CZ LOKO vstupuje do Švédska a Norska, první lokomotiva míří k firmě Trainpoint
Lokomotiva EffiShunter 1000. Pramen: CZ LOKO
CZ LOKO už má zkušenosti z Finska, kde lokomotivy EffiShunter 1600 jezdí až za polární kruh
CZ LOKO už má zkušenosti z Finska, kde lokomotivy EffiShunter 1600 jezdí až za polární kruh
To co bylo u výrobce ČKD zaběhnuté se nyní pomalu daří CZ loko.
Více lokomotiv a třeba dalšího Kyklopa s lepším koncem.
Srovnáváte úplně jiné podmínky – zpusob odbytu (dnes prodeje), technické úrovně, požadavků odběratelů (dnes zákazníků) na lokomotivy „na míru“ a na vyráběná množství atd.
Dle mého názoru byly lokomotivy v tehdejší době na světové úrovni. Bohužel byl problém s motory. Škoda, že se nemohl vyrábět licenční motor Pielstik právě v ČKD, ale jeho výrobu získal závod na Slovensku.
Pokud jste to mínil na srovnatelnost technického řešení, tak lze souhlasit – motorové lokomotivy z ČKD (vycházející z konstrukcí ČKD) byly – vyjma motorů a dieselhydraulických převodovek – srovnatelné se světovou produkcí. Ale určitě nelze srovnávat dnešní postavení a způsob fungování CZLoko a tehdejší ČKD lokomotivky. Ty vnější okolnosti jsou úplně jiné.
Myslíte, že kdyby se výroba motorů Pielstick lokalizovala někam do Čech, bylo by to jiné? Že by nedošlo k jejich „úpravě pro tuzemské podmínky“ (tady dostupné materiály), což jim zlomilo vaz?
Než jsme získali licenci od Francouzů tak byl motor vyroben dle zadání v ČKD a ZTS Martin. Motor ze Slovenského závodu měl přijatelnější parametry. Tudíž se tam začal vyrábět. Bohužel v sériové výrobě již nesplňoval přesné zadání.
A ta verze ČKD byla vyrobena podle francouzské dokumentace? Přijatelnější parametry ZŤS – ekonomické nebo jaké? Obávám se, že i výroba v ČKD by byla pod tlakem na nižší náklady.
ZTS Martin použil na první motor stroje určené pro zbrojní výrobu a těm se nedalo v přesností konkurovat.
Mohl byste označit nějakou lokomotivu ČKD, co byla na „světové úrovni“?
Třeba Němci postavili v roce 1968 řadu 218, co měla skoro 2000 kW a 140 km/h.
V roce 1970 postavil Henschel s BBC skoro 2000 kW mašinu s AC/AC přenosem.
U ČKD bylo zaběhnuté, že si zákazník mohl vybrat lokomotivu? Dostal dvě možnosti rámu a dvě možnosti motoru. K 6 S 310 DR patřil ke světové špičce možná tak do roku 1960.
Kyklopa už dneska nikdo dělat nebude, aby sázel do mašiny dva „slabé“ motory. Výrobci motrů nabízejí výkonovou řadu od 100 kW do 4000 kW prakticky bez mezer.
Kyklopa již nikdo vyrábět nebude, jelikož vetšina tratí je elektrifikována. Vzpomínaný Kyklop je držitelem našeho rychlostního rekordu. Proto byl vzpomenut. Jeho výkon byl 2400 koní.
CZ loko má již jiné možnosti výroby a montuje do lokomotiv osvědčené motory Caterpillar.
A jakých koní? Převalského? Nebo huculů?
Už nějakou dobu tu existuje SI soustava, tak se prosím držme standardizovaných jednotek 😉
Není to tak dávno, co i po Evropě jezdily dieselové jednotky schopné 200.
Jestli přestane ekooze blbnutí a slevní nafta, dovedu si představit že se něco takového ještě výrobí.
Ještě aby vyráběla lokomotivy Škodovka, to bych si přál.
Pohledově teda dělá CZ Loko prima kočáry, to se musí nechat !!!
Až na ty světla u této lokomotivy. Jako brýle ze šedesátých let.
A nejen pohledove. Doporucuju kouknout sem kde je to ukazany ze vsech stran – https://www.youtube.com/watch?v=gNhrZtMxf_M&t=2022s&ab_channel=AndyCZ
Blahopřeju. A ať se zadaří další kousky!
Palec nahoru! Jen tak dál!
Gratuluji
Well done, CZ LOKO!