Infrastruktura Silnice

D10 získá letos třetí pruh. Kilometr u Mladé Boleslavi a jen jedním směrem

Rozšíření dálnice D10 mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy. Foto: ŘSD
Rozšíření dálnice D10 mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy. Foto: ŘSD

Dálnice D10 má ještě letos získat na prvním úseku třetí pruh. Vznikne mezi exitem 44B na Mladou Boleslav a sjezdem 46 do Kosmonos. Na jednom z nejvytíženějších úseků celé dálnice má zvýšit bezpečnost provozu.

Ředitelství silnic a dálnic už získalo od ministerstva dopravy stavební povolení  na akci, při které dojde k rozšíření dálnice pouze ve směru na Turnov.

Tato úprava má za účel zvýšit bezpečnost na daném úseku, kdy se dopravní proud s velkou intenzitou připojuje do průběžného jízdního pruhu dálnice a následně se po zhruba jednom kilometru zase z tohoto průběžného jízdního pruhu odpojuje,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Propojení přídatných pruhů má zjednodušit pohyb právě skupiny aut, která najíždí na exitu 44B a z dálnice sjíždí hned na dalším. Stavba je zařazena mezi prioritní dopravní stavby na Mladoboleslavsku.

ŘSD počítá s tím, že stavba v září, hotovo má být do konce roku. Oba pruhy ve směru na Turnov budou po dobu stavby v provozu, práce budou probíhat za oddělujícím podélným svodidlem. Stavba vyjde na 24,6 milionů korun.

ŘSD u Mladé Boleslavi chystá ještě další velkou akci: rekonstrukcí celé křižovatky Kosmonosy. Ta počítá s okružní křižovatkou nad dálnicí i s výjezdem na novou přeložku silnice I/16 do Martinovic. Stavba za čtvrt miliardy má začít v roce 2021.

Mezi Prahou a Mladou Boleslaví má postupně dojít k rozšíření D10 na šest pruhů. ŘSD zatím žádá o první razítko u úseku z Radonic do Svémyslic.

30
Diskuze

avatar
7 Komentáře
23 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
kolkolArimatejskyVit SpinkaMildaIVPetrN Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Stan
Host
Stan

Je to divné, ale já největší provoz vždy zažívám mezi stejnými exity, ale v opačném směru. Od 46 ke 44. Kdyby Boleslavákům zpoplatnili dálnici, tak by si neužívali plynulé jízdy za nákupy ze sídliště u Škodovky do obchodní zóny na Jičínské, ale museli by se táhnout přes město a čekat na každém semaforu. Tak to dopadá, když dálnice supluje městské komunikace… 🙁

MildaIV
Host
MildaIV

To je snad dobře, ne? Prakticky všechny dálnice v okolí měst slouží pro příměstskou dopravu. Docela nechápu co s tím máte za problém.

kolkol
Host
kolkol

Je dobře, že se ta auta nemotají mezi domy, ale není dobře, že překážejí kvůli 1-2 km popojetí kolem města na dálnici. Od toho dálnice není a mělo by to být vyřešeno jinak.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

To je nesmysl, D10 slouží mezi exity40 az45 jako obchvat MB a je to tak v. pořádku, nápad že by se měl vybudovat obchvat dálnice je nonsens a představa že někdo z města zajíždí na dálnici při cestě do obchodu je mimo realitu. Přes tangentu a u měšťáků projedu město rychleji.

kolkol
Host
kolkol

O voze a o koze:
Jestli podstatné množství lidí nezajíždí na dálnici při cestě do obchodu, pak je všechno v pořádku, ne?
A km 40-45 není 1-2 km.
Nevidím v našich stanoviscích rozpor.

Démon
Host
Démon

Bohužel větší intenzita dopravy je mezi Bezděčínem a Ml.Boleslaví. Podle mě největší na 4pruhu v ČR.

Martin V.
Host
Martin V.

Největší intenzita čtyřpruhu se 43 tis. vozidel za 24 hodin? Ani omylem. D0 v úseku Jinočany – Chrášťany měla dle sčítání v roce 2016 už 75 tis. voz./24h. A to nepočítám Blanku, protože to je městská komunikace.

PetrN
Host
PetrN

Případně D1 u Brna mezi Exity 194 a 196 měla 70 tis. voz/24h podle CSD 2016, navazující úseky kolem 50-60 tis.

K.S.
Host
K.S.

Ten „střih“ je opravdu nešťastný, jenže aby to řešilo od sebe odtržené části silnice 16 a 38, bude třeba mít 3+3 od Kosmonos po Zámostí.

kolkol
Host
kolkol

Kdyby vedla 38 na Mělník a 16 z Jičína na Lípu (protože mnozí tak jedou) formálně by žádný střih nebyl. Přesto … prostě ty pruhy na spojení obou silnic (jinak než přes město) tam nejsou. Někdo si možná myslel, že nebudou potřeba, že to D10 zvládne, ale dnes je jasné že se budou muset konečně dodělat – třeba takto v podobě posílení D10.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Proběhne i školení pro středopruhaře?

kolkol
Host
kolkol

Jenže tady je právě žádoucí, aby se středopruhaři drželi ve středu.

Martin V.
Host
Martin V.

Možná budu za pitomce (a pošlete mě zpátky do autoškoly), ale podle textu to vypadá, že tady budou „středopruhaři“ v právu. Píše se o „propojení přídatných pruhů“, nikoli o třípruhovém uspořádání. Podle mě to bude takový „dlouhý průplet“, kde tranzitní doprava má správně jet prostředním (= průběžným) pruhem. Přídatný pruh (odpojovací, připojovací, průplet nebo stoupací) se podle mě pozná od „normálního“ hustější přerušovanou čárou. Pokud se pletu, tak mě opravte, ať nejezdím blbě!

P. S. Něco podobného chystají i na D1 mezi exity 194 Brno-centrum a 196 Brno-jih.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Vypadá to že jo …

PetrN
Host
PetrN

Jestli máte u Brna na mysli toto: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/436/infoletak_d1-01191-c-brno-centrum-brno-jih.pdf Realizace 2023-2025 tak tady se jedná o plnohodnotné rozšíření včetně krajnice na kategorii D34,0…
U Mladé Boleslavi to bude bez krajnice, obdobně jak třeba na D2 k Exitu 3 (Modřice, Chrlice) s SOS zálivy, tam je ale kus dle vodorovného značení plný třípruh, nikoliv 2+1 přídatný…
Provizorní rozšíření na 3+3 bez krajnice s doděláním SOS zálivů a přeznačením VDZ se chystá mj. na D1 mezi exity 203 Brno-východ a 210 Slavkov/Holubice a to už tento rok, protože plnohodnotné rozšíření je v plánu až v letech 2029-31 (takže v nedohlednu)

Martin V.
Host
Martin V.

Ano, přesně to jsem měl na mysli. Máte pravdu, že zásadní rozdíl je v krajnici s plnohodnotným odstavným pruhem. Z textu letáku to není zcela zřejmé, píšou: „V mezikřižovatkovém úseku bude dálnice vedena v šestipruhovém uspořádání, které vznikne ze čtyřpruhového plynulým přechodem připojovacího pruhu z dálniční křižovatky do přidaného 3. jízdního pruhu, konec bude řešen změnou tohoto nového 3. pruhu na pruh odbočovací před následující křižovatkou.“ Uvidíme, jak to po rozšíření vyznačí, ale já bych tam nechal značku V2b v celé délce jako na straně 33 Obr.11: Příklad VDZ průpletového úseku. http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_133.pdf Vzhledem k tomu, že kolektor od D1xD2 má… Číst vice »

Vit Spinka
Host
Vit Spinka

Tak tady doufám ne, ten nový pravý pruh je pro lokální dopravu mezi těmi dvěma sjezdy a nutit/školiit tranzit do něj by bylo kontraproduktivní.

MildaIV
Host
MildaIV

24.6 milionu? Není to cena za projekt? 🙂

mikiqex
Host
mikiqex

Říkalo se, že u nás jsou dálnice tak strašně předražené, protože každé vesnici se zavírají ústa příslibem sjezdu, který samozřejmě nestojí málo. Když koukám na mapu, docela bych tomu věřil – přes 10 km (5 minut jízdy) mezi sjezdy je zřídka kde.

FlyingJ
Host
FlyingJ

Vzhledem k tomu jak jsou dané exity blízko sebe a taky protože mnoho vozidel využívá dálnici jen mezi těmito exity, by bylo možná lepší nepřidávat jízdní pruh, ale spíše spojit prodloužený připojovací a sjížděcí pruh z obou exitů, aby proud vozidel mezi těmito dvěma exity tolik neovlivňoval proud vozidel na dálnici. Nemá někdo info jak to bude vyřešeno?
Protože přidat jízdní pruh doprava a po kilometru ho zase nechat skončit určitě nevylepší chování českých řidičů v jízdě vpravo – jen to způsobí zmatky.

PetrN
Host
PetrN

A umíte číst? Píše se tam „Propojení přídatných pruhů má zjednodušit pohyb právě skupiny aut, která najíždí na exitu 44B a z dálnice sjíždí hned na dalším“
Z toho je snad jasné že to bude právě tak jak navrhujete

kolkol
Host
kolkol

To právě do budoucna změní přeložka silnice I/16, protože většina z aut najíždějících na D10 jen na tuto krátkou vzdálenost jede ze stávající I/16 (zapojené nyní o křižovatku dříve).
Ale jistě, jde vlastně hlavně o to, jakým stylem se nakreslí přerušovaná čára mezi pravým a prostředním pruhem, takže bych se přimlouval za totéž.

MildaIV
Host
MildaIV

Pseudoproblém ve vaší hlavě to opravdu nevyřeší, problém dopravy na daném úseku ano. Stačí doplnit vhdoné dopravní značení.

kolkol
Host
kolkol

1) V textu to není explicitně napsáno, ale trochu mi z toho vyplývá, že v opačném směru ten problém není až tak vážný – je to pravda?
2) A pak je dobrý ten text v letáku ŘSD k přestavbě MÚK: “ Do prstence je zaústěno celkem devět větví – jednosměrná … atd. atd. atd …a obousměrná … (větev 10).“ (Devět nebo deset, já jich napočítal jen 7.)

Partneři



CSCARGO
RSD