S kolem je vlakem možnost jet přímo z Ostravy jen do Bruntálu.
Bus zajede až přímo do hor.
Kraj podporuje turistiku nejen tímto busem , ale např. toho 12.6. třeba jede poprvé bus Ostrava -Tromezí přes polskou turistickou oblast údolím Wisły.
Proč to jezdí zrovna tento dopravce? Hlavně proto, že má lidi, kteří tyto linky vymýšlejí a vyběhají potřebnou administrativu. Jiní dopravci jezdí jen to, co už je a asi nemají zájem na nových věcech.
A zejména, co si může dovolit kraj? Tváří se to jako komerční linka (= mimo veřejný závazek), ale hned dva kraje na její provoz finančně přispívají prostřednictvím „centrály cestovního ruchu“. Smrdí to obcházením zákona o zadávání veřejných zakázek.
Kraj přihrává tomuto dopravci malé domů imrvére. Když chce novou linku, tak šup vždy jí přilepí k oblasti, kde působí z-group, i když linka (OV-Šumperk, Kopřivnice-Hranice) vyjíždí z místa, které může obsloužit i jiný dopravce. Když dopravci nevychází cena, tak šup kraj schválí navýšení ceny i na věci, které nelze smlouvou hradit. Porušování smluv na začátcích z-group působení v kraji bylo často přehlíženo atd.
Je to komerční linka https://idos.idnes.cz/autobusy/spojeni/draha/?p=xJVEbmMerVAGgtTpa8ekwyEyNLyXh3nRBUMdCkRK5uePTZ7Qz8be8fZGGV5FXVE4&from=20076&to=19313&depTime=9:47&arrTime=10:57. Mohl by ji jezdit jakýkoliv dopravce nijak nesvázaný s balíkem linek ve veřejném závazku, tedy z jakéhokoli kraje, klidně i ze zahraničí. O to jde – krajské peníze jdou přes „agenturu“ firmě bez řádné veřejné zakázky. V rejstříku smluv je zveřejněna „objednávka“ MSK č. 0652/2022/RRC/O na distribuci propagačních materiálů kraje ve vozidlech dopravce v období 1.7.-31.12.2022 za cenu 240 tis. Kč. Objednávku z Olomouckého kraje jsem nenašel, buď šla z jiného IČO nebo nebyla vůbec zveřejněna.
Kuba2
2 let
Vypravovat autobus, který jede 70 kilometrů v souběhu s vlakem, a to dokonce téměř ve stejný čas, je ekonomická zhůvěřilost. Jízdní řád je pak postaven tak, aby se z toho vlaku o pouhých 6 minut nestíhal v Bruntále přestup.
No to ovšem není případ jen tohoto busu. Nicméně i tak to bude dobré spojení, dostat se totiž z Ovy ráno na druhou stranu Jeseníků je katastrofa. Buď na Regiojet/Pendolino přes Olomouc (s příliš dlouhým/velmi krátkým přestupem), nebo už 5:50 z Sv., na což ale jednak blbě navazují spoje z některých směrů a jednak ještě člověk dává přednost protijedoucím vlakům. Škoda, že ten bus nejezdí i pátky, to už je také velká poptávka. A snad poveze i lyžaře v zimě (v trochu dřívějším čase ovšem). A taky by byl lepší pozdější návrat z Jeseníků: pokud chci jít na pěší výlet,… Číst vice »
Čas v Bruntále by se zjevně hodil i k výše zmíněnému přestupu, ale holt je asi třeba eliminovat v první řadě vlaky, pak až zpoždění. Nu, pořádný vlak přes Krnov do Jeseníku (a případně tunelem do Koutů, ideálně s podzemní zastávkou a výtahem :-)) by také nebyl od věci, ale přeci jen pořád preferujeme hlavně silnice, tak aspoň ten bus…
Opravdu 70 km v souběhu? Do Opavy je to 30 km a pak už jede úplně mimo trasu železnice. Ekonomická zhůvěřilost by byla, aby z Ostravy do Opavy místo autobusu (25 l/100 km) jela Regionova (70 l/100 km) pod trolejí, nebo se muselo přestupovat. A z Bruntálu na Červenohorské sedlo to vlakem nejde, nevyplatilo se to ani za Císaře pána, kdy autousy v Rak-Uh nejezdily.
Autobus jede po trase Ostrava-Svinov – Opava – Krnov – Bruntál, tj. přesně v souběhu s rychlíkovou linkou R27 (R Praděd) a to rovných 80 km.
Souhlasím, že by přednost mělo dostat komfortní a rychlé železničních spojení s dostatečnou kapacitou pro přepravu jízdních kol a garantovaným přestupem na autobusy do hor.
Nicméně cyklobus je komerční spoj, který není zařazen ani do systémů ODIS a IDSOK.
S kolem je vlakem možnost jet přímo z Ostravy jen do Bruntálu.
Bus zajede až přímo do hor.
Kraj podporuje turistiku nejen tímto busem , ale např. toho 12.6. třeba jede poprvé bus Ostrava -Tromezí přes polskou turistickou oblast údolím Wisły.
Proč to jezdí zrovna tento dopravce? Hlavně proto, že má lidi, kteří tyto linky vymýšlejí a vyběhají potřebnou administrativu. Jiní dopravci jezdí jen to, co už je a asi nemají zájem na nových věcech.
Právě že Z-Group bus nejezdí ani to „co už je“, co má ve smlouvě, ale pouští se do dalších akcí.
Úžasné,na Vítkovsku nejezdí příměstské spoje “z provozních důvodů”,ale hlavně že jezdí cyklobus..
Jak si může stejný dopravce dovolit vypravovat několik desítek spojů denně na komerční bázi a nezajistit skoro 20 spojů v závazku pro kraj?
https://www.kodis.cz/news/zruseni-vybranych-spoju-dopravce-z-group-bus-a.s.-389097
A zejména, co si může dovolit kraj? Tváří se to jako komerční linka (= mimo veřejný závazek), ale hned dva kraje na její provoz finančně přispívají prostřednictvím „centrály cestovního ruchu“. Smrdí to obcházením zákona o zadávání veřejných zakázek.
Kraj přihrává tomuto dopravci malé domů imrvére. Když chce novou linku, tak šup vždy jí přilepí k oblasti, kde působí z-group, i když linka (OV-Šumperk, Kopřivnice-Hranice) vyjíždí z místa, které může obsloužit i jiný dopravce. Když dopravci nevychází cena, tak šup kraj schválí navýšení ceny i na věci, které nelze smlouvou hradit. Porušování smluv na začátcích z-group působení v kraji bylo často přehlíženo atd.
To je jednoduché. Přece ji MS kraj nebude dávat dopravci spadajícímu pod OL kraj.
Je to komerční linka https://idos.idnes.cz/autobusy/spojeni/draha/?p=xJVEbmMerVAGgtTpa8ekwyEyNLyXh3nRBUMdCkRK5uePTZ7Qz8be8fZGGV5FXVE4&from=20076&to=19313&depTime=9:47&arrTime=10:57. Mohl by ji jezdit jakýkoliv dopravce nijak nesvázaný s balíkem linek ve veřejném závazku, tedy z jakéhokoli kraje, klidně i ze zahraničí. O to jde – krajské peníze jdou přes „agenturu“ firmě bez řádné veřejné zakázky. V rejstříku smluv je zveřejněna „objednávka“ MSK č. 0652/2022/RRC/O na distribuci propagačních materiálů kraje ve vozidlech dopravce v období 1.7.-31.12.2022 za cenu 240 tis. Kč. Objednávku z Olomouckého kraje jsem nenašel, buď šla z jiného IČO nebo nebyla vůbec zveřejněna.
Vypravovat autobus, který jede 70 kilometrů v souběhu s vlakem, a to dokonce téměř ve stejný čas, je ekonomická zhůvěřilost. Jízdní řád je pak postaven tak, aby se z toho vlaku o pouhých 6 minut nestíhal v Bruntále přestup.
No to ovšem není případ jen tohoto busu. Nicméně i tak to bude dobré spojení, dostat se totiž z Ovy ráno na druhou stranu Jeseníků je katastrofa. Buď na Regiojet/Pendolino přes Olomouc (s příliš dlouhým/velmi krátkým přestupem), nebo už 5:50 z Sv., na což ale jednak blbě navazují spoje z některých směrů a jednak ještě člověk dává přednost protijedoucím vlakům. Škoda, že ten bus nejezdí i pátky, to už je také velká poptávka. A snad poveze i lyžaře v zimě (v trochu dřívějším čase ovšem). A taky by byl lepší pozdější návrat z Jeseníků: pokud chci jít na pěší výlet,… Číst vice »
Konečně i někdo jinej napsal,co si sám myslím.
Čas v Bruntále by se zjevně hodil i k výše zmíněnému přestupu, ale holt je asi třeba eliminovat v první řadě vlaky, pak až zpoždění. Nu, pořádný vlak přes Krnov do Jeseníku (a případně tunelem do Koutů, ideálně s podzemní zastávkou a výtahem :-)) by také nebyl od věci, ale přeci jen pořád preferujeme hlavně silnice, tak aspoň ten bus…
400 m vysoký výtah? To se nevyplatilo ani Švýcarům v Sedrunu, odpískali to.
Za 10 miliard se dá na železnici postavit daleko více věcí, které budou mnohem užitečnější než takovéhle fantasmagorie.
Opravdu 70 km v souběhu? Do Opavy je to 30 km a pak už jede úplně mimo trasu železnice. Ekonomická zhůvěřilost by byla, aby z Ostravy do Opavy místo autobusu (25 l/100 km) jela Regionova (70 l/100 km) pod trolejí, nebo se muselo přestupovat. A z Bruntálu na Červenohorské sedlo to vlakem nejde, nevyplatilo se to ani za Císaře pána, kdy autousy v Rak-Uh nejezdily.
Autobus jede po trase Ostrava-Svinov – Opava – Krnov – Bruntál, tj. přesně v souběhu s rychlíkovou linkou R27 (R Praděd) a to rovných 80 km.
Souhlasím, že by přednost mělo dostat komfortní a rychlé železničních spojení s dostatečnou kapacitou pro přepravu jízdních kol a garantovaným přestupem na autobusy do hor.
Nicméně cyklobus je komerční spoj, který není zařazen ani do systémů ODIS a IDSOK.