Jsem z KV kraje a dálnici D6 v kraji používám dost často. A dálniční známku bych si klidně koupil, stejně si jí kupuju, když chci jet kamkoliv jinam na východ. Rozdíl jízdy mezi KV-CH před stavbou D6 a po dostavbě D6 je fakt propastný.
Dostavět D6 Pha-KV jednoznačně ano, protože region je pro osobní dopravu vlakem vlastně neobsloužitelný (časově proti silnici více jak 2x času s prohlídkou Ústí nad Labem nebo Plzně). Rozvoji regionu by to jednoznačně pomohlo. Lobování o nezpoplatnění je jen populistické gesto politiků.
Vrabec na střeše
1 rok
V tom případě by se měl zpoplatnit směr z Varů do Chebu, protože ten hotový je.
Jan Sůra
Autor
1 rok
Nerozumíte tomu správně, díky za upozornění, už je to opraveno.
Gryf
1 rok
Obyvatelé krajů, kam kam vede jedna dálnice (někdy ani to ne) by logicky měli platit několikanásobně méně než obyvatelé Prahy nebo Brna. To je bez diskuse.
Můžete mi prosím vysvětlit, proč by obyvatelé Prahy měli platit několikanásobně více? Přitom většinu roku stráví uvnitř Pražského okruhu, tedy na silnicích které Stát / ŘSD odmítá financovat. A dálnice vedoucí z Prahy využijí jen výjimečně, rozhodně méně než lidé v KV kraji kteří dálnici používají denně na dojíždění?
To tak bohužel musí být, jinak by se v tom kolik se má platit nikdo nevyznal. Zdravotní pojišťovnu taky platíte i když k doktorovi moc nechodíte, nebo platíte v obci rekonstrukci ulice o které jste v životě nevěděli, nebo ještě dotujete provoz na železnici přestože jste ji nikdy nepoužil.
král j
1 rok
Byl jsem nedávno (v listopadu) v Karlovarském kraji. Za úsek KV – Cheb se neplatilo. Pokud se něco nezměnilo po Novém roce.
Karl vB.
1 rok
Už vidím, jak se MD postaví do haptáku, zasalutuje a přislíbí bezodkladné splnění všech karlovarských požadavků. 🙂
Věřím, že např. jihočeské zastupitelstvo je poněkud soudnější a nevyrukuje se stejným dementním požadavkem i když lze předpokládat, že dálnice D3 od severní hranice JČ kraje do Prahy nebude fungovat asi ještě sakra dlouho.
Alibaba
1 rok
Naopak zpoplatnit už hotové části, ať si zvykají a přispívají na údržbu a provoz.
libor
1 rok
zrušit KV kraj, akorát tam řeší hovadiny.. škoda peněz pro úředníky…
Pokud dálnice nevede v celku z Prahy do nějakého krajského města, je nehoráznost za ní vybírat poplatek. Nejhorší příklad je ten 20 km pahýl D7 od letiště ke Slanému. Jezdím tam jednou za měsíc už asi dva roky a známku jsem si teda naschvál nepořídil, zatím žádná pokuta.
jezdit do omise na prvni pohled pripomina zbytecne utraceni… 🙂
Honza
1 rok
Dopravní intenzita z Chebu do Německa je cca 5 tisíc vozidel za den. Tohle v pohodě zvládne 1+1. Karlovarský kraji by měl řešit jiné priority, třeba dobudování krajské nemocnice tak, aby nemuseli vozit těžší případy až do Plzně, což je z větších měst regionu 80 až 120 km.
Někde jsem, pokud se nemýlím, zahlédl, že úsek byl zařazen do jiné kategorie.
Vladimír Bílý
1 rok
To mě vždycky baví, jak si v těchto krajích všichni dotáhnou tu leštěnku z němec, do ní dají 2 000 Kč za plnou nádrž … a pak skuhrají, že nechtějí platit těch 1500 na známku, aby s tím měli kde závodit. A to místo toho, aby byli rádi, že jim tam stát staví dálnice na intenzity provozu, se kterými to v jiných krajích nevyjde ani ani 2+1!
Asi tak, v CR je 6.5mio aut. Pokud nekdo skuhra, ze 1500 za dalnicni znamku je moc, muze dal jezdit po okreskach jako do ted a nebo usetrit jeste vic a jezdit lokalkama.
Sova
1 rok
Zní to jako rozumný požadavek u dlouhodobě nedokončených dálnic, o zrušení poplatků si koleduje třeba D52 nebo D0. Zrovna D6 ale imho dostává pozornosti docela dost, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že na žebříčku nejpotřebnějších dálnic ČR není úplně nejvýš. Problematický tam bude jen úsek obchvatu samotných KV, ale to spíš lokální záležitost než nečinnost ze strany zástupců státu.
Nevím, proč by nějaké dálnice měly být ze zpoplatnění vyňaty jen proto, že nejsou kompletní. Několikakilometrové úseky bez návaznosti na zbytek sítě ano, nedokončené dálnice ne. Spíš mi z pohledu řidiče, který v ČR nežije a jezdí tam jen párkrát za rok s krátkodobou známkou, vadí celkový stav české dálniční sítě: musíte platit poměrně drahou krátkodobou známku, ačkoliv polovinu trasy musíte po starých „jedničkách“ přes vesnice. Byl třeba případ trasy Wien – Praha v době, kdy D1 byla jedno velké staveniště. Bez využití dálnice se jet rozumně nedá (narozdíl od třeba Wien – Liberec) a za tu poměrně drahou 10denní… Číst vice »
Tak zrovna D52 skutečně je několikakilometrový úsek návaznosti na zbytek sítě… D0 napojená je, ale její nedokončený stav je obrovská ostuda. Vyjmutí z poplatkových dálnic by aspoň mohlo vymístit pár dalších aut z Prahy, min. až bude dokonČen úsek mezi D1 a D11.
já někdy nahlížel na dálniční známku i jako příspěvek na silnice první třídy. Což třeba v KV kraji na jih je silnice I/21 a I/20, což jsou sice jedničky, ale svými parametry nejsou až tak špatné.
Jarda
1 rok
co takhle raději „chceme pro železniční dopravce nižší ceny poplatků“ pro větší motivaci dát toho víc na koleje.
Tak řekněme si na rovinu, že na krajským úřadě v KV vládne hnutí ANO, které se snaží vládě házet klacky pod nohy, kde to jen jde. Řekl bych jim slušně, že si můžou požadovat, co chtějí a ať odtáhnou do fronty na koblihy.
No, ono v KV kraji těžko žádat něco po železnici… Jediná kapacitní trať (a ještě ne až tak ve stavu 21.století) je (Ústí n. L.) Chomutov – Cheb (Plzeň), přímé železniční spojení do Prahy neexistuje. Ostatní tratě jsou v nepříliš dobrém stavu, vyhovující tak pro turistický víkendový provoz. Proto taky v KV kraji vítězí automobilní doprava.
Dálničním populismem nemyslím čistě jen preferenci silniční oproti železniční dopravě, ale především prosazování stavby dálnic tam, kde nejsou vzhledem k intenzitám dopravy nezbytné a slibování jízd po těch dálnicích bez poplatků. Zkrátka to, že stavíme nad naše ekonomické možnosti a zároveň nechceme, aby si na sebe ty stavby lépe vydělávaly.
Nesouhlasím. V případě KV kraje bychom měli spíš hovořit o překonání celkové zaostalosti a nastartování budoucí prosperity. Bez funkční dopravní infrastruktury nebudou investoři, bez nich zase nebudou pracovní příležitosti. Bez dostatku pracovních příležitostí se kraj vylidní. Jde tedy o investice do prosperity příštích generací a taky samozřejmě jako daňových poplatníků.
A mmch, nemůžete vše posuzovat optikou: tady a dnes … On po dnešku přijde zítřek a po něm dokonce pozítřek. S vámi prezentovaným názorem by nebylo pokroku. Podobně uvažující jedinci jsou příčinou toho, že postrádáme tolik potřebné plány a vize do budoucnosti.
Tak po cestě do obchodu pro koblihy si zjistěte, kdo tam opravdu vládne.
Tomáš
1 rok
My chceme, my požadujeme. Jakeš s Biĺakem musejí v pekle jen tiše blednout závistí. Neuvěřitelné kam jsme se to za těch 30 let dostali. Nároková společnost. Všichni budeme mít nárok na vše.
Vláda
1 rok
Je placená nad 3,5 tuny
Gejza
1 rok
Chtěli by dálnici, na kterou se jim složí někdo jiný…
to říkám furt a počítám že plánovaná část D6 Bošov-KV bude první na řadě pro odklad, jakmile nebude dostatek peněz… Na druhou stranu úsek D6 mezi KV a Chebem si intenzitami určitě dálnici zaslouží…
oja
1 rok
Kilometrové mýto na vás… infrastrukturu chceme, ale platit za ni těch směšných 1500Kč ročně ne. I kdyby to mýto činilo jen 1Kč/km (třeba v chudém Portugalsku je to cca. trojnásobek), tak by i ti, co po té dálnici jezdí jen 10km dvakrát denně, velmi rychle volali po známce.
Kdo jezdí po dálnici denně, nemá asi co řešit, cena známky se vrátí na čase a nejspíš i na spotřebě. Kdo jezdí jednou za čas, tak by ho mýto vyšlo podobně nebo levněji.
Však říkám, pokud mají pocit, že by se jim mýto většinově vyplatilo, tak ať bojují za něj. Ale křičet „chceme moderní infrastrukturu ale platit za ni ne“ je dost sprosté. A nevyplatilo. Drtivé většině řidičů, kteří tu dálnici aspoň občas použijí, se vyplatí známka, i kdyby to mýto byla jen ta 1Kč/km. Časové zpoplatnění je holt již ze své definice hrubě nespravedlivé. Ale pro většinu uživatelů výhodné a v době, kdy se zavádělo, i mnohem snazší na provoz. Dnes by sice mýtné pro osobní auta bylo technicky snadno proveditelné, ovšem je politicky neprůchodné. „Cena známky se vrátí na spotřebě“: Vy… Číst vice »
Za dálnice by se mělo platit všude a to i v PRaze. Podobně jako Víden, Curych, Bratislava, Linz, Salzburg. Je to fér. Proč někdo z Brandýsa platit nemusí a jezdí gratis a někdo s Mníšku p.B. platit musí. Tok nastavil velice nespravedlivý a toxický systém
Bratislava to očividně dost omezila, dřív (když ještě nebyla D4) byla D2 osvobozená až po křižovatku Jarovce. Takže pro cestu z Rakouska do Bratislavy byla známka potřeba jen na ten 1,5km od hranice po Jarovce. Naštěstí do Slováci nekontrolovali tak pečlivě jako Slovinci. Rakousko a Švýcarsko jsou jiné případy: neexistují dálnice bez zpoplatnění. Konkrétně v Rakousku je známka potřeba všude krom úseků s vlastním mýtem (tunely, Brenner). Ano, to je fér, české výjimky nejsou. Jenže pak je tu ještě jeden problém: Zpoplatněným úsekům by mělo být možno se vyhnout. A to v ČR mnohdy nejde jinak než průjezdem přes město,… Číst vice »
Počkať, to akože keď sa chcete vyhnúť trebárs zo Salzburgu dole diaľnici A10, tak ako nepôjdete fakticky centrom Halleinu, Golling/Salzach alebo Bischofshofenu? Na hornej polovici A9 má obchvat len Windischgarsten. Aj cez Liezen pôjdete mestom. Dole je to lepšie ale tiež to nie sú všetky sídla. O takej S6 nehovorím už vôbec a aj tá je spoplatnená…
Dobrá, máte pravdu, tak je to asi spíš o tom, že Rakousko je schopno dálkové náklaďáky donutit zůstat na dálnici a řidiči osobních aut na dálničních známkách většinou nešetří. Tím spíš, že krátkodobé kupony jsou relativně levné a vlastnictví auta obecně dost drahé (motorová daň, pojištění, STK), takže když už si to dovolím, nad dálniční známkou nebrečím. Měl jsem na mysli třeba A5, vedle níž rovnou byla postavena i okreska, ale především pro vozidla, která na dálnici nesmí, takže tak „šikovně“, že jet po ní delší trasu autem je hodně nepříjemné (samý kruhový objezd atd.). Na jihu je to dané… Číst vice »
Pred postavením D4 smerom na východ bola do tejto križovatky zaustená cesta tretej triedy z Jaroviec. Teraz by vodič bez známky prichádzajúci po D2 od Petržalky nemal kam ďalej pokračovať, preto musí byť tento úsek spoplatnený už od predchádzajúceho výjazdu.
Ak si odmyslíme rôzne polprofilové obchvaty, ktoré majú nejakým nedopatrením červené číslo, tak nespoplatnené diaľnice máme iba tie v zastavanom území, ktoré (historicky) slúžia aj pre vnútromestskú dopravu (v Banskej Bystrici a Bratislave).
Máte pravdu, slepý úsek bez zpoplatnění nedává smysl. Dalo by se akorát ilegálně pokračovat dál do Rakouska.
Ano na Slovensku je očividně zpoplatněno „skoro vše“. V ČR v okolí větších měst skoro nic, právě protože se ty příměstské úseky často používají i pro místní dopravu. V českých podmínkách by D4 určitě zpoplatněná nebyla.
KVary
1 rok
Vyzyvam karlovarské krajské zastupitelstvo aby mi věnovalo apartman v Karlovych Varech, cervene Ferrari a mesicni rentu. Duvod je, ze to chci a nechce se mi za to platit.
Ja bych s tim sel do voleb. Tretina elektoratu by mi to hodila. Byte, aute a rente pre vsetkych nebo neco podobneho…
Pavel Skládaný
1 rok
Zase tyhle spekulace a smlouvání jak na jarmarku. Dálnice je pozemní komunikací zpoplatněnou, což vyplývá ze zákona o pozemních komunikacích, tak si zkusme někdy také hrát na právní stát.
Tak zrovna mezi Varama a Chebem byla „stará cesta“ vlastně už dálnice v polovičním profilu a tedy zrušena byla. Stejně zmizela v některých dalších úsecích (Pavlov – Velká Dobrá – Krušovice)
Nevím jak na části D6 v Karlovarském kraji, ale na D6 ve Středočeském kraji zmizela původní trasa silnice 6 pouze v úseku Pavlov – Toskánka (část obce Pletený Újezd), necelé 4 km po kterých nelze již jet (nahradila ji D6 + ulice v Pavlově která vede do polí). Lze ale objet Pavlov – Unhošť – Toskánka. Ve zbytku trasy původní silnice 6 ve Strč. k. lze projet.
No zmizel… Silnice postavená v 60. letech se přestavěla na dálnici. Ale silnice která spojovala KV s Chebem se z velké části nachází ve své původní stopě. Pouze mezi Kynšperkem a Dolními Dvory byla i ta původní silnice přestavěna na dálnici. Takže ne, úsek mezi KV a Chebem z většiny nezmizel.
Teraz je otázka definície toho, čo je stará cesta. Či to, z čoho sa potom stala D6, alebo to čo tam stálo ešte pred tým.
Každopádne keď diaľnicu vyškrtneme, jediný problematický úsek je z Kynšperka k I/21. Takže má zmysel nechať nespoplatnenú diaľnicu od Chebu do Kynšperka. Neplatiť za zbytok je luxus.
Pražský okruh zdarma než bude hotový?
1 rok
To by Pražáci taky mohli mít okruh zdarma dokud nebude hotový a že by to opravdu bylo potřeba´jelikož takhle je lepší menším autem jezdit obcemi než platit za známku!
Jirka
1 rok
Platit by se nemelo za zadne dalnice. Nemela by existovat motivace, jezdit po okreskach a skrz vesnice. Kdyby radsi zvysili dan na benzin a znamky zrusili uplne.
Zato motivace jezdit a vozit věci po silnicích raději než po kolejích neutuchá. Jo, já zapomněl, koleje nemají potřebné parametry a zlepšování je, na rozdíl od silnic, zakázáno. Pokud už vybírat vše v palivu, chtělo by to alespoň zrušit i poplatek za koleje a případně řádně spotřebně zdanit naftu i elektřinu, dle dopadů jejich využívání.
Ja nerikal, ze ma byt jezdeni autem po cemkoli zdarma. Ale ze se nemaji lidi motivovat jezdit mimo dalnice. Urcite by se melo platit za pouzivani auta (obecne, ne jen na dalnici).
Poplatek 1500 Kč za rok je více než směšný, obzvláště když se roky neměnil. Jestli tohle někoho motivuje, aby místo ježdění po dálnicích jezdil někde po okreskách, tak ten problém bude spíše u tohoto člověka.
V Bavorsku se aktuálně zabývají možností vybudovat kapacitní spojku mezi jejich A93 a naší D6. U nás už máme na úsek Cheb – státní hranice studii a vlastní stavba by měla tu výhodu, že most přes Ohři, což je nejnáročnější a nejdražší objekt na trase, byl vybudován již jako čtyřpruhový.
a mosty přes I/6 jsou také na čtyřpruh vybudovány. Náklady na stavbu budou poměrně nízké…
Co se týče napojení na A93, to bude určitě fajn, ale stejně D6 nikdy nebude plnit roli alternativní cesty do Německa, pokud nebude přímé propojení dále na západ až ke křížení A70 x A9, což by při pohledu do mapy nabízelo, ale není to asi reálné vzhledem k hornatému terénu. Teoreticky jedině rozšíření B303 tak jak je ve dvou úsecích v neděleném čtyřpruhu
Karensky
1 rok
Koordinace a informace mezi ministerstvy a kraji, nebo městy, to je kategorie sama pro sebe. Tady jim přeju hodně štěstí v jednání. Například Ostrava počítala s průtahem směrem na Polsko, že po ukončení výstavby se stane něco jako část městského okruhu a taky objízdnou trasou pro opravu Svinovských mostů a podobně. Slavnostně se to otevřelo a hned jako zpoplatněné což vyústilo v komunikaci s ministerstvem dopravy a skončilo nějakou vyjímkou od Rudné k polské hranici. Já nechápal proč je to na území města zpoplatněno, a nebyl jsem jediný. Případné nepřesnosti omluvte, už je to nějaký pátek a člověk si to… Číst vice »
55p
1 rok
Jak to je s tou D6 Cheb – KV? Podle textu se platí, podle přiložené mapy se neplatí.
Přesně, na tu mapu jsem koukal pár dnů zpátky a čtu text a divím se, že je zpoplatněná, když na mapě byla bez poplatku. Nebylo to bezplatné období dočasně zdarma na nějakou dobu?
Jsem z KV kraje a dálnici D6 v kraji používám dost často. A dálniční známku bych si klidně koupil, stejně si jí kupuju, když chci jet kamkoliv jinam na východ. Rozdíl jízdy mezi KV-CH před stavbou D6 a po dostavbě D6 je fakt propastný.
Dostavět D6 Pha-KV jednoznačně ano, protože region je pro osobní dopravu vlakem vlastně neobsloužitelný (časově proti silnici více jak 2x času s prohlídkou Ústí nad Labem nebo Plzně). Rozvoji regionu by to jednoznačně pomohlo. Lobování o nezpoplatnění je jen populistické gesto politiků.
V tom případě by se měl zpoplatnit směr z Varů do Chebu, protože ten hotový je.
Nerozumíte tomu správně, díky za upozornění, už je to opraveno.
Obyvatelé krajů, kam kam vede jedna dálnice (někdy ani to ne) by logicky měli platit několikanásobně méně než obyvatelé Prahy nebo Brna. To je bez diskuse.
Můžete mi prosím vysvětlit, proč by obyvatelé Prahy měli platit několikanásobně více? Přitom většinu roku stráví uvnitř Pražského okruhu, tedy na silnicích které Stát / ŘSD odmítá financovat. A dálnice vedoucí z Prahy využijí jen výjimečně, rozhodně méně než lidé v KV kraji kteří dálnici používají denně na dojíždění?
Jen vymitate certa dablem. Tahle logika je uplne pomylena.
Paragraf 1, nikdy se to tak nedělalo.
To tak bohužel musí být, jinak by se v tom kolik se má platit nikdo nevyznal. Zdravotní pojišťovnu taky platíte i když k doktorovi moc nechodíte, nebo platíte v obci rekonstrukci ulice o které jste v životě nevěděli, nebo ještě dotujete provoz na železnici přestože jste ji nikdy nepoužil.
Byl jsem nedávno (v listopadu) v Karlovarském kraji. Za úsek KV – Cheb se neplatilo. Pokud se něco nezměnilo po Novém roce.
Už vidím, jak se MD postaví do haptáku, zasalutuje a přislíbí bezodkladné splnění všech karlovarských požadavků. 🙂
Věřím, že např. jihočeské zastupitelstvo je poněkud soudnější a nevyrukuje se stejným dementním požadavkem i když lze předpokládat, že dálnice D3 od severní hranice JČ kraje do Prahy nebude fungovat asi ještě sakra dlouho.
Naopak zpoplatnit už hotové části, ať si zvykají a přispívají na údržbu a provoz.
zrušit KV kraj, akorát tam řeší hovadiny.. škoda peněz pro úředníky…
No ty jsi moudrý
Půlka pod Ústí, půlka pod Plzeň
Pokud dálnice nevede v celku z Prahy do nějakého krajského města, je nehoráznost za ní vybírat poplatek. Nejhorší příklad je ten 20 km pahýl D7 od letiště ke Slanému. Jezdím tam jednou za měsíc už asi dva roky a známku jsem si teda naschvál nepořídil, zatím žádná pokuta.
Vy budete asi ten typ, co i funus si vystrojíte raději sám, tak, aby Vás to nestálo taky ani korunu navíc.
A když jedeš na týden do Omiše, tak dáš Chorvatům 2×800 bez mrknutí oka, že.
jezdit do omise na prvni pohled pripomina zbytecne utraceni… 🙂
Dopravní intenzita z Chebu do Německa je cca 5 tisíc vozidel za den. Tohle v pohodě zvládne 1+1. Karlovarský kraji by měl řešit jiné priority, třeba dobudování krajské nemocnice tak, aby nemuseli vozit těžší případy až do Plzně, což je z větších měst regionu 80 až 120 km.
přesně tak, nemá smysl stavět dálnici, jsou důležitější místa ….
Ale kraj tu dálnici nestaví, tu staví stát.
80 až 120 km do koncovej fakultnej nemocnice mi nepríde nejako extra veľa
A že se taková bouře nestrhla odhledně odpoplatnění D1 do Průhonic 🙂
Někde jsem, pokud se nemýlím, zahlédl, že úsek byl zařazen do jiné kategorie.
To mě vždycky baví, jak si v těchto krajích všichni dotáhnou tu leštěnku z němec, do ní dají 2 000 Kč za plnou nádrž … a pak skuhrají, že nechtějí platit těch 1500 na známku, aby s tím měli kde závodit. A to místo toho, aby byli rádi, že jim tam stát staví dálnice na intenzity provozu, se kterými to v jiných krajích nevyjde ani ani 2+1!
Asi tak, v CR je 6.5mio aut. Pokud nekdo skuhra, ze 1500 za dalnicni znamku je moc, muze dal jezdit po okreskach jako do ted a nebo usetrit jeste vic a jezdit lokalkama.
Zní to jako rozumný požadavek u dlouhodobě nedokončených dálnic, o zrušení poplatků si koleduje třeba D52 nebo D0. Zrovna D6 ale imho dostává pozornosti docela dost, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že na žebříčku nejpotřebnějších dálnic ČR není úplně nejvýš. Problematický tam bude jen úsek obchvatu samotných KV, ale to spíš lokální záležitost než nečinnost ze strany zástupců státu.
Nevím, proč by nějaké dálnice měly být ze zpoplatnění vyňaty jen proto, že nejsou kompletní. Několikakilometrové úseky bez návaznosti na zbytek sítě ano, nedokončené dálnice ne. Spíš mi z pohledu řidiče, který v ČR nežije a jezdí tam jen párkrát za rok s krátkodobou známkou, vadí celkový stav české dálniční sítě: musíte platit poměrně drahou krátkodobou známku, ačkoliv polovinu trasy musíte po starých „jedničkách“ přes vesnice. Byl třeba případ trasy Wien – Praha v době, kdy D1 byla jedno velké staveniště. Bez využití dálnice se jet rozumně nedá (narozdíl od třeba Wien – Liberec) a za tu poměrně drahou 10denní… Číst vice »
Tak zrovna D52 skutečně je několikakilometrový úsek návaznosti na zbytek sítě… D0 napojená je, ale její nedokončený stav je obrovská ostuda. Vyjmutí z poplatkových dálnic by aspoň mohlo vymístit pár dalších aut z Prahy, min. až bude dokonČen úsek mezi D1 a D11.
já někdy nahlížel na dálniční známku i jako příspěvek na silnice první třídy. Což třeba v KV kraji na jih je silnice I/21 a I/20, což jsou sice jedničky, ale svými parametry nejsou až tak špatné.
co takhle raději „chceme pro železniční dopravce nižší ceny poplatků“ pro větší motivaci dát toho víc na koleje.
Zrovna do Karlových Varů po železnici fakt ne. Tady se bavíme hlavně o osobce, ne o nákladní dopravě.
V pohodě, bez mýta a to zaplatí dle dat krajský úřad.
To by se to usnesení setsakra rychle revidovalo.
Tak řekněme si na rovinu, že na krajským úřadě v KV vládne hnutí ANO, které se snaží vládě házet klacky pod nohy, kde to jen jde. Řekl bych jim slušně, že si můžou požadovat, co chtějí a ať odtáhnou do fronty na koblihy.
Bývávalo. Nyní je tam vedení více méně na půdorysu složení Fialovy vlády: http://www.kr-karlovarsky.cz/samosprava/Stranky/Rada.aspx. Žel dálniční populismus přetrvává.
No, ono v KV kraji těžko žádat něco po železnici… Jediná kapacitní trať (a ještě ne až tak ve stavu 21.století) je (Ústí n. L.) Chomutov – Cheb (Plzeň), přímé železniční spojení do Prahy neexistuje. Ostatní tratě jsou v nepříliš dobrém stavu, vyhovující tak pro turistický víkendový provoz. Proto taky v KV kraji vítězí automobilní doprava.
Dálničním populismem nemyslím čistě jen preferenci silniční oproti železniční dopravě, ale především prosazování stavby dálnic tam, kde nejsou vzhledem k intenzitám dopravy nezbytné a slibování jízd po těch dálnicích bez poplatků. Zkrátka to, že stavíme nad naše ekonomické možnosti a zároveň nechceme, aby si na sebe ty stavby lépe vydělávaly.
Nesouhlasím. V případě KV kraje bychom měli spíš hovořit o překonání celkové zaostalosti a nastartování budoucí prosperity. Bez funkční dopravní infrastruktury nebudou investoři, bez nich zase nebudou pracovní příležitosti. Bez dostatku pracovních příležitostí se kraj vylidní. Jde tedy o investice do prosperity příštích generací a taky samozřejmě jako daňových poplatníků.
A mmch, nemůžete vše posuzovat optikou: tady a dnes … On po dnešku přijde zítřek a po něm dokonce pozítřek. S vámi prezentovaným názorem by nebylo pokroku. Podobně uvažující jedinci jsou příčinou toho, že postrádáme tolik potřebné plány a vize do budoucnosti.
Tak po cestě do obchodu pro koblihy si zjistěte, kdo tam opravdu vládne.
My chceme, my požadujeme. Jakeš s Biĺakem musejí v pekle jen tiše blednout závistí. Neuvěřitelné kam jsme se to za těch 30 let dostali. Nároková společnost. Všichni budeme mít nárok na vše.
Je placená nad 3,5 tuny
Chtěli by dálnici, na kterou se jim složí někdo jiný…
zrovna oni s tou vytížeností by měli spíš platit ŘSD, že do takové ***** vůbec dálnici staví.
https://www.rsd.cz/documents/38144/55309/pentlogram_A3_2020.pdf/426b6dcd-ee9d-9853-7508-5b77b24f0325?t=1643205047317
to říkám furt a počítám že plánovaná část D6 Bošov-KV bude první na řadě pro odklad, jakmile nebude dostatek peněz… Na druhou stranu úsek D6 mezi KV a Chebem si intenzitami určitě dálnici zaslouží…
Kilometrové mýto na vás… infrastrukturu chceme, ale platit za ni těch směšných 1500Kč ročně ne. I kdyby to mýto činilo jen 1Kč/km (třeba v chudém Portugalsku je to cca. trojnásobek), tak by i ti, co po té dálnici jezdí jen 10km dvakrát denně, velmi rychle volali po známce.
Kdo jezdí po dálnici denně, nemá asi co řešit, cena známky se vrátí na čase a nejspíš i na spotřebě. Kdo jezdí jednou za čas, tak by ho mýto vyšlo podobně nebo levněji.
Však říkám, pokud mají pocit, že by se jim mýto většinově vyplatilo, tak ať bojují za něj. Ale křičet „chceme moderní infrastrukturu ale platit za ni ne“ je dost sprosté. A nevyplatilo. Drtivé většině řidičů, kteří tu dálnici aspoň občas použijí, se vyplatí známka, i kdyby to mýto byla jen ta 1Kč/km. Časové zpoplatnění je holt již ze své definice hrubě nespravedlivé. Ale pro většinu uživatelů výhodné a v době, kdy se zavádělo, i mnohem snazší na provoz. Dnes by sice mýtné pro osobní auta bylo technicky snadno proveditelné, ovšem je politicky neprůchodné. „Cena známky se vrátí na spotřebě“: Vy… Číst vice »
To snad záleží na tom jak rychle jedete. Při konstantních 90-100 je spotřeba určitě nižší než na okreskách, odpadají zpomalení a následná zrychlení.
Jestli někomu 1500 Kč ročně trhá žíly, tak sorry jako, ale ať to auto prodá. Ušetří daleko víc.
Navrhuji, že by železniční dopravci neplatili poplatek za použití I. či IV. koridoru, dokud nebude celý dostaven. … Nesmysl co.
Je zde nesmysl. Za D6 KV – SO – CH se neplatí.
což ovšem nemusí platit ani do toho dokončení.
Že by se nám už zase blížily krajské volby???
Za dálnice by se mělo platit všude a to i v PRaze. Podobně jako Víden, Curych, Bratislava, Linz, Salzburg. Je to fér. Proč někdo z Brandýsa platit nemusí a jezdí gratis a někdo s Mníšku p.B. platit musí. Tok nastavil velice nespravedlivý a toxický systém
Bratislava to očividně dost omezila, dřív (když ještě nebyla D4) byla D2 osvobozená až po křižovatku Jarovce. Takže pro cestu z Rakouska do Bratislavy byla známka potřeba jen na ten 1,5km od hranice po Jarovce. Naštěstí do Slováci nekontrolovali tak pečlivě jako Slovinci. Rakousko a Švýcarsko jsou jiné případy: neexistují dálnice bez zpoplatnění. Konkrétně v Rakousku je známka potřeba všude krom úseků s vlastním mýtem (tunely, Brenner). Ano, to je fér, české výjimky nejsou. Jenže pak je tu ještě jeden problém: Zpoplatněným úsekům by mělo být možno se vyhnout. A to v ČR mnohdy nejde jinak než průjezdem přes město,… Číst vice »
Počkať, to akože keď sa chcete vyhnúť trebárs zo Salzburgu dole diaľnici A10, tak ako nepôjdete fakticky centrom Halleinu, Golling/Salzach alebo Bischofshofenu? Na hornej polovici A9 má obchvat len Windischgarsten. Aj cez Liezen pôjdete mestom. Dole je to lepšie ale tiež to nie sú všetky sídla. O takej S6 nehovorím už vôbec a aj tá je spoplatnená…
Dobrá, máte pravdu, tak je to asi spíš o tom, že Rakousko je schopno dálkové náklaďáky donutit zůstat na dálnici a řidiči osobních aut na dálničních známkách většinou nešetří. Tím spíš, že krátkodobé kupony jsou relativně levné a vlastnictví auta obecně dost drahé (motorová daň, pojištění, STK), takže když už si to dovolím, nad dálniční známkou nebrečím. Měl jsem na mysli třeba A5, vedle níž rovnou byla postavena i okreska, ale především pro vozidla, která na dálnici nesmí, takže tak „šikovně“, že jet po ní delší trasu autem je hodně nepříjemné (samý kruhový objezd atd.). Na jihu je to dané… Číst vice »
Pred postavením D4 smerom na východ bola do tejto križovatky zaustená cesta tretej triedy z Jaroviec. Teraz by vodič bez známky prichádzajúci po D2 od Petržalky nemal kam ďalej pokračovať, preto musí byť tento úsek spoplatnený už od predchádzajúceho výjazdu.
Ak si odmyslíme rôzne polprofilové obchvaty, ktoré majú nejakým nedopatrením červené číslo, tak nespoplatnené diaľnice máme iba tie v zastavanom území, ktoré (historicky) slúžia aj pre vnútromestskú dopravu (v Banskej Bystrici a Bratislave).
Máte pravdu, slepý úsek bez zpoplatnění nedává smysl. Dalo by se akorát ilegálně pokračovat dál do Rakouska.
Ano na Slovensku je očividně zpoplatněno „skoro vše“. V ČR v okolí větších měst skoro nic, právě protože se ty příměstské úseky často používají i pro místní dopravu. V českých podmínkách by D4 určitě zpoplatněná nebyla.
Vyzyvam karlovarské krajské zastupitelstvo aby mi věnovalo apartman v Karlovych Varech, cervene Ferrari a mesicni rentu. Duvod je, ze to chci a nechce se mi za to platit.
Já bych se klidně obešel bez toho Ferrari, zbytek chci taky. Můžeme založit něco jako pořadník?
Ja bych s tim sel do voleb. Tretina elektoratu by mi to hodila. Byte, aute a rente pre vsetkych nebo neco podobneho…
Zase tyhle spekulace a smlouvání jak na jarmarku. Dálnice je pozemní komunikací zpoplatněnou, což vyplývá ze zákona o pozemních komunikacích, tak si zkusme někdy také hrát na právní stát.
zase utíkají kšefty že
Samozřejmě, ministerstvo dopravy to nějak financovat musí.
Zrovna D6, kde vedle ni je stara cesta, ktere se nebude rusit by jako zpoplatnena byt mohla uplne krasne.
Tak zrovna mezi Varama a Chebem byla „stará cesta“ vlastně už dálnice v polovičním profilu a tedy zrušena byla. Stejně zmizela v některých dalších úsecích (Pavlov – Velká Dobrá – Krušovice)
Nevím jak na části D6 v Karlovarském kraji, ale na D6 ve Středočeském kraji zmizela původní trasa silnice 6 pouze v úseku Pavlov – Toskánka (část obce Pletený Újezd), necelé 4 km po kterých nelze již jet (nahradila ji D6 + ulice v Pavlově která vede do polí). Lze ale objet Pavlov – Unhošť – Toskánka. Ve zbytku trasy původní silnice 6 ve Strč. k. lze projet.
Pro zajímavost do šedesátek vedla I/6 přes Unhošť, a tam je průjezdnost plně zachována. Neexistující Pavlov – Toskánka není problém.
v šdesátkách jsem tam nejezdil, v devadesátkách se jezdilo přes Pavlov. Problém to není ale původní trasa taky ne.
V KV kraji komplet zmizel úsek KV – Loket – Sokolov – Březová
No zmizel… Silnice postavená v 60. letech se přestavěla na dálnici. Ale silnice která spojovala KV s Chebem se z velké části nachází ve své původní stopě. Pouze mezi Kynšperkem a Dolními Dvory byla i ta původní silnice přestavěna na dálnici. Takže ne, úsek mezi KV a Chebem z většiny nezmizel.
Je vidět že to tam vůbec neznáte.Tohle se dá říct max o D8 kde vede skoro souběžně stará cesta.
Teraz je otázka definície toho, čo je stará cesta. Či to, z čoho sa potom stala D6, alebo to čo tam stálo ešte pred tým.
Každopádne keď diaľnicu vyškrtneme, jediný problematický úsek je z Kynšperka k I/21. Takže má zmysel nechať nespoplatnenú diaľnicu od Chebu do Kynšperka. Neplatiť za zbytok je luxus.
To by Pražáci taky mohli mít okruh zdarma dokud nebude hotový a že by to opravdu bylo potřeba´jelikož takhle je lepší menším autem jezdit obcemi než platit za známku!
Platit by se nemelo za zadne dalnice. Nemela by existovat motivace, jezdit po okreskach a skrz vesnice. Kdyby radsi zvysili dan na benzin a znamky zrusili uplne.
Zato motivace jezdit a vozit věci po silnicích raději než po kolejích neutuchá. Jo, já zapomněl, koleje nemají potřebné parametry a zlepšování je, na rozdíl od silnic, zakázáno. Pokud už vybírat vše v palivu, chtělo by to alespoň zrušit i poplatek za koleje a případně řádně spotřebně zdanit naftu i elektřinu, dle dopadů jejich využívání.
Jojo, vlečku na každou náves.
A ke mě domů a na chalupu, abych si mohl převést pračku po kolejích dveře – dveře:-)
Ja nerikal, ze ma byt jezdeni autem po cemkoli zdarma. Ale ze se nemaji lidi motivovat jezdit mimo dalnice. Urcite by se melo platit za pouzivani auta (obecne, ne jen na dalnici).
Poplatek 1500 Kč za rok je více než směšný, obzvláště když se roky neměnil. Jestli tohle někoho motivuje, aby místo ježdění po dálnicích jezdil někde po okreskách, tak ten problém bude spíše u tohoto člověka.
To je pravda. Ale je jich dost a smtdi zbytecne ostatnim.
Podle mapy mám platit za D3 jižně od ČB, no pokusím se pokud na ni najedu.
nemci planuji dalnici od hranic k a93?
Spíš ne, podle mne „jen“ udělají obchvaty a max provedou „upgrade“ na 2+2
V Bavorsku se aktuálně zabývají možností vybudovat kapacitní spojku mezi jejich A93 a naší D6. U nás už máme na úsek Cheb – státní hranice studii a vlastní stavba by měla tu výhodu, že most přes Ohři, což je nejnáročnější a nejdražší objekt na trase, byl vybudován již jako čtyřpruhový.
a mosty přes I/6 jsou také na čtyřpruh vybudovány. Náklady na stavbu budou poměrně nízké…
Co se týče napojení na A93, to bude určitě fajn, ale stejně D6 nikdy nebude plnit roli alternativní cesty do Německa, pokud nebude přímé propojení dále na západ až ke křížení A70 x A9, což by při pohledu do mapy nabízelo, ale není to asi reálné vzhledem k hornatému terénu. Teoreticky jedině rozšíření B303 tak jak je ve dvou úsecích v neděleném čtyřpruhu
Koordinace a informace mezi ministerstvy a kraji, nebo městy, to je kategorie sama pro sebe. Tady jim přeju hodně štěstí v jednání. Například Ostrava počítala s průtahem směrem na Polsko, že po ukončení výstavby se stane něco jako část městského okruhu a taky objízdnou trasou pro opravu Svinovských mostů a podobně. Slavnostně se to otevřelo a hned jako zpoplatněné což vyústilo v komunikaci s ministerstvem dopravy a skončilo nějakou vyjímkou od Rudné k polské hranici. Já nechápal proč je to na území města zpoplatněno, a nebyl jsem jediný. Případné nepřesnosti omluvte, už je to nějaký pátek a člověk si to… Číst vice »
Jak to je s tou D6 Cheb – KV? Podle textu se platí, podle přiložené mapy se neplatí.
Ta mapa je zvláštní. Kiosek na D8 je označen jako D5.
Přesně, na tu mapu jsem koukal pár dnů zpátky a čtu text a divím se, že je zpoplatněná, když na mapě byla bez poplatku. Nebylo to bezplatné období dočasně zdarma na nějakou dobu?
Podle přílohy vyhlášky č. 480/2020 Sb. ve znění pozdějších, předpisů není úsek D6 KV – Cheb zpoplatněn. Nechápu tedy aktivitu KV kraje.
Nemůže to být způsob, jakým tlačí na dokončení? Něco ve stylu „státe dokud nebude hotovo, na poplatky ani nepomýšlej“?