D10 u Prahy čeká po dva víkendy kompletní uzavírka kvůli bourání mostu

Demolice mostu přes dálnici. Foto: ŘSDDemolice mostu přes dálnici. Foto: ŘSD

(Aktualizováno 24.3. 14:45) Řidiče na dálnici D10 hned na prvních kilometrech za Prahou čeká nacházející víkend (a pak ještě jeden

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Poudy

Tam by to chtělo hlavně sjezd, Počernice a okolí jsou ráno a odpoledne docela stresující zážitek.

DRABADURA

Doufám, že všechny ty nově budované dálniční mosty, místo těch demolovaných, budou na podjezdnou šířku minimálně šestiproudých dálnic – jinak je to zase vyhazování našich daní do kanálu. Z textu vyplývá, že se most demoluje po ani né půlstoletí. Když vezmete, že mosty se staví na životnost 100 let, tak je jasné, že se měl stavět už původní (dnes demolovaný) most na šestupruh. Před nedávnem byl na Zdopravy.cz článek, že se bude D10 rozšiřovat na šestipruh od Prahy až do Mladé Boleslavy. Jestliže je už dnes hustota na D10 na šestipruh, tak by asi tento a ostatní přestavované mosty na… Číst vice »

V.N.

Původní most se měl stavět na šestipruh ? Věděl někdo v roce 1970 jaká bude intenzita dopravy v roce 2019 ?

Mosquit

TEnto most by měl být připraven pro šestipruh (D33,5).
Narozdíl od mostu opravovaného minulý rok (Zápy-Brandýs) …

DRABADURA

Bohužel na místech, kde se analizuje a rozhoduje o tom, na jeké budoucí intenzity provozu se bude dimenzovat infrastruktura – v tomto případě dálničních mostů – sedí lidé, kteří neumí počítat a pak platíme daně jak mourovatí za nové mosty po 50. letech.

Jakub

Jací lidé o tom rozhodují, nevím, ale v každém případě bych řekl, že to rozhodování nebude asi tak jednoduché, jak si kde kdo v diskuzích myslí.

Daniel Mach

Jestliže někdo rozhodne o tom, že dálnice bude šestipruhová, a tentýž úřad rozhoduje o projektu rekonstrukcí mostů přes tuto dálnici, tak by to neměl být tak velký problém. Říká se tomu plánování, ale toto slovo je u nás (zdá se) zakázané používat. Ale dalo by se použít i jiné slovo – logika.

V.N.

Ano , pokud někde v jedné kanceláři se řeší budoucí šestipruh na dálnici , poté ve vedlejší kanceláři by se mělo řešit , aby dnes nově budované mosty této šíři vyhovaly. To souhlas. Jenže v tomto vláknu se řeší něco jiného. A to sice , že někdo připisuje projektantům a prognostikům nadpřirozené schopnosti. A sice vidět do budoucnosti do horizontu 50 let , což je samozřejmě nesmysl. Jak budou fungovat dálnice , jaká na nich bude intenzita provozu a i jaká vozidla na nich budou jezdit byť i za dvacet let…. to dnes neodhadne nikdo. Dle komunistické propagandy ze šedesátých… Číst vice »

Panelák

Realita – vloni jsem letěl na dovolenou na tři týdny. To už není takový rozdíl.

Mosquit

Tak to není, dálnici spravuje ŘSD, mosty přes Středočeský kraj…

Daniel Mach

Stavby na dálnici, tedy i rozšíření, povoluje Ministerstvo dopravy. To je i účastník řízení v případě stavby mostu přes dálnici. Ten povoluje kraj, pokud je to na silnici I. třídy, nebo obec s rozšířenou působností, jestliže je to na silnici II. nebo III. třídy.
Tady je ale diskuse o tom, že ŘSD plánuje v těchto místech rozšíření na šestipruh. A stejné ŘSD dává souhlas a podmínky pro rekonstrukci mostů přes dálnici. Jestliže se most staví nově a v plánu je šestipruh … prostě jde o koordinaci staveb.

levap

„přestavované mosty na D10 měly být stavěny na podjezdnou šířku osmipruhu, protože v příštích 100 letech se tam hustota provozu nepochybně dostane“
A to sakra usuzuješ z čeho?

DRABADURA

Z nárůstu počtu vozidel a z ujetých vozokilometrů v západní evropě, kterou chceme dohnat.

Panelák

Všechny „kvalitní“ socialistické mosty ze 70. a 80. let na D10 musely být, musí být nebo budou muset být po 40-50 letech jako neopravitelně havariijní zbořeny…

V.N.

Dnešní mosty nevydrží ani to :-(…Podívejte se na koridor. Po dvaceti letech provozu je třeba totálně zegenerálkovat trať z Blanska do Brna. Dnes se obecně staví v horší kvalitě. Další případ bytové domy. Bydlel jsem v domě z roku 1964 a žádné problémy tam nebyly. Teď bydlím v domě dvacet roků starém a začíná se po všech stránkách rozpadat…

MichalM

Ehm, a tam se budou generálkovat mosty? Bude se měnit svršek někde se postaví perony.

V.N.

Ehm…jde o kvalitu staveb všeobecně. Zkuste si zjistit něco na téma jak se dnes staví. Apropos… vysoutěží se stavba .Všichni potenciální stavebníci se snaží nabídnout co nejnižší cenu. Tak a teď jeden to vyhraje a chce na té akci vydělat co nejvíce. Kde se to asi tak nejvíce projeví ?

Panelák

Jojo, z Blanska do Brna se všechny nesocialistické mosty musí zbořit, že… Jestli vy si záměrně nepletete údržbu s vynucenou náhradou něčeho neudržitelného.

(A to po Svémyslickém mostě musí na D10 přijít na řadu zboření mostu „Bystrá“ a taky přemostění na exitu 3 Radonice a zavření tohohle mostu se vůbec všichni upřímně děsí, protože to zkolabuje severovýchod Prahy.)

Standa

Ty socialistické mosty je dnes problém zbourat, jak jsou kvalitní.
Zato tech demokratických už pár spadlo…

Panelák

Přesto už většinu z nich na té D10 (jak samotných dálničních, tak přemostění) zbořit nebo alespoň do nich velmi zásadně zasáhnout museli… zřejmě teda kvůli té nadměrné kvalitě, ta imperialistům vadila nejvíc.

MichalM

Jojo, ve Troji si zbourání komunistického mostu vyžadovalo zátěž tří chodců…

V.N.

Dnešní mosty nevydrží ani to , co lávka ve Troji…

Jméno

Dnešní mosty prostě nevydrží vůbec nic. A co teprve ty zítřejší!

Jen tak

Ach ty blaboly…