Dálnice D3 už má kladná stanoviska EIA až k hranicím, dostavba začne příští rok
Dálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic překonalo další metu na cestě k dostavbě dálnice D3 k hranicím s Rakouskem. Dva nejjižnější úseky
Nechci nikomu kazit iluze. V Polsku v roce 2020 otevřou 350km nových dálnic, zde odkaz na článek včetně aktualizované karty výstavby dálnic. https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/gddkia-plan-przetargow-na-2020-rok-353-kilometrow-nowych-drog,1001530.html
By mě zajímalo…kde udělali soudruzi v Polsku chybu…..
Jenže my jsme národ Švejka a Cimrmana.
Super,takhle to má vypadat. Ještě dostavět D3 a D4 a bude konečně normální život na jihu od Prahy. Vždyť ty dálnice pomůžou tolik obcím… A zvýší i zaměstnanost, lidé se snáze dostanou za prací do Prahy či Budějovic.
Nezaměstnanost se už moc zlepšit nemůže, když je cca 3%, spíš ti lidé dosáhnou na lepší job a zlepší se jejich finanční situace.
Dostavba mela zacit tento rok. Opet 1 rok futsch. Ale co je v cesku 1 rok..
Takhle začínala dostavba R4 ze Skalky na Háje asi 4 roky po sobě.
Miličín: Další logický obchvat jako součást budoucí D3 v přibližné stopě současné I3. Tunelové západní řešení se přímo nabízí, i když by byl Čeněk Krauplner asi proti, jenže doba pouhých koňských spřežení je již definitivně za námi. Soudím, že by se mohl řešit neprodleně, i když je geologie pro ražbu tunelu poněkud více než tvrdý oříšek… Neviděl jsem nicméně žádný projektový záměr obchvatu Miličína.
Kraupner, promiň Čeňku.
Důležitý milník na cestě k dostavbě. To není fráze, ale holý fakt, neb bez EIA se pokračovat prostě nedá. Jsem zvědav na definitivní trasování a hlavně na harmonogramy výstavby po zprovoznění.
Co třeba http://www.rsd.cz? .o) a jaký harmonogram výstavby PO zprovoznění? .o)
A ještě jeden dovětek k silnici na jih – pokud budou hvězdy příznivě nakloněny, nedojde ke konjukci Saturnu a Venuše a sopečná aktivita v Tichomoří nedozná větších změn, tak se možná dojde k zahájení stavby obchvatu Olbramovic.
Pro pobavení původní plán: zahájení 11/2015, dokončení 11/2016…
U nás se počítá jen století, nebuďte takový detailista.
Někdy předloni bylo v médiích, že už se to příští rok (tj. loni) postaví. Pozemek vykoupený je, což je vidět i ze silnice (místo pole pruh plevelu). Co je pravdy na tom, že stavět nejde hlavně kvůli tomu, že to vede kolem Čapáku? Prý to neprošlo přes nějaké zastupitele za ANO (nevím, na které úrovni). Nevíte o tom někdo něco víc?
O zastupitelstvu nevím, bylo tam odvolání firmy z holdingu.
A taky majitel autobazaru na jihu Olbramovic protestuje. Tuhle egoisticti podnikatele by pro peníze udělali vsechno, ačkoli obchvat Olbramovic in by pomohl. Já bych v téhle vesnici žít nemohl. Navíc s dětma. Ani náhodou.
Takových vesnic je. Navíc přes Olbramovice to vede rovně, nedělí tu obec na půl. Znám horší případy, ale zdaleka nejvíc se haleká u Olbramovic (kde navíc to má řešit dálnice)
Problém je pozemek ve vlastnictví DAVO Car, který leží na trase obchvatu. Majitel ho nechce prodat. Více info zde :
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=214&t=6476&start=100
Kromě Čapího hnízda byla stížnost i z Davocaru, neboť by přišel o významnou část tržeb.
to jsou zase JPP….Především Davocar se odvolal proti stavebnímu povolení – to bude nyní na přelomu ledna/února vydáno znovu. Imoba měla jen námitku k měření hluku, snadno vypořádatelnou, takže pokud ji dají znovu, může být v klidu znovu vypořádána – tím se nic neblokuje. Naproti tomu Davocar to určitě nedá jen tak lehko.
Haleluja.
Ještě otázka do pléna – nevíte někdo, jaká je budoucnost D52 z Pohořelic na hranice?
Na budoucnost D52 znala odpověď jen Jolanda. Karty nelžou a říkají ,, Vidím velký špatný”. 🙂
Ano, ještě by dodala, že dálnice bude hodně někde.
Co zkusit web ŘSD s přehledem staveb? .o)
i stavba prvního a nejdůležitějšího úseku, tj. obchvatu Mikulova se dále odkládá, zahájení výstavby nejdříve 2022, ale tomu už nikdo nevěří 🙁
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby?komunikace=D52&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Mě vždycky pobaví, když někdo přidá věcný příspěvek, například s odkazem, který zcela odpovídá na probírané téma a další mu tam klikne mínus…..
Možná se podaří prosadit obchvat Mikulova. Problém jsou novomlýnské nádrže a aktivisti.
a sranda ještě je jak svého času aktivisti proti novomlýnským nádržím vehementně protestovali….
Taky Novomlýnské nádrže byl jeden z nejhorších environmentálních zločinů minulého režimu. Zlikvidovaly se tu lužní lesy a louky, které poskytovaly hodně cenné ekosystémové služby a představovaly velmi unikátní ekosystémy. Kdyby za socíka existovala EIA, nic takového by se nikdy nepostavilo. Příroda si ovšem alespoň trochu poradí, takže nádrže si oblíbili ptáci a žije jich tu mnoho včetně ohrožených. Nicméně postavit dnes dálnici jinudy než je zkapacitnění stávající I/52 na D52 byl byl další výrazný zločin na ŽP. Především varianta prosazovaná některými ekologickými organizacemi od Břeclavi do Rakouska, by představovala podobný zásah do lužních oblastí na rakouské straně. Což je pro… Číst vice »
Dálnice do Rakouska kolem Břžeclavi má na naěí straně 2 zásadní problémy:
1. D2 by to kapacitně nezvádla a navíc je nutné ji rekonstruovat
2. U Břeclavi je ptačí oblast Natura a vzhledem k zástavbě a konfiguraci krajiny to tam prostě nejde postavit.
A souhlasím s Vámi že proti výstavbě nutných dálnic bojují ne ekologické ale dneska často už ekoteroristické spolky.
3. v případě ukončení A5 u Břeclavi máte polské kamiony v Břeclavi a ty už do Polska kvůli mýtu nepojedou na severozápad na Brno, ale na severovýchod na Hodonín – Strážnici – Uherské Hradiště. A to znamená nutnost dostavby D55 Břeclav – Otrokovice vč. D1 Přerov, což je stokrát horší problém než pár km přes Nové Mlýny. Toto je info od zdroje z doby, kdy EPS stavbu R52 poprvé zaříznul.
Dnes je jasné, že D52 byla dobrá volba. Ale zrovna před 25 lety, kdy se o to bojovalo, tak na D2 byl provoz po rozpadu federace nula nic a nikdo nečekal, že by to mělo být jinak. Těm rádoby ekologům vadila tehdy spíše obecně výstavba jakýchkoliv dálnic. To, že vést krátký úsek dálnice okolo Břeclavi je ekologicky horší, než dlouhý vedle I/52, tak daleko už nedohlídli:-(
Ukažte ekopošukovi fotku jezera. Bude chtít zastřelit každého, kdo by to horské jezero chtěl vypustit. Ukažte mu druhou, kde je vidět hráz. Bude chtít vystřílet všechny do posledního dělníka a žádá okamžitý odstřel hráze. A kdyby bylo po jeho, tak bude vzteky bez sebe, že je z toho odstřelu hráze povodeň.
pokud se postaví z D52 vše kromě úseku 5205 – přechod Nových Mlýnů, tak to bude relativně v pohodě. Věřím že tam špunt a kolony nevzniknou, zas tak extrémní dopravní zátěž tam není. Jediným problémem by asi zůstalo zpomalení u odbočení do Aqualandu a ATC Merkur
D52 má aktuálně v právní moci UR na obchvatu Mikulova – po 15M v odvolání 🙈; v půlce roku mají požádat o stavebko a 2021 stavět.
Ostatní úseky – vyjma přechod nádrží a myslim “52.04.2 Nova ves -nádrž” je požádano o UR a měla by být letos vydána, zpracovává se DSP a jak budou pravomocná UR – zase odvolání a zase se Jihomoravský kraj ukáže s 15M? – bude požádáno o SP. Do stavby 2022/2023???!? Přechod nádrži 2025.
Aktuální leták ….
Před pár dny se Babiš nechal slyšet, že do roku 2024 bude dálnice z Prahy až na rakouské hranice. Nějak mu tam ale vypadnul úsek z Prahy do Mezna a přitom středočeská hejtmanka Jermanová na billboardech tak moc propagovala dálnice….
Také je ale možné, že v hlavě premiéra střední Čechy a Praha jsou to samé a potom by měl pravdu. 😀
To je ANO newspeak, třeba osadí na I/3 značky s autíčkem a bude to dálnice. Asi jako příští rok zcela opravena D1 až na most Šmejkalka, který je sice uprostřed úseku č. 1, ale z reko byl vyřazen, aby nekazil PR obrázek.
Středočeská D3 je drahá (tunely, mosty), nechtějí ji místní a nechtějí ji aktivisti. Díky současným zákonům a obstrukcím se jí nepodaří protlačit. Navíc ani není motivace, za ty peníze se může postavit 3x tolik kilometrů dálnic jinde a všichni novináři hodnotí postavené kilometry dálnic.
místní jí naopak chtějí to jen pár křiklounů co se zviditelňujou ji nechce
Tak ať ti místní, kteří ji chtějí, začnou křičet ještě víc, než ti křiklouni, kteří křičí, že ji nechtějí. To je, bohužel, smutný úděl mlčící většiny, kterou převálcuje pár uřvanců.
Já bych řekl, že to je tradiční, nechce jí pár lidí, kteří mají chaty v oblasti, kterou dálnice „naprosto zničí“ (rozuměj – postaví se most přes Sázavu). Naopak všichni co teď musí jezdit po I/3 tu dálnici dost ocení.
Víte jak on to mít s cziestczyny. Asi měl měl na mysli z Prahy kusek dálnice a dál nic.
Tak tenhle úsek si to rozhodně zaslouží a palec nahoru. Stará císařská silnice kterou lemují všudypřítomné smrtky na cedulích a po které je veden mezinárodní provoz je skutečně nehodna podoby 21 století a po 20 letech od nehody u Nažidel se konečně i tenhle kus země dočká spojení hodného této doby.
To je pravda, zaslouží. Ale ještě víc by si zasloužil úsek z Prahy do Mezna, kde je, vážená vládo div se, několikrát větší dopravní zátěž, než na samotném jihu. Nemůžu se prostě zbavit názoru, že stát staví tam, kde to jde cestou nejmenšího odporu, kde se to daří a kde jsou nejmenší problémy se zelenými mozky, žabičkáři a dalšími škůdci. Ale tam, kde do toho pořád někdo hází vidle, tam nám to jaksi nejde, ať je u vesla ministr Petr nebo Pavel. Pěkné zákony jsme si schválili, teď se nemůžeme hnout z místa a moc pochybuju, že se to někdy… Číst vice »
Největší problém té středočeské části asi bude v tom, ze se musi postavit de facto 60 km na jeden zátah. Všichni vědí jak vypadají ( nejen ) pátky u Benešova a tohle odklonit na nějakou okrsku např u Jiloveho…. no potěš hrábě. Buď asi stavět po částech a neotevirat až komplet. Anebo najednou ,na což nevím jestli vůbec jsou kapacity stavebních firem a nemuseli by se kvůli tomu zazdit ostatní dopravní projekty na čas.
No ale z druhé strany – v čem je problém stavět 60 km naráz? To že se u nás všechno zatím dělá salámovou metodou neznamená že to tak je nejlepší. Obchvat ČB se taky bude (a musí) otevírat najednou i když jde o dva úseky.
Protože to ve stávajícím legislativním rámci nikdo nevypapíruje. Salám má tu výhodu, že postupně tlačí na další výstavbu.
Tady by muselo dojít jako prerekvizita k modernizaci silnice I/18 ze Sedlčan do Votic. Hlavně úsek těsně u I/3 u Olbramovic (Veselka, Křešice, ony i Voračice) je naprosto tristní směrově i prostorově.
Pak jde salám z jihu do Voračic a ze severu do Jílového. Jakmile chataři a dojížděči ucpou mosty v Kamenném Přívoze a Týnci, začne se opět uvažovat a stavět most přes Sázavu. A také kousek do Benešova, neboť Mirošovice toho prostě budou mít plné zuby a nájezd nechají soudně zavřít.
Nelze. Václavice daly jako podmínku pro stavbu úseků 0304 a 0305, že se to celé zprovozní najednou. Na jednu stranu se jim nedivím, snadno by totiž v tomhle banánistánu mohlo dojít k tomu, že dočasný konec u Václavic bude na furt. Na druhou stranu je chyba státu, že je „nezkorumpoval“ kanalizací, plynofikací, vodovodem, novými silnicemi a chodníky (doplňte si cokoliv dalšího), definitivně by to vyřešilo problém trasování (D3-V je naprosto neprůchozí) a postavit 25 a pak zase 25km je přeci jen snazší, než 50km najednou.
Pokud si ještě dobře pamatuju, tak celý úsek D5 od Plzně na Rozvadov se onehdá otevíral najednou, cca 65 km.
ale to byly ještě devadesátky, to se ekoteroristi a jiní ještě učili chodit.. 🙂
Tu zásluhu jde poměrně dobře kvantifikovat především pomocí intenzit dopravy. A bohužel vám musím sdělit, že jiné císařské silnice do Rakous na tom jsou ještě podstatně hůře, čili, zasloužili by více. Podle sčítání dopravy z roku 2016 má pohraniční úsek u Dolního Dvořiště jen 5 000 vozidel denně. Pro srovnání Břeclav má také 5 000, Mikulov 8 000 a Hatě 9 000 vozidel denně.
Paráda. Z Mezna do Dolního Dvořiště v jednom kuse po dálnici. Ty dva kousky do Freistadtu a do Prahy už nějak přežijem :-).
Rakousko jen čeká až se začne český úsek stavět a kde bude přiveden na hranici. Moc bych se nedivil, kdyby ten svůj kousek otevřeli zároveň.
Dle stránek Asfinagu zahajují letos úsek Freistadt Nord – Rainbach Nord a dokončeno má být 2025.
Jo ale jen po Rainbach Nord, viz. https://www.asfinag.at/verkehrssicherheit/bauen/bauprojekte/s-10-muehlviertler-schnellstrasse-freistadt-nord-rainbach-nord/
O úseku Rainbach nord – státní hranice (cca 8-9km) tam není ani zmínka. Troufnu si říct, že pokud se náhodou opravdu podaří otevřít český úsek v roce 2025 až na hranice tak dálnice s Rakouskou prpopojená nebude, ale kdoví 🙂
Z webu Asfinagu:
Projekt byl nyní propuštěn do veřejného oběhu. Projekt odevzdání je k dispozici od 13. prosince 2019 do 31. ledna 2020 včetně k nahlédnutí v obecních úřadech místních obcí Rainbach a Freistadt. Všechny zúčastněné strany mají možnost ve stanoveném termínu předložit BMVIT písemné prohlášení o projektu a prohlášení o dopadech na životní prostředí. Stanoviska poté nezávislí odborníci pečlivě přezkoumají.
https://www.asfinag.at/verkehrssicherheit/bauen/bauprojekte/s-10-muehlviertler-schnellstrasse-freistadt-nord-rainbach-nord/
V dalším kroku odborníci úřadu připraví posouzení dopadů na životní prostředí a následně uspořádají ústní slyšení. Plánování pokračování S 10 v úseku od Rainbach Nord po státní hranici Wullowitz bude pokračovat v roce 2020.
Já taky ne.
z Mezna do Prahy to tedy moc kousek neni 🙁
Tak v zásadě jenom Mezno – Mirošovice 🙂
Spíš Mezno – Vestec.