Určitě přizpůsobili jízdu stavu počasí a vozovky…….čili dál to pálili jen 150 a pak bum prásk………. Možná některý z řidičů měl zaplou kameru a BESIP by tak mohl ukázat jak se nemá jezdit ….
jal
1 rok
Zas vina silničářů. Tak jak šlendriánsky neošetří okamžitě při silném sněžení do sucha silnici, zase nerozehnali mlhu.
Protože Babiš a Fiala.
Life hack pro vás: když neumím psát číslovky, raději je celé vypíšu slovy.
Nemáte zač.
Ondra
1 rok
To si Klimkovice zase jednou užijí – ještě, že zůstal v provozu alespoň jeden směr, jinak by to tady zase bylo pěkně „zazděné“…
superhero
1 rok
U nehod na dálnicích bylo zabito za období 2011-2023 celkem 339 osob z celkového počtu 6871 zabitých na všech silnicích, takže 5%. V případě ekonomických ztrát se jedná o podíl 4% na celkových ztrátach. Na dálnicich se nevyskytují chodci (s výjimkou poruch) ani cyklisté, pravděpodobnost čelního střetu je velmi malá. Stejně není den, aby na českých dálnicich nedošlo k několika nehodám. Závažnost nehod na dálnicích je vyšší než na ostatních silnicích. K 92% zabitím dojde na přímém úseku. Je otázkou, zda není na čase přehodnotit úzus, že jsou dálnice opravdu bezpečnější. Prvek rychlosti a nepozornosti nejspíš hraje vyšší roli než… Číst vice »
Na autonomní řízení už nějak moc nevěřím. Podle mě je nereálné při stávajícím počtu aut a jejich výrobců udržovat nějak smysluplně jednotný standard vzájemné komunikace. Jako problematické vidím i hlídání konfiguraci aut, kdo je v sobeckém režimu (zachránit hlavně sebe) a kdo je v režimu minimalizace celkových ztrát. Navíc se s tím budou hračičkové po autoservisech manipulovat apod. Asi to má smysl pro vlaky, autobusy a možná i TIR, u aut to vidím skepticky.
,,Prvek rychlosti a nepozornosti nejspíš hraje vyšší roli než design silnice.“
Samozřejmě, nic nového pod sluncem. Dalším faktorem může být technický stav vozidla (nedofouklé pneu, stav pneu, stav brzd, …).
Hlavně dálnice jsou projektovány na vmax = 130 km/h. Jízda vyšší rychlostí vychýlí síly z rovnovážného stavu a snadněji auto nabourá.
Index ohrožení ostatními (to jsem si vymyslel, nehledejte to) s potenciálem nejfatálnějších důsledků mi přijde největší pořád na (přetížených) jedničkách, kde jeden nebezpečně předjíždějící je schopen ohrozit protisměr, ale i svůj směr. Malér na dálnici je více méně o nepozornosti a nepředvídavosti nebo nepřizpůsobení situaci. Při hustém provozu nepoletím 150, při špatné viditelnosti i 110 může být moc. A zásadně rozestup nebo přemýšlet za střelce za vámi i za dědy v připojovacích pruzích. Bohužel někdo to má nastavené jinak a toto jsou důsledky. Jsou to stejné agresivní nebo egomaniakální typy, co na padesátce předjíždějí devadesátkou i toho, kdo se odpichuje… Číst vice »
„nemám u 155 (gps) ani náznak pocitu nebezpečné jízdy, s kdejakým průměrným moderním“ vlakem si to můžu dovolit na dlouhém rovném úseku s TR 130, řekl fíra.
Dálnice jsou bezpečnější, ale podmínkou je splnění všech předpokladů, které k tomuto konstatování vedou – např. odstupy, nepřekročení rychlosti, za snížené viditelnosti umět zastavit na vzdálenost na kterou vidím, atd., atd.
Na druhou stranu v neděli nehoda u zúžení u sjezdu na Popovice, tabule mlčí. Včera klasická kolona na konci D3 na Prahu, policajti raději sebírali nešťastníky, kteří náhodou jedou trochu rychleji na zúžení u Tábora, zároveň na tabuli svítí jen info o tomhle zúžení, ale o stojících autech za zatáčkou ani písmeno. Místo vyrovnávání státního dluhu by si mohli policajti postavit na sjezd k Benzině a ještě kdyby chtěli opravdu pomáhat, nevozej se v Superbu, ale v Transporteru, kde mají na střeše proměnné značky.
Toť otázka, jestli ten primár jel jako šílenec. Obecně ano, ale pokud se zaměříte na rychlost jízdy nebo naopak způsob jízdy, už můžete mít 2 příčiny nehody. Nakonec vám z toho může vyjít, že mu tam vjel kamion, to znamená že primár byl ten kamion a nejel jako šílenec ale jako blbec (ti se vyskytují i bez mlhy).
V mlze je tady taky oblíbeným sportem jezdit jen na denní svícení. Čili zezadu auto takřka neviditelné. Opačným extrémem jsou mlhovkáři co to mají zapnuté imrvére. Chtělo by to nějakou osvětu jak ten přepínač světel používat.
Osvětu ano, ale od výrobců automobilů. Oni jaksi zapomínají říkat, že to jejich automatické přepínání nefunguje za každého počasí. A bohužel ne všem tohle dochází.
Kdyz uz jsme u toho (ne)pouzivani mlhovek.. Snazim se mlhovky vzdy poctive zapinat a v momente, kdy me dojede zezadu auto, tak je vypinam do te doby, dokud me nepredjede nebo ho neztratim (abych ridice za mnou x kilometru neoslnoval mlhovkou). No a to si takhle jednou jedu z Prahy na CB a v tom useku, kde neni dalnice kvuli autoservisu (tech asi 1000m) samozrejme vypnu mlhovky, protoze se jede v kolone (mlha byla velmi husta). K memu prekvapeni v pulce toho zuzeni stoji pani duleziti (Dopravni policie) a berou jedno auto za druhym, vcetne me. Provineni? Zhasnute mlhovky. Argument,… Číst vice »
Ne nutně, on se dokáže vyzout protektor a ten kus gumy udělá paseku.
Protekro je ta věc, kdy se sjetá pneu obrousí a na kostru se nalepí nová obrusná vrstva se vzorkem. Píšu to proto, že dopravní experti z řad auto*matů se rádi vztekají nad tím, že to jěště nikdo nevymyslel.
https://www.youtube.com/watch?v=WdIYdIMsZac
Klasika, jeden blb se řítí mlhou jak šílenec a dva lepiči jej ještě těsně sledují a nechají se za obrysovky vést… do záhuby.
První prý bourala řidička Audi (hrkla kamion).
https://www.pozary.cz/clanek/270541-hromadna-nehoda-na-d1-u-klimkovickeho-tunelu-zastavila-na-nekolik-hodin-provoz-sedm-lidi-se-zranilo/#1330
To je jedno kdo první. Pravidlo platí obecně.
Určitě přizpůsobili jízdu stavu počasí a vozovky…….čili dál to pálili jen 150 a pak bum prásk………. Možná některý z řidičů měl zaplou kameru a BESIP by tak mohl ukázat jak se nemá jezdit ….
Zas vina silničářů. Tak jak šlendriánsky neošetří okamžitě při silném sněžení do sucha silnici, zase nerozehnali mlhu.
Protože Babiš a Fiala.
: – )
A kamionů, protože si dovolili vyjet na silnici.
Přesně. Normální člověk zaparkuje před obchodem, ale kamioňákovi nestačí osobák a ještě si zajede na rampu, aby to měl VIP. 😛
Přesně tak! Nepochopím, co kdo s kamionem má potřebu jezdit po obchodech. Má zavazet na dálnici, tak jako ostatní jeho kolegové.
To jsou ale deb. Otočit v 80tce auto na střechu je umění.
Oni tak šikovní nejsou a zjednodušují si to tím, že tam jedou 150. To pak jde líp.
Ono napsat „v 80tce“ je taky umění
při správném impulsu auto otočíte na střechu i třeba ve 40tce 🙂
Ten life hack platí i pro vás. Taky nemáte zač.
Life hack pro vás: když neumím psát číslovky, raději je celé vypíšu slovy.
Nemáte zač.
To si Klimkovice zase jednou užijí – ještě, že zůstal v provozu alespoň jeden směr, jinak by to tady zase bylo pěkně „zazděné“…
U nehod na dálnicích bylo zabito za období 2011-2023 celkem 339 osob z celkového počtu 6871 zabitých na všech silnicích, takže 5%. V případě ekonomických ztrát se jedná o podíl 4% na celkových ztrátach. Na dálnicich se nevyskytují chodci (s výjimkou poruch) ani cyklisté, pravděpodobnost čelního střetu je velmi malá. Stejně není den, aby na českých dálnicich nedošlo k několika nehodám. Závažnost nehod na dálnicích je vyšší než na ostatních silnicích. K 92% zabitím dojde na přímém úseku. Je otázkou, zda není na čase přehodnotit úzus, že jsou dálnice opravdu bezpečnější. Prvek rychlosti a nepozornosti nejspíš hraje vyšší roli než… Číst vice »
Zase to vypadá, že autonomní řízení aut, včetně aktivní kooperace té silnice, se vyvine prve pro dálnice.
Na autonomní řízení už nějak moc nevěřím. Podle mě je nereálné při stávajícím počtu aut a jejich výrobců udržovat nějak smysluplně jednotný standard vzájemné komunikace. Jako problematické vidím i hlídání konfiguraci aut, kdo je v sobeckém režimu (zachránit hlavně sebe) a kdo je v režimu minimalizace celkových ztrát. Navíc se s tím budou hračičkové po autoservisech manipulovat apod. Asi to má smysl pro vlaky, autobusy a možná i TIR, u aut to vidím skepticky.
,,Prvek rychlosti a nepozornosti nejspíš hraje vyšší roli než design silnice.“
Samozřejmě, nic nového pod sluncem. Dalším faktorem může být technický stav vozidla (nedofouklé pneu, stav pneu, stav brzd, …).
Hlavně dálnice jsou projektovány na vmax = 130 km/h. Jízda vyšší rychlostí vychýlí síly z rovnovážného stavu a snadněji auto nabourá.
Index ohrožení ostatními (to jsem si vymyslel, nehledejte to) s potenciálem nejfatálnějších důsledků mi přijde největší pořád na (přetížených) jedničkách, kde jeden nebezpečně předjíždějící je schopen ohrozit protisměr, ale i svůj směr. Malér na dálnici je více méně o nepozornosti a nepředvídavosti nebo nepřizpůsobení situaci. Při hustém provozu nepoletím 150, při špatné viditelnosti i 110 může být moc. A zásadně rozestup nebo přemýšlet za střelce za vámi i za dědy v připojovacích pruzích. Bohužel někdo to má nastavené jinak a toto jsou důsledky. Jsou to stejné agresivní nebo egomaniakální typy, co na padesátce předjíždějí devadesátkou i toho, kdo se odpichuje… Číst vice »
Škoda toho posledního odstavce, to jsou totiž jen dojmy. Jinak by se s Vámi dalo krásně souhlasit.
„nemám u 155 (gps) ani náznak pocitu nebezpečné jízdy, s kdejakým průměrným moderním“ vlakem si to můžu dovolit na dlouhém rovném úseku s TR 130, řekl fíra.
V podstatě jste si odpověděl těmi 5% z celkového počtu zabitých lidí na silnicích.
Jasně, ale psychologicky to vede řidiče k tomu, aby se chovali nebezpečněji, takže se pak ten efekt bezpečí postupně vytrácí. https://www.kosmas.cz/knihy/270528/proc-se-v-doprave-chovame-tak-jak-se-chovame/
Dálnice jsou bezpečnější, ale podmínkou je splnění všech předpokladů, které k tomuto konstatování vedou – např. odstupy, nepřekročení rychlosti, za snížené viditelnosti umět zastavit na vzdálenost na kterou vidím, atd., atd.
No právě, ten zdánlivý pocit bezpečí vede řidiče k tomu, aby se chovali nebezpečněji. Je to psychologie. https://www.kosmas.cz/knihy/270528/proc-se-v-doprave-chovame-tak-jak-se-chovame/
To si tak člověk krásně jede a najednou se z mlhy vynoří konec kolony…
Pokud přizpůsobíte jízdu povětrnostním podmínkám, jistě vás konec kolony vynořený v mlze nijak nepřekvapí 🙂
Na druhou stranu v neděli nehoda u zúžení u sjezdu na Popovice, tabule mlčí. Včera klasická kolona na konci D3 na Prahu, policajti raději sebírali nešťastníky, kteří náhodou jedou trochu rychleji na zúžení u Tábora, zároveň na tabuli svítí jen info o tomhle zúžení, ale o stojících autech za zatáčkou ani písmeno. Místo vyrovnávání státního dluhu by si mohli policajti postavit na sjezd k Benzině a ještě kdyby chtěli opravdu pomáhat, nevozej se v Superbu, ale v Transporteru, kde mají na střeše proměnné značky.
Jak je hustá poznáte, až do ní vjedete. Bohužel.
Asi málo času na vystřízlivění po Velikonocích a spěchy do práce.
Určitě minimálně jeden jel za mlhy jak šílenec.
Toť otázka, jestli ten primár jel jako šílenec. Obecně ano, ale pokud se zaměříte na rychlost jízdy nebo naopak způsob jízdy, už můžete mít 2 příčiny nehody. Nakonec vám z toho může vyjít, že mu tam vjel kamion, to znamená že primár byl ten kamion a nejel jako šílenec ale jako blbec (ti se vyskytují i bez mlhy).
V mlze je tady taky oblíbeným sportem jezdit jen na denní svícení. Čili zezadu auto takřka neviditelné. Opačným extrémem jsou mlhovkáři co to mají zapnuté imrvére. Chtělo by to nějakou osvětu jak ten přepínač světel používat.
Osvětu ano, ale od výrobců automobilů. Oni jaksi zapomínají říkat, že to jejich automatické přepínání nefunguje za každého počasí. A bohužel ne všem tohle dochází.
Kdyz uz jsme u toho (ne)pouzivani mlhovek.. Snazim se mlhovky vzdy poctive zapinat a v momente, kdy me dojede zezadu auto, tak je vypinam do te doby, dokud me nepredjede nebo ho neztratim (abych ridice za mnou x kilometru neoslnoval mlhovkou). No a to si takhle jednou jedu z Prahy na CB a v tom useku, kde neni dalnice kvuli autoservisu (tech asi 1000m) samozrejme vypnu mlhovky, protoze se jede v kolone (mlha byla velmi husta). K memu prekvapeni v pulce toho zuzeni stoji pani duleziti (Dopravni policie) a berou jedno auto za druhym, vcetne me. Provineni? Zhasnute mlhovky. Argument,… Číst vice »
Ne nutně, on se dokáže vyzout protektor a ten kus gumy udělá paseku.
Protekro je ta věc, kdy se sjetá pneu obrousí a na kostru se nalepí nová obrusná vrstva se vzorkem. Píšu to proto, že dopravní experti z řad auto*matů se rádi vztekají nad tím, že to jěště nikdo nevymyslel.