mozne je, a neni to az tak neobvykle…
Na druhou stranu, viadukt me prijde setrnejsi nez sypana hraz…

Gejza

Já si myslím, že tomuto projektu nejvíce škodí slepé lpění na dálničních parametrech. U té komunikace nejde primárně o maximální rychlost, ale o dostatečnou kapacitu. Kdyby se to dělalo v parametrech kapacitní silnice I. třídy s návrhovou rychlostí 90 km/h (od začátku nádrže po Mikulov), mohla by se nádrž překlenout po dosypané hrázi v jedné stopě se stávající silnicí a se stávajícími poloměry oblouků. Šířka vozovky by mohla být užší a pro krajinu šetrnější. Středový dělící pás by mohl být širší a pro minimalizaci negativního dopadu na krajinný ráz by mohl být osázen kompoziční zelení (stromořadím) – stejně jako oba… Číst vice »

M M

Jsem z regionu a myslím si to samé. Dálnice tam reálně potřeba není, stačil by v pohodě čtyřproud na 90 km/h. Silnice stejně kompletně vede mimo zástavbu (kromě omezení u Aqualandu). Dálnice podle mě kromě krajinného rázu i naruší místní vazby, protože paralelní okresku vedle ní stavět nebudou, takže by mě zajímalo, jak se potom bude jezdit třeba z Horních Věstonic nebo Pasohlávek do Mikulova…

Gejza

Kromě úseku přes nádrž tam ale paralelní komunikace plánovaná je. Jinak souhlas.

Jiří Kocurek

Jak se bude jezdit? Dalo by se to řešit úsekem bez poplatku, ale neřeší to zemědělskou techniku apod.

jan v

Podobným způsobem byla v devadesátých letech upravena silnice z Nového Jičína do Příbora. Navrhovanou devadesátku dodržovaly maximálně kamiony. Silnice byla pozděj, za vynaložení značných nákladů přestavěna na dálnici.

Jiří Kocurek

Opatrně s tím. Tohle, vylepšné, měli v polsku. Člověk jede po dálnici, najednou v levém pruhu traktor. Stojí! Odbočuje doleva! Něco podobného je v u letiště na Pražském okruhu. Opatrně as tím.

Gejza

Nikdo netvrdí, že tam mají být úrovňové křižovatky a připuštění pomalu jedoucích vozidel. Jenom bych to nestavěl v kategorii R 25,5/120, ale s nižší návrhovou rychlostí, užší vozovkou, užšími poloměry oblouků (tam kde by to bylo ku prospěchu věci) a s krajinotvornými opatřeními (zejména stromořadími). Trochu bych to přirovnal třeba k R35 mezi Turnovem a Libercem (dnes je v kategorii I/35).

Couler

Ale v případě D52 by to vedlo pořád stejně rovně jako současná silnice. Vždyť D52 tak z 90% (kromě obchvatu Mikulova) vede ve stejné stopě. Jediné narovnání se nachází myslím kolem Aqualandu. To by byl asi jediný přínos. Stromořadí tam nikdo nikdy nepovolí a je jedno, jaká to je kategorie.

Gejza

Proč by neměl nikdo povolit stromořadí?

K.S.

Protože hráz.

Couler

Dalo by se souhlasit, ale jaký je v praxi rozdíl právě mezi 4-pruhem S 21,5 a nebo D26,0 ? Jedna je o pár korun levnější ale nemá odstavný pruh. Žádný další rozdíl není, 90% osobních aut tam stejně povalí 120-140 km/h a je jim úplně jedno, jestli je to D nebo SMV – hluk stejný. 😉

Gejza

Co úsekové měření?

Couler

Pardon, ale vaše uvažování považuju za opravdu velmi zvrácené. Jako budeme dávat úsekové měření do polí, aby tam auta jela 110 místo 130 ? K čemu ? Úsekové měření chápu tam, kde je potřeba donutit dopravu zpomalit KVŮLI BEZPEČNOSTI !! Nebo budiž, kvůli hluku přímo uvnitř městské zástavby. Prosím vás nevymýšlejte s prominutím nesmysly. Tady to není nějaký národní park, kde by měla být opatření, tunely apod. Je to obyčejná umělá vodní nádrž, která se z 2-pruhu má rozšířit na 4-pruh a v jednom místě trochu narovnat. Aut zde bude jezdit víceméně pořád stejně. Dopad na krajinu nula. Na rozdíl… Číst vice »

David

To úsekové měření je potřeba právě kvůli tomu, že je tam vodní nádrž… Voda přenáší hluk omnoho lépe než vzduch, proto je nutné využít každé malé možnosti jak ten hluk minimalizovat. Na té trase už teď jezdí každý Polák 150kou na 90, a na takové lidi neplatí nic jiného kromě úsekového měření

Herold

Neumíme postavit dálnici do Vídně, a tak jezdíme po staré silnici.

Na té se poškodí most.

Neumíme ho opravit, tak tam dáme starý most vojenský.

Ten se poškodí a další nemáme.

Tak na něm snížíme rychlost na 20 km v hodině, nainstalujeme úsekové měření a vesele vybíráme pokuty.

Defenestrace se kupodivu nekoná.

(c) Miroslav Macek, 2019

Petr

Nejchytřejší Macek… hráz se dokončila někdy v roce 1987(88?)a po 89 se z obyčejné cesty stal spojnice jih – sever s kolonami přeplněných kamionů, kdyby se už v 90′ dokončil čtyřproud až k Mikulovu nemusela se dělat generálka zničené hráze

Herold

To je ale právě pointa toho příspěvku, Mlho…neschopnost českého státu dokončit po 30 letech dálnici do Rakouska, za kterou v podstatě trestá občany.

Jiří Kocurek

Tehdy to byla silnička do pohraničního pásma, kam se mohlo jenom za určitých podmínek. Kdokoliv cizí byl podezřelý, že chce nedovoleně opustit ČSSR. A soudruzi doufali, že to tak zůstane na věky.

K.S.

Horní? Ta je už někdy ze 60.

Petr

Horní dokončena 1978

Gwann

a co kdyby tu nádrž při stavbě vypustili…a už nenapustili…?

Facepalm

To by bohužel dnes nadělalo víc škody než užitku. Jakkoli si myslím, že ten bolševik, co vymyslel, že půlku lužních lesů je dobrý zatopit a druhou vysušit, by se měl smažit v pekle.

Gwann

určitě se smaží, to bych se nebál.

Pája

Taky bych přihodil polínko pod kotel. Aby mu nebyla zima. Takový jsem dobrák 😃

K.S.

Komunisty ani peklo nebere, takže polínkem ho maximálně trefíte do hlavy. To nevíte že komunisty ani peklo nebere?

ABC

ekologové by měli jásat!

Vodnímu dílu ustoupilo přes tisíc hektarů lužních lesů i obec Mušov, po které zbyl jediný pozůstatek, a to kostel trčící z hladiny prostřední nádrže. „Lužní lesy s meandrující řekou a mrtvými rameny neměly v Evropě obdoby. Nové Mlýny nikdy neměly stát,“ zlobí se i po letech ekolog Mojmír Vlašín.

https://breclavsky.denik.cz/z-regionu/nove-mlyny-slavi-tricitku-stale-maji-sve-odpurce-20190305.html

Jiří Kocurek

Nojo no, nikdy se to stát nemělo a zastřelit každého, kdo by to chtěl napravit.

K.S.

Kdyby ty nádrže nebyly, tak tu ryby chodí pěšky… a pak chcípnou.

K.S.

Jinak vzhledem k tomu že v ČR chybí zádržná kapacita asi 4 miliard kubíků vody, tak by ty nádrže bylo třeba ještě o chlup rozšířit. Terén tam na to v okolí je.

Gwann

promiňte, ale zadrzna kapacita poměrně mělké nádrže není nic moc z důvodu odparu. velká díla moc nepomuzou. musim zvýšit retencni schopnosti krajiny – cili zrušit meliorace, cesty, co lesů odvádějí vodu, regulace nejmenších toků, obnovit raseliniste, kde to jde a dává smysl, atp. to si pomůžeme výrazně více a lépe než tímhle monstrem.

K.S.

Nové Mlýny jsou poslední místo kde se ta voda dá zadržet a nějak v regionu zužitkovat. Dokud se nepodaří v jiných regionech udělat úpravy, tak nějaké úvahy o vypuštění VDNM jsou tak trochu mimo.

Za monstrozitu na tom vodním díle považuji tak maximální boční hráze na hranici luk a lesa a nevyužití přirozených vrstevnic (Ne že bych tedy navrhoval zatopení Strachotína, ale na pravé straně taková místa jsou.)

Jenom pro zajímavost, mělká jezera do krajiny jižní Moravy taky patří. až do 19. století třeba existovalo Kobylské, Čejčské a občasně i Terezínské jezero.

Gwann

jsem laik, ale osobně bych viděl raději než nové mělké přehrady…opatření k zasakovani srážek v krajině a různé mokrady etc.

že s VDNM už nejspíš nikdo nic nenadělá je smutná pravda. jen bych tuhle vopicarnu nerad viděl kdekoliv jinde. přehrady nejsou vsespasne. mnohem lepší je slušně se chovat ke krajině. pokud to po tom drastickem odvodneni ještě jde…

K.S.

Znovu, odkud nenapravíte stav krajiny v polovičce Moravy, tak vypouštět VDNM prostě dost dobře nejde. Ano, dá se ještě dále modifikovat a upravit tak aby byla přijatelnější, což podle mého může zahrnovat jak její mírné rozšíření, tak přebudování středního segmentu na něco zajímavějšího ;), ale obávám se že by bylo třeba někde v okolí vytěžit pár set tune vápence (využívání žul a pod. v místních rybochodech nechápu) On by si i třeba Střekov zasloužil nějakou tu drobnou modifikaci. Co se týče toho rozšíření, jednalo by se dohromady o necelých 200 ha tak aby hranicí nebyla hráz, ale příslušná kóta, tím… Číst vice »

Gwann

PS: jezera byla, jen „přirozená“, nikoliv porucime větru desti

K.S.

A jedno bylo poloslané a jedno sirné (ale zdá se že někde v 1. století se něco pohlo a přívod této vody se uzavřel, vedle zbyl jenom pramen Heliga). Spíš jde o to že takováto vodní plocha není něco co by apriori do oblasti nepatřilo. Pokud bychom chtěli aby poměr VDNM a Kobylského jezera byl vůči jejich tokům stejný, musely by Nové Mlýny mít asi 400 čtverečních kilometrů, dnes mají nějakých 30.

Potřeba je spíš nalezení toho jak tu nádrž ještě vylepšit, protože tam jsou nějaké drobnější problémy.

Pája

Taky mně to napadlo 😀

Beekee

K těm 2 variantám přechodu NM by se asi slušelo dodat, že první variantou je to původní řešení s rozšířenou hrází, druhou je ta nová s estakádou. Druhá se více odklání od původní hráze a je výrazně velkorysejší, kritický oblouk u Pasohlávek 840 vs 2420 m.

K.S.

Ale to by se dalo i pokud se bude trefovat hráz, en. mapy. cz/s/kezamecoze

Rkosa

Mohl by mi nekdo fundovane vysvetlit jake vyhody ma vedeni dalnice po moste oproti naspu? Ja osobne bych nechal ke stavajicimu telesu silnice I/52 nechal „prisypat“ dalsi 4 pruhy a smitec. Podotykam, ale ze tomu rozumim jako koza petrzeli a proto se ptam.

Jakub

Jak pise Beekee. Smerove pomery. Vetsi polomery smerovych oblouku v pripade mostu. Je vsak otazkou zda je to nutne. A jak pisou vyse. Na zmineny usek projektovat na 90 km/h, coz by bylo presne 2 minuty prodlouzeni oproti 130 km/h.
Dalsi moznosti by bylo jeste mostni reseni pouze na casti hraze a dale ve smeru staniceni pristoupit pouze k rozsireni hraze.

hoholu

ten most je teda hnus fialovej oproti náspu který se dál „zalesnit“ ale co už, hlavně ať to stojí.

Otansiho

Přesně to si myslím celou dobu. Nejjednodušší by bylo rozšířit násep a vrátit se k původní variantě. Původní varianta bývá vždy nejlepší. Ale raději most, než nic. Taky nechápu, že neprotlačili variantu okolo NM.

lsp

Nicméně bránit „přírodu“ Novomlýnských nádrží před škodlivou dálnicí je těžká ironie. Samy novomlýnské nádrže jsou výsledkem arogantní komunistické choutky zabetonovat krajinu bez ohledu na jakékoli následky; o tom, jak bezohledná a škodlivá stavba to je, svědčí už to, že se proti ní protestovalo i za komunistů, kdy to ještě nebyla taková neškodná legrace jako dnes. V létě si každý může udělat výlet a na vlastní oči si prohlédnout (a očichat) páchnoucí zelenou vodu s rybami pohupujícími se břichem vzhůru na hladině – a to není způsobeno nějakým průmyslem v okolí, nýbrž konstrukcí nádrží samotných. Na jejich místě původně byly lužní… Číst vice »

Frantisek

Dalo by se to ovšem zlepšit – vypuštěním, vyčištěním, odbahněním a netrváním na dálnici, nýbrž zlepšením okolní železniční sítě…

hoholu

dálnice je potřeba, zkuste na kole přejet I/52 z Perné do Dolních Dunajovic, na takovej adrenalinovej zážitek jen tak nezapomenete..

Olda

Chápu, že nadšení pro dráhu je na tomto serveru očekáváno, ale obrat o zlepšení sítě, je zde lehce irelevantní. Přes kopec je asi jedna z nejpřímějších a nejrychlejších tratí v zemi…

Facepalm

Bohužel zrušit přehradu, zejména takovouhle, není až tak jednoduché…

Jiří Kocurek

Nedalo, technika by se tam nejspíš utopila. A František by protestoval, že není železniční, že se to odváží auty.
Železnice tam je rekordní, co do rychlosti, v plánu je i VRT. Jenže nic z toho vám neodvozí bahno z rybníka.

Pražák

Jo, jo. Kam nevedou koleje, to není na mapě. Proto koleje do každé vsi, ve městech do každé větší ulice. A k tomu vždy ideálně sdílený šukafon.

Karl vB.

…vysušení, odbahnění, vyčištění:
https://www.youtube.com/watch?v=3FOLYFPtiCc

Marek

:))) jasně Polák nebo Němec, který jede 500 km po dálnici, přesedne v Pohořelicích na vlak a do Vídně dojede vlakem. Vy jste ale komik

K.S.

Vypouštění je blbost. Železniční síť v okolí chcete vylepšovat jak přesně? Ta síť je relativně kvalitní, máte tam nejrychlejší trať v zemi kde nebýt blbého přejezdu se dá od včerejška 200. Z druhé strany máte modernizovanou trať do Mikulova, byť jenom na až 120 km/h s celkem čilým provozem. Abyste mohl tuto dálnici označit za zbytnou, tak musíte protáhnout do Přerova z Ostravy další dvě koleje, musel byste mít 3-4 koleje z Třebové do Ústí n/O. a pak asi i triangl do Letohradu, Nebo byste musel mít cargo-friendly tra Polsko – Olomouc a asi vytáhnout 3. kolej až k plánovanému… Číst vice »

Cementárna Maloměřice

Těch pár kilometrů bez dálnice je obzvlášť v létě, když se tam vytvoří nekonečná karavana milovníků Chorvatska opravdu otravná a pro dálnici jako takovou určitě jsem. Jen bych volil vedení přes nádrže po hrázi, která by se dosypala ve výšce stávající silnice, neboť je to řešení mnohem šetrnější ke všemu, co bude stavbou dotčené. A mýlíte se v tom, že to ta dálnice ve variantě po mostě nemůže zhoršit. Teď mě napadají dvě věci: Určitě se tím zvýší hluková zátěž pro okolí a zničí tím panorama Pálavy pro návštěvníky kempu i lázní (třeba zalobují majitelé aby byla jen dosypaná hráz,… Číst vice »

K.S.

Představte si že tam jsem přes léto asi co dva týdny, zase takový běs jak to popisujete to není. Rozdíl mezi VDNM a kačákem je tak maximálně že v tom kačáku má ta zdechlina deset a ne sto centimetrů. Další věc je že do toho tekl a doteď teče bordel z půlky Moravy, jediné co byste s tím mohl dělat jsou aerační věže. Což vůbec nemusí být zlý nápad. Předloni šli s hladinou asi o metr dolů, jenom aby udrželi průtok v Dyji, bez nich by pravděpodobně byly dál na toku problémy. Uvědomte si že fakticky na jejich vodě je… Číst vice »

Kodl

Tak drzim palce, aby byl prubeh az po stavebni povoleni o dost mene proklety, nez doted. Nicmene mne stale prepada trocha pesimismu, ze se teto hotove dalnice az na hranice s Rakouskem dockame tak nekdy kolem roku 2035.

Anonymus

Uz to opnete a postavte. Je ostuda, ze sRakouskem porad nemame dalnici, kor na tak frekventovanem miste. Pomuze to zejmena pendlerum, je treba to udelat

Petr

Jednu dobu to mělo vést mezi Drnholcem a Dolními Dunajovicemi, odklon od Pálavy

Blume

Aby tam kvuli neajkym fanatikum nemuseli nakonec vrtat podmorsky tunel! LOL

Jarda

tunel by na trase měl být

Jarda

aby se snížil bariérový efekt na masiv Pálavy

K.S.

Ne, protože každá slušná dálnice by měla jeden mít, stejně jako každá slušná železnice. To věděli už za Ferdinanda dobrotivého. 😉

lsp

Že ochrana přírody je fanatizmus, je podle mě myšlení soudruhů budovatelů, kteří poroučeli větru dešti.

Frantisek

Bohužel, ani myšlení mnohých kapitalistů příroda nic moc neříká, leda jako marketingový tahák.

Facepalm

Víte, tady v diskusích je jedním z nejčastějších světonázorů něco jako dopravní fašismus. To znamená až fanatické přesvědčení, že dopravní stavby jsou vždy ultimátní dobro a jejich výstavba by tím pádem měla být nadřazena naprosto čemukoli, od nedotknutelnosti soukromého vlastnictví po ochranu přírody. Těmhle lidem prostě nejde vysvětlit, že každá liniová stavba představuje citelný zásah do krajiny, vodního režimu, proudění vzduchu, migračních tras zvěře, zájmů místních lidí a obcí atd. atd. (leda by jim to vedlo za barákem…), a proto by měla být připravována s maximální péčí a tak, aby její dopady na okolí byly co nejmenší. To znamená už… Číst vice »

Jiří Kocurek

Staví to přece Úřad a občan se má sklánět před Úřadem, který zastupuje moc a majestát Cisaře!
Je to sice více než 100 roků, ale z těch úřadů to ještě nezmizelo.

Bernard L.

Bral bych to spíše tak, že úředníci jsou zaměstnanci nás všech (platíme si je z daní), to že takto nefungují skoro nikde je smutné.

Franta

Přesně tak, jsou zaměstnanci nás všech. Tedy i občanů, co dálnici nechtějí. Proto by se měli snažit, aby ta dálnice byla postavena tak,že tam skoro není.
Ne, že ji zvednu na most přes vodní plochu, takže to bude vidět z každého většího kopce v okolí 50 km.

K.S.

No nevím, myslím že císařský šiml se choval způsobněji.

tarten

Výborně zformulováno!
Ještě bych doplnil dvě věci:
Proces schvalování staveb je tak složitý, že i on sám brání účinným stavbám víc, než v tom Rakousku atd. a k tomu je vpodstatě lidsky nemožné při přípravě takové složitosti nenasekat nějaké formální chyby. No a druhá věc je, že ochrana přírody u mnoha jedinců trpí velmi podobným fašismem jako je ten místní dopravní.