D10 získá letos třetí pruh. Kilometr u Mladé Boleslavi a jen jedním směrem
Rozšíření dálnice D10 mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy. Foto: ŘSD
Dálnice D10 má ještě letos získat na prvním úseku třetí pruh. Vznikne mezi exitem 44B na Mladou Boleslav a sjezdem
Je to divné, ale já největší provoz vždy zažívám mezi stejnými exity, ale v opačném směru. Od 46 ke 44. Kdyby Boleslavákům zpoplatnili dálnici, tak by si neužívali plynulé jízdy za nákupy ze sídliště u Škodovky do obchodní zóny na Jičínské, ale museli by se táhnout přes město a čekat na každém semaforu. Tak to dopadá, když dálnice supluje městské komunikace… 🙁
To je snad dobře, ne? Prakticky všechny dálnice v okolí měst slouží pro příměstskou dopravu. Docela nechápu co s tím máte za problém.
Je dobře, že se ta auta nemotají mezi domy, ale není dobře, že překážejí kvůli 1-2 km popojetí kolem města na dálnici. Od toho dálnice není a mělo by to být vyřešeno jinak.
To je nesmysl, D10 slouží mezi exity40 az45 jako obchvat MB a je to tak v. pořádku, nápad že by se měl vybudovat obchvat dálnice je nonsens a představa že někdo z města zajíždí na dálnici při cestě do obchodu je mimo realitu. Přes tangentu a u měšťáků projedu město rychleji.
O voze a o koze:
Jestli podstatné množství lidí nezajíždí na dálnici při cestě do obchodu, pak je všechno v pořádku, ne?
A km 40-45 není 1-2 km.
Nevidím v našich stanoviscích rozpor.
Bohužel větší intenzita dopravy je mezi Bezděčínem a Ml.Boleslaví. Podle mě největší na 4pruhu v ČR.
a bohužel ještě s extrémně krátkým připojovacím pruhem ve směru Turnov.
Bezděčín bude oříšek. Patrně bude snaha sloučit ty dvě křižovatky do jedné, tím se budou ale muset lépe vypořádat s železnicí. Dálnice jde těsně podél baráků, pro přidání pruhů ji budou muset rozšiřovat jen na východní stranu, kde je místo, tj. posunout. Možná i posunout více, aby lépe vyšly odbočovací oblouky, jsem na to zvědavý, až to bude namalované. Nejspíš také vysunou celou křižovatku trochu jižněji, kde je též více místa.
Jojo, Bezděčínská spojka bude oříšek. Obzvlášť, když ji chceme rovnou v AC 25kV/50Hz…😊😊😉
Tam je největší oříšek, že ouřady nemají na železniční novostavby secvičené „berany duc“. Jakmile by toto bylo, jde o stavebně nenáročnou akci, alespoň jak jsem to viděl nakreslené já – podél dálnice a pak vlásenkou otočené zpět k MB. Představoval bych si velkorysejší a přímější řešení s tunelem, ale to bych asi chtěl moc. A 25 kV je taky secvičená věc, stavebně bych se toho vážně nebál.
Největší intenzita čtyřpruhu se 43 tis. vozidel za 24 hodin? Ani omylem. D0 v úseku Jinočany – Chrášťany měla dle sčítání v roce 2016 už 75 tis. voz./24h. A to nepočítám Blanku, protože to je městská komunikace.
Případně D1 u Brna mezi Exity 194 a 196 měla 70 tis. voz/24h podle CSD 2016, navazující úseky kolem 50-60 tis.
Ten „střih“ je opravdu nešťastný, jenže aby to řešilo od sebe odtržené části silnice 16 a 38, bude třeba mít 3+3 od Kosmonos po Zámostí.
Kdyby vedla 38 na Mělník a 16 z Jičína na Lípu (protože mnozí tak jedou) formálně by žádný střih nebyl. Přesto … prostě ty pruhy na spojení obou silnic (jinak než přes město) tam nejsou. Někdo si možná myslel, že nebudou potřeba, že to D10 zvládne, ale dnes je jasné že se budou muset konečně dodělat – třeba takto v podobě posílení D10.
Proběhne i školení pro středopruhaře?
Jenže tady je právě žádoucí, aby se středopruhaři drželi ve středu.
Možná budu za pitomce (a pošlete mě zpátky do autoškoly), ale podle textu to vypadá, že tady budou „středopruhaři“ v právu. Píše se o „propojení přídatných pruhů“, nikoli o třípruhovém uspořádání. Podle mě to bude takový „dlouhý průplet“, kde tranzitní doprava má správně jet prostředním (= průběžným) pruhem. Přídatný pruh (odpojovací, připojovací, průplet nebo stoupací) se podle mě pozná od „normálního“ hustější přerušovanou čárou. Pokud se pletu, tak mě opravte, ať nejezdím blbě!
P. S. Něco podobného chystají i na D1 mezi exity 194 Brno-centrum a 196 Brno-jih.
Vypadá to že jo …
Jestli máte u Brna na mysli toto: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/436/infoletak_d1-01191-c-brno-centrum-brno-jih.pdf Realizace 2023-2025 tak tady se jedná o plnohodnotné rozšíření včetně krajnice na kategorii D34,0…
U Mladé Boleslavi to bude bez krajnice, obdobně jak třeba na D2 k Exitu 3 (Modřice, Chrlice) s SOS zálivy, tam je ale kus dle vodorovného značení plný třípruh, nikoliv 2+1 přídatný…
Provizorní rozšíření na 3+3 bez krajnice s doděláním SOS zálivů a přeznačením VDZ se chystá mj. na D1 mezi exity 203 Brno-východ a 210 Slavkov/Holubice a to už tento rok, protože plnohodnotné rozšíření je v plánu až v letech 2029-31 (takže v nedohlednu)
Ano, přesně to jsem měl na mysli. Máte pravdu, že zásadní rozdíl je v krajnici s plnohodnotným odstavným pruhem. Z textu letáku to není zcela zřejmé, píšou: „V mezikřižovatkovém úseku bude dálnice vedena v šestipruhovém uspořádání, které vznikne ze čtyřpruhového plynulým přechodem připojovacího pruhu z dálniční křižovatky do přidaného 3. jízdního pruhu, konec bude řešen změnou tohoto nového 3. pruhu na pruh odbočovací před následující křižovatkou.“ Uvidíme, jak to po rozšíření vyznačí, ale já bych tam nechal značku V2b v celé délce jako na straně 33 Obr.11: Příklad VDZ průpletového úseku. http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_133.pdf Vzhledem k tomu, že kolektor od D1xD2 má… Číst vice »
Tak tady doufám ne, ten nový pravý pruh je pro lokální dopravu mezi těmi dvěma sjezdy a nutit/školiit tranzit do něj by bylo kontraproduktivní.
24.6 milionu? Není to cena za projekt? 🙂
Říkalo se, že u nás jsou dálnice tak strašně předražené, protože každé vesnici se zavírají ústa příslibem sjezdu, který samozřejmě nestojí málo. Když koukám na mapu, docela bych tomu věřil – přes 10 km (5 minut jízdy) mezi sjezdy je zřídka kde.
Vzhledem k tomu jak jsou dané exity blízko sebe a taky protože mnoho vozidel využívá dálnici jen mezi těmito exity, by bylo možná lepší nepřidávat jízdní pruh, ale spíše spojit prodloužený připojovací a sjížděcí pruh z obou exitů, aby proud vozidel mezi těmito dvěma exity tolik neovlivňoval proud vozidel na dálnici. Nemá někdo info jak to bude vyřešeno?
Protože přidat jízdní pruh doprava a po kilometru ho zase nechat skončit určitě nevylepší chování českých řidičů v jízdě vpravo – jen to způsobí zmatky.
A umíte číst? Píše se tam „Propojení přídatných pruhů má zjednodušit pohyb právě skupiny aut, která najíždí na exitu 44B a z dálnice sjíždí hned na dalším“
Z toho je snad jasné že to bude právě tak jak navrhujete
To právě do budoucna změní přeložka silnice I/16, protože většina z aut najíždějících na D10 jen na tuto krátkou vzdálenost jede ze stávající I/16 (zapojené nyní o křižovatku dříve).
Ale jistě, jde vlastně hlavně o to, jakým stylem se nakreslí přerušovaná čára mezi pravým a prostředním pruhem, takže bych se přimlouval za totéž.
Pseudoproblém ve vaší hlavě to opravdu nevyřeší, problém dopravy na daném úseku ano. Stačí doplnit vhdoné dopravní značení.
1) V textu to není explicitně napsáno, ale trochu mi z toho vyplývá, že v opačném směru ten problém není až tak vážný – je to pravda?
2) A pak je dobrý ten text v letáku ŘSD k přestavbě MÚK: “ Do prstence je zaústěno celkem devět větví – jednosměrná … atd. atd. atd …a obousměrná … (větev 10).“ (Devět nebo deset, já jich napočítal jen 7.)
Řekl bych, že v opačném směru je problém stejný, jen tam není tolik místa na rozšíření.
Fyzicky tam je místo.