D35 do Vysokého Mýta mají postavit Eurovia a M-Silnice, stát ušetří přes půl miliardy

Stavba má začít v 1. pololetí letošního roku, čeká se na dokončení tendru na tunel Homole.
Sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice se stalo vítězem soutěže na stavbu dálnice D35 v úseku Ostrov – Vysoké Mýto. K podpisu smlouvy na stavbu 6,5 kilometru dlouhého úseku zbývá aktuálně jen doběhnutí zákonných lhůt na odvolání dalších účastníků.
Výběr sdružení, které v tendru nabídlo nejnižší cenu, potvrdil na sociální síti X generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Sdružení nabídlo stavbu dálnice za 1,424 miliardy korun. Předpokládaná cena byla 2,025 miliardy korun, vítězná nabídka je na 70,3 % odhadované ceny. Do tendru přišly tři nabídky.
Tunel Homole může stát vyjít o téměř třetinu levněji, nejnižší nabídku dala Eurovia
„Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci,“ uvedl Mátl. Stavba by měla začít v prvním pololetí, čeká se na dokončení soutěže na stavbu tunelu Homole. Ta proběhne zvlášť. Hodnocení nabídek v této soutěži trvá již od poloviny minulého roku, nejnižší nabídku podala také Eurovia CS.
V trase budoucího úseku dálnice již probíhají přípravné práce v podobě archeologického výzkumu a stavby přeložek plynovodu. Trasa vede od západu mezi obcemi Radhošť a Stradouň, poté obloukem obchází obec Vraclav ze severovýchodu a následně se přimyká k nynější silnici I/35. Součástí stavby není žádná mimoúrovňová křižovatka. Na úseku dálnice budou čtyři mosty a dva nadjezdy, celková délka mostů činí 140 metrů. Bude také nutné upravit související silnice první až třetí třídy a polní cesty. Detailně je úsek popsán v informačním letáku.