D1 u Bohumína propojí s Karvinou nový obchvat, půjde o přeložku stávající silnice I/67
Obec Dětmarovice. Zdroj: Oficiální stránky obce Dětmarovice
Novostavba bude sloužit pro tranzitní dopravu ve směru Český Těšín – Bohumín a Ostrava.
Přála bych vám bydlet v Dětmarovicich, které na tento obchvat čekají více než 30 let. Hlavní koridor od současné dálnice vede v zastavěném území, domy se díky průjezdům nákladní dopravy otřasaji, kolikrát nejde přejít přes vozovku. Opravdu kvalitní bydlení.
Vzorové sloučení dvou linových koridorů do jednoho. Tak snad to bude opravdu u sebe a nebudou tam takové prasárny jako v Semtíně, kde cestující musí jednu liniovou stavbu překonat nadchodem a jinou podchodem. Věřím, že u novostavby, navíc v režii ŘSD si toto pohlídají.
Další nadbytečná stavba v dopravně naddimenzovaném vylidňujícím se regionu.
Nadbytečná stavba? Přál bych vám bydlet v Bohumíně -Skřečoni,kde nebýt semaforu na přechodech, nemáte šanci přejít přes cestu díky provozu, který z velké části dělají právě kamióny. Hustý provoz v obydlené části. Je to totiž hlavní tranzit od Karviné do Polska. Jinudy ty kamióny ani jet nemůžou.
Lidé nemůžou prakticky ani větrat kvůli prachu,smradu, jelikož ty auta jim jedou malém pod okny.
Takže bych řekl, že nadbytečná stavba to není,ale nadbytečný jste tu spíš vy
Jedince s přesvědčením, že „za Kolínem začíná Asie“, tyhle podružnosti nezajímají.
A v cem nema pravdu? Na ulici 1. Maje uz vesmes bydli jen lide v exekuci pres ktere rejzuje par spekulantu prispevek na bydleni, je jim to jedno, nechteji tam byt vic nez jinde, vykoupit ty domy a zborit je by stalo maly zlomek ceny tehle stavby, plochy pro nahradu vubec nechybi, jenom okoli nadrazi vypada stale jak Drazdany po naletu. Opatreni pro bezpecnost chodcu tam uz jsou, to mi spis reknete, kdy zhruba hodlate pridat chodnik k silnici od kostela do Nove Vsi, kdyz uz mate tu starost.
To by mělo stačit je přestěhovat do bohatších krajů, někam k Jirkovi.
Takový úbytek obyvatel by nikoho v MS kraji netrápil.
A padl by váš důvod nestavět.
: – )
Kromě těch pár spekulantů, žijící blíž kruháče směrem na lidickou a na stávající připojení k dálnici, tak tam je halda domů, kde bydlí normální lidé. S nimi co? A co dál po trase ty domy?
Patrikův fetišista se vždycky postřelí. Sčítání bylo v roce 2016. Před covidem jsme si zde udělali sčítání sami a Skřečoní projelo více než 15 tis. aut denně.
Zbytečná stavba? Zkuste bydlet v Dětmarovicich, trasa Bohumín – Karviná vede přes obec v zastavěném území, domy se třepou a kolikrát je problém přejít cestu. Dětmarovice už cca 30 let čekají na obchvat a doufám, že se ho za těch cca 10 let dočkají.
Takzvané silniční Ostravské kolečko bude hotovo. Bohumín Karviná Český Těšín FM Ostrava Bohumín. Chybět bude pouze tedy obchvat Louk nad Olší. Tam se to bude však asi dělat až po odeznění důlní činnosti která na dole ČSM skončí cca v roce 25? Tedy někdy po roce 35? To jsem zvědavý…..
Cele to napojeni Bohumina na D1 je reseno dost neprehledne. Pri jizde z Ostravy je na prvnim kruhaci pasralelne vedene I/67 pouze sjezd z dalnice, o par set metru dal je druhy kruhac pouze s najezdem. Nepozorny ridic tak se zamerem sjet na druhy kruhac za Bohuminem skonci nekompromisne v Polsku 🙂
Jsou tam cedule jak vrata od stodoly. Takový nepozorný řidič nemá co na silnici dělat !
Ona tam je nějaká cedule informující o poslední možnosti sjet?
Pokud automaticky vždy sjíždíte na prvním sjezdu, kde je uvedena cílová destinace, řídíte s prominutím jako kašpar. Nikdo jiný totiž dobrovolně necestuje skrz město, když ho může objet po dálnici a sjet až na konci.
Když jsem tamtudy jel asi potřetí a nějak se nesoustředil, tak jsem si taky zajel asi 9 km do Polska…
Je rok 2023, slyšel jste už o on-line realtime navigaci třeba v mobilu, co vás vede s ohledem na aktuální dopravu?
Použití on-line navigace nějak změní skutečnost, že to napojení je nepřehledné a nejspíše i nesmyslné?
To napojení je zde naopak dobře řešené, díky tomu se ani jedním směrem nezajedete kvůli nájezdu na dálnici. Značení je přehledné až až, máte tam návěst, že rovně už jsou jen Katovice a státní hranice. Jestli tohle někdo mine, tak za to nemůže značení, ani křižovatka, ale něco mezi volantem a sedačkou ..
Nejčastěji v souvislosti se zprávou v médiích, kdy nějaký kašpar jel přesně podle navigace a skončil v poli nebo v rybníku.
Jo, akorát že ten obvykle zadal do parametrů „vyhnout se všem placeným silnicím“…
Taky jsem nějak nepochopil, proč to vše nemohli udělat na jednom kruháči,jako třeba ten u Vrbice.
Dle normy má být na dálnici vzdálenost křižovatek (=vzdálenost konce připojováku první a začátku odbočováku druhé křižovatky) min. 4 km, takže na obou MÚK nemůžou být sjezdy i nájezdy. Předpokládám, že výsledné řešení bylo zvoleno tak, aby negenerovalo zbytečné zajížďky (při jízdě Chalupki – Ostrava, pokud by existoval jen exit 372, nebo při jízdě Skřečoň – Gliwice, pokud by existoval jen exit 370).
No, ona ta norma co a jak má být ohledně sjezdů a nájezdů na dálnici musít být dost… „zajímavá“. Osobně mi není jasné proč by ta vzdálenost nemohla být klidně 1km – jakože někdo kdo se nestihne včas zařadit pojede 2km „odstavným“?
ČSN 73 6101. Je to pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, jakož i pro udržení rozumné „čitelnosti“ dopravního značení. Křižovatky vždycky budou zdrojem konfliktů, a proto je vhodné jejich počet omezovat a vkládat mezi ně přiměřeně dlouhé úseky „nerušené jízdy“… min. vzdálenosti jsou stanoveny pro všechny kategorie silnic, od 250 m na trojkách až po 4 km na dálnicích.
Myslím že by pak byla celá dálnice jedna dlouhá křižovatka a najednou bychom zjistili, že nejezdíme 130 jak jsme se těšili, ale prakticky celou dobu po omezeních na 100/80 jak to na úsecích s napojeními bývá. Celá dálnice by proti obyčejné silnici I.třídy pozbyla smyslu.