D1 u Průhonic čeká další velká oprava, půlmiliardovou zakázku získala Eurovia
Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy
Kromě šesti uzavírek na mezi Mirošovicemi a Kývalkou kvůli modernizaci dálnice D1 čeká řidiče další velké omezení hned za Prahou.
Proč zase Eurovia? Ta co fušuje a odrbává? Pokud bych rozhodoval já, tak by si ani neškrtla…
Vzdáleně související otázka. Může někdo potvrdit záměr převézt správu dálnice v úseku km 0-10 na hl. m. Prahu?
Slyšel jsem, že se o tom uvažuje po provedení této opravy.
Ptám se proto, že mi dlouhodobě vadí absence zákazu jízdy kamionů v prostředním pruhu v km 5-0. Pravidelně při vzdutí kolony ze Spořilovske spojky na D1 blokují kamiony 2 pruhy a ucpou tak příjezd do Prahy i osobním autům, kterých většina pokračuje na 5. Května.
Kdyby byl dostaveny okruh, tak bysme to resit vubec nemuseli…
Mě vadí jízda jakýchkoliv vozidel v prostředním pruhu, bezdůvodnou rychlostí kolem 90km/hod a navíc pokud je pravý pruh prázdný. Což je po 21.km národním sportem
Soubžná jízda by nevadila. Když on ten pravý je roz… bitý až to pěkné není, takže člověk docela i pochopí, že se tam někomu nechce huntovat si podvozek. Můžete tvrdit, že to je výmluva. Dotyčný může tvrdit, že to je překážka ve sjíznosti.
Chtělo by to nějakého koordinátora staveb. Nyní je zavřená ulice Vídeňská, kousek dál se nedá dostat do Dolních Břežan a teď k tomu i D1? Krom toho nedostačující kapacita autobusů s nekonečným zpožděním.
A to jsem zapomněl na stále nekončící uzavírku z Průhonic do Újezdu u Průhonic
A taky na uzavírku z Pitkovic do Uhříněvsi.
ja si myslim, ze takto a s dalsim narustem do budoucna je doprava neudrzitelna a prijdou nejake restrikce jako omezeny ci zpoplatneny vjezd do centra atd. Uz ted je tato oblast pres den na hrane prujezdnosti !!!
Hlavně by to chtělo dokončit obchvat, aby se dalo vůbec někudy projet.
Za situace, kdy drtivá většina aut má v Praze cíl, nedávají obchvaty smysl.
Teda, ne, že by nedávaly vůbec žádný smysl, ale nejsou všelékem, jak je veřejnosti podsouváno.
To chcete napast, že skoro všechny ty kamiony na D1 vyjely z Prahy nebo tam končí? Ono vcelku dost zboží (kupř. bojlery z Dražic) se vozí přes Prahu někam dál.
Kamionům chybí kousek na severu mezi D7 a D8. Eventuelní 511 nebo jak se jmenuje úsek D1-D11 by vytvořilo jen další paralelní větev k jižní spojce a štěrboholské radiále. A na jihozápádním kvadrantu vidíme kam to vede. D0 u Radotína má každou chvíli zavřené tunely s kilometrovými kolonami bo nehody a doprava na barrandovském mostě se dostává do podobné průjezdnosti jako před D0. Od stavu před D0 k dnešku narostla doprava na všech silnicích, kterým měla D0 odlehčit (Jižní spojka, příjezd D1, Strakonická v Chuchli, K Barrandovu). Takže stavění silnic je perfektní způsob jak utratit hodně peněz a nic pozitivního… Číst vice »
no zpoplatnenim vjezdu do centra by se poptavka po necem, co je zadarmo, mohla prave celkem omezit…
Ona klesne poptávka i po tom, co zadarmo není – bydlení i služby, včetně chleba. Chcete-li aby v širším centru Prahy byli jenom turisti a žebráci (Doslova: „turists and beggars“ – takhle to popsal Rune z Norska), tak prosím.
Centrum Prahy je zatím relativně v pohodě, dokonce i širší centrum na tom není až na výjimky úplně špatně, největší kolapsy jsou dnes v okrajových čtvrtích u hlavních silnic, jako je Uhříněves, Radotín, Horní Počernice apod.
V situaci, kdy jsou silnice vytěžovány auty na hranu kapacity, a pokud kapacitu silnic zvýšíte, tak stejně vzroste i počet aut, se obávám, že pomůže jen redukce dopravy světelnými závorami, mýtem, omezením vjezdu a parkování. A to všem obyvatelům města, včetně řidičů.