CZ LOKO podepsalo první smlouvu na duální lokomotivy, míří k italskému nákladnímu dopravci
Nová duální lokomotiva DualShunter 2000. Foto: CZ LOKO
Další vývoj CZ LOKO míří do hybridních lokomotiv.
Další vývoj CZ LOKO míří do hybridních lokomotiv.
Dost dobrý kdy se to objevy na našich kolejích. Docela bych si to představoval na manipulacích. Třeba si toho naší dopravci všimnou. Jinak to vypadá dobře 👍
Design taky od Aufera?
Bez diskuze přeji mnoho úspěchů i s dalšími stroji.
Ten slavný hybrid už konečně jezdí vlastní sílou?
u ČD Cargo jezdí vlastní výroby hybridní lokomotiva řady 218
Myslíš nejdražší nocležnu? Tak ta už chvíli nejezdí.
A porad jenom ten jeden kousek, nebo uz jich je vic?
Druhá se už léta dodělává 🤣
Hezké dopoledne pánové. Bylo to spíše psáno jako ironický dotaz na Loko 719 hybrid, jestli už jezdí vlastní silou. Jinak vzpomínané žehličky určitě je ta žehlička přínosem, nemusí se jezdit s bateriovým vozem.
Jsem zvědav,kdy se někdo osmělí objednat čistě elektrickou lokomotivu.
Jistý výrobce potřebuje konkurenci jako koza drbání,a taky není důvod nakupovat vše venku. Menší dopravci pohybující se na domácím trhu by mohli být první vlaštovkou.
siemens a bombardier potrebujou konkurenci? v podobe cz loko?
Jestli míníte plzeňskou Škodu T., tak ta již s výrobou elektrických lokomotiv podle koncepce nepočítá a soustřeďuje se na výrobu toho, co jí jde na odbyt, tedy příměstských jednotek pro východní trhy a kooperaci při výrobně osobních vozů. A samozřejmě tramvají a trolejbusů.
Fajná práce, jen tak dál, ať se daří.
Anebo taky hektor 21. století.
Nebo Žehlící hektor 😀
Takže Hekližka, nebo Žehktor.
Tak na to vychytávání dětských nemocí v Italii jsem zvědavej. Konečně to jednou neodskáče český státní dopravce 😀
To ne, budou se určitě pořizovat až za pár let už jako provozně spolehlivá a osvědčená vozidla. Prostě se místo dalších výplodů Scheißewerke Pilsen koupí něco normálního, co se rozhodně uplatní.
Děláte, jak kdyby to byl první zahraniční zákazník pro CZ loko. A to rozhodně není.
Vůbec bych se nedivil, kdyby si národní dopravce tyto lokomotivy objednal. Třeba jako náhradu řady 714, protože řada 794 ji není schopna plnohodnotně nahradit. Navíc by se tato hybridní lokomotiva dala použít na různé přepravy vozidel do dílen, staniční posun, nehodové vlaky apod. U Carga by našla uplatnění na manipulácích, staničním posunu apod. Uvidíme jaké budou její parametry a jak se CZ Loku povede, ale vzhledem k blížícímu se ETCS a potřebě nahradit dosluhující řady 111, 210, 714, 742 a další, tak si myslím, že má tato lokomotiva velkou budoucnost.
No co třeba řada 735 alias 714 se může reinkarnovat na řadu 735.1 nebo 714.3 s výkonem okolo 900 kW a co na tom, že nosné konstrukci je mezi 40 a 50 lety dalších 20 to dá a na tu práci to bude stačit jen se vymění motory a generátory docpe se ETCS ala řada 742 u carga.
Jo a může se tam docpat 25 kV ať to má nějakou budoucnost.
Tak ať se CZ LOKO daří přeji hodně úspěchů do dalších let
A plánuje CZ LOKO i něco na vodík? Neví někdo zasvěcený? Jinak držím palce samozřejmě, dobrého českého průmyslu není nikdy dost 💪
To bude na ně ještě moc high tech a stalo by je to dost peněz na vývoji. S tím spíše přijde Škoda. U CZ-Loko vidím výhodu v tom, že vytváří jednoduché řešení. Jednoduchost spolu nese lepší spolehlivost, menší náročnost na údržbu a příznivou cenu. V tom CZ-LOKO asi exceluje a proto má úspěch. Nemá cenu se hnát někam, na co ještě nemají.
Spíš bych se díval na to, jaká je poptávka trhu po vodíkové lokomotivě. Nákladní dopravci, co musí vydělávat aby přežili, do vodíku jen tak nepůjdou a kolik vodíkových posunek by se uplatnilo u evropských osobních dopravců?
Díky oběma, vcelku v kontextu současné doby souhlasím 🙂 a vcelku to potvrzuje i pan Bárta v dnešním podcastu 🙂
Nezbývá nic jiného než popřát hodně štěstí.
Pokud nesprzní pulty jak na posledních verglech, respektive udělají ovládání dle strojvedoucích (lidí) a né kancl projektantů, mohlo by to být i dobrý. Idea supr, obávám se provedení…
Jde to do Itále, tím pádem na tom Vy jezdit nebudete.
To je nemoc více výrobců.
Např. Siemens Vectron. Technicky dokonalá mašina ale pro strojvedoucího je ergonomie kokpitu naprosto katastrofa.
A teď konstruktivně – kde je to pro strojvedoucího vyřešeno nejlépe?
A mají všichni strojvedoucí stejné požadavky?
Stadler Kiss a Eurodual, Siemens ER 20.
Pult na Vectronu je super a vůbec nic bych na tom neměnil.
Pán je srandista, víc takových👍
Problém je, že většina strojvedoucích netuší, že jsou nějaké bezpečnostní normy, navíc v každém státě jiné … takže kdyby se to navrhlo čistě podle nich, tak je to neschvalitelné, dost možná i nebezpečné.
Podle specifikací na stránkách výrobce vypadá DualShunter 2000 jako hi-tech výrobek. Tak ať se CZ-LOKO daří. 🙂
CZ LOKO je jedna z mala ceskych firem co neni pouze na ceske lokalnim rybnicku a jde to na vyrobcich dost videt. Fandim kazdemu takovemu.