D11 se šesti pruhy. ŘSD poslalo k posouzení 33 kilometrů Jirny – Poděbrady

D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia CommonsD11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons

V době rozšiřování ze čtyř na šest pruhů v úseku Jirny –⁠ Poděbrady má už být hotova přestavba na šestipruh v úseku Praha –⁠ Jirny.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch Suchan

One more lane will fix it :‘)))

Sova

Uvěřím, až to uvidím postavené. Na D10 se kolem rozšíření na 3+3 vedou silné řeči už řadu let a neděje se NIC. Dokonce ani některé nové mosty přes dálnici z poslední doby nejsou na 3+3 připravené. Jako by se s tím nepočítalo ani výhledově.

Cestující

Hlavně D11 má naprosto nesmyslné trasování a vede územím nikoho, kde jsou max Poděbrady. Proč se vyhýbá Českému Brodu, Kolínu, Kutné Hore, Přelouči apod…?

s1mple

Bože, tam to už má na starosti čtyřproudová I/12

Vladimír Bílý

A můžu ji prosím vidět?:-)

s1mple

Ve snu :DD

Cestující

Od kdy a v kterém úseku je I/12 je ctyrprouda?

Air Traveller

no, super 😉 jez z prahy do hk pred kutnou horu …

jo, prekvapko … ale slovo dalnice je od slova “dalkova”. a nemuze vest vsude

Cestující

A? Argument úplně mimo. Uvedená města jsou průmyslová, kde končí a začíná plno kamionu nebo OA. Ty nejezdi dálkové trasy? A co by bylo za problém, kdyby vedla vedla o něco jizneji? To byl HK odstrihnuty od světa? Naprosto mimo jsi.

Jarda Š.

Taková města se napojují přivaděči, ne že by se kvůli nim dálnice měla klikatit.

Daniel

Jako Broďák si nemůžu stěžovat – na Kolín I/12 rovná jako střela a vyhýbající se obcím a za kopcem D11, za Lysou D10. Neměnil bych.

Cestující

Jel jsem párkrát z Brodu na exit na 18 i 25. Obzvlast v noci hrůza. Jak parametry, tak vedením silnice. Nechtěl bych tam jezdit kazdy den nebo jezdit s něčím větším. Jak silnicka někde na východě.

Daniel

Já si zvykl rychle, ale je pravda, že mezi D11 a Poříčany je to o kolo. Od D11 přes Kounice je to lepší, ale třeba tchyně si také stěžuje.
Já jsem místní náplava, mojí motivací bylo hlavně nadstandardní kolejové spojení jak na Kolín, tak hlavně na Prahu. Žije se tu hezky 🙂

Vladimír Bílý

Nesměle! Soudruzi nesměle to připravujete! Podle posledních intenzit dopravy je jasné, že 3+3 potřebují v podstatě všechny výjezdy z Prahy a (téměř) celá D1. A jako již tradičně, tento konkrétní úsek připravujete ne proto, že by byl ze všech nevíce potřeba, ale protože je s ním nejméně potíží:-)

Hedgehog

V článku je zmínka, že rozšíření D5 by mělo začít už příští rok. Zdroj informace? Kde se začne?

Tomáš

Rovnou napíšu, že je ti blbost. Reálně se začne s rozšířením na D5 Praha-Beroun nejdříve za 5 let a i to je podle mě poměrně optimistický termín. Spíše to bude až kolem roku 30.

Wenzel

Imho je to mysleno tak ze se zacne se zjistovacim rizenim (EIA), tj. ze se aktualne zpracovava dokumentace a pristi rok se poda.

JiP

No me by spise zajimalo kdy zprovozni ten treti pruh na D11 z Prahy k Jirnum. Te uz davno stoji, z Prahy je pouzit castecne, smerem do Prahy vubec.

Petr z Prahy

Až se vyřídí papíry a postaví protihlukové stěny. Takže zadlouho.

Láďa

Bohužel musí být pražský okruh 3+3 aby ta první část D11 byla taky 3+3 i když je to už připravené a každý by si řekl že to stačí jen přelajnovat,,,,

Petr z Prahy

Na pražském okruhu to závislé není. Před několika lety se akorát rozšířila vozovka, ale počet pruhů zůstal stejný – takže nebylo potřeba vyřizovat papírování. Pro přemalování pruhů je potřeba vyřídit papírování a to je na dlouho.

Filip Jirsák

V článku je to napsané – v letech 2024 až 2026.

Diesel

Ledy se hnuli, paráda. Teď ještě pětka a osmička, to jsou asi dvě největší bolesti.

Atrem

Těžko říct, jak teď s intenzitou dopravy zamichaji vyšší ceny phm, nedostupnost nových vozů a stárnutí a vymírání populace.

Dizgrafyq

D5 ani D8 nebude ani v ideálním případě rozšířena dřív než v roce 2030. Nikdo nevi jaké budou ceny phm nebo dostupnost nových vozů příští rok natož v příští dekádě. Třeba už v té době ani benzín používat nebudeme 😀

Petr z Prahy

V ČR každý rok přibývá asi 40 tisíc lidí. V okolí Prahy je to ale mnohem více. Nyní navíc tady zůstane spousta ukrajinců. Intenzity budou růst. Ceny phm mohou být krátkodobou záležitostí.

Filip Jirsák

Praha není nafukovací. Tolik lidí pojme jedině tehdy, pokud se dopravní obsluha bude orientovat víc na hromadnou dopravu.

Jakub

Dálnice budou sloužit zejména pro lidi ze Středočeského kraje a ten zatím nafukovací je. Neříkám, že je to dobře, nebo špatně, ale je to fakt.

Filip Jirsák

Kam asi lidé ze Středočeského kraje po té dálnici dojedou? Že by do Prahy?

MaT

Jakože v okolí Prahy je to více než těch 40 tisíc? Zajímavé. 🙂

Nebo jen nešikovně napsané.