CZ LOKO má nového kupce na „Belgičanky“. SD – Kolejová doprava pořizuje čtyři lokomotivy EffiLiner 3000

Lokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: SD Kolejová dopravaLokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: SD Kolejová doprava

Dopravce lokomotivami řady 365 nahradí hlavně dosluhující stroje řady 130.

Výrobce kolejových vozidel CZ LOKO našel nového zákazníka pro svoji lokomotivu EffiLiner 3000. Typ elektrické dvousystémové lokomotivy vznikl přestavbou lokomotivy Class 12. Byly vyrobeny pro belgické železnice SNCB v letech 1986–1987.

Novým provozovatelem lokomotiv řady 365 se stala společnost SD – Kolejová doprava, která plánuje postupně pořídit čtyři stroje. Jako první koupila lokomotivu 365.008, získala již i barvu dopravce.

Máme zájem koupit celkem až 4 lokomotivy této řady. Využívány budou na stávající dopravní výkony, kde budou postupně nahrazovat lokomotivy řady 130,“ řekl člen představenstva SD – Kolejová doprava Vilém Lerach. Dosud byly tyto lokomotivy v majetku CZ LOKO a pronajímány dopravcům.

SD – Kolejová doprava využívala elektrické lokomotivy především k vozbě vlaků na uzavřené vlečkové síti. S útlumem těžby je však stále aktivnější i na veřejných tratích Správy železnic.

K odstavení lokomotiv v Belgii došlo v roce 2013. CZ LOKO z Belgie přivezlo celkem 12 lokomotiv, na řadu EffiLiner proměnila celkem devět strojů. Část firma prodala, část pronajímá. První lokomotiva, označená 365.001, byla předána dopravci IDS Cargo v roce 2017.

Při modernizaci zůstaly z původní lokomotivy pouze podvozky, hlavní rám a s řadou úprav také karoserie. Ostatní prvky, včetně trakční výzbroje, byly vyrobeny nově. Lokomotivy disponují výkonem 2913 kW. Provozovány mohou být v České republice, Maďarsku a na Slovensku pod napájecími soustavami 3 kV DC nebo 25 kV AC. Zkušenosti z této modernizace CZ LOKO využilo při stavbě první duální lokomotivy DualShunter 2000.

Lokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: SD Kolejová dopravaLokomotiva EffiLiner 3000 pro SD - Kolejová doprava. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední lokomotiva EffiLiner 300. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední lokomotiva EffiLiner 300. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOPůvodní lokomotivy po SNCB, z kterých vznikly lokomotivy EffiLiner 3000. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOEffiliner 3000 v reklamním polepu Dukly Jihlava. Foto: CZ LOKO
Tagy CZ Loko EffiLiner 3000 SD - Kolejová doprava
85 komentářů