CZ LOKO se vrací na Ukrajinu, do oceláren ArcelorMittal dodá čtyři lokomotivy
Lokomotiva EffiShunter 1600 v barvách finského dopravce Fennia Rail. Foto: CZ LOKO
Ukrajinské ocelárny v Krivoj Rogu patřící do nadnárodní skupiny ArcelorMittal doplní svůj vozový park o lokomotivy EffiShunter 1600 české společnosti
Gratuluji – zjevně jim ten obchodní model (nové loko pro bohaté země, rekonstrukce pro ty chudší, oboje za použití co nejvíce unifikovaných dílů) dobře šlape.
Dotaz. Lokomotiva pro Fennia Rail je novostavba?
Ne, rámy jsou ze čmeláku.
Jsem si řikal, že kolega tvrdí „nové loko“ a myslí tim x desítek let starej rám, podvozky a zřejmě převinutý trakčáky…
To (že ji maji Finové) je takzvaná „výjimka potvrzující pravidlo“.
No a novostavby do Srbska a Běloruska jsou další takovou výjimkou?? Žádné „pravidlo“ neexistuje, je to případ od případu.
Umí CZ loko dodat novou lokomotivu (s novými) třínápravovými podvozky?
…(ne)odpovím Vám trošku oklikou – nový třínápravový podvozek CZ LOKO existuje:
https://www.kme.zcu.cz/acm/acm/article/view/436/454
;o)
ArcelorMittal je již Liberty. 🙂
Ne ten Ukrajinský. Arcelor musel prodat jen několik oceláren po Evropě, ne všechny.
Jen v Ostravě, ne?
AM musel prodat 6 různých provozu v Evropě v rámci kompenzačního balíčku, protože kupoval italské ocelárny Ilva. Dále viz Google. Nevím zda všechny, ale některé z nich odkoupila společnost Liberty.
ArcelorMittal Ostrava (Czech Republic), ArcelorMittal Galati (Romania), ArcelorMittal Skopje (Macedonia), ArcelorMittal Piombino (Italy), ArcelorMittal Dudelange (Luxembourg) and several finishing lines at ArcelorMittal Liège (Belgium)
Jojo.
Je to tak. A bouda/tunel jako OKD…
Mittal si nechal naši elektrárnu a teď bude diktovat ceny…
K čemu to jen přirovnat.
Koupím si nové auto, ale jede mi jen na tři válce………..
Všichni se už tady smiřují s tím, že do 5 let budou mít zase co bourat v Ostravě.
Viz Vítkovice a komín co ho teď odstřelili. Nevěřil jsem před 31 lety když jsem tam nastupoval, že se něčeho takového dočkám…
Ale je to článek o dopravě, tak dodám info, že z CZ LOKO tady v Ostravě (Liberty) jezdí 20 lokomotiv už několik let… 🚂👍…
Hutě v Ostravě vznikly kvůli levnému uhlí. Do 5 až 10 let těžba skončí a ocel se bude vyrábět v Polsku a Itálii, kde je levná vodní doprava surovin a vyšší nezaměstnanost. A Ostrava konečně přestane být zaprášené město.
Jenže to ostravské uhlí už není levné. Před 40−50 léty totéž platilo o Rosickém revíru, soudruzi ty doly sami raději zavřeli. Jsou místa, kde lze černé uhlí těžit povrchově a takový způsob těžby je méně náročný na energie i na pracovní postupy. Docela zajímavé by bylo spočítat celkovou energetickou náročnost vč. přepravy.
Pánové v Praze nebo kde, už se konečně probuďte a na termíny „ostravské uhlí“ zapomeňte. V Ostravě se uhlí od roku 1994 netěží.
Já vím že v Ostravě Karviňaky nesnašite ale že se zřikate aj uhla sem nevěděl.
Tak si tam představte uvozovky. A asi by se Ostravsko Karvinské doly měly přejmenovat, přestože se ten uhelný revír jmenuje Ostravsko − Karvinský.
PS: Proč asi píšu „ostravské uhlí“ s malým a Rosický revír s velkým?
Tady bych si dovolil oponovat.
Ostrava přestane být zaprášeným městem až skončí hutě a jim podobné firmy především právě v Polsku.!!!!
Tohle bych si dovolil potvrdit. Člověk vyleze na Radhošť, podívá se k východu a vidí. K jihu a vidí. A když je opravdu dobře vidět, tak na západě uvidí vysílač na Pradědu. Komín Dětmarovické elektrárny vidí také i tu pokličku nad ním. Bývá vidět i chladící věže Energetyky Przemysłowe, Jastrzębie-Zdrój. Je to zhruba poloviční vzdálenost jako na Praděd…