D1 směrem na Brno byla zavřená přes 14 hodin, jeden pruh už jezdí. ŘSD zveřejnilo video z nehody
Nehoda 13. října 2019 na D1. Foto: ŘSD
(aktualizováno 18:00)Řidiči na Benešovsku se dnes potýkají s dopravními komplikacemi po nedělní tragické hromadné nehodě na dálnici D1 na 49.
To video jasně ukazuje, že je třeba snížit maximální povolenou rychlost, protože řidiči evidentně (až na výjimky) nezvládají adekvátně reagovat při rychlosti 130 km/h.
Vy jste jim znalecky vypočítal rychlost, když víte kolik měli střetovou rychlost s tou cisternou ??
Je to banda ču áků. Leží tam cisterna a borci nejsou schopni před ní zastavit. A ještě to radši narvou do střechy kabiny bez deformačních zón. Než do cisterny. (zbabělost jim nedovolí, radši někoho zabijou). A ten co sundal to blíkací auto, to už škoda komentovat.
tak hlavně, že máme všechen náklad na silnici a prázdné tratě (zasrané čtyřvozovými rychlíčky v taktové dopravě, aby se ani kolo navíc neprotáhlo). To přece není normální – místo dálnic a silnic prvních tříd pro lidi – souvislé štrůdly nákladních aut…tranitujících naší zemí všemi směry…. kdo z toho co má? zahraniční petrolejářské firmy, zahraniční stavební firmy, zahraniční firmy vybírající mýto a čeští „politici“, přes které se to všechno pere…
Dokud bude kamion levnější a jednodušší na vyřízení než vagon, bude to tak i nadále.
Zajímalo by mne, kde by jste ty ,,vlaky,, banánů, pomerančů, a vubec vseho možného chtěl skladovat. Kamion je dnes de facto pojizdny sklad.
Na terminálu kombinované dopravy v stohovatelném kontejneru.
jo, po pár dnech stání se můžou rovnou vyvézt na kompost
kdyby se přemístilo cca 30% objemu kamionovky na železnici, termínály“bouchnou“ a na mnohých tratích bude nutno rapidne omezit výkony osobní přepravy. A to tam necpu „rychloobrátkový, krátkoživotnostní“ zboží.
Prázdné tratě kde?
spousta lokálek co má potenciál!
Toho magora, co sestřelil policistu, bych nekompromisně zašil a zbavil nadosmrti možnosti řízení něčeho jiného než kačera na provázku. Podobné magory, kteří ještě nikoho nesestřelili, bych zprostil zašití.
Smutné je, že jich ještě bude přibývat 🙁
Je jedno jestli se bourá na novém úseku nebo opravovaném,,, vždycky za to můžeme my řidiči,,, stěžovat si na Ředitelství silnic a dálnic je nesmysl,,, dobře trochu se zaspalo s opravou D1 ale priority byli jinde,,, D5, D8, spousta lidí i říká ať už to je kurňa opravený ale tahle nehoda je důkazem že i na opraveném úseku se bourat bude,,,, lidi dávejte pozor,,,,
Bohuzel cesi jsou nejhorsi soferi na svete. Včera D1 KOLONA jak blb dlouha a pani si jede v sirokym pruhu 10kmh před sebou 2 km volno. A v levym pruhu siroky auta nemůžou jet, takze všichni jeli za tou babou.. 5 km kolona a další 10 km kolona do Chocerady. Nepoucitelny narod Cesi
Vezl palmový olej? V neděli? To přece není zboží podléhající rychlé zkáze, takže tam neměl v neděli před 22:00 co pohledávat.
To sice není, ale je to zboží které je přepravováno v rámci ADR.
Palmový olej je spíš potravina . Si nejsem jist zda spadá do ADR a i kdyby tak pokud nemá výjimku tak po desáté. Leda by se přepravoval pod kontrovanou teplotou .
Této problematice vůbec nerozumím, ale palmový olej má teplotu tání asi 25 C, takže aby byl tekutý, musí se trochu přihřát a dovézt tak rychle, aby nestačil ztuhnout.
Palmový olej podléhá režimu ADR, je to nejen potravina ale je veden i jako palivo, v každém případě se vozí v režimu ADR tudíž na dálnici může i v této době.
Stačí jej z ADR pro zdravotní dopady rychle vyřadit.
A pod jakým UN číslem to jezdí? Pokud vím, tak palmový olej se vozí jako bezpečné zboží. Cisterna také není označená žádnými výstražnými nálepkami.
ADR=Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par Route
Takže s cisternou jsou dva problémy:
1, Vezla sračku , která se nazývá palmový olej, kvůli kterému se masivně kací pralesy v Indonésii.
2, Palmový olej se obvykle vozí lodí do přístavu, kde je dále distribuován kamiony, cisternovými kontejnery a možná i železnicí. Kam jel ten kamion, že se nevyplatilo použít intermodální dopravy ?
pokud se veze předehřátej, tak v ADR bude. Hořlavá kapalina, škodlivý pro vodní organismy… zkusím najít v papírech…
to je uplne egal. Problem jsou cesi a jejich na nervy jdouci zpusob jizdy
Hňupovi, který „přehlédne“ v noci na dálnici změť majáků, vyměnit doživotně řidičák za bílou hůl a zbavit ho svéprávnosti…
Se ho nezastávam ale postavit se polopripricne tak logicky viděl že svého pohledu jen tu nejmenší možnou část majáku a ten další vlevo s tou tyckou nevím. Taky mě odklaneli , jinde , a čuměl jsem na jak trotl co to je a co to dělá. Svítí to špatně a jek s tím mávají tak je to jak zblbla světluška. Logické mi připadne stát po směru , viditelné největší pole majáku , výstražné blinkry a ty samolepky by taky odráželi světlo . Po jejich úhlem jakoby nebyli. Samozřejmě se měl věnovat řízení , stavu a povaze … Bez toho to… Číst vice »
Majáky svítí jak blázen, ze všešch stran, blikají do širokého okolí, dost „nestandartní“ barvou – proto jsou modré (nově modro-červené). Nebyl tam osamocenej. Kdyby tam byla jakákoliv neosvětlená nahodilá překážka (třeba spadlý kontejner z návěsu) taky do něj narazíte a potom budete říkat, že kontyš málo blikal? Řidič především má jet tak, aby uměl zastavit bezpečně před překážkou. Osobní automobil který bliká vším, co má k dospozici je velmi slušne viditelná překážka, mj kromě aktivnívch majáků vybaven i na boku reflexními prvky, které jsou viditelní na vzdálenost min 200m, tj dost, na bezpečné zastavení. Nevím, kde hledáte problém?
v Cesku sviti vsechno a furt. A je to k howwnu.
co víc měl policajt dělat? vozidlo stáli, svítilo i předními světla, v nich se pohyboval policajt, který dával znamení STOP máváním červeným terřem (opět svítícím) nad hlavou, majáky. CO ještě víc ten policajt měl udělat? Tyhle názory mne opravdu umí naštvat. Ten, co čídil to auto ne že se nevěmoval plně řízení, ten na to totálně sral. Verlmi by mne zajímala rychlost toho vozidla v okmažiku nárazu. Podle mne musel jet jak blázen a absolutně nečučet před sebe, nebo při tom řízení chrápal. Ještě že policajt stihl uhnout, jinak by byl tuhej.
to je jeden nestatsnik co udelal chybu. Ale co udelat s pomalu jedoucima blbama co nemaji mozek%
Myslím, že nešťastník neudělal chybu, nýbrž několik chyb + přecenil své možnosti (únava??) 1) jel nepřiměřenou rychlostí. 2) nevěnoval se plně řízení. a poté – při zjištění krizové situace ani se nepokusil o úhybný manévr (to auto šlo napohodu objet zprava, případně využít výjezd) Vozidlo vypadalo relativně moderně, tj mohlo by mít ESP které prudkému vyhýbycímu (odbočovacímu) manévru pomůže Prostě jel rovno a napálil to do něj. Buď chrápal, nebo čučel do mobilu…. Problém je, že za volantem si každej (ne úplně každej, ale většina) hraje na: 1) neunavitelnýho, 2) neomylnýho, 3) pedagoga (každej rád „školí“ ostatní „slimejše“ a lepí… Číst vice »
„Ten moderní náklaďák má ze stejné rychlosti KRATŠÍ brzdnou dráhu než osobák.“
To celkem s jistotou nemá. Poměr energie rozjetého vozidla k ploše pneumatik přilnutých k vozovce hovoří jednoznačně pro ten osobák.
nepouštějte se do těchto diskuzí, sostaneme se na blbě zobrazovatelný vzorce, vezměte to jako fakt, prokázaný mj. i experimentálně. právě betonové dálnici má ten kamion navrch. Mj hraje roli „rozměr“ kamionu – jeho délka a změna („pohyb“ težiště) Vezměte to jako axiom. Protože pokud půjdete jen tím vaším příměrem, zjistíte, že nejlíp na tento je na tom motocykl, který brzdá nejhůř.
„To je jeden nešťastník, co udělal chybu…“ A že mi někdo málem srazil matku s malým dítětem a jel v obci okolo 70ti je v pohodě? 😀
Lidi bohužel čím dál více spěchají a taky na věci víc a víc kálí. 😐
Podle google map to nevypadá, že by provoz na objízdných trasách kolaboval – kolem Divišova zelená v celé trase.
asi to tam už pustili…
A alternativní trasa D35 stále v mapách, takže dnes D1 parkoviště od Brna i Prahy a na silnicích ve Středočeském kraji. Rozhodně smutná událost ať za ní stála lidská chyba nebo technická závada.
D35 se staví, ale jde to ztuha..
Obávám se, že D35 toho zase tak moc nevyřeší. D1 na sebe váže nejen tranzit z jižní Slovenska od D2 a středního Slovenska od I/50, ale také dopravu ze Zlínského a Jihomoravského kraje. Tyto dopravní proudy převést na D35 jaksi nehrozí. Navíc si myslím, že dokončení D35 na sebe naváže nové proudy z Olomouckého a Pardubického kraje .Soustě lidí se pak vyplatí jezdit autem do Prahy dveře-dveře a ne postávat v Olomouci, Šumperku, Svitavách a České Třebové na nádraží na nástupišti. Kolabovat začne D10 před Prahou. Železniční doprava se na této trase za posledních 10 let nikam neposunula (UCHO nebo… Číst vice »
Ze severní části Zlínského kraje ano.
D35 rozhodně uleví alespoń něco D1, tranzit směřujícína severní Moravu, Polska, bývalých sovětských zemí, nebude tak nucen objíždět spodem Brno aby se pak vracel na sever. A nehledě Mýto, Litomyšl, Třebová…… jsou to dost velké aglomerace na to aby na dálniční sít napojené byli.
Kamiony severní Morava – Praha a spousta busů směr UA jezdí po I/35 už dnes kvůli úspoře mýta a kratší trase. Po dotažení D35 po Časy zmizí největší opruz – průjezd HK, zbydou jen průjezdy Mýtem a Litomyšlí. Ty už nějakou jdou, pak už je třicet pětka volná až do Mohelnice. Takže na D1 se po zprovoznění celé D35 až zase tak moc nezmění. Jako že by ubyla polovina kamionů, a tak…to asi ne.
Jel jsem to letos z Moravy po staré cestě – Vys. Mýto, Čáslav, Chrudim, Praha a kolony nebyly. Ale těch radarů co bylo po cestě….
Představa, že se problémy na dálnicích vyřeší dalšími dálnicemi, je snad už nějakou dobu překonána, ne?
Takže řešení je nestavět nic. Vzhledem k čím dál více zesilujicimu provozu supr idea. Možná ještě do každé rodiny koně, ať je to stylový.
Řešení není nestavět nic, ale stavět něco jiného. Znáte ten případ z Houstonu, kde rozšířili dálnici Katy Freeway na 23 pruhů, a zácpy se jim (světe, div se) ještě zhoršily? http://cityobservatory.org/reducing-congestion-katy-didnt/
Neznám a je mi celkem jedno, zde jsme v Evropě a řešíme že skrz de facto tranzitní zemi Evropy máme jednu jedinou páteřní dálnici o dvou pruzích z východu na západ, což tedy je docela žalostně málo, kdyz vedle v Německu se z Berlina na Mnichov v ramci jedné země lze dostat třemi dálničními tahy.
Německo je osmkrát větší. A zácp se taky nezbavili: https://www.google.com/maps/place/N%C4%9Bmecko/@50.7923352,8.6370462,6z/data=!4m5!3m4!1s0x479a721ec2b1be6b:0x75e85d6b8e91e55b!8m2!3d51.165691!4d10.451526!5m1!1e1
Mně spíš připadá žalostné, že z východu na západ máme jedinou páteřní železnici o dvou kolejích.
Na to co se preveze tím vynálezem po kolejich ve srovnání s tim co projede po silnicich stačí ty dvě koleje az dost. Bylo by dobrý se smirit s tim že je 21 stoleti a silniční doprava má prostě navrch.
Děkuji, nechci. Ostatně silniční doprava měla navrch i v 18. století.
Tak proč se cpete na forum, které je o silniční dopravě? Aby jste priznivcum silnice přednášel masinkarske blemcy, které je ani trochu nezajímají?
To není ani tak pravda, samozřejmě když budou tři dálnice ze západu na východ naší země, tak žádné problémy na dálnicích nebudou. Otázka zní, zda to tak opravdu chceme.
PS: valivý odpor->spotřeba energie; zábor půdy
ne, vyřeší se kanálem DOL….
kdyby se v jedný „brázdě“ s DOL udělala i roura pro Hyperloo, zabily by se 2 mouchy jednou ranou. 🙂 😀
Je pravda, že na takovém kanálu by žádný blázen policistu ve stovce nesejmul.. 🙂
ne, na vodě sejmul leda policajt plavce….
https://www.irozhlas.cz/regiony/policejni-clun-prejel-na-jesenicke-prehrade-plavce-nehodu-neprezil_201507190630_mhornakova
Vyřešíme. Protože infrastruktura není desítky let hotová ani ta základní. Až bude pak se můžeme bavit dál.