Dálnice Brno – Vídeň je blíže, ŘSD má územní rozhodnutí pro obchvat Mikulova

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může pokročit s přípravami části stavby dálnice D52 z Brna na rakouské hranice. Pro úsek

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

Ještě deset razítek, pět odvolání, čtyři posunutí termínu výstavby a šest posunů termínu dokončení, a máme to!

Fakt tragédie – z Vídně člověk jede po dálnici, a už před hranicemi stojí v koloně protože semafory na mostě přes Novomlýnské nádrže.

liberal shark

Dálnice do Rakous v roce 2024 ? A je už dovoleno jásat ?

Zesp

K.S. – s tím souhlasím, byť jen částečně. Ano, díky benevolenci v legislativě a hlavně diktátu peněz se kolem silnice vystavěly ony zmiňované „podniky“, ale bylo to i kvůli tomu, že tento „obchvat“ nebyl nikdy plánovaný pro rozšíření na dálnici. Prochází částečně i zástavbou, která zde byla už předtím a je veden mezi městem samotným a vlakovým nádražím s průmyslovou zónou. Odstranil jen zcela nevyhovující průjezd samotným centrem s ostrým odbočením vpravo v nevyhovujících prostorových poměrech. Takže mluvit o půlprofilu pro dálnici zde nejde. Ta byla vždy plánována v extravilánu úplně mimo město. V těch devadesátých letech se myslelo, že… Číst vice »

K.S.

Víte co je na tom nejpodivnější? Jasně si vybavuji zákres do mapy, který tu dálnici vedl takto kolem Mikulova. Ať to teď hledám jak hledám, tak jsem nenašel ani změnu trasování ani nic, ale vede to až kdesi přes Brod a Pasohlávky. Ale přijde mi to divné, dost jsem se o to svého času zajímal.

liposh

Kdyby na trase Pohořelice-Mikulov nebyla 90tka a na každé křižovatce 70tka (a ještě pro jistotu radary, které tu 70tku hlídají), ale prostě 100vka po celé délce a mimoúrovňová křížení , hned by se jinak a veseleji do té Vídně jezdilo. A nemuselo by to mít všechny ty dálniční parametry s telefony co 1000m a jinými divnými vymoženostmi a 130kmh, to nikoho nezajímá. Já to spočítal a tou 130 ušetříte snad minutu a půl? . A co se týče stávajícího obchvatu Mikulova, ty kruháče u benzínek a u Billy to krutě ku.ví, ale ta trasa samotná v globále není špatná, jen… Číst vice »

PetrN

Žádný radary tu 70 nehlídají, leda tak občas policie u Pasohlávek a tam je dokonce 50 kvůli Aquaparku… Pokud budete mít 2 pruhy, tak stejně chytnete kamión a pojedete za ním celou dobu 85kmh. U Mikulova je problém že do současného „obchvatu“ přerostla zástavba, takže další obchvat je nutný. Ve zbytku trasy by asi stačilo vystřídat třípruh a mimuúrovňové křížení, s tím souhlasím. Časový rozdíl není 1,5 minuty. Pro moravských 23km je rozdíl 130 vs 90 cca 5 minut (15 vs. 10), ale kvůli těm 5 minutám se to nedělá, v noci se dá smažit i 120, problém je pak… Číst vice »

K.S.

„Zástavba“, Mikulov by neměl dostat obchvat právě proto že si z toho udělal Bordelstrasse. Ať se nikdo nezlobí, ale trase dálnice byla vybraná už od války, nasekali na to kruháče, bordely, obchody, na něco co se postavilo v půlprofilu, dávat jim k tomu další obchvat za státní peníze je špatně, naopak by měla být zahájena řízení k nápravě současného stavu. Možná by mohli dostat u Lidlu jeden podjezd, zbytek ať si řeší jak umí. Je to jejich mínus že udělali volovinu.

Zesp

No, je vidět, že zde někteří diskutují o něčem, o čem nemají ani potuchy. Jeli jste teď někdy z Pohořelic do Mikulova? A přes hranice? Kolony se tvoří na příjezdech do Mikulova z obou stran, ty kružáky už nestíhají. A že vede současný „obchvat“ Mikulova mimo zástavbu? Napřed se alespoň prosím podívejte do mapy, než něco takového plácnete. A to se nebavím o prázdninovém provozu, ale o běžných všedních dnech. A D2, to je dlouhá kolona kamionů v pravém pruhu, ve kterém se osobákem svezete je málo. Tam už se toho moc přivést nedá. Pravdou je, a nikde se to… Číst vice »

PetrN

na rakouské straně se staví jen 5km obchvat Drasenhofenu v polovičním profilu, celkově chybí ale 9km, 2 km před i za obchvatem se pojede furt po původní silnici… každopádně to nic nemění na tom, že rašukáci jsou schopni zahájit stavbu 5km nové silnice v březnu 2018 a na podzim 2019 ji otevřít, u nás nevídané 🙂

VRT

„takže můžeme začít vykupovat pozemky a požádat o stavební povolení, abychom mohli začít v roce 2020 stavět“

Tak takový optimista bych teda chtěl být!

Gogo

D3 je momentálně nevytížená protože nevede v jednom kuse až do Lince, pokud jedete např. do Itálie tak než se štrachat po místních silnicích to to raději objedu přes Plzeň, Mnichov, Innsbruck, Brener a dál, D3 dále získá na atraktivnosti až v Německu budou platit dálnice i osobáky.

železničář v důchodu

Trasování D3 přes Posázaví místo většího využití trasy D4 je samozřejmě hrubá zlomyslnost, stejně jako D52 v podobě separátní dálnice přes Nové Mlýny místo výstavby pouhé kratší přípojky od nevyužité D2 do Rakouska – ale když už to kdysi kdosi prosadil, tak „co už teď“ …

PetrN

Nevyužitá D2? K Olympii >50000 aut, do Hustopeč 26000, do Břeclavi 23000… Ve spojení trasování na Vídeň přes Břeclav bychom měli do Břeclavi více jak 40000, k Hustopečím kolem 50000 a to už je víc jak na většině trasy D1 mezi Prahou a Brnem (Mirošovice-Ostrovačice). Do Pohořelic je na D52 taky intenzita 24000 voz./den.
Navíc dostavba D52 přetáhne další auta, které doposud jezdí na Vídeň jinudy? Např. z trasy Jihlava-Znojmo-Vídeň, nebo Přerov-Otrokovice-Staré Město-Břeclav-Vídeň v trase budoucí D55 která ale nikdy nebude…
A víte že nad 50000 vozidel denně se důrazně doporučuje mít 3 pruhy v každém směru?

železničář v důchodu

Směšné: odhaduji, že těch cca 20 tisíc vozidel denně (ne-li nakonec ještě víc) jezdí v pražské městské části, kde žiji, po silnici 2. třídy (1 pruh pro každý směr, bez pruhů pro odbočování a s úrovňovými přechody pro chodce) rozdělující její čtvrti – jen autobusových spojů MHD je v pracovní dny asi okolo 150 párů …

ukulele

Směšný jste vy. To, že Praha není schopna vyřešit dopravu ve vaší čtvrti neznamená, že je takový přístup následováníhodný.
Když už navrhujete dálniční síť pohledem do mapy, zkuste se podívat do Porýní. To budete koukat.

PetrN

Tak jasně, všechno je možné.. Na TSK najdete intenzity na území Prahy, tak napište jaká je tam intenzita, odkaz zde: https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/dopravni-inzenyrstvi/intenzity-dopravy-2016 Pokud více jak 20000 + mhd + přechody atd.. tak tam jsou jistě denně kolony, jenže v městkém provozu jsou jiné požadavky na plynulost dopravy než v extravilánu na silnicích I.třídy.. Když se podíváte kde se v současnosti staví dálnice, tak to v naprosté většině je v úsecích kde je intenzita dopravy do 15000 voz/den v extravilánu, často i méně. Opravdu to nemůžete srovnávat s městským provozem. Příklady kde se dálnice staví, nebo v nejbližších letech stavět bude: D3… Číst vice »

Vladimír Bílý

Hezky zpracováno. Snad si i troll početl:-) Bohužel se u nás plánují a staví dálnice na úsecích s intenzitou pod 10 000, zatímco kritické začátky D3 a D43 jsou v nedohlednu. Bohužel se jede podle plánu výstavby dálnic ze začátku devadesátek, kterým byl jen aktualizován plán ze sedumdesátek. Důraz na radiální směry z Prahy je dneska už dosti neaktuální. Chybí plán spojení krajských měst a kvalitní napojení na Slovenskou D1.

PetrN

Tak co se týče spojení krajských měst mimo současnou plánovanou dálniční síť by snad bylo vhodné jen jižní spojení Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň (to by pokrylo i spojení Brno-ČB, které se už teď jezdí z Humpolce na Tábor), a pak dodělat podkrušnohorský čtyřpruh I/13 z Ostrova do Chomutova. No a napojení na slovenskou D1, já jsem jaksi smířený s tím že budu z Brna jezdit furt přes U.Hradiště, když se udělají obchvaty Bučovic, Nesovic, 3 násleudjících vesniček a Hrozenkova, tak to bude asi OK. Problém je že v trase plánované D49 od Vizovic na Lideč je intenzita pouhých 2300 voz/den 🙂 což by… Číst vice »

marty-t2

jen drobnou poznámku – ta drobná odbočka by zřejmě vedla ve stopě plánovaného obchvatu Břeclavi, že ? Nebo skrz Unescem chráněný Lednicko-Valtický areál ??? Ten obchvat Břeclavi je jen v plánu jako obyčejná dvojpruhá jednička – a už tu vehementně blokují ekoaktivisté a přítomnost Natury 2000. Zde je dálnice neprosaditelná. Srkz LV areál a Pálavu též… Proto chtěla česká strana původně vést tah na Vídeň směrem na Laa, ale v Rakousku se to nelíbilo, tak vznikla na jejich popud mezistátní dohoda o dálničním propojení u Drasenhofenu/Mikulova. Takže teď s tím nikdo nehne… A to ten úsek s čertvým územkem krosí… Číst vice »

PetrN

nejbližší NP je 45km na západ u Znojma 😉 toto je „jen“ CHKO a dálnice procházející CHKO už v ČR existuje, ale pravda že tam problémy byly (D8)

K.S.

A dělají mimochodem dobře, protože asi 75% dopravy přes Břeclav je vnitřní mezi Valtickou a Tescem, tak jak je ten obchvat v BV navržený je to dost velká zhovadilost rozdělující lesy ve městě, naštěstí díky železnici jsou tam třeba tak vysoké náspy že na tom Bordelstrasse nevznikne. Další problém je že se tam spekuluje s pozemky o obchvatu se ví >20 let tak si je samozřejmě ti „správní“ dávno skoupili a teď s tím spekulují. „Velká“ Břeclav, tedy s přifařenými obcemi Poštornou a Charvatskou vznikla někdy v 60. jako nové okresní město, Břeclav jakožto město složené z trhového města při… Číst vice »

Alexandr

Nejsem odpůrce dálnic, ale mám jak k dálnici D3, tak k dálnici D52 několik výhrad. D3 bude absolutně nevytížená, viz. výsledky sčítání dopravy níže. Hůř na tom bude jenom D6 do Karlových Varů. D52 má intenzitu dopravy na hraně rentability, a navíc bude procházet okrajem chráněné krajinné oblasti. Ke všemu stávající obchvat Mikulova prochází mimo obytnou zástavbu, takže nový obchvat také není potřeba. Bude během stavby dálnice zajištěna ochrana životního prostředí (hlavně na hrázi Novomlýnské nádrže)? Přeci jen těch plně naložených Tatrovek projede každý den desítky. Kaplice-Dolní Dvořiště: 8.584 aut za den Nové Mlýny-Mikulov: 11.584 aut za den Zdroj: sčítání… Číst vice »

Jan

S tím snížením státního dluhu jste mě rozesmál 🙂 Že by tato rozhazovačná vláda zrovna chtěla snižovat státní dluh 🙂 To by radši zase dala někomu něco zadarmo.
Dálnice jsou investicí do budoucnosti našeho státu – buďme rádi za každý nový km, jsou potřeba jako sůl.

mikiqex

Je prokázáno, že infrastruktura akceleruje ekonomiku. A snižování státního dluhu nemá smysl, protože díky slušnému ratingu máme levné půjčky. Zadluženost ČR není vůbec tak špatná, jak si lidé myslí – máme cca 70 % HDP, zatímco Německo má 141 % HDP, Švédsko 177 %, Francie 213 %, Británie 313 % atd. Takové Lucembursko má dluh 6307 % HDP a nepřijde mi, že by to s nimi bylo nějaké špatné.

Z výše uvedeného to vidím přesně naopak, měli bychom si půjčit více a už konečně dokončit základní dálniční a vysokorychlostní železniční síť.

Jan

Odkud ty čísla taháte? ČR má zadlužení 35 % HDP, Lucemboursko 22 %…

https://www.statista.com/statistics/269684/national-debt-in-eu-countries-in-relation-to-gross-domestic-product-gdp/

hoholu

„nový obchvat není potřeba“ dobrý vtip
„navíc bude procházet okrajem CHKO“
a kudy jako prochází stávající 1/52?🤔

Alexandr

hoholu: To sice ano, ale stávající silnice má jen dva pruhy a nemá žádné masivní stavby typu mimoúrovňová křižovatka typické pro dálnice.

AAA

A jako novomlynske nádrže samotné to masivní stavba není? Si vzpomeňte co kolem nich měli ekoteroristi řevu, když se stavěly a měly se napouštět.

LIp

Alexandře: Samotné nádrže jsou v minulosti kritizované stavby s neblahým dopadem na ekologii. viz wiki: Výstavba vodního díla a regulace Dyje měla dramatické účinky na životní prostředí, přičemž plány na rozsáhlé zavlažovací kanály byly po roce 1989 opuštěny, a její hlavní účel tak pominul. Následkem zaplavení oblasti je zánik desítek hektarů původních lužních lesů, které zajišťovaly rozliv vody v krajině a měly značnou retenční schopnost. Po protestech některých ekologických organizací a odborníků na životní prostředí byla snížena hladina prostřední nádrže o 85 cm a vytvořeny 2 ostrůvky, na kterých se obnovily původní lužní lesy již během 5 let od ustoupení… Číst vice »

AAA

Přeci jen těch plně naložených Tatrovek projede každý den desítky

A co jako čekáte, že budou do té nádrže padat?

VRT

Pravdu díte. Prostě bude úlitba mezinárodním vztahům, abychom neměli na hranici „díru v dálnici“. On tam každý jede maximálně dvakrát v roce, když se jede vycachtat do Jugošky, pardon, Chorvatska. Jediné, co to snad ospravedlňuje je ta nákladní doprava. Jinak třeba v listopadu na Dolním Dvořišti pošel pes.
Jinak tady je pěkně vidět, že těch 100000 aut u Prahy není žádný tranzit, kterému chceme stavět obchvaty, ale prostá denní dojížďka Yuppies.

PetrN

Tak je vidět, že tam evidentně nejezdíte, nebo jen 2x za rok… I/52 je silně zatížená mezinárodním provozem a to jak nákladním, tak osobním. V pátek odpoledne stojí z Mikulovských kruháčů fronta přes hranice až za Drasenhofen, pravda že z velké většiny to jsou pravidelně dojíždějící za prací do Vídně, zejména Poláci, kteří jezdí na víkend domů, ale z Brna, nebo příhraničí jezdí do Vídně lidi denně + silná nákladní doprava.