Dálnice D3 už má kladná stanoviska EIA až k hranicím, dostavba začne příští rok

Dálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic překonalo další metu na cestě k dostavbě dálnice D3 k hranicím s Rakouskem. Dva nejjižnější úseky

Ředitelství silnic a dálnic překonalo další metu na cestě k dostavbě dálnice D3 k hranicím s Rakouskem. Dva nejjižnější úseky dálnice o celkové délce téměř 16 kilometrů získaly souhlasné stanovisko v procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Konkrétně jde o úseky Kaplice nádraží – Nažidla (8 km) a Nažidla – Dolní Dvořiště (3,5 km). Severnější úsek Třebonín – Kaplice nádraží (8,6 km), který naváže na dnes budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic, už má EIA za sebou od loňského ledna.

Právě úsek Třebonín – Kaplice nádraží je v přípravě nejdále, ŘSD už získalo přes 90 procent potřebných pozemků a letos počítá s vydáním stavebního povolení a nalezením zhotovitele. Začít stavět by se mělo příští rok, hotovo pak bude v roce 2024.

Dále na jih pak má ŘSD zatím pouze zhruba polovinu potřebných pozemků. Úseky Kaplice nádraží – Nažidla a Nažidla – Dolní Dvořiště se mají začít stavět v roce 2022. Dálnice k hranicím pak bude hotova v roce 2025.

Ve výstavbě je aktuálně zhruba 20 kilometrů D3, které tvoří obchvat Českých Budějovic (Úsilné–Hodějovice–Třebonín). Obchvat by měl být hotov v roce 2022. Naposledy se v prosinci otevřelo deset kilometrů mezi Ševětínem a Borkem severně od Českých Budějovic, čímž vznikl ucelený více než 70 kilometrů dlouhý úsek D3, který vede od hranic Středočeského a Jihočeského kraje až k severnímu sjezdu do Českých Budějovic.

VIDEO:

Tagy D3 dálnice EIA ŘSD
63 komentářů