D11 se šesti pruhy. ŘSD poslalo k posouzení 33 kilometrů Jirny – Poděbrady
D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons
V době rozšiřování ze čtyř na šest pruhů v úseku Jirny – Poděbrady má už být hotova přestavba na šestipruh v úseku Praha – Jirny.
One more lane will fix it :‘)))
Uvěřím, až to uvidím postavené. Na D10 se kolem rozšíření na 3+3 vedou silné řeči už řadu let a neděje se NIC. Dokonce ani některé nové mosty přes dálnici z poslední doby nejsou na 3+3 připravené. Jako by se s tím nepočítalo ani výhledově.
Hlavně D11 má naprosto nesmyslné trasování a vede územím nikoho, kde jsou max Poděbrady. Proč se vyhýbá Českému Brodu, Kolínu, Kutné Hore, Přelouči apod…?
Bože, tam to už má na starosti čtyřproudová I/12
A můžu ji prosím vidět?:-)
Ve snu :DD
Od kdy a v kterém úseku je I/12 je ctyrprouda?
no, super 😉 jez z prahy do hk pred kutnou horu …
jo, prekvapko … ale slovo dalnice je od slova “dalkova”. a nemuze vest vsude
A? Argument úplně mimo. Uvedená města jsou průmyslová, kde končí a začíná plno kamionu nebo OA. Ty nejezdi dálkové trasy? A co by bylo za problém, kdyby vedla vedla o něco jizneji? To byl HK odstrihnuty od světa? Naprosto mimo jsi.
Taková města se napojují přivaděči, ne že by se kvůli nim dálnice měla klikatit.
Jako Broďák si nemůžu stěžovat – na Kolín I/12 rovná jako střela a vyhýbající se obcím a za kopcem D11, za Lysou D10. Neměnil bych.
Jel jsem párkrát z Brodu na exit na 18 i 25. Obzvlast v noci hrůza. Jak parametry, tak vedením silnice. Nechtěl bych tam jezdit kazdy den nebo jezdit s něčím větším. Jak silnicka někde na východě.
Já si zvykl rychle, ale je pravda, že mezi D11 a Poříčany je to o kolo. Od D11 přes Kounice je to lepší, ale třeba tchyně si také stěžuje.
Já jsem místní náplava, mojí motivací bylo hlavně nadstandardní kolejové spojení jak na Kolín, tak hlavně na Prahu. Žije se tu hezky 🙂
Nesměle! Soudruzi nesměle to připravujete! Podle posledních intenzit dopravy je jasné, že 3+3 potřebují v podstatě všechny výjezdy z Prahy a (téměř) celá D1. A jako již tradičně, tento konkrétní úsek připravujete ne proto, že by byl ze všech nevíce potřeba, ale protože je s ním nejméně potíží:-)
V článku je zmínka, že rozšíření D5 by mělo začít už příští rok. Zdroj informace? Kde se začne?
Rovnou napíšu, že je ti blbost. Reálně se začne s rozšířením na D5 Praha-Beroun nejdříve za 5 let a i to je podle mě poměrně optimistický termín. Spíše to bude až kolem roku 30.
Imho je to mysleno tak ze se zacne se zjistovacim rizenim (EIA), tj. ze se aktualne zpracovava dokumentace a pristi rok se poda.
No me by spise zajimalo kdy zprovozni ten treti pruh na D11 z Prahy k Jirnum. Te uz davno stoji, z Prahy je pouzit castecne, smerem do Prahy vubec.
Až se vyřídí papíry a postaví protihlukové stěny. Takže zadlouho.
Bohužel musí být pražský okruh 3+3 aby ta první část D11 byla taky 3+3 i když je to už připravené a každý by si řekl že to stačí jen přelajnovat,,,,
Na pražském okruhu to závislé není. Před několika lety se akorát rozšířila vozovka, ale počet pruhů zůstal stejný – takže nebylo potřeba vyřizovat papírování. Pro přemalování pruhů je potřeba vyřídit papírování a to je na dlouho.
V článku je to napsané – v letech 2024 až 2026.
Ledy se hnuli, paráda. Teď ještě pětka a osmička, to jsou asi dvě největší bolesti.
Těžko říct, jak teď s intenzitou dopravy zamichaji vyšší ceny phm, nedostupnost nových vozů a stárnutí a vymírání populace.
D5 ani D8 nebude ani v ideálním případě rozšířena dřív než v roce 2030. Nikdo nevi jaké budou ceny phm nebo dostupnost nových vozů příští rok natož v příští dekádě. Třeba už v té době ani benzín používat nebudeme 😀
V ČR každý rok přibývá asi 40 tisíc lidí. V okolí Prahy je to ale mnohem více. Nyní navíc tady zůstane spousta ukrajinců. Intenzity budou růst. Ceny phm mohou být krátkodobou záležitostí.
Praha není nafukovací. Tolik lidí pojme jedině tehdy, pokud se dopravní obsluha bude orientovat víc na hromadnou dopravu.
Dálnice budou sloužit zejména pro lidi ze Středočeského kraje a ten zatím nafukovací je. Neříkám, že je to dobře, nebo špatně, ale je to fakt.
Kam asi lidé ze Středočeského kraje po té dálnici dojedou? Že by do Prahy?
Jakože v okolí Prahy je to více než těch 40 tisíc? Zajímavé. 🙂
Nebo jen nešikovně napsané.