CZ LOKO má nového kupce na „Belgičanky“. SD – Kolejová doprava pořizuje čtyři lokomotivy EffiLiner 3000
Lokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: SD Kolejová doprava
Dopravce lokomotivami řady 365 nahradí hlavně dosluhující stroje řady 130.
Belgičanky mají nahradit spíše řadu 184.5, než řadu 130
dobrý den, co je za vlečku na fotce, kde jsou ostaveny před repasem?
Cerhenice.
Žádná fotka, kde jsou odstaveny před repasem, tady není.
Nakonec tedy CZ loko událo všech 9 strojů
Čistě ze zvědavosti, kolik takováto rekonstruovaná lokomotiva stojí?
CER dal za kus 90 mega myslím.
Nerozumní lidé.
To je nějak moc, skoro jak nová loko.
začalo to údajně na 60M, pokud je těch 90M CERu pravda, tak se to už blíží Vectronu….lehce
Připomíná mi to mého syna, který si chce pořídit trabanta. Chce mít něco, co jiní nemají.
Když už kupovali molosériovou výrobu, to uz možná mohlo být vyhodnější koupit 380 od ČD.
a ČD 380 prodává? …#expert
Ano, o prodeji 380 se skutečně mluvilo.
#debil
Axeli Axeli, kdybys aspoň obměnil i způsob vyjadřování a ne jenom nick, takhle tě pozná každý…
Pozn. Původní komentář, na který jsem reagoval, byl smazán.
Nebylo by lepší pořídit Traxx MS3 za údajně výhodnou cenu jako pořizuje ČD Cargo a Regiojet?
Tak asi nebudou v SD úplně blbí aby si to nespočítali, že ano.
Ale je to CEZ a ten mnohdy nedělá úplně racionální rozhodnutí. Rekonstrukce kompletní novostavbou elektráren Ledvice, Prunéřov a Tusimice budiž odstrasujicim případem. Za pár let budou nové elektrárny na zavření…a dalo se to tusit
To tak rychlé nebude. Rovnocená alternativa za uhlí zatím neexistuje, takže elektrárny na uhlí budou mít ještě dlouho co ,,baštit“ .
Němci už asi tak 30 let zavírají elektrárny na uhlí. Podařilo se jim nahradit atom zemním plynem. Uhlí už ne tak moc, protože Nord Stream nefunguje. Takže Kraftwerk Neurath jede naplno, dokonce prolomili težební limity a přeložili dálnici, aby se dalo uhlí kopat i po roce 2030.
Podařilo. No v tichosti začínají připouštět, že by nějakou jaderku mohli ještě nechat běžet. Ekologie je sice fajn, ale nechat se strhnout zeleným davem je cesta do pekla. Z hlediska ekologie je jaderka mnohem čistější jak uhlí.
„No v tichosti začínají připouštět, že by nějakou jaderku mohli ještě nechat běže.“ V Německu? Bylo pouze připuštěno, že rozhodnutí by muselo být přijato dříve, aby bylo možné pokračovat v provozu jaderných elektráren. Vzhledem k tomu, že všechny jsou mimo provoz a již nemají licenci, nebude nic znovu aktivováno. Navíc majitelé již nechtějí jaderné elektrárny provozovat. Pro opětovné udělení licence by byly nutné vysoké investice. Jakákoli prohlášení politiků, že by se jaderné elektrárny měly znovu „zapnout“, jsou čistým populismem nacistické strany AfD (+ Söder, CSU v Bavorsku). K tomu, aby se taková elektrárna znovu „zapnula“, není zapotřebí jen stisknutí tlačítka,… Číst vice »
Zelení by v tom případě byli schopní zapalovat města a údajné nácky z AFD umlátit na ulici bejsbokou i s jejich děckama.
A z velké části kupují elektřinu od nás, jinak by se bez uhelných elektráren neobešli.
Kecate. Náš příspěvek ke spotřebě nemecka není příliš vyznamny
my už máme pomalu problém utáhnout sami sebe..
Není pravda, naše elektrárny jsou dostatečně koncipované, tak aby utáhli celou ČR. V roce 2022 se v Česku vyrobilo 78,8 TWh elektřiny (netto, tj. bez ztrát při výrobě) a spotřeba byla 60,4 TWh.
Důkazem jsou například i Dlouhé Stráně, ty dříve přečerpávaly pouze v noci, dnes se přečerpává kdykoliv během dne, když je přebytek.
Takže pokud by se zbytek Evropy z nějakého důvodu odtrhl (vzhledem k provázanosti nereálné), tak naše elektrárny jsou schopny pokrýt potřeby ČR, mají i velké rezervy, co se týče využití, rozhodně nejedou na 100%>
A v nedávné historii jsme už některé státy od Blackoutu zachraňovali.
To myslíte tu rekonstrukci Prunéřova a Tušimic, prováděnou okolo roku 2010? Do kdy se to ještě dá považovat za nové?
ČR vyváží cca 4 % produkce elektřiny. To je z pohledu zásobování Německa naprosto zanedbatelné množstí.
komentář, na který jsem původně reagoval byl smazán
Elektrárna se staví na 40-50let. Reko v podobě novostavby se dodelavaly po 2010, Ledvice ještě později . Důl Nástup Tusimice má uhlí tuším do 2035. Max půlka zivotnosti. Bývalý by stačily hluboké modernizace
Nebo v tom bude láska k atypickým mašinám? Moc racionální to není.
A nebylo by lepší poptat olítanou 189 z MRCE nebo AKIEMU? Nebo olítaný Vectron MS z let 2014-15? Nebo nového Vectrona na leasing? Nebo nového Traxxe MS3, kterého za údajně výhodnou cenu kupují ČD Cargo a Regiojet? Nebo olítané 186 MS? Jak chtějí na 365 řešit náhradní díly za 10 let, když se jedná o miniaturní sérii? Proč si pořizovat něco, o co ostatní nákladní dopravci extra nestojí?
189 by se musela dodělat…mašiny s filtrem má jen DB Cargo. Na Vectrona se čeká cca 2 roky. MS3 se hádá ETCS s Mirelem. Olítané 186…jestli o nějakých víte, sem s nimi…Proč si pořizovat něco, o co ostatní dopravci nestojí?? Co třeba cena, která se údajně mezi 001 a 003 vyšplhala do nebeských výšin???
Já vím, že by se musela dodělat. Ale pořád mi to připadá jako lepší nápad než 365.
paradoxně 365 má lepší budoucnost s ND než zminovaná 189, zjistěte si, jak siemens podporuje tuto řadu – už nijak. A to nemluvím o tom, že 365 si oservisujete v ČR a celkem rychle a levně, 189 – to ani nechtějte zkoušet. Dopravci nejsou hloupí, ti soukromí určitě ne
Řekneme si za 10 let.
SD – Kolejová doprava se postupně postupně dosluhujících 130 zbaví, zatímco ČD Cargo bude do těchto 46 let starých odporovek cpát ETCS…
ony už 130 u carga mají ETCS. I jiní dopravci cpou do starých mašin ETCS
Myslím, že výkony se najdou i pro starou mašinu, větší problém mám s tím, že je jednosystemova
Polsko přepnou kdy? Ono než přepnou Kolín-Ústí, tak to taky bude ještě několik desetiletí.
No chvilku to bude než přepnou Kolin – Ústí ale desetiletí to rozhodně nebude
Že by 2043 byla celá ČR střídavá? No nevím.
teď to přepínání jde pomalu, ale čím víc toho bude přepnuté, tím se bude zvyšovat tlak na přepnutí zbytku.
Já vím. Nebude.
Je to dvousystémovka jak Eso
Dosazují, kvůli Polsku, protože to dlouho ještě zůstane stejnosměrné, takže pak budou jezdit už jen do Polska.
Ono Polsko plánuje konverzi? M8te nějaký odkaz? Já tam očekával střídavinu jen na VRT.
Myšleno 130, že na ty se dosazuje ETCS, protože Polsko konverzi neplánuje, takže budou jezdit tam.
Polsko samo ETCS ještě hodně dlouho zavádět nebude.
Ale potřebujete ETCS, aby mohly (od 25, pokud nedojde k odkladu) zajíždět do ČR.
Tak budou přepřahat na hranci.
a koupí je ke Cargu, ať je tam muzeum větší. Však oni to mají vypočítané, že.
Axeli?
A je fuč.
Budou mít někdy ETCS?
Pokud to nechtějí mít jen jako hračku na jejich vlečku tak budou. IDS a CER se jich asi také nebudou kvůli ETCS zbavovat.
Pokud ano, tak kdo to pro tuto mini-řadu zaplatí? To by mělo smysl, jen kdyby se všichni dopravci provozující tuto řadu domluvili a složili.
Některé ano.
Čo sa píše v článku? Že majú nahradiť radu 130.
Axel detected
Budou vozit třeba Hodoníny,bez nutnosti kombinace 184.5 a 2×741.7…..
Jinak upřímnou soustrast….bez ironie
Docela by mně zajímalo, jaké jsou toto „stroje“? Jak fungujím jsou li s nimi dobré zkušenosti? Vede tudy cesta místo koupě nových lokomotiv?
Nevede, CZ Loko ani neopravilo všechny původní stroje SNCB.
Tak cesta tudy moc nevede kvůli jejich omezenému počtu a ukončené výrobě, resp. modernizaci. Resp. pro SD asi ano, ale ne že by to bylo nějaké obecné řešení…
…všek oni ještě nějaké v CZ LOKO dovyrobííí. Máša je to skvěláá .
Podle jejich webu to je ukončený projekt
Jednak je to oficiálně ukončená akce, jednak mezi řádky se dá vysledovat, že ekonomicky to nebyl právě úspěšný projekt.
Klouže to, výkon tragickej, stanoviště tragické, všude profukuje. A třeba zrovna 008 byla generátor náhodných poruch. Ale tak co čekat od JZD Třebová
a proto podesali výrobu 100 lok. pro Itálii…
Elektrických?
To rozhoduje o průvanu v kabině?
Jestli to někde posunuje, nebo jezdí 100km/h na trati, tak určitě.
Rámcově.
nechápu…otevřete
Trakční výkon je mizerný, dílenské zpracování tristní. Nemá ETCS. A jak to bude s náhradními díly za 10 let, toť otázka.
Díky moc, nějak jsem tušil, že je to spíše ležák, než úspěch.
V podstatě je to obdobná modernizace jako reso, akorát je ta loko zpřevodavaná na 160kmh, ale elektronicky omezená na 120kmh. SW je tam celkem povedenej, když se zadá rychlost tak ji loko drží bez zbytečného brždění vzduchem.
Ukázka – náklad do kopce z Tišnova s pěkným výhledem na displeje.
https://www.youtube.com/watch?v=ezHhc5uYznw
Sedm belgičanek má IDS doprava a jeden strojvůdce ( Pejan ) tam má s nima zajímavá videa i s komentářem.
Sedm jich opravdu nemají. Mají 2 a sem tam si další pronajímali.
Co je to IDS doprava???
Přesněji IDS CARGO.