Dacia předstihla v Česku Hyundai, poprvé je mezi třemi nejprodávanějšími. Ústup dieselů zrychlil
Nejkratší měsíc v roce přinesl na českém trhu s novými osobními vozy velké překvapení. Vůbec poprvé se mezi tři nejprodávanější
Nejkratší měsíc v roce přinesl na českém trhu s novými osobními vozy velké překvapení. Vůbec poprvé se mezi tři nejprodávanější značky v Česku dostala Dacia.
Rumunská automobilka patřící pod Renault odsunula z bronzové pozice Hyundai. Vyplývá to z dat o registracích nových aut, které zveřejnil na základě údajů z centrálního registru vozidel Svaz dovozců automobilů.
Rumunská značka porazila korejskou velmi těsně: zatímco Dacia zaznamenala 1424 nových registrací, Hyundai 1417. Dlouhodobě se ale potvrzuje trend, že Dacia na českém trhu výrazně roste, zatímco Hyundai ztrácí. Pro srovnání: v únoru 2013 Dacia prodala 260 aut a měla podíl 2,46 % trhu (9. místo), Hyundai měl 9,89 % trhu s 1081 prodanými auty. Teď mají obě značky 7 % trhu.
Dacii se na českém trhu daří, všechny její modely patří ve své kategorii do pětice nejprodávanějších. Dokker byl v únoru například nejprodávanější v kategorii MPV. Letos celkově prodeje rostou o 18 %.
Českému trhu nicméně dál vládne Škoda, která má přes 30 % trhu a rostla i v únoru. Na druhém místě je Volkswagen. V únoru ale prodeje aut poklesly o 1,2 %.
Statistiky navíc ukazují další velký odliv zákazníků od motorů s pohonem na naftu, jen v únoru v meziročním srovnání v Česku klesly prodeje o čtvrtinu, jejich podíl na trhu s novými auty klesl poprvé pod třetinu. Podle statistik se za únor prodalo 6180 aut s naftovými motorem, o 24 % méně než před rokem. V absolutním vyjádření jde o pokles o více než dva tisíce vozů. Tržní podíl naftových motorů spadl na 30,59 %.
Z nafty se stalo u osobních aut v poslední době nechtěné palivo, zákazníky může odrazovat od nákupu i obava z možných regulací, a to zejména v zahraničí. Řada měst už oznámila, že starší vozy na naftu do svého katastru nevpustí. Pád prodejů aut na naftu je celoevropský.
Ještě více je vidět pokles v dlouhodobějším horizontu. Zatímco pár měsíců po vypuknutí aféry Dieselgate se zdálo, že prodeje nijak neovlivní, poslední vývoj ukazuje pravý opak. Ještě v roce 2016 měla auta se vznětovým motorem 42 % českého trhu. Pokles naftových motorů ale neznamená, že by tuzemští zákazníci masivně přecházeli k autům na alternativní pohon, pouze roste podíl benzínových motorů.