D10 má první úsek s třemi pruhy, u Mladé Boleslavi ho otevřeli s předstihem
Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD
Na dálnici D10 je první třípruhový úsek. Společnost Eurovia předala Ředitelství silnic a dálnic tři týdny před termínem rozšířený kus
Jenže než bude na D10 tripruh až k Boleslavi, ještě hodně vody v Jezeře protece. Ale začalo se a to je důležitý.
Dle fotky a dle vyjádření ŘSD to bohužel není žádný nový třípruh, ale jenom kus dálnice s kilometrovým připojovákem/odbočovacím pruhem…
Proč bohužel? Není dúležité, jak tomu říkáte, ale jak to pomúže dopravě…
Máte pravdu. Reagoval jsem na možná trochu velkolepý nadpis.
No, rozšíření.. odstavný pruh chybí a celé je to jen takové prodloužení připojovacího/odbočovacího pruhu, rozhodně levý pruh nebude využívat nikdo, kdo pojede tranzitně okolo těchto sjezdů. Ale určitě to velmi pomůže, jen si na rozšíření nějakého toho úseku D10 ještě velmi dlouho počkáme. (Úsek u Počernic bude asi takové rozšíření, jako tohle) Mimochodem nebo někdo, jestli je v plánu to stejně udělat i ve druhém směru?
Pardon, samozřejmě pravý pruh 🙂
však to byl ale cíl, celé je to vyznačené jako připojovací/odbočovací pruh (jiná přerušovaná čára), takže řidič ani není povinen využít pravý… tady bylo cílem, aby auta najíždějící na km44 a sjíždějící na km46 se nemotaly do průběžných jízdních pruhů, protože takových aut je poměrně dost…. podobné řešení je už od novostavby např. na D55 u Hulína mezi sjzedem Hulín a křížením s D1…
Podobná řešení vznikají i při modernizaci D1, např. před sjezdem na 112. km od odpočívadla ke sjezdu. Jinde se zase propojují odbočovací/připojovací pruhy s těmi stoupacími.
Už jsem měl možnost vyzkoušet a je to super. Tohle se vážně povedlo. Co mě příjemně překvapilo, je rychlost s jakou to bylo provedeno. Poprvé jsem o tom slyšel až letos, v září to zahájili a už je hotovo. Taková D1 u Brna se „rozšiřuje“ už asi 20 let, bohužel pouze na papíře. Tohle je sice jen krátký úsek, ale dost výrazně pomůže. Snad se brzy dočkáme i té přeložky I/16 a MÚK Kosmonosy.
Podle fotografie je ovšem „rozšíření“ jen jiné slovo pro odstranění odstavného pruhu. Je to tak na celém úseku?
Je tam nouzový záliv.
no rozšířit se to trochu muselo, protože odstavný byl příliš úzký
no na D1 kolem Brna je to nerovnatelně složitější situace (mosty, náspy a hlavně se má kompletně přestavovat dálniční křižovatka D1/D2 která způsobuje největší kapacitní problémy – průplety mezi směry Bratislava>Praha a Ostrava>Bratislava), navíc tady se ta dálnice defakto nerozšiřovala, nebo jen minimálně….
Ale ono i na D1 je snad v příštím roce plánované provizorní rozšíření na 3 pruhy (jízdní pruh místo odstavného a vybudování SOS zálivů) do doby než proběhne plnohodnotná stavba… Provizorní rozšíření je v plánu na Km 194-196 a Km 203-210
A vzhůru všichni prostředním a nejlépe 90 km/h max. Dyť on ten pravej stejně potom končí…. a taky to ve středním míň žere…
Je to marne, je to marne, je to marne. Bohuzel.
Ono je tak, ale projektované. Jde vlastně jen o prodloužení připojovacího a odbočovacího pruhu. Víš jaký by to byl bordel nad Jičínskou vjet vpravo a před Kosmonosy zase vlevo. Jde o minimalizování vjezdu do průběžných pruhů a následného vjezdu do pruhu odbočovacího. Nájezd i sjezd v těchto místech byl poměrně krátký a hustota dopravy vysoká.
To je i na D1 u N.Jičína… akorát že to.má několik km a stejně jedou všichni středním, takže to postráda smysl.
srovnáváte nesrovnatelné.. na D1 je regulérní 3-pruhová dálnice o délce 15km od spojení D1+D35 po rozpojení na D1+D48 a tam se má jezdit vpravo… zatímco tady u MB je jen propojen připojovací s odbočovacím pruhem s tlustou přerušovanou čárou, takže se při průběžné jízdě nový pravý přídatný pruh používat nemá…
Neviděl jsem, jak je to značené. Každopádně bych byl tedy opatrný s titulkem třetí jízdní pruh.
Je jedno, jak to kdo projektoval. Na dálnici mimo obec se jezdí v pravém pruhu, správně by do něj měli všichni na ty 2 km přejet.
Probůh, to ale platí jenom v případě průběžného jízdního pruhu, což zde není splněno. A průměrně inteligentní bernardýn za volantem to pozná podle jiné kadence přerušované čáry.
Z té jedné jediné fotky toho moc vidět není. Jestli to je, jak píšete, pak ovšem stejně nejde jet pravým pruhem ty 2 km, protože připojovací pruh slouží pro zařazování do průběžného pruhu.
A odbočovacím pruhem taky nejde jet 2 km?
Jde, ale přímo ze zákona je určen pro „vyřazování vozidel z průběžného jízdního pruhu“.
Slyšel jste někdy termín průplet? To je spojený připojovací a odbočovací pruh do jednoho. V Praze v Blance je to taky – v celé délce mezi jedním vjezdem a dalším výjezdem jsou tři pruhy, z toho pravý je oddělen „hustou přerušovanou čarou“. Přesně stejná diskuse se tu vedla už v srpnu u článku informujícího, že se to u MB připravuje. Podívejte se na obrázek 11 na straně 33, tam je to srozumitelně nakreslené http://www.pjpk.cz/data/USR_001_2_8_TP/TP_133.pdf Ten, kdo najede na D10 a hodlá po ni pokračovat dál, ten se samozřejmě zařadí do průběžného pruhu, jakmile to bude možné. Kdo ale hodlá na… Číst vice »
Co je nejasné? Že průplet není průběžný pruh, ve kterém by se takhle mohlo jet až na další exit (ve vámi odkazovaném materiálu na str. 82 se píše o oddělení průpletového úseku OD průběžného pruhu). Mně je jasné, že v praxi se většinou všichni srovnají, spíš se ptám, jak je to správně teoreticky. A jestli chcete konkrétní úlohu k řešení, tak tady je: řidič jedoucí od Prahy najede do pravého pruhu (odbočovacího) a předjíždí pak zprava auta jedoucí ve středním a levém pruhu, před exitem 46 z pravého (připojovacího) pruhu se připojí zpátky do středního (průběžného) pruhu. Postupoval podle předpisů?
Předesílám, že nejsu dopravní teoretik, spíš se snažím jezdit tak, jak mi to vyhovuje u ostatních a nedělat to, za co sám jiným nadávám. A docela mi to funguje (vč. třeba používání zadních mlhovek). Tím, že průplet kombinuje připojovací a odbočovací pruh do jednoho souvislého celku, považuji za zcela korektní, když připojující se vozidlo jede stále tímto přídatným pruhem pokud ví, že ho později použije pro odbočení. Vámi popsané předjíždění považuju za vychcanost a nejezdím tak. Pokud se vyřazuji z průběžného pruhu do dlouhého odbočovacího (či průpletu), tak raději dřív než později. Totéž u zařazování do průběžného (ale teprve až… Číst vice »
Někdo by si měl zopakovat autoškolu.
Ano, těch 16 mínusářů, kteří nesouhlasí s názorem, že na dálnici se jezdí v pravém pruhu, by si mělo alespoň přečíst zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Jezdí, ale ještě záleží na vodorovném značení, nad ním je svislé, světelné, přechodné vodorovné, přechodné svislé a přechodné světelné a úplně nad tím je policajt. Na pokyn policisty můžu projet i červenou na semaforu nebo železničním přejezdu.
A od toho je tam vodorovné značení, které to odděluje. Jestli se budou všichni cpat vpravo a potom zase vlevo o nemuseli ani dělat to tam bude věčně stát a samý tukance. Do pruhu pro pomalá vozidla např. D5 se taky asi nebudete cpat. Na D8 u Lovosic pokračuje připojovací jako pro pomalá vozidla. Průšvih je ten, že někdo umí část pravidel a další navazující už nezná. Ne testy, ale zkoušky typu položit otázku a žák ať na ni odpoví svými slovy. Tak jedině něco pochopí něco. Testy se nasprta každý jak opice.
S vodorovným značením souhlas, ale na fotce není vidět celý úsek, což mě spletlo. (Psal jsem to pak v dalším příspěvku.)
Ještě lepší varianta. Most přes D10 ze zóny Řepov přímo do škodovky. Zásobování z této zóny by prakticky nezatěžovalo provoz po I/16 a R10.
to by si musela zainvestovat sama Škodovka
Sice je to jen drobná úprava, ale pomůže to hodně a upřímně jsem dost překvapený, že se v téhle zemi něco stihlo takhle rychle. Takže palec nahoru.
Neříkám, že nepomohla, ale jde o to jak to budou brát řidiči a jak rychle pochopí systém. Jo rychlost překvapivá. Škoda, že se takhle nebudují a neopravují všechny dálnice u nás.
Nejvíc by pomohla propojka Řepov MÚK Kosmonosy, která by odvedla provoz mezi sklady a Škodovkou, ale z této varianty nekoukají peníze z výběru mýta.
Jakého mýta? D10 je mezi exity 40 a 46 bez poplatku. Příště více zjišťujte fakta než začnete konspirovat.
Mýto: D10: Praha, Satalice – Ohrazenice (exity 1-71)
Ano, ale jen pro vozidla používající známku. Náklaďáky a autobusy normálně platí mýto. I značky jsou preskrtla známka nikoliv preskrtle M v žlutém kolečku. Jsem totiž místní a vím, že se to normálně platí a ne jen pípnutími krabičky, ale i na výpise mýtných transakcí. Bez mýta jsou jen kousky úseků u hranic.