CZ LOKO má další zakázku v Turecku. Do oceláren dodá až šest lokomotiv, nahradí čínské a sovětské

Lokomotiva 723.7 pro turecké železárny Isdemir. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKOLokomotiva 723.7 pro turecké železárny Isdemir. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKO

V Turecku jezdí již deset lokomotiv od CZ LOKO.

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AdamK

Z niewielkiej firmy stał się światowym potentatem. Tylko gratulować. Zrobić udane modernizacje starszych lokomotyw – to sztuka. Ale też czapki z głów dla konstruktorów pierwowzoru – zrobić „pancerną“ lokomotywę – którą można (a nawet należy) głęboko modernizować (bo posłuży kolejne kilkadziesiąt lat). Ech, żeby Polskim firmom też tak szło… (z eksportem), u nas też udanie modernizują starsze lokomotywy (SM42 – 6Dg, ST48 – 15/16D czy ST44 – 311D – ale to wszystko na nasze tory…

tkw

Mam radost, že se daří české firmě, a držím palce, ať další objednávky přicházejí. Do Turecka vyvážet to je paráda, ale něco tam dělat s Turkama, to nechcete nejhorší zkušenost co znám.

MHD

Doufejme, že ten obchod mají dohodnutý v eurech a ne v lirách. Jinak by ten vývoz nebyla žádná paráda. 🙂

Axel

Je-li řeč o exportu CZ LOKO, tak za hospodářský rok 2019/2020 exportovali za miliardu. Z toho významnějších exportních trhů (nad desítky/stovky milionů Kč) bylo 6, zejména Itálie.

Z exportu včetně tržeb z ČR celkově utržily přes 2 miliardy (modernizace+zbrusu nové).

Rádi by export navýšili, např. do Německa. Zejména s dvojím pohonem (diesel+napájení z elektrického vedení). A s kombinací diesel+baterka.
https://zdopravy.cz/obrazem-cz-loko-ma-v-jihlave-novou-halu-pro-montaz-lokomotiv-chysta-hybrid-pro-nemecko-88875/

Další tržby – přes půl miliardy utržily z opravárenství (a z půjčovnání techniky… a předpokládám, že chtějí nabízet službu ECM menším dopravcům

Czhunter

„Ztížené podmínky“ jsou zde spíš turecké hospodářství, než pandemie.

Karlos

Zažitý pojem „turecké hospodářství“ platil kdysi v Osmanské Říši. Od té doby se hodně změnilo, a Turecko dnes patří v průmyslu mezi ty lepší, v zemědělství mezi nejlepší… Ocelárny Erdemir není zádný skanzen, jak by se možná čekalo, ale prosperující firma postavená v roce 1970. 😉

SaulGoodman

A od nástupu Erdogana se také ledacos změnilo. Nijak nerozporuju kvalitu konkrétních tureckých podniků, ostatně drony Bayraktar Erdoganova zetě zaznamenávají úspěchy po celém světě, ale celkově turecké hospodářství míří do pekel. Stačí se podívat na měnu, inflace 20 % a zrychlující tendence. Holt expanzivní války a nekompetentní zásahy do monetární politiky nejsou úplně přítelem ekonomické prosperity.

Karlos

V tom s vámi souhlasím, ale když to vezmu několik dekád zpět, kdy jsme se učili o Turecku jako o rozvojové zemi…

tarten

Nějak se nám ty rozvojové země rozvinuly. To se dá říct o většině Asie.

Karlos

V mých hodinách zeměpisu bylo i Španělsko rozvojová země 😅

Kopr

Tak to jsem se zasmál. My si tu holt o sobe myslime opravdu hodne.
V jake to bylo době?

Jiří Kocurek

Nejspíš šlo o Španělsko za generála Franka.

Karlos

Vyspělost země se nebere podle prodaných aut, VRT, dálnic, ani úrovně fotbalu. Ta se porovnává podle HDI a HDP, a v tomto ohledu je momentálně Španělsko cca stejně jako my. Zkuste si najít tabulky, a budete se divit, kde figurují některé na oko bohaté země 🙂

Karlos

V letech 70-tých…

Stepan

Nezbývá než gratulovat. Jen tak dál.

tarten

Supr, přeju jim to!