CZ LOKO odvezlo další lokomotivy do Srbska. Po silnici, železnice by byla drahá
Společnost CZ LOKO dokončila dvě lokomotivy EffiShunter 300 pro srbského správce kolejí, společnost Infrastuktura Železnicje Srbije. Srbsko je třetí zemí,
Společnost CZ LOKO dokončila dvě lokomotivy EffiShunter 300 pro srbského správce kolejí, společnost Infrastuktura Železnicje Srbije. Srbsko je třetí zemí, kde tato lokomotiva bude jezdit. Do Srbska se dvě nová vozidla vydají netradičně po silnici.
„Po silnici jedou kvůli ceně i složitému způsobu dopravy Posunovací lokomotivy mají maximální rychlost 60 kilometrů v hodině a po kolejích by taková doprava byla příliš drahá a komplikovaná,“ vysvětlil Jan Hošek z CZ LOKO.
Nový zákazník lokomotivy hodlá využít zejména při výlukách. Uplatnění najdou nejen na posunu, ale také v čele lehčích pracovních vlaků.
Lokomotivy EffiShunter 300 jezdí u Českých drah, v Čepru a u polské společnosti Metro Warszawskie, provozující metro v polském hlavním městě. Do Srbska má příští rok putovat i dodávka stejných lokomotiv pro státního dopravce Srbija Voz.
EffiShunter 300 je určen pro posun a vozbu lehčích vlaků. Lokomotivy pro Srbsko budou vyrobeny v sériovém provedení s motorem CAT C13 o výkonu 328 kW. Zachována zůstane také maximální rychlost 60 km/h a základní technické parametry, jako jsou elektrický přenos výkonu AC/DC nebo hmotnost 36 tun.
Přeprava lokomotiv do Srbska je logisticky poměrně jednoduchá v porovnání s loňskou akcí, kdy CZ LOKO transportovala nové stroje do Turecka. Tehdy putovaly po kolejích, silnici i vodě.