D11 má být u polské hranice už v roce 2025, slibuje ŘSD
Stav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiA
Nákladní auta budou smět na dálnici až po jejím dokončení v Česku.
Nákladní auta budou smět na dálnici až po jejím dokončení v Česku.
A co kdyby Poláci pokračovali i za hranicema?Staví rychle a dnes už i kvalitně.Byl jsem tam a jel po nich.Pro hnidopychy.Dělám si legraci.
„D11 má být u polské hranice už v roce 2025, slibuje ŘSD“ – no to jo, u té hranice klidně být může, stejně jako kdysi D8 nebo D5. Teď jde hlavně o úsek mezi hranicí a Jaroměří. 🙂
Přesně, to je jako s D3 – tam budeme na hranici určitě dřív než Rakušani, ale pokud nejsem z jižních Čech, tak mě stejně čeká od Mezna až k Mirošovicím očistec na I/3, protože středočeská D3 je v nedohlednu.
Už aby to bylo, i do 2030 bude super. Aspoň se tam nebude stavět zbytečně VRT, bude bohatě stačit spojení od Ostravy.
VRT tím údolím půjde jednou taky (za 100 let) a potřeba je zrovnatak jako dálnice. Kéž by už byl. Jet vlakem do Vratislavi a dát si u toho kafe v jídelním vagónu je lepší než seďet v autě.
A to je myšleno jako 2025 našeho letopočtu? Nebo až dalšího, kdy se bude počítat zase od nuly?
Moment, moment, dvojministr Havlicek, po kterem v jeho soukromem podnikani zbyly jen dluhy, preci tvrdil, ze Polaci neskonci ve slunecnicich! Ze by zase lhal? ANObudelip, lhal.
Právě že Poláci neskončí ve slunečnicích, nýbrž půjdou až na hranice a my musíme pokračovat. A právě že Havlíček s Ťokem tu výstavbu znovu rozjeli po šíleném Bártovi.
Ale jo, kopejte si dál…
Termín 2025 je v českých podmínkách naprosto nereálný! Jen archeologický průzkum, kterému se ze zákona nelze vyhnout, je na dlouhé lokte. Nedejbože, když něco najdou, to pak mohou být z měsíců i roky. Taktéž se mohou objevit i vydřiduši jako třeba na přilehlém obchvatu Jaroměře, nebo nejrůznější ekošílenci a ekoteroristé, a mohou výstavbu účinně a dlouhodobě brzdit.
V horách těch archeologických nálezů asi moc nebude 🙂
Nemusí jít jen o nálezy z doby pravěku nebo starověku. Od středověku až do relativně nedávné doby se v té oblasti docela dost válčilo, a z těchto dob tam může být nálezů spousta.
Pro vojska ze severu to byla nejoblíbenější trasa vstupu do Čech, proto vedou dálnic tudy a ne přes Náchod…
Podle mne to nejvíc zpomalí ten most přes poříčí a úpravy kolem Mrtvého jezera.
Technická: z článku vyznívá, že jsou tam tři tunely. Jsou jen dva Poříčí a Opevnění.
jj, máte pravdu, opraveno, díky za upozornění.
No vidíte, jak šlo to obsazení Královeckého kraje a Královce rychle. Za chvíli už tam povede i dálnice z Polska.
Jenom hasíme požáry, samo sobě to moc nepomůže…
21 km, tři tunely na trase. To do 2026 ŘSD nedá, ani kdyby měli stavební povolení a začali teď stavět. Já nevím, jestli nás pan Mátl mate nebo nemate.
Rozhodně ŘSD klame. Pravděpodobně politické zadání..
Tak hlavně aby měli aspoň ten 2km úsek u státních hranic, ať není mezinárodní ostuda… to by totiž kvůli nám museli řidiči pořád zbytečně projíždět centrem Lubawky…
Úsek D11 Trutnov – st. hranice teprve bude zadat o stavebni povoleni. Je vykoupeno pouze 87% pozemku. Neni provedeny zachr. archeologicky pruzkum. Bude se vypisovat vyberove rizeni na dodavatele stavby. Tento usek dalnice bude mozna nejkomplikovanejsi v historii silnic a dalnic. Samotna vystavba bude trvat 4 az 5 let. Bude zazrak kdyz bude zprovozneny v roce 2027 nebo 2028. Pan reditel Radek Matl je rozumny a tohle vse vi. Zrejme to zadani od noveho ministra, aby se neco naslibovalo verejnosti.
Text je o části úseku, ne celém
takže udělají párset metrů někam k Bernaticím a vyfotí se u toho jací jsou chlapáci?
Myslím, že pan Mátl netrpí nutnou potřebou se neustále fotit, na to máme v resortu dopravy jiné specialisty.
V článku to není uvedeno, ale to provizorní napojení, které by mělo být hotové již v roce 2025, bude u osady Dvorky, kde se budoucí dálnice nejvíce přibližuje současné I/16.
A to bude do 2025 jen a pouze silnice v celem nebo polovicnim profilu od hranic k napojeni u Dvorek, nebo to do 2025 planuji stihnout celou toto cast komplet vcetne MUK se silnici na Zacler? Odpocivka Kralovec muze byt az pozdeji urcite.
To netuším, takové podrobné info nemám 🙂 Ale do měsíce by měla být vypsána soutěž, takže bude veřejně dostupná projektová dokumentace.
takže cca 350 metrů.
Asi tak 3 km, které ovšem zásadně pomohou tím, že již nebude nutné projíždět skrz Královec a Lubawku.
Už aby to bylo. I když se mi ten termín zdá dost optimistický, budu doufat, že tentokrát to vyjde.
Bude úplně skvělé až D11 směrem od hranic skončí za Novým Rotytnikem někdy v roce 2025/26 a do doby než se dostaví zbytek dálnice k Jaroměři, což bude nejdřív v roce 2028 tak se povalí tranzit od severních sousedů přes Střítež, Výšinku, Kocbeře a Choustníkovo Hradiště po I/37, a v případě například dopravní nehody i přes okolní obce.
Ale tak to v Choustníkově Hradišti chtěli, když si tu dálnici zablokovali
k čemu by jim pak byly ty jejich radary….
Tohle stejně kasírují měšťaci ze Dvora. Nevím kolik z toho pak dávají Hradišti.
To Datum je nádherné Sci-fi😂
Vybírají prováděcí firmu. Ale jinak ano, můžete se i vy dovolávat u ÚOHS, pokud si přejete, aby to opravdu nestihli.
Ne, nevybírají, VZ ještě vypsáno nebylo.
Tak uvidíme v roce 2025. Křižovatka Lubawka a napojení na polskou silnici č.369 a č.5=úzké hrdlo nejen pro nákladní dopravu. Mapy mají letecké snímky…https://mapy.cz/s/decebajevo
Nákladní doprava bude do dokončení D11 zakázána.
Tak aby se to také kontrolovalo a vymáhalo. Zakázáno je u nás leccos….
A kolik šoférů objíždí s kamionem mýto mezi Exity 49 a 41 přes Zdebudeves, když je D1 průjezdná?
https://mapy.cz/s/cazumesajo
takže napojení pomocí MUK Královec nebo zbudování provizorního napojení o další necelý 1km dál do vnitrozemí v těsné blízkosti Královeckého sedla kde je trasa dálnice ani ne 100m daleko od stávající silnice I/16?
A to by byl takový problém udělat na polské straně provizorní sjezd z S3 až za Lubawkou, těsně před hranicemi? Trasa S3 a stávající silnice č. 5 jsou tam pár set metrů od sebe a jak bylo napsáno v diskuzi, je to náhorní rovina, tedy stavebně nic komplikovaného. Když tam nepustí nákladní auta, tak by ten dočasný sjezd nemusel mít ani nějaké masivní parametry co se týče únosnosti. Přijde mi, že se nehledají opravdová řešení, jen to na ŘSD potřebovali bez práce zahrát do autu, jako že se tím budou vážně zabývat. Aneb klasické “slibem nezarmoutíš”. 😕
Co má ŘSD společného s tím, jak si to v Polsku vyřeší? Vždyť ten váš závěr vůbec nemá logiku? A tím slibem má být jako co? Že tu D11 budou stavět? To podle vás si ŘSD vymyslelo, aby měli od Poláků pokoj?
Z letáku: V 09/2022 byl vypsán tendr naprovedení zemních prací pro záchraný archeologický výzkum.
Přitom se na to mohli vykašlat a měli by to bez práce.
A proč by to proboha dělali, vícenáklady kvůli tomu že češi jsou lempli??
Teď tu o vlkovi a karkulce. Chudák ředitel ŘSD ví, že to je nesmysl, ale stejně to říká. Tento poslední úsek je stavebně nejsložitější, bude rád pokud v roce 25 začnou a s maximálním nasazením by to za 3 roky šlo postavit, ale za cenu že se kapacity odněkud přesunou a tam se stavět nebude. Možná by šlo poptat Poláky, ale to by zase zavánělo nekonečnou soudní tahanicí. Jsme holt v Česku … MV
Poslední úsek je složitý, nicméně poslední kilometry u hranic jsou náhorní rovinou a rozhodně ne nijak složité.
Faktická: tento úsek nemá stavební povolení, má pouze o něj zažádáno. MD stále nezahájilo stavební řízení
U D6, která se staví v podstatě po zvlněné rovině připravilo stavbu tak, že se dotazy účastníků u dvou úseků posunuje konec soutěže už několik měsíců. A zde, kde jsou dva tunely a řada mostů, to chtějí stihnout rychleji….no…. přál bych to jim i nám, ale nevěřím tomu.
Máte pravdu, díky za upozornění.