Infrastruktura Silnice Stavebnictví

D10 u Prahy čeká po dva víkendy kompletní uzavírka kvůli bourání mostu

Demolice mostu přes dálnici. Foto: ŘSD
Demolice mostu přes dálnici. Foto: ŘSD

(Aktualizováno 24.3. 14:45) Řidiče na dálnici D10 hned na prvních kilometrech za Prahou čeká nacházející víkend (a pak ještě jeden dubnový) kompletní uzavírka v úseku z Prahy k exitu Zápy / Brandýs nad Labem.

Přípravné práce na stržení začnou už ve 13. hodin, od 20 hodin až do nedělních 10 hodin bude úsek úplně uzavřen. Objízdné trasy vedou po dálnici 11 k exitu Jirny, kde se pak auta vrací zpět na D10 po silnici II/101.

Dokončovací práce budou probíhat v neděli 24. 3. 2019 od 10:00. V té době však již bude provoz sveden na dálnici D10 do jednoho jízdního pruhu v obou směrech, od 16 hodin pak již bude provoz veden opět obousměrně dvěma jízdními pruhy.

Stavbařům se nepodařilo ale silnici uvolnit včas, dálnice i po dvou a půl hodinách zůstal uzavřená. Nakonec ji silničáři otevřeli až před třetí hodinou odpolední se zpožděním téměř pět hodin. Stavební firma ale nakonec zvládla i další demolice, nemělo by tak dojít k původně plánovanému dalšímu uzavření dálnice 6. a 7. dubna.

Zakázku na rekonstrukci mostu získala společnost Doprastav, investorem je Středočeský kraj. Ten za nový most zaplatí 25 milionů korun bez DPH.  Jde o most na silnici III.třídy, který spojuje přes D10 Svémyslice a Zeleneč. V čase výstavby dojde k demolici stávající nosné konstrukce a spodní stavby. Následně budou vybudovány nové podpěry. Na nosné konstrukci bude osazen nový mostní svršek včetně železobetonových říms, na kterých budou osazena mostní svodidla.

Kvůli stržení mostu dojde i k přetrasování některých autobusových spojů. Podle stránek obecního úřadu Svémyslice
nebudou jezdit během výluky jen dva spoje autobusové linky 353 – v 7:15 a v 8:05, poslední noční spoj pojede o cca hodinu později. Autobusy budou jezdit jednosměrně. Ranní spoj bude přijíždět z Horních Počernic přes Radonice a ze Svémyslic poté pojede přes Zápy a Mstětice do Zelenče. Odpolední spoje pojedou v opačném směru.

Mapa objízdné trasy při uzavírce D10. Foto: ŘSD
Mapa objízdné trasy při uzavírce D10. Foto: ŘSD

Kvůli demolici byla v uplynulém víkendu uzavřena i dálnice D1 u Mirošovic. ŘSD z bourání mostu zveřejnilo zajímavé video o tom, jak demolice probíhá a co ji předchází.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Poudy
Host
Poudy

Tam by to chtělo hlavně sjezd, Počernice a okolí jsou ráno a odpoledne docela stresující zážitek.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Doufám, že všechny ty nově budované dálniční mosty, místo těch demolovaných, budou na podjezdnou šířku minimálně šestiproudých dálnic – jinak je to zase vyhazování našich daní do kanálu. Z textu vyplývá, že se most demoluje po ani né půlstoletí. Když vezmete, že mosty se staví na životnost 100 let, tak je jasné, že se měl stavět už původní (dnes demolovaný) most na šestupruh. Před nedávnem byl na Zdopravy.cz článek, že se bude D10 rozšiřovat na šestipruh od Prahy až do Mladé Boleslavy. Jestliže je už dnes hustota na D10 na šestipruh, tak by asi tento a ostatní přestavované mosty na… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Původní most se měl stavět na šestipruh ? Věděl někdo v roce 1970 jaká bude intenzita dopravy v roce 2019 ?

Mosquit
Host
Mosquit

TEnto most by měl být připraven pro šestipruh (D33,5).
Narozdíl od mostu opravovaného minulý rok (Zápy-Brandýs) …

DRABADURA
Host
DRABADURA

Bohužel na místech, kde se analizuje a rozhoduje o tom, na jeké budoucí intenzity provozu se bude dimenzovat infrastruktura – v tomto případě dálničních mostů – sedí lidé, kteří neumí počítat a pak platíme daně jak mourovatí za nové mosty po 50. letech.

Jakub
Host
Jakub

Jací lidé o tom rozhodují, nevím, ale v každém případě bych řekl, že to rozhodování nebude asi tak jednoduché, jak si kde kdo v diskuzích myslí.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Jestliže někdo rozhodne o tom, že dálnice bude šestipruhová, a tentýž úřad rozhoduje o projektu rekonstrukcí mostů přes tuto dálnici, tak by to neměl být tak velký problém. Říká se tomu plánování, ale toto slovo je u nás (zdá se) zakázané používat. Ale dalo by se použít i jiné slovo – logika.

V.N.
Host
V.N.

Ano , pokud někde v jedné kanceláři se řeší budoucí šestipruh na dálnici , poté ve vedlejší kanceláři by se mělo řešit , aby dnes nově budované mosty této šíři vyhovaly. To souhlas. Jenže v tomto vláknu se řeší něco jiného. A to sice , že někdo připisuje projektantům a prognostikům nadpřirozené schopnosti. A sice vidět do budoucnosti do horizontu 50 let , což je samozřejmě nesmysl. Jak budou fungovat dálnice , jaká na nich bude intenzita provozu a i jaká vozidla na nich budou jezdit byť i za dvacet let…. to dnes neodhadne nikdo. Dle komunistické propagandy ze šedesátých… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

Realita – vloni jsem letěl na dovolenou na tři týdny. To už není takový rozdíl.

Mosquit
Host
Mosquit

Tak to není, dálnici spravuje ŘSD, mosty přes Středočeský kraj…

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Stavby na dálnici, tedy i rozšíření, povoluje Ministerstvo dopravy. To je i účastník řízení v případě stavby mostu přes dálnici. Ten povoluje kraj, pokud je to na silnici I. třídy, nebo obec s rozšířenou působností, jestliže je to na silnici II. nebo III. třídy.
Tady je ale diskuse o tom, že ŘSD plánuje v těchto místech rozšíření na šestipruh. A stejné ŘSD dává souhlas a podmínky pro rekonstrukci mostů přes dálnici. Jestliže se most staví nově a v plánu je šestipruh … prostě jde o koordinaci staveb.

levap
Host
levap

„přestavované mosty na D10 měly být stavěny na podjezdnou šířku osmipruhu, protože v příštích 100 letech se tam hustota provozu nepochybně dostane“
A to sakra usuzuješ z čeho?

DRABADURA
Host
DRABADURA

Z nárůstu počtu vozidel a z ujetých vozokilometrů v západní evropě, kterou chceme dohnat.

Panelák
Host
Panelák

Všechny „kvalitní“ socialistické mosty ze 70. a 80. let na D10 musely být, musí být nebo budou muset být po 40-50 letech jako neopravitelně havariijní zbořeny…

V.N.
Host
V.N.

Dnešní mosty nevydrží ani to :-(…Podívejte se na koridor. Po dvaceti letech provozu je třeba totálně zegenerálkovat trať z Blanska do Brna. Dnes se obecně staví v horší kvalitě. Další případ bytové domy. Bydlel jsem v domě z roku 1964 a žádné problémy tam nebyly. Teď bydlím v domě dvacet roků starém a začíná se po všech stránkách rozpadat…

MichalM
Host
MichalM

Ehm, a tam se budou generálkovat mosty? Bude se měnit svršek někde se postaví perony.

V.N.
Host
V.N.

Ehm…jde o kvalitu staveb všeobecně. Zkuste si zjistit něco na téma jak se dnes staví. Apropos… vysoutěží se stavba .Všichni potenciální stavebníci se snaží nabídnout co nejnižší cenu. Tak a teď jeden to vyhraje a chce na té akci vydělat co nejvíce. Kde se to asi tak nejvíce projeví ?

Panelák
Host
Panelák

Jojo, z Blanska do Brna se všechny nesocialistické mosty musí zbořit, že… Jestli vy si záměrně nepletete údržbu s vynucenou náhradou něčeho neudržitelného.

(A to po Svémyslickém mostě musí na D10 přijít na řadu zboření mostu „Bystrá“ a taky přemostění na exitu 3 Radonice a zavření tohohle mostu se vůbec všichni upřímně děsí, protože to zkolabuje severovýchod Prahy.)

Standa
Host
Standa

Ty socialistické mosty je dnes problém zbourat, jak jsou kvalitní.
Zato tech demokratických už pár spadlo…

Panelák
Host
Panelák

Přesto už většinu z nich na té D10 (jak samotných dálničních, tak přemostění) zbořit nebo alespoň do nich velmi zásadně zasáhnout museli… zřejmě teda kvůli té nadměrné kvalitě, ta imperialistům vadila nejvíc.

MichalM
Host
MichalM

Jojo, ve Troji si zbourání komunistického mostu vyžadovalo zátěž tří chodců…

V.N.
Host
V.N.

Dnešní mosty nevydrží ani to , co lávka ve Troji…

Jméno
Host
Jméno

Dnešní mosty prostě nevydrží vůbec nic. A co teprve ty zítřejší!

Jen tak
Host
Jen tak

Ach ty blaboly…

Partneři



CSCARGO