D10 má první úsek s třemi pruhy, u Mladé Boleslavi ho otevřeli s předstihem
Na dálnici D10 je první třípruhový úsek. Společnost Eurovia předala Ředitelství silnic a dálnic tři týdny před termínem rozšířený kus
Na dálnici D10 je první třípruhový úsek. Společnost Eurovia předala Ředitelství silnic a dálnic tři týdny před termínem rozšířený kus dálnice mezi exitem 44B na Mladou Boleslav a sjezdem 46 do Kosmonos. Na jednom z nejvytíženějších úseků celé dálnice má rozšíření zvýšit bezpečnost. K rozšíření došlo jen ve směru na Turnov.
Stavba vyšla na 22,7 milionu korun. „Jedná se o propojení připojovacího a odbočovacího pruhu mezi dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Jejich propojení zjednoduší pohyb dopravy bez nutnosti zařazení do průběžných jízdních pruhů dálnice, což výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a kapacity řešeného úseku,“ popsal mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Uvedený úsek je výrazně zatížen tranzitní dopravou, k dálnici se na místě připojují silnice I/38 a I/16, navíc je zde velmi silný ruch v podobě silniční nákladní dopravy mezi dodavatelskými sklady v Řepově a hlavním výrobním závodem Škody Auto.
ŘSD u Mladé Boleslavi chystá ještě další velkou akci: rekonstrukci celé křižovatky Kosmonosy. Ta počítá s okružní křižovatkou nad dálnicí i s výjezdem na novou přeložku silnice I/16 do Martinovic. Stavba za čtvrt miliardy má začít v roce 2021. Úpravou má projít také křižovatka v Bezděčíně.
Mezi Prahou a Mladou Boleslaví má postupně dojít k rozšíření D10 na šest pruhů. ŘSD musí zatím pro první úsek z Radonic do Svémyslic přepracovat svoji žádost.