CZ LOKO předalo prvního bizona rakouskému dopravci Rail Cargo Carrier
Lokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKO
Rakouský nákladní dopravce Rail Cargo Carrier patřící pod tamější státní železnice ÖBB zařadil do své flotily první lokomotivu EffiLiner 1600
Precetl si kupujici pořádně jaky to ma výkon?
Kdepak, nepřečetl. V podstatě o té lokomotivě neví nic. Vlastně koupil zajíce v pytli. Je to fakt hlupák no…
Vypadá to na velice povedenou modernizaci …
Svému bývalému zaměstnavateli bych touto cestou rád popřál, ať jim ty „šestnáctistovky“ dobře fungují a nezlobí tolik, jako kdysi 744.001. Volle Kraft voraus a hodně úspěchů 🙂
Je sympatické, že pro český trh kupují české lokomotivy 🙂
Zajímalo by mě, ty brejlovce má CZ loko nebo je dodala dcera OBB? A pokud tedy dojdou, skončí i řada effiliner 1600 nebo se budou vyrábět jako novostavby?
To som si presne hovoril – hlavne pri dnešnom nedostatku dieslov u ČD aj ZSSK je správna otázka, či by to šlo produkovať ako novostavby.
Vyřazené brejlovce si vždy odkupuje CZ Loko. Ale dřív než dojdou brejlovci, dojde možnost dělat z nich Effilinery (průběžně zpřísňované emisní normy, nevim jestli v tomto případě i nějaké relevantní TSI). Kompletně nová by pak byla samozřejmě dražší, takže to může být na zvážení, zda by byl na trhu takový zájem, aby se vrátil vývoj
Emise problém nebudou, lokomotiva má fungl nový motor.
Každý motor je nový když se vyrobí … ale jeho parametry odpovídají době jeho vývoje a emisní limity se průběžně zpřísňují.
myslite, ze caterpillar neda Stage V?
Da ale je problem ze se to tam nevejde stage 5 a stage 3 jsou vetsinou uplne stejne motory ale je natom nabastlene SCR a DPF a kolikrat je to prostorove stejne narocne jako cely motor
Právě, navíc je v tomto ohledu (tedy ne/možnost zástavby do téže lokomotivní konstrukce) zásadní rozdíl taky mezi stage 3A a 3B a Effiliner 1600 má 3A https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/effiliner-1600.htm
tyhle uvahy bych asi nechal konovi, resp. cz loku a caterpillaru.
novy motor je mensi nez puvodni, takze verim, ze nejake misto ve strojovne najdou…
Co to je „Severočeské Doly – Kolejová Doprava“? Taková firma neexistuje…
CTRL-C slov „Severočeské Doly – Kolejová Doprava!“ – 1 vteřina
Otevření Googlu – 2 vteřiny
CTRL-V slov „Severočeské Doly – Kolejová Doprava“ – 1 vteřina
Výsledek hledání: 0,24 vteřiny
https://www.sd-kd.cz/
Celkový čas vyhledání – 4,24 vteřiny.
Váš příspěvek – hloupost bavící ostatní čtenáře celé hodiny :))
děkuju za pobavení. :-D. mohl by se přejmenovat na Líný Petr
Díky také a pěkný den přeji 😉
Když už jste ty stránky našel, tak se podívejte do kontaktů, jak se ta firma skutečně jmenuje. Je to také otázka pár vteřin.
Co je to „jiný Petr“? Takový nick neexistuje…
Přestože neexistuje, je naším členem a je to 6. největší nákladní dopravce na síti SŽDC 😂😂😂
Což je na neexistujícího dopravce opravdu slušné.
Jestli vy si to nepletete s existujícím dopravcem SD – Kolejová doprava…
Výborne. Tak OBB kúpi dieslové lokomotívy pre Slovenskú a Českú pobočku na to, aby sa väčšinu času preháňali pod drátmi. To mi je logika. Keby si tak v termináloch nechali tých Herkulesov a na tratiach kde je pavučina jazdili s Vectronmi tak by to bolo omnoho ekologickejšie ako tento nezmysel. O iných dopravcoch u nás aj v ČR ani nehovorím.
Tak objemy přeprav stoupají, takže jsou zapotřebí další lokomotivy a Effiliner je levnější než „západní“ lokomotiva (Herkules/Eurorunner se už dávno nedělá a ÖBB pro uvolněnou lokomotivu bude mít dost práce i jinde). A slovenský bude mít v náplni práce i oblsuhu překladiště bez drátů, český bude spíš většinou pod dráty, ale je spíše pro operativní poskakování po Ostravsku, aby výrazně dražší Taurusy (případně postupně i Vectrony) hlavně jezdily a nečekaly desítky hodin na zpožděné vlaky z Polska. A vůbec to není tak, že by ÖBB něco pořídilo svým pobočkám, to si dceřiné společnosti řeší samy. Jezdit „ekologicky“ je hezké, ale… Číst vice »
Petře, ono je to asi těžké některými pochopit, že se nákladní doprava musí uživit sama a počítá každou korunu a nedostává žádné dosypy😊
Ja rozumiem tomu, že nákladná doprava sa živí sama, rozumiem tomu že tie mašiny sú aj pre posun v termináloch, len mi príde s prepáčením choré, že napríklad medzi terminálom Bratislava a Žilina sa jazdí 200km pod drátami s dieslom. Keď si porovnáme cenu nafty a elektrickej energie, tak za niekoľko rokov prevádzky sa ten rozdiel premietne do rozdielu medzi nákupnou cenou dieslovej loko a elektrickej. Príde mi tento systém proste divný, aj keď je mi jasné, že ekonomika nepustí.
Lokomotívy s last mile batériami / agregátom sú asi príliš drahé, že?
To byl taky jeden, co chtěl ekologii za každou cenu. A rychlíky Brno-Jihlava přepřahat v Horních Heršpicích, aby diesel nejezdil po dráty.
Nechcem ekológiu za každú cenu, ani nie som žiadny greenpiecak ani nič podobné. Ale ako som vyššie zmienil, napríklad medzi Bratislavou a Žilinou mi príde choré že jazdí nafta 200km pod pavučinou. Podobné nezmysly ako preprah lokomotív na dojazd pár kilometrov sú mi tiež ukradnuté lebo je to ekonomicky nereálne. Ale príklad absolútnej hlúposti mi príde aj to, čo urobila ZSSK s osobákmi v relácii Žilina-Nové Mesto nad Váhom. Skrátili ich po Trenčín a miesto nich predĺžila na koridor bagety z trate Velká nad Veličkou-Nové Mesto nad Váhom a potiahla ich do Trenčína miesto Jánošíkov. Toto mi príde ako absolútna… Číst vice »
A není to třeba i reakce na skutečný aktuální zájem frekvence = snížení počtu přestupů?
Skupina kolem RCA silně roste. A motorová mašina představuje do budoucnosti i možnost vzít nějakou zakázku pro někoho , kam dráty nevedou…