D11 se šesti pruhy. ŘSD poslalo k posouzení 33 kilometrů Jirny – Poděbrady

D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia CommonsD11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons

V době rozšiřování ze čtyř na šest pruhů v úseku Jirny –⁠ Poděbrady má už být hotova přestavba na šestipruh v úseku Praha –⁠ Jirny.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračuje v přípravě rozšíření dálnic kolem Prahy na šestipruhové uspořádání. Zatím poslední krok učinilo v případě dálnice D11, když poslalo ministerstvu životního prostředí k posouzení proměnu 33 kilometrů dlouhého úseku Jirny –⁠ Poděbrady.

Dokumentace je zatím ve zjišťovacím řízení, kde se rozhodne, zda bude muset záměr projít takzvaným velkým procesem EIA. Plán je rozdělen na čtyři části, které by měly být postupně rozestavěny v letech 2026 až 2029, celkově hotovo má být v roce 2030.

„Potřebnost záměru je vyvolána zvyšující se intenzitou dopravy a rovněž vedením alternativní trasy D1 na Moravu (v souvislosti s dostavbou D35), využívající úsek D11 Praha –⁠ Hradec Králové. Zkapacitněním posuzovaného úseku dálnice D11 dojde ke zlepšení plynulosti dopravy a průměrné jízdní rychlosti na této komunikaci,“ píše se v dokumentaci. Příprava má být koordinována s přípravou vysokorychlostní tratě Běchovice –⁠ Poříčany.

V době rozšiřování ze čtyř na šest pruhů v úseku Jirny –⁠ Poděbrady má už být hotova přestavba na šestipruh v úseku Praha –⁠ Jirny. Přestavba osmi kilometrů má probíhat v letech 2024 až 2026, kladné stanovisko EIA má už od roku 2017.

ŘSD přitom plánuje rozšířit na šestipruh většinu dálnic vycházejících z Prahy. V procesu EIA (či zjišťovacím řízení) je například 18 kilometrů D8 Zdiby –⁠ Nová Ves nebo D5 Praha –⁠ Beroun (zde by se mělo začít už příští rok). Rozšiřovat se bude také D10 do Mladé Boleslavi.

Zřejmě nejblíže rozšíření je nejstarší úsek Pražského okruhu (D0) Slivenec – Třebonice, který získal souhlasné stanovisko EIA už předloni v listopadu. Aktuálně plánované nové úseky okruhu se projektují také v šestipruhovém uspořádání, jde o úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi (511) i severní část okruhu. V již provozovaných úsecích se s rozšířením na šestipruh počítá mezi dálnicí D10 a Běchovicemi (510).

Dálnice D1 je zkapacitněna na šest pruhů od Prahy až po Mirošovice. ŘSD připravuje též rozšíření na 30 kilometrech dálnice D1 kolem Brna (sedm úseků mezi Kývalkou a Holubicemi).

Tagy D11 ŘSD šestipruhová dálnice
30 komentářů