CZ LOKO má nového kupce na „Belgičanky“. SD – Kolejová doprava pořizuje čtyři lokomotivy EffiLiner 3000

Lokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: SD Kolejová dopravaLokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: SD Kolejová doprava

Dopravce lokomotivami řady 365 nahradí hlavně dosluhující stroje řady 130.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Skořápka 0.6

Belgičanky mají nahradit spíše řadu 184.5, než řadu 130

rfe

dobrý den, co je za vlečku na fotce, kde jsou ostaveny před repasem?

Elb

Cerhenice.

jiný Petr

Žádná fotka, kde jsou odstaveny před repasem, tady není.

Avlaky

Nakonec tedy CZ loko událo všech 9 strojů

jan v

Čistě ze zvědavosti, kolik takováto rekonstruovaná lokomotiva stojí?

Péťa

CER dal za kus 90 mega myslím.

Johnny Cash

Nerozumní lidé.

Ivan_pha

To je nějak moc, skoro jak nová loko.

František Plášek

začalo to údajně na 60M, pokud je těch 90M CERu pravda, tak se to už blíží Vectronu….lehce

Johnny Cash

Připomíná mi to mého syna, který si chce pořídit trabanta. Chce mít něco, co jiní nemají.

qwertz

Když už kupovali molosériovou výrobu, to uz možná mohlo být vyhodnější koupit 380 od ČD.

q89

a ČD 380 prodává? …#expert

Dos22

Ano, o prodeji 380 se skutečně mluvilo.

Elb

#debil

El Barto

Axeli Axeli, kdybys aspoň obměnil i způsob vyjadřování a ne jenom nick, takhle tě pozná každý…

El Barto

Pozn. Původní komentář, na který jsem reagoval, byl smazán.

Johnny Cash

Nebylo by lepší pořídit Traxx MS3 za údajně výhodnou cenu jako pořizuje ČD Cargo a Regiojet?

El Barto

Tak asi nebudou v SD úplně blbí aby si to nespočítali, že ano.

Gwann

Ale je to CEZ a ten mnohdy nedělá úplně racionální rozhodnutí. Rekonstrukce kompletní novostavbou elektráren Ledvice, Prunéřov a Tusimice budiž odstrasujicim případem. Za pár let budou nové elektrárny na zavření…a dalo se to tusit

Rychloběžka

To tak rychlé nebude. Rovnocená alternativa za uhlí zatím neexistuje, takže elektrárny na uhlí budou mít ještě dlouho co ,,baštit“ .

Jiří Kocurek

Němci už asi tak 30 let zavírají elektrárny na uhlí. Podařilo se jim nahradit atom zemním plynem. Uhlí už ne tak moc, protože Nord Stream nefunguje. Takže Kraftwerk Neurath jede naplno, dokonce prolomili težební limity a přeložili dálnici, aby se dalo uhlí kopat i po roce 2030.

Joe

Podařilo. No v tichosti začínají připouštět, že by nějakou jaderku mohli ještě nechat běžet. Ekologie je sice fajn, ale nechat se strhnout zeleným davem je cesta do pekla. Z hlediska ekologie je jaderka mnohem čistější jak uhlí.

Bartol

„No v tichosti začínají připouštět, že by nějakou jaderku mohli ještě nechat běže.“ V Německu? Bylo pouze připuštěno, že rozhodnutí by muselo být přijato dříve, aby bylo možné pokračovat v provozu jaderných elektráren. Vzhledem k tomu, že všechny jsou mimo provoz a již nemají licenci, nebude nic znovu aktivováno. Navíc majitelé již nechtějí jaderné elektrárny provozovat. Pro opětovné udělení licence by byly nutné vysoké investice. Jakákoli prohlášení politiků, že by se jaderné elektrárny měly znovu „zapnout“, jsou čistým populismem nacistické strany AfD (+ Söder, CSU v Bavorsku). K tomu, aby se taková elektrárna znovu „zapnula“, není zapotřebí jen stisknutí tlačítka,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zelení by v tom případě byli schopní zapalovat města a údajné nácky z AFD umlátit na ulici bejsbokou i s jejich děckama.

Dos22

A z velké části kupují elektřinu od nás, jinak by se bez uhelných elektráren neobešli.

Gwann

Kecate. Náš příspěvek ke spotřebě nemecka není příliš vyznamny

kix

my už máme pomalu problém utáhnout sami sebe..

Dos22

Není pravda, naše elektrárny jsou dostatečně koncipované, tak aby utáhli celou ČR. V roce 2022 se v Česku vyrobilo 78,8 TWh elektřiny (netto, tj. bez ztrát při výrobě) a spotřeba byla 60,4 TWh.
Důkazem jsou například i Dlouhé Stráně, ty dříve přečerpávaly pouze v noci, dnes se přečerpává kdykoliv během dne, když je přebytek.
Takže pokud by se zbytek Evropy z nějakého důvodu odtrhl (vzhledem k provázanosti nereálné), tak naše elektrárny jsou schopny pokrýt potřeby ČR, mají i velké rezervy, co se týče využití, rozhodně nejedou na 100%>

Dos22

A v nedávné historii jsme už některé státy od Blackoutu zachraňovali.

Twix

To myslíte tu rekonstrukci Prunéřova a Tušimic, prováděnou okolo roku 2010? Do kdy se to ještě dá považovat za nové?

Jiří Kocurek

ČR vyváží cca 4 % produkce elektřiny. To je z pohledu zásobování Německa naprosto zanedbatelné množstí.

Jiří Kocurek

komentář, na který jsem původně reagoval byl smazán

Gwann

Elektrárna se staví na 40-50let. Reko v podobě novostavby se dodelavaly po 2010, Ledvice ještě později . Důl Nástup Tusimice má uhlí tuším do 2035. Max půlka zivotnosti. Bývalý by stačily hluboké modernizace

Johnny Cash

Nebo v tom bude láska k atypickým mašinám? Moc racionální to není.

Johnny Cash

A nebylo by lepší poptat olítanou 189 z MRCE nebo AKIEMU? Nebo olítaný Vectron MS z let 2014-15? Nebo nového Vectrona na leasing? Nebo nového Traxxe MS3, kterého za údajně výhodnou cenu kupují ČD Cargo a Regiojet? Nebo olítané 186 MS? Jak chtějí na 365 řešit náhradní díly za 10 let, když se jedná o miniaturní sérii? Proč si pořizovat něco, o co ostatní nákladní dopravci extra nestojí?

František Plášek

189 by se musela dodělat…mašiny s filtrem má jen DB Cargo. Na Vectrona se čeká cca 2 roky. MS3 se hádá ETCS s Mirelem. Olítané 186…jestli o nějakých víte, sem s nimi…Proč si pořizovat něco, o co ostatní dopravci nestojí?? Co třeba cena, která se údajně mezi 001 a 003 vyšplhala do nebeských výšin???

Johnny Cash

Já vím, že by se musela dodělat. Ale pořád mi to připadá jako lepší nápad než 365.

Michal z Depa

paradoxně 365 má lepší budoucnost s ND než zminovaná 189, zjistěte si, jak siemens podporuje tuto řadu – už nijak. A to nemluvím o tom, že 365 si oservisujete v ČR a celkem rychle a levně, 189 – to ani nechtějte zkoušet. Dopravci nejsou hloupí, ti soukromí určitě ne

Johnny Cash

Řekneme si za 10 let.

David S.

SD – Kolejová doprava se postupně postupně dosluhujících 130 zbaví, zatímco ČD Cargo bude do těchto 46 let starých odporovek cpát ETCS…

milan

ony už 130 u carga mají ETCS. I jiní dopravci cpou do starých mašin ETCS

Gwann

Myslím, že výkony se najdou i pro starou mašinu, větší problém mám s tím, že je jednosystemova

Elb

Polsko přepnou kdy? Ono než přepnou Kolín-Ústí, tak to taky bude ještě několik desetiletí.

George

No chvilku to bude než přepnou Kolin – Ústí ale desetiletí to rozhodně nebude

Elb

Že by 2043 byla celá ČR střídavá? No nevím.

Kicruj

teď to přepínání jde pomalu, ale čím víc toho bude přepnuté, tím se bude zvyšovat tlak na přepnutí zbytku.

fous55

Já vím. Nebude.

Francek

Je to dvousystémovka jak Eso

Dos22

Dosazují, kvůli Polsku, protože to dlouho ještě zůstane stejnosměrné, takže pak budou jezdit už jen do Polska.

fous55

Ono Polsko plánuje konverzi? M8te nějaký odkaz? Já tam očekával střídavinu jen na VRT.

Dos22

Myšleno 130, že na ty se dosazuje ETCS, protože Polsko konverzi neplánuje, takže budou jezdit tam.

Elb

Polsko samo ETCS ještě hodně dlouho zavádět nebude.

Dos22

Ale potřebujete ETCS, aby mohly (od 25, pokud nedojde k odkladu) zajíždět do ČR.

Elb

Tak budou přepřahat na hranci.

Johnny Cash

a koupí je ke Cargu, ať je tam muzeum větší. Však oni to mají vypočítané, že.

Gwann

Axeli?

El Barto

A je fuč.

micky

Budou mít někdy ETCS?

Joe

Pokud to nechtějí mít jen jako hračku na jejich vlečku tak budou. IDS a CER se jich asi také nebudou kvůli ETCS zbavovat.

Jan

Pokud ano, tak kdo to pro tuto mini-řadu zaplatí? To by mělo smysl, jen kdyby se všichni dopravci provozující tuto řadu domluvili a složili.

František Plášek

Některé ano.

Mates

Čo sa píše v článku? Že majú nahradiť radu 130.

Echos

Axel detected

Bubák2003

Budou vozit třeba Hodoníny,bez nutnosti kombinace 184.5 a 2×741.7…..
Jinak upřímnou soustrast….bez ironie

rudlafara

Docela by mně zajímalo, jaké jsou toto „stroje“? Jak fungujím jsou li s nimi dobré zkušenosti? Vede tudy cesta místo koupě nových lokomotiv?

Michal M

Nevede, CZ Loko ani neopravilo všechny původní stroje SNCB.

SaulGoodman

Tak cesta tudy moc nevede kvůli jejich omezenému počtu a ukončené výrobě, resp. modernizaci. Resp. pro SD asi ano, ale ne že by to bylo nějaké obecné řešení…

Libor

…všek oni ještě nějaké v CZ LOKO dovyrobííí. Máša je to skvěláá .

Kicruj

Podle jejich webu to je ukončený projekt

Kubrt

Jednak je to oficiálně ukončená akce, jednak mezi řádky se dá vysledovat, že ekonomicky to nebyl právě úspěšný projekt.

193627

Klouže to, výkon tragickej, stanoviště tragické, všude profukuje. A třeba zrovna 008 byla generátor náhodných poruch. Ale tak co čekat od JZD Třebová

kedul

a proto podesali výrobu 100 lok. pro Itálii…

Elb

Elektrických?

Jiří Kocurek

To rozhoduje o průvanu v kabině?

Elb

Jestli to někde posunuje, nebo jezdí 100km/h na trati, tak určitě.

Johnny Cash

Rámcově.

kedul

nechápu…otevřete

Johnny Cash

Trakční výkon je mizerný, dílenské zpracování tristní. Nemá ETCS. A jak to bude s náhradními díly za 10 let, toť otázka.

Michael D.

Díky moc, nějak jsem tušil, že je to spíše ležák, než úspěch.

MildaIV

V podstatě je to obdobná modernizace jako reso, akorát je ta loko zpřevodavaná na 160kmh, ale elektronicky omezená na 120kmh. SW je tam celkem povedenej, když se zadá rychlost tak ji loko drží bez zbytečného brždění vzduchem.
Ukázka – náklad do kopce z Tišnova s pěkným výhledem na displeje.
https://www.youtube.com/watch?v=ezHhc5uYznw

Kámo

Sedm belgičanek má IDS doprava a jeden strojvůdce ( Pejan ) tam má s nima zajímavá videa i s komentářem.

Joe

Sedm jich opravdu nemají. Mají 2 a sem tam si další pronajímali.

František Plášek

Co je to IDS doprava???

Kámo

Přesněji IDS CARGO.