DAKO-CZ bude dodávat brzdy pro londýnské metro
Celkem půjde o komponenty pro 846 vozů. První dodávka dílů z Třemošnice proběhne ještě letos.
Společnost DAKO-CZ se bude podílet na výrobě nových souprav pro londýnské metro. Získala zakázku na dodávku brzdových komponentů pro společnost Siemens, která je dodavatelem 94 nových devítidílných souprav pro Piccadilly Line.
Kontrakt v hodnotě zhruba 100 milionů korun oznámila firma v tiskové zprávě. Jde o zatím největší zakázku třemošnického výrobce pro Siemens.
Nová zakázka na dodávku brzdových komponent pro metro Londýn, linky Piccadilly, je pro DAKO-CZ zajímavá v několika směrech: svým rozsahem, počtem vozových souprav, dlouhodobostí projektu a inovativním technickým přístupem. První přejímka zboží (tzv. FAI) je předběžně plánována na druhou polovinu roku 2021.
Dodávky budou obsahovat různé komponenty navržené přímo podle specifikace společnosti Siemens. U této zakázky byl kladen značný důraz na hmotnost, proto je celý brzdový panel konstruován co nejkompaktněji. Konkrétně bude DAKO-CZ dodávat následující komponenty: panel přístrojů, protismykové ventily N8.2, konektory N8.2 a potrubní kohouty. Nové soupravy metra Inspiro na lince Piccadilly nahradí stávající z roku 1973.
Devět projektů pro Siemens
„Naši spolupráci se společností Siemens jsme odstartovali v roce 2004. Prvním realizovaným projektem se stala dodávka brzdových komponent pro metro Oslo. Od roku 2013 je naše spolupráce velmi intenzivní a čítá devět realizovaných projektů a s nimi spojených opcí,“ řekl Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ. Jde například o metro v Oslu, Varšavě, Mnichově nebo Kuala Lumpuru.
Londýnské metro je v provozu od roku 1863 a patří mezi nejvytíženější metra na celém světě. Téměř 5 000 000 osob denně využívá 11 linek londýnského metra, přičemž více než 700 000 z nich právě linku Piccadilly. Nové vozy metra budou prostornější, plně průchozí, lépe přístupné a klimatizované. Vychází z modelu Inspiro. Právě díky větší kapacitě vozů bude zajištěn i vyšší komfort, tudíž lepší zážitek z jízdy.
Siemens získal zakázku v roce 2018. I kvůli stáří vozidel trápí metro časté výpadky a zpoždění. Nejstarší soupravy zmizí do konce roku 2027. Podle výrobce dojde s nástupem nových souprav ke snížení spotřeby energie zhruba o dvacet procent.