D55 z Olomouce má postavit Eurovia CS, cena v soutěži spadla téměř o pětinu

Vizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSDVizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSD

K zahájení stavby má dojít v druhé polovině dubna.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Tož ve třicátéch letech si to budó Hanáci smažit až do Vídně.

Afx

S tou Vídní bych byl opatrný, ale jak to vypadá, tak se v dohledné době svezeme po dálnici mezi Zlínem, Přerovem a Olomoucí. Což je více než dobrá zpráva.

Ondřej P.

Ta dálnice se staví až do Bzence, pak je tam holt ptačí oblast, ale z Rohatce dál už je zase pohodová jednička až do Břeclavi.

Jirka

Ta dálnice se má stavět až po křižovatku s D2 u Břeclavi, ptačí oblastí pod Bzencem by měla procházet pod ochrannou konstrukcí. Každopádně je super, že se na té dálnici + obchvatu Přerova reálně začíná pracovat.

Jan Sova

Jedna známá mi říkala, že u Břeclavi na ptáka ani nenarazila, tak jak je to teda ??

PetrN

v článku se píše o dokončení 2025 a začátku realizace Kokory-Přerov 2024, zatímco na ŘSD v letácích jsou termíny dokončení 2026 a zahájení navazujícího 2025…
Při současném trendu si ale dokážu představit dokončení ke konci 2025, když se začne teď v dubnu

Jan Sova

Odhadem tak po roce 2035 přibude plynulé a svižné silniční spojení (už jen pro elektromobily) Olomouc – Břeclav – Reinthall – Wien. 3x hurá !
Dokonce je reálná šance, že to bude dokončeno dříve než Brno – Mikulov – Wien.

mlokXCM

Proč jen pro elektromobily? Zakázán má být prodej nových aut se spalovacím motorem, ne provoz těch již prodaných.

yxc

Dokonce nemá být ani zakázán prodej aut se spalovacím motorem. Je pouze stanoveno, že pro ně bude muset být k dispozici uhlíkově neutrální palivo. Ten zákaz je jen novinářská zkratka.

Ale de facto bude těžké nějaké spalovací auto sehnat. S ohledem na emisní normy budou drahá, elektromobily tou dobou budou levnější. Uhlíkově neutrální palivo taky nebude zrovna levná záležitost.
Ale hlavně na elekromobily tou dobou přejde většina světových trhů (Čína, USA, Kanada, Thajsko, Korea, Japonsko, atd..), takže se výrobcům nebude rentovat spalováký ještě vyvíjet.

kik

Ale bude možná otázkou zda bude dost energie pro ty „vychvalované“ elektromobily. Za pár let se staneme – podle analýzy ČEPS – dovozcem a bude otázkou kdo nám tu el. energii dodá a za kolik….

Takže bych s to tou elektromobilitou neviděl tak optimisticky.

Jiří Kocurek

Se doveze, se zadotuje, omezí se výkon varných konvic, elektřina bude, zdroje jsou!

Pavel 2

Hlavně se zdaní. Ty peníze, které nenasytný stát nedostane na spotřebních daních z benzinu a nafty bude muset získat zdaněním elektřiny. A vzhledem k tomu, že těžko rozlišit, která půjde do aut, zdraží všechnu. Takže dalším výsledkem zelené euroautodebility bude dražší elektřina pro domácnosti.

Cestující

Proč je úsek u Břeclavi v plánu až na 2028-2030?

PetrN

zřejmě kvůli tomu že Břeclav-Rohatec nejsou žádné obce a tyto úseky tak dává smysl realizovat až víceméně společně s úsekem Bzenec-Rohatec přes ptačí oblast. Dalším důvodem může být financování, v příštích pár letech toho bude realizováno v režii státu fakt hodně a rozpočet není nafukovací a toto je vhodný kandidát na odklad, protože samostatně nic v zásadě neřeší… Zatímco aktuálně budované/plánované úseky od Otrokovic po Bzenec řeší obchvaty hodně obcí

Snehulak

Ne úplně, od Bzence po Hodonin se porad resi pruchod ptaci oblasti Natura s ekology (snad uz vyreseno). Zbytek zdrzeni ma na svedomi dlouha neexistence ZUR JM pana Haska, takze nebyla opora na planovani. Twd uz je to schvaleno, tak se to snad rozjede…

Ondřej P.

Jak už psali ostatní, úsek Rohatec – Břeclav je současná I/55 postavená jako půlprofil budoucí D55 (mimo obce, velice pohodová jednička), čili to až tak nespěchá.

Navíc z hlediska Břeclavi je žádoucí mít nejdřív obchvat a pak až tam přivést dálnici.

PetrN

souhlas, kdoví jak na tom budeme s financema a třeba to bude nakonec i vhodný kandidát pro stavbu v režimu PPP v celém úseku Břeclav-Bzenec, což je 37km (řekl bych že ideální)

Jakub

Jen tak dále. Moje oblíbené Jeseníky se nám z Hradiště časově přibližují a přibližují. 🙂

JiriP

To i z Prahy 🙂
Od otevření Časy-Ostrov už jezdím spolehlivě pod 3h. Za pár let to půjde k 2:30.

Jan M

D-O-L byl zrušen (v prosinci se to promítne i do PÚR). Postupně se bude vypouštět i z krajských Zásad územního rozvoje.
Více zde:
https://www.mmr.cz/getmedia/61a5d41e-86ce-4422-b686-15a80d929206/III_Zprava_po_A4_final.pdf.aspx?ext=.pdf