Cyklotrasy čeká sjednocení v označování, páteřní budou mít tři barvy

Cyklostezka Olbramovice - Votice vede ve stopě někdejší železniční trati. Pramen: Středočeský krajCyklostezka Olbramovice - Votice vede ve stopě někdejší železniční trati. Pramen: Středočeský kraj

Cílem je integrace cyklodopravy do systému dopravní obslužnosti.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Martinek

Možná se to v tom článku trochu ztratilo, ale hlavním cílem je propojit všechna města (konkrétně obce s rozšířenou působností – ORP) bezpečnou sítí dopravních cest vhodných pro cyklisty. Města se budou vždy zaměřovat na své potřeby, kraje pak mají pomáhat v kritických místech, kde by cyklostezku měla budovat např. obec se 100 obyvateli. Cílem projektu, aby se na této síti spolupodílely i další organizace, např. Správa železnic, když už se dělá koridor, aby v projektu se pamatovalo i na obslužnou komunikaci, po které mohou jet i cyklisté, nebo v rámci pozemkových úprav se využívalo i těchto cest pro cyklisty,… Číst vice »

Gouda

„Bezpečná síť dopravních cest vhodných pro cyklisty“ „propojující všechna města“ už existuje. Říká se tomu „silnice“, výkřik moderního inženýrství. Cyklostezky jsou doplněk, jehož účelem je naopak cyklistu zavést někam, kam jet nepotřebuje, ale chce z rekreačních důvodů.

Desura

jet na kole na silnici, dokud jezdí tolik aut co jezdí teď, zvlášť s neohleduplnými řidiči za volanty, je zvláště na frekventovanějších úsecích nebezpečné

Gouda

Není to o nic nebezpečnější, než jezdit jinde, kde jsou jiné překážky, neukáznění chodci, atd.

náhodný kolemčtenář

Hlavní problém cyklotras je to, že ze značení není patrný technický stav komunikace a jestli je vůbec sjízdná. Bohužel nejsou výjimkou „páteřní“ trasy vedené rozbahněnými nebo vodou vymletými polňačkami sjízdými jen za sucha na MTB. Pokud se chystá nějaká kategorizace, tak by bylo dobré zajistit, aby na těch hlavních trasách byl vždy rovný asfalt a na vedlejších alespoň nějaký rovný zpevněný povrch sjízdný za jakéhokoliv počasí nouzově i na silničním kole (tedy ne hlína ani volně nasypaný štěrk). Další trasy (nezávisle na těch „dopravních“) můžou být značeny jako „výletní především pro horská kola“ s nezaručenou sjízdností, klidně po polňačkách i… Číst vice »

Jan Sova

Co je nesjízdného na hlíně nebo na volně posypaném štěrku ? Klima je věc druhá, ale pokud jede na kole někdo těsně po velkém lijáku, tak počítá s tím, že tu a tam může mimo asfalt zapadnout. Jinak jsou cyklostezky značeny/odděleny dostatečně zřetelně, cyklotrasy pochopitelně zahrnují všechny možné terény, tj. za jejich kvalitu nikdo neručí.

none

Cesta někde v poli, kde je jednou za čas značka aby se dalo poznat, že je to cyklostezka, není nic moc. Je to samej ďolík podle toho, kdy tam naposledy jel traktor.
Na mapě je to jedno a to samé. Takže chvíli asfalt, chvíli bláto.

Václav

Nemyslím, že je třeba měnit dosavadní značení, je dost přehledné, lepší by bylo propojit stávající cyklostezky, leckdy zmizí značení a stezka nikam nepokračuje.

Gouda

Cyklistovi je ÚPLNĚ UKRADENÉ nějaké regionální a celostátní dělení. Jestli cyklostezka vede kilometr přes les nebo vede k Baltskému moři je nepodstatné, a tento rozdíl ve značení není třeba zvýrazňovat jinak, než prostým číselným značením. Podstatné je, jaký povrch a charakter cyklostezka má, a jestli na ni mají přístup nekompatibilní módy jako chodci, bruslaři, elektrické motorky, atd. Jelikož nic z toho není vyznačeno, nelze dohledat, a kvůli nekvalitní práci se navíc mění rok od roku (z hrubého asfaltu je často přes zimu volné kamení), nemůže cyklista ani dopředu plánovat trasu podle typu kola a terénu, který chce jet, ani nemůže… Číst vice »

MMXA

Většinová populace, ale nejezdí na silničním kole. Většinou je to nějaké MTB vhodné tak max. na XC. Čistých silničářů moc nejezdí.

Gouda

Možná jste nějakou dobu nevytáhl paty z domu, ale silničních cyklistů velmi výrazně přibývá. Po revoluci lidé kupovali horská kola, protože silniční byla příliš drahá. To se teď výrazně mění, i přes extrémní zdražování má mnoho lidí na silniční kola peníze. Ale pro kategorizaci stezek je nepodstatné, na jakém kole kdo jezdí. Podstatné je, v jakém terénu na tom kole jezdí. Nezávisle na typu kola jsou volby pořád stejné: 1. kvalitní zpevněný povrch 2. lehký terén nebo nekvalitní/rozbitý zpevněný povrch 3. těžký terén Každé kategorii samozřejmě odpovídá nejefektivnější typ kola, ale to pro značení není podstatné. Každý cyklista si vybírá,… Číst vice »

VTT

Jasně, ale když jedu se silničkou někam, kde to neznám, tak bych rád předem spolehlivě věděl, kam s ní můžu a kam ne.
S horákem se po asfaltu plýtvá energií, ale jde to. Se silničkou se po šutrech jezdit nedá.

Jan Sova

Právě proto vzniknul typ Gravel, který to kombinuje. Čistí silničkáři vám z asfaltu neuhnou.

Gouda

Je mnoho „silničářů“, jmenovitě těch starších, kteří nedají dopustit na žiletkové pláště/galusky a jezdí s tím i po šotolině, protože tak to dělali vždy.

Stejně tak je mnoho lidí s horským kolem, kteří v životě nesjeli z asfaltu ani do nejlehčího terénu..

Prostě nemá smysl řešit, kdo má jaké kolo. Značit se má, jak vypadá cyklostezka, aby si cyklista podle toho mohl sám vybrat, jestli tam chce nebo ne.

none

Třeba asfalt, asfalt s boulema, asfalt s keříčkama.
Projeďte si trasu Kostelec nad Labem – Čelákovice.

Jaroslav Martinek

Ano, naprosto s vami souhlasim. Terminologie byla upřesněna na jednání dne 16. 5. 2024 v Benešově, jenže zde bylo řešeno více oblastí, včetně toho, co píšete. Na Světový den kola, což je 3.6. 2024 vydá Olomoucký kraj tiskovou zprávu, která právě o tom bude hovořit. Tak se těžte.

Trumway

A pak se většinová popilace na těch MTB zbytečně dře. Jako MTB je dobrý tak do přírody na vysloveně špatné povrchy, ale jezdit na tom bo asfaltu na cyklostezce? Jinak zapomínáte na meziskupinu co jezdí na kolech trekových. Do té patřím já pokud teda už náááhodou na kolo sednu.

Martin Hroch

Takže na jednu stranu říkáte, že cyklistovi je úplně ukradené značení a na druhou stranu si stezujete, že na jedné cyklostezce jsou různé povrchy. A přitom právě to, že se zavede tato byrokracie a značení je prvním krokem k tomu, aby když pojedete po cyklotrase třeba druhu národní (červená) tak můžete očekávat určitou kvalitu. Turistické trasy mají také jednotné značení a barvy a stále celkem platí, že barvy odrážejí náročnost terénu a trasy. No a vymáhání norem je sice pěkné, ale bez této byrokracie to nejde. Nemůžete vymáhat něco co není definované a aktuálně toho opravdu není moc definovaného. Většina… Číst vice »

Gouda

Já jsem nikde neřekl, že cyklistovi je ukradené značení jako takové, to se jen vy pokoušíte o straw man argument. Řekl jsem, že cyklistovi je ukradené to, co je navrhováno, tzn. značení regionality cyklostezky. A to, že je cyklostezka mezistátní nebo spravovaná v rámci nějaké nadnárodní organizace, samozřejmě nemá absolutně žádnou spojitost s jejím povrchem. „Mezinárodní“ cyklostezka může úplně klidně být přeshraniční trail, nebo třeba stovky kilometrů upravené hlíny a šotoliny. A ta nejlokálnější cyklostezka v Dolním Zadkově může zase mít jemný asfalt. Proto říkám, že je nesmysl barevně značit kdo spravuje cyklostezku a kam vede, a místo toho je… Číst vice »

Gouda

„Kam vede“ jsem samozřejmě myslel „jak daleko vede“.

Jofrey

Je to úplně jednoduché. Do současnosti pod KČT to stalo pár korun, ale když už máme henty ty dotace, tak se na to podíváme… Myslím že to platí MMR,

Michal M

KČT na to pobírá taky dotace a instalace značení cyklotras je v některých krajích zcela outsourcovaná (ono stavět ty značky není úplně legrace).

král j

Moudré rozhodnutí. Podobný systém, jako je u tras pro pěší. Ještě chybí zelená pro místní.

Kuba2

Právě, že je podobné, a to je na tom nemoudré. Jak se asi bude v mapách odlišovat cyklo a pěší? Doteď byly cyklotrasy značeny fialově + číslem, v terénu žlutými tabulkami. V mapě přehledné, lidé jsou na to zvyklí. Fakt nechápu, co to má přinést, možná kromě kšeftu pro výrobce tabulek.

none

Co přerušovaná čára?

Trumway

Bílá, modrá , červená, víme dobře co to znamená ….. „Plnohodnotná součást dopravního systému“ Asi by nebylo od věci cyklistům opakovat a připomínat jak se mají chovat. Vždyť i obrázek u článku je názorná ukázka toho , že to někteří neumí. Pokud to je cyklostezka tak pochybuji, že je jednosměrná aby nemohlo dojít k omezení prtijedoucích cyklistů (ono než se mezi sebou ti čtyři domluví kdo zrychlí a kdo přibrzdí aby se srovnali tak to nějakou dobu zabere). A pokud by to byla cyklotrasa bylo by to ještě horší. Co tím chci říct? Že pokud někdo tahle jezdí na cyklostezce… Číst vice »

Trumway

A raději to sem dám předem než mě někdo zase začne kamenovat, že troubit na cyklisty je zvěrsto a že by takový řidič měl přijít o papíry.

„§ 31Výstražná znamení
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

Tedy zejména druhá věta říká, že to mimo obec je možné, protože předjížděný cyklista je řidič nemotorového vozidla.

none

Nejlepší je troubit metr od cyklisty…. To je hned bezpečněji.

fgg

Asi by nebylo od věci chodcům opakovat a připomínat jak se mají chovat.

Trumway

Mezi cyklistou a chodcem je rozdíl. Chodci mohou jít dva vedle sebe což u cyklistů možné není.

fgg

Asi by nebylo od věci řidičům opakovat a připomínat jak se mají chovat.

Vít

Jsem řidič a nevadí mi, že jedou cyklisté vedle sebe. Nějak mě to neomezuje.

původní Jakub P

Reálně je to u většího počtu dokonce pro řidiče auta jednodušší a pohodlnější předjet kompaktní „balík“ lidí na kolech, než dlouhý zástup. Samozřejmě pokud ten řidič auta není prase, který nedodržuje minimální odstup při předjíždění a taktak, že při tom manévru nebrnká těm lidem na kolech zrcátky o konce řídítek…

Trumway

Z toho důvodu je vítáno aby ty dlouhé štrůdly cyklistů jeli po skupinkách a mezi nimi byly mezery pro možnost kam by se řidič auta mohl stáhnout na svojí stranu.

původní Jakub P

To by trochu pomohlo, kdyby ty mezery byly opravdu dlouhé. A kompaktní balík po dvou vedle sebe bude stále pro řidiče auta na předjetí výrazně příjemnější.

Trumway

Tak to asi proto, že je silnice dostatečně široká a při jejich předjíždění nemáte problém dodržet 1,5m. To bohužel není možné všude a třeba na takových úzkých silnicích někde v polích nemáte šanci (tam máte kolikrát problém dodržet 1,5 m i v případě předjíždění jednoho cyklisty a někdy je předjetí vyloženě nebezpečné a nemožné. Ostatně já bych dva cyklisty vedle sebe nepředjížděl . Je to dost veké riziko.

Jaaa

Co to je “nadregionální”? Regiony jsou různých úrovní, to zas páni myslitelé zase jednou něco vymysleli. A na “místní” pro jistotu úplně zapomněli.

Hoermalmeister

Určitě je to krok správným směrem, ale je to málo, kraje se musí dohodnout více do hloubky, každý kraj má teď sice koncepci rozvoje cyklodopravy, ale ty na sebe často ani nenavazují, například JMK a OLK. JMK chce cyklostzeku z Drysic do Brodku u Prostějova, ale OLK s ničím takovým nepočítá, ti chtějí cyklostezku do Želeče a tam konec… Jiný případ stejných krajů, z JMK vede od Ivanovic na Hané cyklostezka okolo I/47 a končí na hranici krajů. OLK sice pokračování už plánuje, ale neví ani kdy, ani jestli vůbec. Takových příkladů bude po celé zemi spoustu, já se zaměřuji… Číst vice »

Hoermalmeister

Očividně existuje tato stránka https://mapa.stavbycyklo.cz/ kde máte všechno jako na dlani, nemůžu si stěžovat, že by bylo stezek naplánováno málo, naopak bych řekl, že každý kraj soudí podle svých možností a potenciálu využití a tak je to správně, ale ta mezikrajská koordinace opravdu nefunguje. Pardubický kraj a Vysočina, CO TO SAKRA JE? Jinde se plány minou o vesnici, dvě, tady je to naprostý bizár

dsa

Co znamenají na mapě ty barvy (zelená, červená, modrá)? Není to tam vysvětleno nebo já to tam aspoň nikde nevidím.

Hoermalmeister

červená – národní, modrá – meziregionální, zelená – regionální. Bohužel ale není vidět, které již jsou realizované, a které ne

Jaaa

Jak jako “zavazet”? Silnice tady nejsou jenom pro auta.

Hoermalmeister

No to je jasné, ale automobilisté si často stěžují, že jim na silnicích jenom překážíme

Pavel

Pokud se motáte po silnici a vedle máte cyklostezku, tak je to napováženou. Nejvíc miluju cyklisty co se řítí po chodníku a na silici mají vyhrazené pruhy v obou směrech.

L.

O tom to není. I auto může na silnici zavazet.

Trumway

Není příliš časté, že by cyklista jel rychleji než auto z čehož plyne, že ve většině případů je řidič auta předjíždějící a cyklista předjížděný.

Martin

Asi nejezdite moc částo po centru Prahy? 🙂

Frank

Nemusi to ani být v centru , Říčany-Uhříněves, Koloděje- Dubeč , Ujezd nad lesy Běchovice, Průmyslová , Petrovice Mírového hnutí to jsou místa kde cyklisté skoro každý den predjedou stovky aut…

Tomáš

Jako cyklista se cyklostezkám raději vyhýbám. Začíná to s pejskaři s neviditelným vodítkem přes šíři stezky, končí to maminama s kočárkem, sluchátkama na uších a zároveň na kolečkových bruslích s telefonem v ruce. Je to takové minové pole. Zlatá silnice mezi auty. Člověk který chce na kole opravdu jet na cyklostezku nepatří (bohužel). Cyklotrasy jsou použitelné do určité míry, když si člověk udělá nějáký předběžný průzkum na mapách. Cyklotrasa má rozptyl od dobré asfaltky až po nějáké polní cesty, mnohdy nesjízdné. Suma sumárum, nevím co vymysleli nebo vymyslí, ale je to v součásné podobě k ničemu a beru to spíše… Číst vice »

Matěj

Mám to stejně a jen dodám, že nejlepší sou ti na běžkách s kolečky jak máchaj hůlkama přes dva pruhy, to se nedá

Hoermalmeister

Nevím jak jinde, ale JMK právě v koncepci řeší dva typy tras, první turistické – lesní cesty, štěrkovky, atd, a druhé dopravní – asfaltky nebo cyklopruhy ve městech. Čímž je chce sjednotit, aby cyklista nemusel trasu koumat dopředu. Základem je samozřejmě stezky postavit, ale už zhruba 50 % stojí, takže to není vůbec špatné

Jindřich

Ty dopravní ve městě mají zase tu nevýhodu, že každých 100m je obrubník, nájezd, prudka zatáčka atd. Jeste by to chtělo sportovní cestu. Naopak je nejlepší ta silnice.

frank

mě cyklotrasa před asi 20 lety zavedla nedaleko Jenštejna na celkem sympatickou polňačku i pro silničku a přesně uprostřed pole se to změnilo v cca 300 metrový úsek vysypaný směsí z bouraček ve které byla spousta střepů z dlaždiček , jak to dopadlo asi každý tuší prořízl jsem plášť i duši , naštěstí sebou plášt vozím , čili jsem to pak vedl vedle oranicí a to byla tehdy snad páteřní cyklotrasa . Nemluvě o tom, že člověk jede po cyklotrase, značka trasy ukazuje doprava ale ejhle, oni z toho udělali jednosměrku a tak tam zabočit nejde a to je v… Číst vice »

Tomáš

To je standardní stav.

Přihazuji jen tak letmo pár cyklotras z okolí co mě během 30ti vteřin napadly:
https://en.mapy.cz/turisticka?pid=38152002&newest=1&yaw=3.256&fov=1.257&pitch=-0.036&x=13.2506054&y=49.7615252&z=16&ovl=8
https://en.mapy.cz/turisticka?pid=78278573&newest=1&yaw=1.418&fov=1.257&pitch=-0.033&x=13.2235995&y=49.7467294&z=14&ovl=8
https://en.mapy.cz/turisticka?pid=78054272&newest=1&yaw=4.082&fov=1.257&pitch=0.037&x=13.1910627&y=49.7255760&z=15&ovl=8

Tak značené krásnými cedulemi to je, o tom žádná. Jezdím tam tudy na gravelu, ale je to spíš na horáka. Ještě že se dá zjistit jak to vypadá předem na mapách a připravit se na to.

Cofi

Jižní Čechy:
https://osm.fit.vutbr.cz/fody/files/22224.jpg

Pohledem na mapu to varovalo, ale vzhledem k tomu, že značení to má silniční, je to vhodná ilustrace toho, co člověka může potkat.
Kousek předtím je to asfaltka, ale zrovna na tom místě už začíná varování, viz ty cedule https://mapy.cz/s/matolohefa

Tomáš

No rozumím, ale pak tedy nevím co je cyklotrasa. Pokud je to polní cesta plná hnoje nebo schody, pak je cyklotrasa všechno a není to třeba nijak značit. 🙂

Gouda

Pokračující výstavba „cyklostezek“ ze mě udělala silničního cyklistu. Jezdím čím dál více i po silnicích první třídy. Ale aktivistům ve veřejném sektoru to je těžké vysvětlit, jedou tu svoji linii, ideologickou.

Ota

“ Teda to muselo dát příšernou práci, a přitom taková blbost, co?” 😁

Ondra

A pak se přijede do Prahy a jede se po první páteřní cyklotrase A1 která je dvakrát přerušená

Gregyros

A1čka by měla být 4 pruh s mimoúrovňovými kříženími😀😀

Ondra

Stačilo by, kdyby navazovala a měla jen jeden pruh 🙂

mgr.pavel

Tak v Brně páteřní cyklotrasa ještě větší tragédie. Z velké části až příliš frekventovaná stezka pro chodce a cyklisty (chtělo by to oddělit, ale.. to by musel magistrát pro cyklisty i něco postavit), prakticky všechna křížení se silnicemi jsou stylem „konec cyklostezky, přechod, začátek cyklostezky“ (takže buď slezu z kola nebo poruším předpisy), kus této páteřní cyklotrasy na pár měsíců zavřeli protože popadalo kamení (zrovna v úseku kde trasa vede zbytečně dost kopcovatě..).

L.

> takže buď slezu z kola nebo poruším předpisy

Čím?

Lukáš

Neslezenim z kola.

L.

A co by tím neslezením porušil? Po přechodu se normálně jet může (za dodržení přiměřené opatrnosti vůči chodcům). Nebo vy snad když jedete po silnici a je přes ní přechod, tak před ním zastavíte, kolo převedete a až za ním nasednete a pokračujete?

Lukáš

Necetl jsem poradne, domyslel jsem si prikazovou znacku „cyklisto, sesedni z kola“.

Obsluha

Co taky čekat v Praze, když papaláš Hřib káže vodu a lemtá víno po hektolitrech:

https://cnn.iprima.cz/papalasske-chovani-hrib-hlasa-mhd-ridic-ho-ale-navozil-tisice-kilometru-a-dlouhe-prescasy-411917

Prostě kola jsou pro lůzu a pirátská vrchnost si vozí zadky ve služebních autech. Ono ani takového Bartoše, Lipavského jsem v metru neviděl, naopak si okupují cenný veřejný prostor pro parkování svých ministerských limuzín a vůbec za to neplatí.

Jaaa

Vrcholoví manažeři potřebují auto i s řidičem. Můžeme být rádi, že nemají služební vrtulník…

L.

To by se dalo pochopit, kdyby ti samí ostatním lidem nevysvětlovali, že auto v Praze není nutnost.

Obsluha

Příspěvek smazán pro vulgárnost a hloupost.

Lukáš

Bartose vidim na C docela bezne.

Jakub P

Sjednocení názvosloví a značení je fajn počin a pomůže.

Dokud ale budou v systému i trasy v podstatě nesjízdné nebo sjízdné jen pro malou část lidí na velmi specifických typech kol, na cyklodopravu jako součást dopravní obslužnosti můžeme zapomenout. Minimálně ty trasy vyšších kategorií by měly mít i definované nějaké minimální kvalitativní parametry. A z nich neslevovat i za cenu, že ty trasy budou ještě velmi dlouho v mapě na mnoha místech přerušené. K čemu je spojitá čára v mapě, když je z ní půlka reálně nepoužitelná, nebo použitejná jen za optimálních podmínek a pro málokoho.

Jan Novotný

Nejsmutnější na tom je, že ony ty minimální parametry definované mají, celé je to v TP179. Města se tím ale nemají povinnost řídit, a když městská část nemá zájem, není se kam odvolat…

Jakub P

Bohužel i v TP 179 je dost variant, které zdaleka nejsou pro každého. Takže obecnou použitelnost nezaručí ani to.

Cofi

A TP 179 se po okolí vesele ignorují i v minimálních požadavcích. Navíc v praxi většina řidičů netuší, s jakými předpoklady se pracuje. Jen pro ilustraci, chtěla bych vidět, jak by se na mě ve městě v provozu dívali řidiči, pokud bych jela na kole tak, jak TP 179 předpokládají – v případě obrubníků vzdálenost od obrubníku ke stopě kola 1m, ve stísněných prostorech 0,75m. Totéž pro objíždění zaparkovaných vozidel – tam je to 1,25m od zrcátek podélně zaparkovaných aut. Pro spoustu řidičů „jízda u kraje vozovky“ znamená nejlépe po neexistující krajnici, mít stopu kola dál než 40 cm od… Číst vice »

VTT

Jestli muslíte, aby byly ty cyklostezky sjízdné pro nějaké jezdce sedící jak za stolem na nějaké městské plečce s košíkem na nákup, tak to asi fakt není mimo města potřeba. Tam opravdu rozlišovat kategorie „pro silniční kola“, „lehký terén“, „pro horáky“. Přičemž ty horáky jsou pro rekreační cyklistiku asi nejrozšířenější kola, tak i těch stezek pro ně by mohlo být nejvíc.

původní Jakub P

Co bylo dřív, vejce nebo slepice? Zkuste u nás jít do obchodu a koupit slušné městské kolo nebo elektrokolo. Budou vám silou nutit sportovní kola, protože nic jinýho většinou nemaj. Když narazíte na prodavače, který aspoň trochu ví, o co vám jde, možná vám bude hledat trekkingové a ne čisté MTB. Ale to bude tak všechno. A když seženete, zkuste pak na takovém kole jezdit na naší infrastruktuře. Čerstvá zkušenost, sháním slušné městské e-kolo a je sakra obtížné najít obchod, který by je vůbec vedl a ještě těžší je najít takový, kde ho půjde vyzkoušet… Pak se podívejte do míst,… Číst vice »

původní Jakub P

modelový příklad: potřebujete do vedlejší vesnice/města do obchodu. Jsou to 4 km, žádné extrémní převýšení, rovina nebo mírné kopce. situace 1) vede tam kvalitní zpevněná cyklostezka, takže nic neřešíte, sednete na své obyč. městské kolo, za chvilku jste tam, před obchodem ho zamknete ke kvalitnímu stojanu (do cykloboxu, atd.), nakoupíte, hodíte nákup do brašen a košíku, odvezete domů a je to. Při odchodu dítě řekne, že chce s vámi. Není problém, vezmete ho sebou, v pohodě jede na svém kole nebo ho vezete na tom vašem a povídáte si. Nebo máte dítě malé a musíte ho vzít sebou, protože nemůže… Číst vice »

Objektivně

Obrázek ke článku ukazuje, jak naprostá většina stezek u nás nevypadá. Nešlo by zvolit něco výstižnějšiho? Zrovna v Česku jsou cyklostezky po bývalých železnicich čistá rarita a k tomu preventivně zasypáváme zářezy, když nějakou trať přeložíme.

Michal M

No a druhou zajímavostí téhle stezky je že vede odnikud donikam, respektive mě nenapadá, jak bych ji mohl využít…

Twix

Neřekl bych že je to naprostá rarita – vždyť cyklostezka je třeba na trase Mutěnky, Novojičínky, Morkovičky, ČL – Kamenický Šenov, Cheb – Wiesau, teď Plzeň – Chrást… kde by mohla být a není?

Zbynek

Bystrice u Benesova – Chotoviny. Kladno – Nucice. Litvinov – Jiretin. Okolo Cvikova. A to neberu v potaz vlecky, treba na Ostravsku.

Michal M

Bystřice u Benešova – Chotoviny? Nebylo by lepší se podívat nejdřív na mapu?

VTT

Třeba to chce vzít z Bystřice kousek po kolejích a z Votic k Heřmaničkám taky 🙂

Dejf

Loket-Horní Slavkov. Ale to je spíš jen legrace.

Jan

Kolik km cyklostezky by se dalo postavit za roční plat 14 propuštěných „krajských cyklokoordinátorů“?

Objektivně

To byste ještě musel propustit koordinátory pro zasypání zářezů na opuštěných tělesech.

Davidaxik

#zrusitkraje říkám to pořád:)

Pája

V žádném případě. My nejen ze Zlína opravdu nesouhlasíme.

Jaaa

NIMBY.