Dopravci Železnice Železniční průmysl

CZ LOKO předalo prvního bizona rakouskému dopravci Rail Cargo Carrier

Lokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKO
Lokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKO

Rakouský nákladní dopravce Rail Cargo Carrier patřící pod tamější státní železnice ÖBB zařadil do své flotily první lokomotivu EffiLiner 1600 z produkce CZ LOKO. Nasadí je do provozu hlavně v Česku a na Slovensku.

První vozidlo s označením 753.613 převzali zástupci firmy dnes v České Třebové, během během května bude následovat předávka druhého vozidla 753.614. Lokomotivy, které vznikly kompletní modernizací brejlovců, získaly v minulosti přezdívku bizon.

Dopravce je bude používat hlavně ve svých dceřiných společnostech RCC – Czech Republic a RCC – Slovakia. V Česku půjde především o přetahy souprav nákladních vlaků v česko-polském příhraničí a také na I a II. tranzitním železničním koridoru do Břeclavi, kde je RCC CZ dlouhodobě aktivní. Na Slovensku pak hlavně o vozbu kontejnerových vlaků do terminálů v Bratislavě a Žilině.

Typ EffiLiner 1600, přezdívaný Bizon, je s výkonem 1550 kW určen pro středně těžkou nákladní traťovou službu v zemích Visegrádské čtyřky, kde ho již využívají dopravci v Česku, Maďarsku a Slovensku, mezi nimi CER CARGO Holding, SD – Kolejová Doprava nebo Unipetrol Doprava

„Jednou z největších výhod těchto vozidel je jejich příznivá pořizovací cena. Jedná se totiž o kompletní modernizaci původních „brejlovců“ ČKD, která z nich dělá provozně prakticky novou lokomotivu. Ta majitelům odvede stejnou práci jako zcela nová. Ovšem pořizovací cena je téměř o polovinu nižší. Další velkou výhodou je rychlý a finančně dostupný servis a vysoká míra unifikace s ostatními našimi produkty,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

Rail Carrier Cargo už v minulosti využívalo i jiné lokomotivy vyrobené v CZ LOKO, například EffiShunter 1600 a 744.001 (prototyp dnešní vlajkové lodi EffiShunter 1000). V jeho službách jezdí i EffiShunter 600 (723.704) z lokomotivního poolu CZ LOKO EasyRent.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Chobotnatec
Host
Chobotnatec

Precetl si kupujici pořádně jaky to ma výkon?

Xaver
Host
Xaver

Kdepak, nepřečetl. V podstatě o té lokomotivě neví nic. Vlastně koupil zajíce v pytli. Je to fakt hlupák no…

liberal shark
Host
liberal shark

Vypadá to na velice povedenou modernizaci …

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Svému bývalému zaměstnavateli bych touto cestou rád popřál, ať jim ty „šestnáctistovky“ dobře fungují a nezlobí tolik, jako kdysi 744.001. Volle Kraft voraus a hodně úspěchů 🙂

Xaver
Host
Xaver

Je sympatické, že pro český trh kupují české lokomotivy 🙂

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Zajímalo by mě, ty brejlovce má CZ loko nebo je dodala dcera OBB? A pokud tedy dojdou, skončí i řada effiliner 1600 nebo se budou vyrábět jako novostavby?

Juraj
Host
Juraj

To som si presne hovoril – hlavne pri dnešnom nedostatku dieslov u ČD aj ZSSK je správna otázka, či by to šlo produkovať ako novostavby.

kade
Host
kade

Vyřazené brejlovce si vždy odkupuje CZ Loko. Ale dřív než dojdou brejlovci, dojde možnost dělat z nich Effilinery (průběžně zpřísňované emisní normy, nevim jestli v tomto případě i nějaké relevantní TSI). Kompletně nová by pak byla samozřejmě dražší, takže to může být na zvážení, zda by byl na trhu takový zájem, aby se vrátil vývoj

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Emise problém nebudou, lokomotiva má fungl nový motor.

kade
Host
kade

Každý motor je nový když se vyrobí … ale jeho parametry odpovídají době jeho vývoje a emisní limity se průběžně zpřísňují.

Georg
Host
Georg

myslite, ze caterpillar neda Stage V?

Milan
Host
Milan

Da ale je problem ze se to tam nevejde stage 5 a stage 3 jsou vetsinou uplne stejne motory ale je natom nabastlene SCR a DPF a kolikrat je to prostorove stejne narocne jako cely motor

kade
Host
kade

Právě, navíc je v tomto ohledu (tedy ne/možnost zástavby do téže lokomotivní konstrukce) zásadní rozdíl taky mezi stage 3A a 3B a Effiliner 1600 má 3A https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/effiliner-1600.htm

Georg
Host
Georg

tyhle uvahy bych asi nechal konovi, resp. cz loku a caterpillaru.

novy motor je mensi nez puvodni, takze verim, ze nejake misto ve strojovne najdou…

jiný Petr
Host
jiný Petr

Co to je „Severočeské Doly – Kolejová Doprava“? Taková firma neexistuje…

Ondřej
Host
Ondřej

CTRL-C slov „Severočeské Doly – Kolejová Doprava!“ – 1 vteřina
Otevření Googlu – 2 vteřiny
CTRL-V slov „Severočeské Doly – Kolejová Doprava“ – 1 vteřina
Výsledek hledání: 0,24 vteřiny

https://www.sd-kd.cz/

Celkový čas vyhledání – 4,24 vteřiny.

Váš příspěvek – hloupost bavící ostatní čtenáře celé hodiny :))

martin
Host
martin

děkuju za pobavení. :-D. mohl by se přejmenovat na Líný Petr

Ondřej
Host
Ondřej

Díky také a pěkný den přeji 😉

jiný Petr
Host
jiný Petr

Když už jste ty stránky našel, tak se podívejte do kontaktů, jak se ta firma skutečně jmenuje. Je to také otázka pár vteřin.

Xaver
Host
Xaver

Co je to „jiný Petr“? Takový nick neexistuje…

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Přestože neexistuje, je naším členem a je to 6. největší nákladní dopravce na síti SŽDC 😂😂😂

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Což je na neexistujícího dopravce opravdu slušné.

jiný Petr
Host
jiný Petr

Jestli vy si to nepletete s existujícím dopravcem SD – Kolejová doprava…

Mates
Host
Mates

Výborne. Tak OBB kúpi dieslové lokomotívy pre Slovenskú a Českú pobočku na to, aby sa väčšinu času preháňali pod drátmi. To mi je logika. Keby si tak v termináloch nechali tých Herkulesov a na tratiach kde je pavučina jazdili s Vectronmi tak by to bolo omnoho ekologickejšie ako tento nezmysel. O iných dopravcoch u nás aj v ČR ani nehovorím.

kade
Host
kade

Tak objemy přeprav stoupají, takže jsou zapotřebí další lokomotivy a Effiliner je levnější než „západní“ lokomotiva (Herkules/Eurorunner se už dávno nedělá a ÖBB pro uvolněnou lokomotivu bude mít dost práce i jinde). A slovenský bude mít v náplni práce i oblsuhu překladiště bez drátů, český bude spíš většinou pod dráty, ale je spíše pro operativní poskakování po Ostravsku, aby výrazně dražší Taurusy (případně postupně i Vectrony) hlavně jezdily a nečekaly desítky hodin na zpožděné vlaky z Polska. A vůbec to není tak, že by ÖBB něco pořídilo svým pobočkám, to si dceřiné společnosti řeší samy. Jezdit „ekologicky“ je hezké, ale… Číst vice »

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Petře, ono je to asi těžké některými pochopit, že se nákladní doprava musí uživit sama a počítá každou korunu a nedostává žádné dosypy😊

Mates
Host
Mates

Ja rozumiem tomu, že nákladná doprava sa živí sama, rozumiem tomu že tie mašiny sú aj pre posun v termináloch, len mi príde s prepáčením choré, že napríklad medzi terminálom Bratislava a Žilina sa jazdí 200km pod drátami s dieslom. Keď si porovnáme cenu nafty a elektrickej energie, tak za niekoľko rokov prevádzky sa ten rozdiel premietne do rozdielu medzi nákupnou cenou dieslovej loko a elektrickej. Príde mi tento systém proste divný, aj keď je mi jasné, že ekonomika nepustí.

Daniel Brvnišťan
Host
Daniel Brvnišťan

Lokomotívy s last mile batériami / agregátom sú asi príliš drahé, že?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To byl taky jeden, co chtěl ekologii za každou cenu. A rychlíky Brno-Jihlava přepřahat v Horních Heršpicích, aby diesel nejezdil po dráty.

Mates
Host
Mates

Nechcem ekológiu za každú cenu, ani nie som žiadny greenpiecak ani nič podobné. Ale ako som vyššie zmienil, napríklad medzi Bratislavou a Žilinou mi príde choré že jazdí nafta 200km pod pavučinou. Podobné nezmysly ako preprah lokomotív na dojazd pár kilometrov sú mi tiež ukradnuté lebo je to ekonomicky nereálne. Ale príklad absolútnej hlúposti mi príde aj to, čo urobila ZSSK s osobákmi v relácii Žilina-Nové Mesto nad Váhom. Skrátili ich po Trenčín a miesto nich predĺžila na koridor bagety z trate Velká nad Veličkou-Nové Mesto nad Váhom a potiahla ich do Trenčína miesto Jánošíkov. Toto mi príde ako absolútna… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A není to třeba i reakce na skutečný aktuální zájem frekvence = snížení počtu přestupů?

V.N.
Host
V.N.

Skupina kolem RCA silně roste. A motorová mašina představuje do budoucnosti i možnost vzít nějakou zakázku pro někoho , kam dráty nevedou…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll