CZ LOKO staví první duální lokomotivu, oživení nastane na počátku příštího roku
Výroba lokomotivy DualShunter 2000. Foto: CZ LOKO
Oživování začne na počátku roku, italský zákazník má objednané zatím dvě lokomotivy.
Oživování začne na počátku roku, italský zákazník má objednané zatím dvě lokomotivy.
U nás by mohla jezdit např. Plzeň – Železná Ruda
Netušíte někdo, co tam bude za trakčáky? AC / DC? A kdo bude pro CZ Loko dělat elektrickou trakci?
AC/AC.
Někdo tušíme. AC a Ineltech.
Že by konečně i jako důstojná náhrada za žehličky?
Pro „žehlení“ je to zbytečně výkonné. Pro občasné zajetí na neelektrifikovaný kousek koleje nebo na vlečku postačí klidně diesel o výkonu 300 kW.
Ale třeba na takový rychlík Praha – Trutnov by to mohla být perfektní lokomotiva (pokud jí naučí topit i při provozu na diesel).
Se šesti až deseti to pojede těch 120 kde?
Se čtyřma až šesti všude.
ER20 (Herkules) 2000 kW na dieselu, 1600 kW na kolech jela s jedenáctivozovým rychlíkem ze Zdic na Kařízek na desetipromilovém stoupání rychlostí 100 km/h a musel jsem omezovat výkon, abych těch 100 km/h nepřekročil.
V elektrickém režimu těch 2000 kW v pohodě na lehký rychlík stačí a v dieselovém z Jaroměře do Trutnova těch 1100 kW taktéž.
Ve špičkách ty vlaky mají 8, 9, možná i 10 vozů.
Právě. To co tady pan Šimral navrhuje je otřesné. Ve špičce to má opravdu až 9 vozů, hmotnost soupravy atakuje 600 tun. To pak vychází na 3,5 kW na tunu a takový vlak v osobní dopravě nemá co dělat. Pan by se měl vrátit do kabiny mašiny a nerozdávat nám tu ty svoje moudra. Když tomu nerozumí.
Tak se zařadí jiná mašina, když to poveze 10 a ne 6 vozů. Akorát tam nebudou muset jezdit Brejle pořád, ikdyž pojedou jen 4 vozy.
To taky není ekonomicky přijatelné řešení, jezdit tři dny v týdnu s jednou loko a další čtyři s druhou.
Ideál to sice není, ale ony ty Brejlovce už jsou dávno odepsané. Otázkou je, zda se pak vyplatí úspora nafty tohoto vs. 754.0
Z nákladních dopravců je třeba tato lokomotiva ideální pro Metrans. Lípa, Nýřany… Tam je vhodná. Tak třeba Metrans začne konečně nakupovat doma a ne furt v Německu. Aspoň by podpořil české firmy.
Jak Lípa, tak Nýřany budou v brzké době elektrizovány.
A pokud česká firma dokáže vyhrávat vypisovaná výběrová řízení, tak budeme nakupovat i od českých firem…
Záleží, jaké kritéria zvolí zadavatel. Podle toho pak některé firmy možnost vyhrát nemají.
Příčetný zadavatel si zvolí parametry podle vlastních potřeb. Politické zadání sem nemíchejte.
Rychlík s dynamikou nákladu???? Ale prosím vás. Nechte těchto pohádek. Rychlík není náklad. Výkon = rychlost. Když mít výkon nebudete, tak nebudete mít ani rychlost. Rovnice kterou chápe žák první třídy. Pokud už chcete duální mašinu na rychlíky tak Stadler Eurodual plně dokáže nahradit 754 a 162. Vectron Dual Mode je technická z nouze ctnost, 90 tun hmotnost a 2000 kW v dieselu i v elektrice to značí naprosto otřesnou a do osobní dopravy nevhodnou dynamiku.
Jo jo. Já vím, rychlost první ctnost a musíme ušetřit každou vteřinku i kdyby to stálo miliardy…
Na Stadlera zapomeňte. Je to šestinápravová obluda dražší jak normální elektrika s dieselem dohromady a na sopuravách do Trutnova by tato lokomotiva vážila skoro stejně jako souprava, kterou by tahala se všemi důsledky na ekonomiku.
Stadler za 150 milionů nebo dvě lokomotivy za 2x 100 milionů. Nevím teda co je lepší. Ale je lepší když vlak jede, než se courá. 33 let se snažíme dohnat západ. A furt tu jsou lidi co jsou zaseklí v minulosti a kteří se spokojí s ničím. Tzv. socialistické myšlení. Kéž už by tihle zaostalí lidé vymřeli. Jsme v 21.století. ne v 19.století!
Taky mne to napadlo. Využití by měli i na Otrokovicku
Tam už se snad konečně začne kopat a drátovat.
Velké Karlovice-ValMez. Se dřevem, nahoru ale jede prázdný. Dnes to jezdí 742, někdy dvojče.
A mohlo by to tahat spěšňáky na Vláře. Do Blažovic je trolej a jezdí tam motorák se dvěma přívěšákama, případně s přívěšákem a řidicím vozem. Než tam budou dráty, uběhne tak 10 let nejmíň.
Pokud budou úspěšné, 2 by se uživily u ČDC v Praze místo postupně dožívajících žehliček a snad i někde na Táborsku na manipuláku.
Mě by spíš zajímalo, kdy CZ LOKO dodá už snad rok zpožděnou opravu úzkorozchodné lokomotivy pro Osoblažku. Výluka byla nedávno nenápadně prodloužena s odkazem na nedisponibilitu lokomotivy do 31.12.2022…
Za chvíli budou dostupný hašišbedny 🙂
Ale na Osoblažce to má vozit lidi!
Kdyby Aero Vodochody dělalo stejně kvalitně jako CZ LOKO, tak jim každé druhé letadlo při zkušebním letu spadne.
Kdyby lokomotiva z CZ loko měla mít stejnou spolehlivost jako letadlo z Aero Vodochody, tak bude stejně drahá jako to letadlo 🙂
Dle této logiky tedy stojí Octavia stejně jako letadlo. Děkuji za poučení. To jsem nevěděl.
Kdybyste tu spolehlivost měl garantovat, tak úměrně tomu (v poměru váha oktávky ku váze letadla) tak drahá bude.
Škodovka si může dovolit testování na 20 vozech, když jich pak vyrobí 200.000 ks. Trh pro 200.000 lokomotiv nebo 200.000 letadel neexistuje.
A kdyby byl zkušebním pilotem Varlos, tak by padalo dokonce při každém.
Tato lokomotiva má velký potenciál i u nás. Dokážu si ji představit na manipulácích na elektrifikovaných tratích, kdy na trati jede na elektřinu a při manipulaci na spalovací motor.
Na tuto lokomotivu jsem hodně zvědavej a těším se na ni.
Asi jako řada 218, která se dokončila 1 ks a druhý je cca 10 let nedokončen. A to stalo polovinu peněz.
Kolik že stojí dualshunter?
Buď jak buď, trakčními parametry jsou to velmi odlišné stroje.
218 byla garážová akce jednoho nejmenovaného manažera ČDC.
Je to asi jako srovnávat, když si sám sboucháte boudu pro psa, s výrobkem profesionálního truhláře.
Což o psovi, v jeho boudě on spát nebude. Ale kdyby si měl udělat postel sám pro sebe…
Chci vidět, jak bude vypadat v reálu s tím smetákem. Vizualizace je dost zajímavá a i vzhledově je to dost pěkná mašina.
Nevím jak ostatní, po zkušenostech s otřesnou kvalitou CZ LOKO mám tušení, že ta lokomotiva bude mít módy provozu funguje a porucha.
Kdyby ta mašina byla z Německa nebo Ameriky tak tady všichni slintáte blahem jak hezky vypadá a jak je moderní a kvalitní…
„Já kdybych před vás, pánové, postavil dvě krabičky od sirek, ale dvě n-a-p-r-o-s-t-o stejný krabičky, a o jedný z nich vám řekl, že je z USA, tak která by pro vás byla lepší, co?“ Holt už to máme zakořeněné v povaze 😀
Teď jste mi připomněl vymývanou dlažbu.
Všichni? Aj bych se vsadil, že dotyčný bude nadávat na cokoliv.