D35 má další povolení pro šest kilometrů kolem Vysokého Mýta
Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic získalo důležité povolení na dalších 6 kilometrů dálnice D35 pro úsek z Vysokého Mýta do Džbánova.
Uz vcera bylo pozde. Na silnici I/35 je provoz takovy, ze je to velmi nebezpecne…
Pro zkušeného řidiče ne…
A co chodci, kteří chtějí přejít tuto silnici ve městě?
V Mejtě jsou dva podchody a teď i nové světelné křižovatky (předtím tam byl jeden přechod se semafory a jedna řízená křižovatka). Já v Mejtě ve městě problém při přecházení I/35 nemám.
Dobrá zpráva. Jen houšť. Každopádně by mě zajímala jedna věc. Proč stát neudělá povolení pro všechny dopravní stavby najednou a už jen řeší jednotlivé stavby podle toho jak má peníze a hlavně jak na sebe navazují. Navíc nechápu proč nejde ty úřední procesy sjednotit tak, aby se udělalo jedno rozhodnutí na základě kterého by se mohlo stavět. Takto mi připadá, že se jedna věc dělá mnohokráte, což celý proces jen zdržuje. Když tak mi to prosím někdo vysvětlete proč tak dlouho trvá od rozhodnutí postavit dálnici z bodu A do bodu B od samotného schválení záměru až po samotnou výstavbu.… Číst vice »
Holt naš stavební zákon je komplikovaný. Ale zase na druhou stranu, představte si, že byste zpracoval zároveň dokumentaci EIA (tzn. obecněji, kudy dálnice povede a jaký bude mít vliv na životní prostředí), konkrétnějši dokumentaci pro územní rozhodnutí a úplně přesnou dokumentaci pro stavební povolení (tzn. na centimetry přesný projekt) poslal to do jednoho obřího schvalovacího řízení – a tam by to neprošlo jenom kvůli EIA a musel byste celou hotovou navazující dokumentaci předělávat znova. Takhle předěláte znova jen ten jeden stupeň. Neobhajuji to, jen říkám jaké jsou argumenty. Stavební zákon už teď umožňuje např. sloučit EIA a územní řízení do… Číst vice »
Stavební úřady technické řešení nějak moc neřeší. Pro ně jsou důležitější , různá vyjádření povolení stanoviska apod. A ty jsou ve všech dokumentacích skoro stejné. Ty důvody které vedou k tomu to takto rozdělovat jsou různá ale ne toto. Krom toho i dnes umožňuje zákon sloučit územní a stavební řízení do jednoho.
Asi kvůli komplikovanosti takového projednání, množství připomínek se prostě hromadí, dokumentace bobtná, a pak tím vzniká mnoho chyb.
Pak je projektantsky náročné obsáhlá díla zpracovat, hlavně třeba pak jednání se všemi připomínkujícími.
Noo tak to opravdu vypada ze se nam ta vystavba v cele republice rozjela!, tak nam nezbyva nez jeste pridat a nepolevit a doufat ze o bdobi krize nebude stat resit skrtanim investic
Ale ona se žádná výstavba nerozjela…
Přesně tak, odšpuntovalo se pár dlouhodobě zaseklých staveb a otevřelo se pár kilometrů ne úplně prioritních komunikací typu druhý pruh na D3 u Budějovic – a už je z toho Babiš Budovatel…
Ze zásadních věcí se neotevřelo nic. SOKP hovno, D3 u Prahy to samý, Brno-Rakousko nic a z D35 běží dvě stavby z deseti (?) a na třetí mají nepravomocné ÚR… tímhle tempem budou v Mohelnici tak za dvacet let.
Bohužel. Trasa D35 je známá už 40 let, ale reálně se s přípravou začalo po roce 2010. Na dvě stavby (Janov-Opatovec a Opatovec-Staré Město) je vydané pravomocné územní rozhodnutí. Od té doby uplynul už rok a výkup pozemků ještě nezačal.
Co se týká dálnic : Bych řekl , že od r. cca 1980 není jediná vláda, která by si neměla nafackovat tak, až by si ksichty musela měsíc ledovat…..
Dost se divím, že se nebere „pragmatické“ řešení známé i odjinud a nestaví se tedy aspoň to, co jde… Minimálně Janov-Opatovec je nic proti ničemu. U Opatovec-Staré město by se mohli vymluvit, že opouští trasu I/35 a musí se koordinovat se zbylým kusem do Mohelnice.
Celkem sranda, jak si upravujete skutečnost dle vaší potřeby, D3 „ne úplně prioritní“, ale Brno – Rakousko hned 3. v pořadí vašich priorit. Předpokládám tedy, že buď jste z Brna a okolí, nebo tamtudy jezdíte. Studujte:
http://scitani2016.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg?v=2016
(ANO bych nikdy nevolil.)
To jen abych nebyl nařčen z pragocentrismu 🙂 osobně se mě nejvíc týká stavba uvedená na druhém místě, i když objektivně vzato na druhé místo patří právě D35…
Kluci asi z Mýta ví že dálnice je důležitá než vesnice vedle jménem Litomyšl. Fandím jim 🙂 Aby to nedopadlo jak u Přerova..
Omyl. Příprava dalších úseků za Mýtem ale nevázne na Litomyšli, nýbrž na postoji okolních obcích (vyjma Němčic) či určitých spolků (nikoliv ekologických). Litomyšl s navrženou trasou (ve variantě 0) problém nemá.
Vtipné je že když bych napsal „důležitá než vesnice vedle Litomyšle“ tak co změní celý obsah. Mimochodem o tom vím že to jsou Nemčičky a další spolky popř Paní Bába z Třebíče která to slavně blokuje…Furt čumím na http://forum.ceskedalnice.cz/
U Litomysle to blokuje vesnice patrici pod Litomysl a dale se vraci do hry exit Litomysl sever pro napojeni Ceske Trebove a Usti nad Orlici protoze az novemu vedeni Litomyslske radnice doslo ze pokud nebude tento exit tak veskera doprava z Ceske Trebove na dalnici pujde okolo jejich zamku
kruciš, že bych se po té dálnici ještě za svého života projel?
Rok vašeho narození začíná jedničkou nebo dvojkou? 😆
Je vám pod dvacet, vaši rodiče stále žijí a všichni vaši prarodiče zemřeli po osmdesátce? Pokud ano, máte šanci
To ale člověku moc optimismu nedává.
Kdepak tyhle šotoušský hlášky „než zaklepu bačkorama, rád bych se svezl…“ mě baví…
Přece jen bych čekal, že lidi mají nějaké trochu zásadnější životní ambice než jezdit po dálnici nebo např. jet ve VRT do Brna…
A těch vět typu: toho já už se nedožiju. Kolikrát mi to přijde, že to buď píši devadesátníci, lidé, kteří to chtějí další další den napálit do stromu, nebo jim bohužel našli rakovinu…
Taková dálnice z Brna do Rakouska se začala stavět v roce 1938, a pořád je její dokončení v nedohlednu. Jestli někomu bylo v té době 18 let a těšil se na její otevření, dnes mu je rovných 100 let a pořád čeká a čeká a čeká 😉
Já vám nevím. Kdyby to byl Němec, tak od 35 let je mu Brno (přesněji mu bylo) ukradené, jestli je to Čech, tak se spíš mohl těšit na to, že se do toho Rakouska vůbec přes ty dráty a strážní věže ještě někdy podívá. A v posledních 20 letech se logistické priority asi redukují na úkoly úplně jiné povahy… 🙂
Tak doufejme, ze se podari uzemni rozhodnuti i „zpravomocnit“ a ze stat resp. RSD nepolevi v priprave ani financovani staveb a dotahne durazne vystavbu extremne chybejici dalnice do uspesneho konce, cili otevreni vsech chybejicich kilometru D35 nejpozdeji do roku 2028.