D8 mezi Prahou a Novou Vsí čeká rozšíření na šest pruhů. Řeší se demolice mostu přes Vltavu

Dálnice D8 u Prahy. Pramen: ŘSDDálnice D8 u Prahy. Pramen: ŘSD

Stavba by měla trvat pět let, se zahájením projektanti počítají v roce 2028.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luke

Z logiky věci tohle rozšíření přivede ještě větší množství dopravy na tu kapacitně tragickou kbelskou spojku. Ať už konečně dostaví severní část pražského okruhu a pak rozšiřují dálnice. Takhle to je jistota, že do Phy sice dojedete rychleji, ale pak strávíte jednou tolik času při popojíždění po kbelský směrem k D10 a D11.

John334

„Rozšíření D8 počítá také s přestavbou mimoúrovňové křižovatky Odolena Voda…“ Tuhle část nechápu, to má být nová MUK? Odolena Voda by se to zasloužila jako rychle se rozrůstající město, ale já jsem myslel, že se žádná nová MUK nepřipravuje? V letáku právě taky není.

Osamělý Vlk

Křižovatka v Odoleně Vodě zatím není. Na jednu stranu by to bylo fajn mít bus po dálnici, ale je třeba obsloužit i další obce, takže se to dělat nemůže, respektive to nemá cenu. Mělo to smysl, dokud metro bylo jen v Holešovicích, kdy jezdila linka 395. Na jednu stranu by to mělo výhodu, že by mělo město přímý sjezd, zas ale už teď jsou občas blokovány Klíčany. A sjezd je v Úžicích. Vzhledem, že mezinárodní letiště tu nebude, tak je sjezd v Odoleně Vodě kontroverzní. Navíc by už bylo nutné vyřešit autobusové nádraží u Aera Vodochody a přilehlé křižovatky. Už… Číst vice »

Vojta_7

Naprosto absurdní- zvláště, když napojení z Kbelské na D8 má jen jeden pruh..
Problém jsou chybějící stavby v Praze a okolí. Přitom na ty údajně chybí peníze. Mnohem lepší investicí by bylo postavení kompletní silnice č. 101, nové I/9, 243, 244…
Bourat 20 let staré mosty je fakt vtipný.
Žádná dálnice vedoucí do Prahy by se neměla rozšiřovat- místo toho by měl vzniknout Středočeský okruh. Mimopražští mohou do Prahy jezdit vlakem, busem nebo platit mýto. V případě D8 mohou ukončit svou cestu u Zdib a tam přestoupit na bus, za pár let na tramvaj…

RafaK

Ty jsi vylízanej, až to bolí

Petr David

Takže opět, místo argumentu urážka.

Osamělý Vlk

Tahle dálnice vůbec neměla stát. Jako rozšiřování je výsměch. Kapacitně je tato dálnice dostatečná. Víc nepotřebuje. Ale chápu, autíčkáři ji potřebujou. Co takhle spíš místo toho zmodernizovat trať na Ústí a vystavět trať pro rychlovlaky.

Tomas

Mezi Prahou a novou vsí ta dálnice neni dostatečná, ale zcela nedostatečná. Kolony jsou tam prakticky neustále.

A že tato dálnice neměla stát? a lidi ze severozápadu čech se budou dostávat do Prahy a dál jak? pěšky?

Osamělý Vlk

Vlak jede z Ústí.
Tahle dálnice způsobila víc problémů. Dálnice má dostatečnou kapacitu. Víc než má dnes opravdu není potřeba. Díky téhle dálnici jsou zpoždění na autobusech do Prahy.

Tomas

a co lidi z tech spousty vesnic mezi prahou a ustim, kde vlak neni a autobus kede jednou rano a jednou vecer? to budou diky cvokum jako vy odsouzeni k sezeni doma?

sedte si doma sam, a neotravujte zivot ostatnim. muzete si i zatahnout rolety, pokud vam vadi slunecni svit.

Petr David

Aha, tak i tady už začíná platit pravidlo: nemám argument, tak urážím?
Vlak a autobus je pro většinu lidí možností a to, že existují obce, které mají autobus ráno a večer, to je jejich boj.

Tomas

kde někoho urážím? pouze člověku, který je zjevně introvert, který se bojí vystrčit hlavu z domu doporučuji, aby tedy zůstal doma a nechtěl to po ostatních.

jinak si zatvrzelost předřečníka v tom, jak uvěznit lidi, nedovedu vysvětlit.

Petr David

Nazvete-li člověka, který tady vystoupil s názorem cvokem, tak jen ukazujete svoje „kvality“.
Jinak nezaregistroval jsem, že by tady kdokoli napsal, že se bojí vystrčit hlavu. Jste lhář a vypravěč báchorek, podsouváte to, co tady nikdo nenapsal.

Tomas

ano. pokud nekdo vystoupi s jakymkoli nazorem, mel by byt pripraven nest jritiku. ja tu jsem za sve nazory take kritizovan, a prijde mi to naprosto v poradku.

a pokud tady nekdo blaboli nesmysly, tak holt ne kazdy s nim bude souhlasit.

Osamělý Vlk

A jak myslíte, že je vnímán ten váš názor. Jistě, jdu v jistém smyslu do extrému, ale pro mne osobně ta D8 opravdu přináší značné problémy, a to dopravní i jiné. Jako přál bych Vám si vyzkoušet bydlet s dálnicí v blízkosti. Ani přes noc nemáte klid, a to přesto, že se udělala slušná opatření pro snížení hluku.
A dopravně třeba obcím při Praze způsobuje D8 problémy, protože v případě, že se ucpou Holešovičky, IAD začně zdržovat i všechny ostatní ze severu. A to je denní jev. A ta auta tam nemusí.
A pak jsou samozřejmě externality, které se neřeší.

Tomas

takže, vašimi slovy, tu dálnici zbouráme a ten problém těm obcím ještě umocníme…

to muselo dát hodně práce – vymyslet.

Petr David

Ale vy tady nevyjadřujete nesouhlasy, vy nálepkujete. A to je rozdíl. Pokud protinázor nesnesete, tak ani nezapínejte počítač.

Tomas

Vzdy me pobavi, kdyz dojdou argumenty, tak dotycny zacne vykrikovat cosi o nalepkovani, argumentacnich faulech .)

nechcete radeji zustat u tematu a u toho, nakolik je relevantni chtit demolici D8 apod?

Petr David

To od vás sedí.

Tomas

a zapoměl bych – ano, je pro většinu lidí možností. Ale je spousta lidí, kteří cestou někam nechtějí strávit celý den.

pokud je to ale něco, co preferujete Vy, nikdo vám nebrání.

Osamělý Vlk

Takže otravují život všem, a zhoršují jim dopravu a životní prostředí. Fakt děkuji. A kdyby se investovalo do VHD místo tunelu jménem dálnice, který ještě způsobil při své stavbě katastrofu a zničil jednu z tratí, tak by ta doprava byla daleko rychlejší.

Petr David

Ano, ať si tedy použitím IAD připlatí, to považuji za správné.

eLzyx

je Vám jasné, že pokud se zvedne poptávka po častější MHD v každé Horní dolní, tak veřejné rozpočty zapláčou, protože tyto dopravy někdo bude muset dotovat, protože se nemohou vyplatit?

Tomas

Samozrejme, ze mu to není jasné.

bohužel, tito aktivisté jsou často zcela mimo realitu.

oni jenom „chcou“, aby „v praze byla jenom mhd a auta nesměla do města“, „zakazat dalnice – vsici mhd“, „zakazat kamiony – povinne zeleznici“

bohuzel realne dopady vubec nezvazujou.

smutne bohuzel je, ze je nezvazuji lokální diskusní experti (tam to ani nikdo neceka), ale i zeleni blázni v nekterých vládách (např. německo).

Petr David

Nevím, kdo je to aktivista, já jsem uživatel veřejné dopravy, která v mém regionu funguje. U nás se k tomuto problému může vyjádřit každý občan, lepší možnost neznám.

Osamělý Vlk

Jo, a co ty dopady, které způsobuje svévolné používání auta? Motoristi ani zdaleka neplatí tolik, kolik by měli.

Tomas

svevolne uziti auta? 😀 slusny material.

tak vite co? ja ho zitra svevolne pouziju. a vy si muzete vite co? 🙂

Osamělý Vlk

Prosím o milion do státního rozpočtu za jednu svévolnou jízdu.

Osamělý Vlk

To znamená dva denně.

Petr David

Je mi naprosto jasné, že v našem regionu to funguje. Vlaky jezdí v hodinovém taktu, ve všední dny busy do okolních vesnic, o víkendu je to horší.
Jinak veřejná doprava dotovaná je v podstatě všude, to je mi také jasné.

Osamělý Vlk

Takže se mají masivně dotovat motoristé, kteří ani neplatí všechny náklady na svoje hobby. Děkuji. Fakt řešení. Díky tomu se musí vydávat mnohem víc peněž do lékařské péče na problémy, které by jinak nebyly. A autíčkaři to platit nebudou.

Osamělý Vlk

Tak zas by se daly peníze do VHD, ty prostředky by byly daleko lépe vynaložené, než do tunelu jménem dálnice.

David

Vlak a jen se zvacím dopisem!

Jiří kuchta

Vždycky u takových článků si vzpomenu, jak kdysi Jugoslávci stavěli autoput Záhřeb – Bělehrad. Měli kompletně nachystánou trasu, mosty, nájezdy pro dálnici. Ale počátečne postavili jen normální dvojpruh a na dálnici to rozšiřovali postupně později. Nic ale nemuseli bourat a stavět znovu.

A ještě z jiného místa. Dálniční obchvat Budapešti začínal před několika lety jako běžná dálnice 2+2. Dnes už je to čtyři pruhy každým smerem

Petr David

A zítra?

JARDA

Nechci vidět co se bude dít na Kbelský až tam budou sjíždět auta z rozšížené dálnice. Už teď je to masakr. Hlavně ať suchdoláci dál blokují okruh – šašci ! A to frézování povrchu na celé délce úseku ???? Tvl to je na kriminál vždyť to dělali nedávno !!!!

Luke

Přesně tak 👍 misto toho, aby se konečně udělal pražský okruh, který chybí už několik let, tak oni ještě zvýší počet aut, která na tu stávající nedostatečnou hrůzu natáhnou.

MP22

O aglomeračním okruhu už sem toho slyšel hodně, ale spojení okolo Netřeby na Mělník je pro mě novinkou. Je k tomu někde víc informací? Celá ta stavba včetně úseku mezi D7 a D8 je v nějakém informačním vakuu a Středočeský kraj se i přes výrazné zlepšení komunikace má v tomto ohledu co učit.

A spojení mezi D7 a D8 navíc poněkud usnulo.

Suchdolák

Protože je politicky důležitější prosadit severní část Pražského okruhu v zastaralé stopě z minulého století (přes Suchdol) a upřednostnění stavby této od Prahy sice vzdálenější, ale fakticky části skutečného VNĚJŠÍHO okruhu okolo Prahy by hodně silně zpochybnilo potřebu jeho výstavby v té podobě, jaká je nyní navrhována (protože pak by Pražský okruh mohl sloužit jen skutečně smysluplně městu Praze a ne do ní nesmyslně zavlékat další tranzitní kamionovou dopravu).

MP22

A přitom stačilo napsat, že jste ze Suchdola. Zeptám se jednoduše, nestačilo by vám, kdyby město s dostavbou D0 zavedlo celoměstské mýto?

David

Jsem proti, myslím, že bychom se spíš měli soustředit na dobudování dálniční sítě a obchvatů na silnicích 1. tříd a železničních spojení (jako třeba VRT).

MP22

V tomto směru se VRT též připravuje. Pomohlo by i zlepšení regionálních vazeb, třeba výrazná přestavba starých tratí v ose Kladno-Kralupy-Neratovice-Brandýs-Čelákovice. Ulevilo by se jak silnicím, tak systému PID vně Prahy.

provokatér

„Ulevilo by se jak silnicím, tak systému PID vně Prahy.“
Jak velkou úlevu si představujete?
Nebo myslíte, že by kamiony v Kladně někde navagonovali a v Čelákovicích (případně v Mochově) zase složili pro pokračování po D11?

MP22

Jéminánku, ony po tý dálnici jezdí jen kamiony, no to pak jo, především v páteční špičce, to jsou jich tam desetitisíce a žádný osobní automobil!

Osamělý Vlk

Problémem jsou ale osobní auta. I když, samozřejmě, že by šlo převést nákladní dopravu na vlaky.

Jan

Divím se, že se na šestiproudé dálnice nemysleli již dávno, jak u Prahy, tak u Brna nebo Ostravy.
Všude se velkou slávou rekonstruovaly na D mosty, ale kupodivu, i když se rekonstruovaly v průběhu 5ti let, na rozšíření se nemyslelo. A proč? Odpovím si sám, protože to opět bude další malá domů.

Jarda

No konečně – včera bylo pozdě!!!!

Rudy

Těch (na první pohled) nesmyslných rekonstrukcí na D8 je víc. Před pár roky se kompletně předělával cca 10 km úsek severně od Roudnice. Na úseku nebyla jediná díra, vlnka. Zajímalo by mě, jestli někdo řeší, kolik sanitek nedojede včas do nemocnice kvůli těmto „rekonstrukcím“.

Tomas

😀 takže podle vás mají tu dálnici nechat celou zchátrat, aby se rozpadala jako D1?

To s tou sanitkou je pak vrchol demagogie. A až se ta dálnice bude rozpadat a bude tam dvouleté omezení, tak ty sanitky budou jezdit jak?

Rudy

Nestačilo by jenom konečně dostavět D0? Odhaduju, že tak polovina kamiónů mezi Prahou a Novou vsí objíždí severně Prahu po D8 a přetížené 16.

Twix

To je zčásti pravda, ale jiná část kamionů zase jede po 16 cestou od D5/D6 na D8, případně jedou po té 16 dál na Boleslav. Po dostavbě D0 se část tohoto provozu na jmenovaný úsek D8 přesune.

praktik

A mezitím zbytečně projede 20 km po obytném) území města Prahy …

Osamělý Vlk

Stačilo by zdemolovat D8 a neopravovat.

V. F.

Je smutné, že na některých dálnicích se musí řešit nutnost jejich rozšíření už v době, kdy některé jiné dálnice ještě ani nejsou postavené.

PetrN

To je přirozené a logické… staví se tu nepříliš prioritní dálnice pro 10tis. voz/den (D6 na Vary), a rozšiřují 40 let staré přetížené dalnice s provozem skoro 100tis. voz/den (D1 u Brna)

Osamělý Vlk

Holt dopravní indukce. No, ty dálnice ve skutečnosti vůbec nejsou potřeba. Ale když jsou, tak jen nalákají zbytečná auta.

Tomas

Tohle nemá s indukcí nic společného. Jen se holt lidi stěhují mimo prahu do středočeského kraje.

Vladimír Bílý

Pokud má ŘSD myšlenku, že všude kde je provoz 40k+ denně, by se to mělo rozšířit na 3+3, pak je to docela těžká písemka. To by kromě D8 znamenalo připravovat rozšíření D0, D4 za Cukrák, D5 za Beroun, D10 do Boleslavi, D11 k Poděbradům a 200km D1 z Mirošovic až do Vyškova.

Petr David

Co tak vybetonovat celou zemi?

Marcel

Přesně tak! Protože na západě kde je kompletně vybudována infrastruktura, není nic jiného než poušť a beton. Proberte se

Petr David

Na tom západě je ta kompletně vybudovaná infrastruktura rovněž na mnoha místech přetížena. Není vůbec potřeba se probírat, stačí otevřít oči.
Ale je pravda, že nemůžeme házet všechen ten západ do jednoho pytle, stačí se podívat, jak věc řeší Švýcaři.

Marian Kechlibar

Tja, v dobrém a ve zlém ležíme ve středu hustě osídleného a bohatého kontinentu. Což znamená, že co pár generací tudy protáhne nějaká invazní armáda a v míru tudy pro změnu neustále proudí mezinárodní obchod.

Můžeme řešit optimální modal split, ale to je asi tak všechno. Tudy procházely obchodní stezky už v dobách lovců mamutů.

Petr David

„Tudy procházely obchodní stezky už v dobách lovců mamutů.“
To sice ano, ale situace se zásadně změnila. Lovci mamutů usilovali o přežití, současná generace žije (ať si to připustíme nebo ne) nad poměry. A tak vozíme ovoce stovky km, vozíme suroviny, výrobky a odpad…. Výrobky jako je lednička, pračka myčka jsou málem na jedno použití. To vše generuje tranzit, který vidíme všude kolem sebe. Proč? Umělá zaměstnanost? Zisky několika lidí? Na to je potřeba zkapacitňovat cesty?
Bohatý kontinent? V čem je ten kontinent tak bohatý?

Jan

Vy se jděte přilepit na silnici.

Petr David

Nemám tu potřebu, rád ji přenechám vám. Jen upozorňuji na lidskou nenažranost.

Osamělý Vlk

Vím, že některým motoristům by se to líbilo. Ne, určitě ne. Osobně bych již dálnice nestavěl, žádné. Je třeba změnit přístup k dopravě. Že doprava založená na automobilech je dlouhodobě nevhodná, si uvědomovali lidé už v 70. letech minulého století, viz Jelen: Doprava kolem nás.

Tomas

To, že jste osamělý vlk zavřený doma, naštvaný na celý svět, je váš problém. ale nenařizujte váš životní styl ostatním.

Petr David

Názor rovná se nařízení?

Tomas

ne. nazor je nazor. a narizovani je narizovani a pan predrecnik by nam tu chtel narizovat, kdy mame pouzivat auta, dalnice zbourat atd. ale to je fuk. proste je to jen dalsi ekosnílek, ktery sice kaze o zakazu aut, zakazu silnic a dalsich nesmyslech, ale vubec nepremysli nad dusledky techto nesmyslu, jako rozklad spolecnosti, zhrouceni dopravy a realne nemoznost dostat se dal, nez do vedlejsi vesnice. pravdepodobne z prahy, kde ma hospodu a obchod za barakem a potrebou jet dal, nez 200 metru od bytu jednou do roka. pokud vubec. vite co bych tomu panovi pral? aby mel moznost ty… Číst vice »

Petr David

Prosím o přesnou citaci, kde se objevuje nařizování.

VTT

D10 do Boleslavi se už připravuje.

Vladimír Bílý

Zhruba tak, jako ostatní jmenované dálnice:-(

Jarda

Naprostej souhlas – navíc s tím, že tranzitní koridor Východ-Západ kolem Prahy D1-D0-D5 by měl být už teď na 4X4 pruhy!!!
A bohužel není… Podle toho to tam téměř denně vypadá = parkuje se, nejede se..

petr.sladek

Pruhy vám stejně zaspuntuje první ucpaný sjezd do města..

PetrN

Než sjezd do mesta spíš naprosto kapacitne nedostatečná MUK D0xD5

PetrN

Tak vámi zmíněné úseky D5, D10 a D11 v celé délce se všechny připravují. D1 ne, neboť si myslí že D35 odlehčí, což pravda úplně není (nákladní tranzit po D1 je ve většině směřující na jih od Brna, východ-zapad skoro minimálně), jižní D0 by se měla odlehčit po stavbě severní částí D0 (třeba D5-D11 bude serverem kratší), a to nejhorší D0 Slivenec-D5 se bude brzo rozšiřovat…

SYN

Jaká „dobrá duše“ tam u toho mostu přes Vltavu tehdy před 30ti lety ušetřila ten cca. 1m šířky, který tam dneska bude chybět na to aby mohly být tři pruhy plné šířky?? Ale když už to tak je, dal bych tam tři takové šířky jak vejdou (3,25m?) s tím že případně rychlost 110kmh… S tím že nový most se udělá teprve až tento bude skutečně potřebovat velkou opravu…

Kebab

Asi nějaký tehdejší Bárta, holt laciná věc je drahá.

milan

Se snad s bouráním mostu z roku 1996 posraly – technicky i dopravně logicky správné je jediné řešení, že když je ten most před (od Prahy) / za (ku Praze) MÚK se slinicí I/16 mezi Mělníkem a Slaným, tak po každé jeho straně postavit po jedné další stejné mostovce pro oddělené souběžné části dálnice o dvou jízdních + jednom odstavném pruhu – https://mapy.cz/s/gafusacogu , na nichž by pravý jízdní pruh směřoval do/z tzv. baypasu přilehlého kruhového objezdu na silnici I/16 do/ze směru Mělník a levý jízdní kruh do/z příslušného kruháče pro jízdu jím k/od Slaného! Obdobně je přece řešeno MÚK… Číst vice »

P_V

Počítá se u mostu přes Vltavu s přidáním lávky pro pěší?

Petr David

Oni jsou běžně ještě nějací pěší?

P_V

(a taky pro zyklisty…)
Zpřístupnil by se tak veltruský park od severu.

Marian Kechlibar

Vy to tam neznáte, co?

Veltrusy jsou docela turisticky atraktivní místo, a s lávkou pro pěší a cyklisty by byly dobře přístupné z Nových Ouholic (S4) nebo z Mlčechvost (taktéž S4).

Petr David

omlouvám se, snažím se chodit na výlety pěšky (jinak veřejná doprava) Na rozdíl od doby tak před třiceti lety dnes na mnoha cestách málokdy někoho potkám. Jinak u cíle přeplněná parkoviště. Taková je realita!

Tomas

Vaše zkreslená realita.

Skutečná realita je zcela opačná – lidi začali chodit / běhat /jezid na kolech. Jezdí víc, než kdykoli dříve.

Petr David

Kolik procent? Srovnejte s frekventovanou silnicí. OPOdle vaší reakce bydlíme každý v jiné ČR.

Tomas

Možná to bude tím, že vy se pohybujete po těch silnicích.

A ja i docela dost mimo silnice.

Petr David

Využívám celý život veřejnou dopravu, to neznamená, že se nepohybuji po silnicích. Existují tzv. AUTOBUSY a vedle silnic bývají CHODNÍKY.

Tomáš Robek

A nebo lze tou S4 popojet až do Nelahozevsi a využít jeden ze 2 mostů stávajících, z nichž jeden je součástí velmi zajímavého vodního díla. Další možností jak překročit řeku pro bezmotorovou dopravu je lávka v Lužci n.Vlt. nebo Zálezlicích. Čili mostů je dost, to co je zoufalost je praktická neexistence bezpečné a celoročně použitelné cyklocesty mezi Vraňany a Kralupy n.Vlt., což je ovšem oříšek do kterého se nikomu moc nechce, vzhledem k jeho nákladnosti a problematické průchodnosti terénem.