Cyklistická federace hodnotila dopravce podle služeb. V Česku jsou nejlepší ČD, předstihly Leo Express a RegioJet
Přeprava jízdních kol s Českými drahami. Foto: ČD
Evropská cyklistická federace posuzovala nabídku železnic v šesti základních oblastech.
Nejlepší způsob přepravy kol by byl samostatný vagón jen s monster stojany a nekrytý, který bude řazen třeba na konci vlaku. Součástí by musela být naskakovací/nandávací plošina, aby si tam každý na vlastní nebezpečí mohl při odebírání kola vlézt. Kdo by tam nevlezl by pochopitelně vzhledem k tělesné konstituci nemohl být ani reálným cyklistou. Ale už vidím ten řev, jak to někdo seřaďuje v domácím depu.
Ne, nejlepší způsob přepravy by byl po vlastní ose.
Ale jo, ale když já většinou na tom kole dávám jen jednodenní výlety a kolem místa bydliště už to mám celkem zhusta projeté… Ale tak proč to nekombinovat? Je někdy fajn se naložit do toho vlaku, odjet třeba 100 km a pak se na kole vracet… A nebo pak když je to ještě někde dál, tak se někam přiblížit vlakem, poznat krajinu a místa jinde a pak se (třeba zase z jiného místa) vlakem vrátit. Takhle se mi podařil třeba přejezd Orlických hor, moc pěkný výlet…
3.července odpoledne jsem chtěl jet s kolem do Kovářské a na kole dle německých hranic do Sebastianbergu, a sjet dolů. Když jsem viděl jak v Chomutově „soudruzi z NDR“ se snaží do Lendrbánu mezi sedačky nacpat 12 kol přešla mne chuť. Kapacita Lendrbánu jsou 3 kola.
Proklínané CD jezdily s 810 + 013. V příštím GVD chce Ústecký kraj „zamést“ s cyklisty i na spojích z Mostu na Moldavu.
Nekrmte troly.
Ve zdejší diskusi dostali tolik krmiva, že hrozí jejich prasknutí.
Děkuji všem slušným diskutujícím i čtenářům, co nekrmili.
Jojo, ještě by ztloustli…😁
Čtu dobře? Cyklistická federace něco hodnotí? A ještě k tomu dopravce? A co kdyby tak dopravci, potažmo cestující, hodnotili cyklisty podle jejich chování ve vlacích? Cyklistí a lyžaři = nejhorší cestující ve vlaku! Ti první, ti sprominutím nechají kolo, kde jim od pr*ele odpadne, ti druzí pro změnu mají ve zvyku dávat mokré lyže nahoru přes police bez jakéhokoliv obalu…
Takže být cyklistickou federací, zametu si nejdřív ve vlastních řadách a držím hubu a krok!!!
koukám, že vy ty cyklisty fakt nenávidíte? dejte si mokrý hadr na hlavu, oni můžou nenávidět vás a k čemu vzájemná nenávist??? jsou i slušný cyklisti, stejně, jako jsou i nevychovaní lidé mezi cestujícími bez kola
Mluvíte mi z duše. 👍
Tak to se pohybují v nějaké anomálii, protože jak z Litně do Karlštejna tak do Řevnic ti slušní cyklisti tvoří naprostou minoritu.😩
Ale je to zajímavý pohled, jak takový nadšenec vyšlapává těch 40 promile k nám nahoru…☺
Souhlasím s vámi, 810 baba barvě do chodby kolo tak že už nikdo se tam nevejde, sama si sedne na čtyřku a rozhodí batohy ještě se rozčiluje když někdo zavře dveře a nevidí na kolo. Do toho výlet děti ji ani nehne se uskromnit. Takových je většina cykloturistů.
Vážení jeden důležitý postřeh, podotýkám, že sám považuji cyklisty za cvoky a na kole nejezdím….
pokud chceme, aby vlak byl používaný dopravní prostředek, musí být vůči cestujícím vstřícný, cyklisté jsou jednou ze skupin, která má o cestování zájem, může přitáhnout i lidi, kteří jezdí běžně autem, proto je potřebné vyjít cyklistům vstříc….
jakákoliv veřejná doprava nemůže být variantou jen pro vybrané, to lze realizovat nějakým vyhrazeným oddílem (viz Bussines abteil), ale ne v dopravě jako celku
Hodně dobrá se mi zdá Arriva, škoda, že (asi) nebyla hodnocena.
Jo Arriva 😉 Nahlášení kola dopředu na nějaký dispečink. Moc jsme tomu nevěřili, ale když nás nevzali, už víme jak na to. Počkat na ČD..
A co tak sednout na to KOLO a jet? Od čeho je máte? Aby jste zabírali místa ve vlaku?
Myslíte ta volná místa určená pro kola?🤔
No na háku bych neseděl, ale místo toho X míst k sezení pumpičkou. 🤔
A co jít pěšky, od čeho máte nohy?
No to by bylo úplně nejlepší.
Ale – lesy a loukami, prosím!
Mají kola, ne?
Návrat 60 km domů po 30 a více km výletě je bez vlaku na kola dost na houby. Fakt. Asi jsme máčky a není nám už dlouho 20. Co s námi? Co navrhujete? Utratit? 😉
Jezdit kolem komína a nechat se na druhou stranu republiky s kolem. Nebo si dojet vlakem a někde si kolo půjčit. Třeba.
No já to dělám většinou naopak. Nechám se vyvézt 60km od baráku a pak to dojedu.
Koukám, že doporučovaný mokrý hadr na hlavu evidentně nezabral, co? :-/
Hodně dobrá se mi zdá Arriva. Škoda, že (asi) nebyla hodnocena.
To je nějaké tapetování tady? A ne, mě se to, že případná rezervace místa pro kolo se musí řešit telefonicky, vůbec dobré nepřijde. Jsem si myslel, že už jsme trochu dál…
RJ a Leo je s kolem nepoužitelný, ČD jsou v tomto jednooký král.
Jednooký král je myslím trefné přirovnání. A tím dvouokym bych nazval Arrivu, pač neni ideálnějšího vozidla pro cestu s kolem než jejich 845.
Nevím, jestli ideální, ale použitelné je.
Ty malá dvířka ve předu, pokud zrovna nejsou mimo provoz pro nastupování s kolem fakt ideální nejsou, to už je v tomto fakt lepší i Regionova.
Jsem tím párkrát jel ale háky jsem neviděl…
Nevím jak soukromý dopravci, ale ČD jsou nevhodné pro převoz čehokoliv, snad jen pro nákladní dopravu.
Ale Míšo noc stála za pytel co?
My si tykáme? Je pravda, že už delší dobu je příliš teplo na to, aby se dalo pořádně vyspat, ale s tím to vůbec nesouvisí.
Tak to ti ten život opravdu nezávidím..
Co konkrétně? Že musím jezdit na úrovní 20. století, přitom mám co by kamenem dohodil ke koridoru, kam je bohužel problém se dostat?
Ubohý příspěvek hodný odborníka na svém místě…
Řekl jsem, že jsem odborník? Jenom soudím z vlastních zkušeností. Naopak, ubohé je, když se tady nejednou vyrojí hromada právníků ČD.
Že by ČD díky vám vrhly i na nákladní dopravu? Zkuste jim to navrhnout.
Řekl jsem pouze, že úroveň ČD je ideální tak pro nákladní dopravu.
to tu mají dnes chovanci ústavu v kosmonosich sraz?
Docela by mě zajímalo, kolik toho dotyčný vlakem najezdil… Já jezdím vlakem celý život, najezdil jsem stovky, ne-li tisíce kilometrů, a nikdy jsem sei nemohl stěžovat. Zajímavé je, že nejvíc keců mají ti, kteří jezdí denně 20 km tam a zpátky a nedojeli dál, než za humna.
Nemůžete nebo nesmíte si stěžovat? A tyto lidi vážně zbožňuji, najezdil jsem tisíce km a v pohodě. Žít u koridoru nebo nějaké lepší trati a mít obrovské štěstí k tomu, to jim hodně závidím.
Hodnotíme kvalitu tahání kola vlakem místo toho abychom ho používali k tomu k čemu je primárně stvořeno. Kolo za padesát litrů, hadry jak na tour de France, narvu kolo do vlaku, nechám se vyvézt na kopec abych ho pak sjel dolů a večer v hospodě u patyho piva ukazoval garminy jak jsem děsně dřel. Dnešní cyklistika v praxi.
Vlak se obvykle nepoužívá pro vyvezení na kopec(Do vyšších nadmořských výšek vlaky u nás ani moc nejezdí), ale pro transport na jednodenní výlet ve vzdálenější destinaci. Asi těžko bych zvládl po svých na kole za jeden den jet z Brna do Jeseníků či Beskyd a zpět..
Ona taková Branná je v kopcích.
Otázka kolik je tam „cyklistů“.
dle ortodoxních anticyklistů si máte výlet z Brna do Jeseníků naplánovat jako dvou týdenní, s tím, že několik dní pojedete tam a dalších několik dní zpět na kole, cestu si máte plánovat pouze po polních cestách a v noci, protože přes den by na Vás byl hrozný pohled a hlavně by jste se motal po silnicích autům do cesty….
prostě netolerantní lidé ještě nevyhynuli bohužel…..
Doufejme větší část lidé veze kolo ve vlaku z jiných důvodů, ale jinak máte bohužel z velké části pravdu.
Hodně lidí chodí na pěší výlety a jezdí na kole především proto, aby se tím mohli někde pochlubit.
Minuly týden využil vlak s rodinou k výletu s kolem hlavně proto, že jsem se chtěl vyhnout přetížené silnici a děti mi ještě 50 kilometrů neujedou.
V hospodě před holkama bych se chlubil spíš tím, že si jazykem olíznu obočí, hodinky s měřákem nikoho neuchvátí.
Tyjo! Tak to bych potřeboval takhle při sobotě nutně vidět. 😀
A docela by mě zajímalo, kde jste měli naskládané kola… Pěkně přímo ve vstupních dveřích? Nebo krásně přede dveřmi ma WC, aby se tam pro jistotu nikdo nedostal? Nebo snad přímo v oddíle pro cestující v uličce, aby lidi necárali tam a zpátky? A nebo do konce na místě pro vozíčkáře? No jo, ten má vozíček, vlak nepotřebuje, že? Hlavně, že jsou všude nasr… kola!
Mám to sepsané, ale nechci tady u p. Sůry spamovat. Článek vyjde v pondělí
a kde vyjde? zde??
Nevyrábějte neexistující problém. Nás 5 v pohodě Žralok, Regionova i Panter vozí i s koly. Do Sysla se leze hůř, ale taky to jde. Včera jsem pomáhal s výstupem 4 kolařům z vozu IC PKP. Autem to jde samozřejmě taky, ale to pro nás samo neumí přijet jinam.
Naprosté peklo je s kolem vlézt do Tornáda. Ale asi to bude hodně podobné tomu Syslovi.
a i kdyby, co je komu do toho, že se nechám vyvézt někam, kam to sám nedám.
zrušíme proto auta, aby lidi mohli jen tam, kam dojdou po svých?
A to až zjistíte, že dost jich dnes sedlá elektro kola 🙂
Hlavně ti prostorově širocí, kterým by pohyb jen prospěl. Na druhou stranu můj otec s artrózou by jen kynul u TV.
I já se ještě vloni elektrokolistům smál a letos nad ním začínám uvažovat. Kopce jsou snad každý rok vyšší a prudší nebo co 😯
Proč? Já jezdil za přítelkyní před lety kombinací kolo – vlak – kolo a stíhal jsem i směny. Na zimu to není, ale jaro léto super.
A k čemu má Vaše velebnost stvořeny nohy, že si zadek vozí v autě, hm?
Čím méně upocených smradlavých cyklistů v přiteplených dresech, kolem jejichž kol se budete muset při nastupování a vystupování protahovat, tím lépe pro ostatní cestující 🙂
Jojo, radši 1 kočárek než 2 kola.
Nebo víc míst k sezení.
Probuďte se a svoji nesnášenlivost si běžte ventilovat jinam.
Čím víc kol, tím lépe pro zdravotní stav 😉 A jako vedlejší efekt to může mít víc místa ve vagónech pro cyklisty.
Vito, zůstaň doma či v autě.
sedět vedle takhle zapstkleho, nenávistneho člověka…to není pro normálního člověka.
Tak proto mám většinou ve vlaku celou čtyřku! 😀
Tak jezdí jedničkou ne ? Případně si kup celé kupé jen pro sebe. On nějaký vychlastaný kuřák je i horší
No tak to se nedivim. Sice bych i u CD ocenil vetsi snahu, ale ve srovnani s RJ jsou rozhodne vstricnejsi. Kdyz si procitam prepravni podminky RJ, tak se daji prelozit jako „raci to ani nezkousejte“. Podobne s prepravou psu, kocarku, proste kdyz clovek chce neco navic. Pritom si myslim, ze by se na tom dalo neco vydelat.
Souhlas akorát by na atraktivnějších trasách pro cyklisty nemuseli nasazovat honeckery, kde lze kolo prakticky odložit jen opřením částečně o dveře, kde pak zavazí při vystupování na druhou stranu. To i ty starší tornáda a 810 mají aspoň háky na zavěšení kola.
810 mají háky, leda po rekonstrukci.
Na každém konci jeden. Už od výroby.
fakt?? a kde? toho jsem si nevšiml :-O
to není rýpání, jen údiv, že jsem takový „ignorant“
Je na nich šroubovka.
aha 😀 to mi nedošlo 😀
No ja s tema hakama mam dost spatny zkusenosti. Bud se mi tam to kolo nedari zahaknout, nebo v horsim pripade nedari naopak vyhaknout. Takze pokud mozno kolo opiram. U tech honecru sem si predstavoval pro ty kola vyhradit treba cely jeden ten maly oddil. Vlak by o moc sedacek neprisel (a navic by tam mohly byt nejaky skladaci) a kol by se tam vesla hromada.
Musím říct, že jsem co se týká háků totální nemehlo. Určitě to je jednoduché, ale já s tím vždy zápasím.. Bude na to nějaký fígl, který se mi zatím nepodařilo objevit.
Možná nejste. Záleží na tom, jaké máte kolo. Ty háky jsou univerzální, tak některé kola nechce pustit výplet, ráfek nebo velká pneu. Je těžký navrhnout opravdu univerzální řešení.
Bohužel moje letošní zkušenost úplně jiné.Cestovali jsme z pobřeží Německa z Anklam do Liberce. Do Berlína s DB naprosto perfektní bez problémů. Všude dostatek místa na kola. Z Berlína do Děčína jsme jeli vlakem ČD. Vagón na kola byl odpojen od elektřiny, takže už soukat kola dovnitř jsme museli přes sousední vagón. Pak nás posadili o čtyři vagóny jinde, takže jsme neseděli u kol, kde jsme měli i bagáž. Pak cesta Os z Děčína do Liberce s Rakví a řidičákem. V řidičáku by měla být dvě místa, ale háčky vytrhané a kola opřit nešlo, protože tam je málo místa. Takže… Číst vice »
Rakev má míst na kola přiměřeně.
Co se týká háků, tak je problém v rozdílu mezi DKV Olomouc (a R27), a DKV ? (tam)
Já jsem s ní dlouho nejel, takže jsem si nepamatoval, že je tam velký prostor. Když nastupuji do vlaku s kolem, orientuji se podle potisků na vlaku. Piktogram kola je pouze na řidičáku, kam žádná kola nešlo dát.
Proč jste raději nezkusili jet pouze do Drážďan a tam přestoupit na spěšný vlak do Liberce?
Ještě jsem se koukal, kolik by taková jízdenka stála. Tady je ceník jízdenky Trilex-Tagesticket, se kterou je možné se dostat do Liberce. Nejlevnější pro 1 osobu stojí 22,50 €, nejdražší pro 5 osob stojí 52,50 €.
https://www.laenderbahn.com/trilex/tickets/preise-angebote/
Pro každé jízdní kolo je možné zakoupit doplatkovou jízdenku za 6 €. Tato jízdenka platí 1 den v regionální dopravě po celém Německu (je síťová) a uznává se i ve vlacích Trilex.
https://www.bahn.de/p/view/service/fahrrad/rad-nahverkehr.shtml
Nevím, jestli Váš profil je spojený s tímto dopravcem, kterého tu propagujete, ale cesta z Děčína do Liberce mě pro 5 osob stála 155 Kč. Jízdenky na kola jsme měli mezinárodní. Cestu přes Děčín jsme volili kvůli naší skupině. Ale chápu, že příležitost pro reklamu si nelze nechat ujít. Jen mimochodem s Trilexem jezdím rád a byl jsem vždy spokojený.
Taky bych volil cestu do Liberce, přímo z Drážďan. Výhodná je jednodenní celoněmecká jízdenka pro 2 dospělé a 3 děti za 42 EUR. A platí to až do Žitavy. Jeli jsme na tuto regionální jízdenku Liberec – Frankfurt a.M. https://www.bahn.com/cs/nabidky/regionalni
Rakve s ridicaky jsou pro cestování s kolem fakt tragický.
Ale nepsal bych ČD tragédie, v mnoha jiných vlacích ČD je to cestování s kolem taky v pohodě. Hrozně záleží na nasazovaných vozech, no…
Jo to věřím. Pokud by fungoval třeba ten vagón z Berlína, tak bych měl pocit lepší. Kolem beru do vlaku tak 1x do roka. Teď jsem jel dvěma spojí a takový byl výsledek no. A ještě k tomu jsem měl možnost s porovnáním s DB.
Jo, z Varů do Krušných hor 5 míst pro cyklisty na vlak, ale Regiojet 0, tak v tomhle kontextu je to vítězství. Pro lidi k ničemu ale.
V praxi jsou v regionální dopravě benevolentnější nepsaná pravidla. Pokud máte štěstí na rozumného průvodčího, nechá přepravit i víc kol, pokud se vejdou současně všichni cestující. A většina průvodčích rozumná je.
(Předpokládám, že máte na mysli jednotku RegioShark, která obsluhuje trasu Karlovy Vary – Johanngeorgenstadt.)
Nemůžete ale cokoliv plánovat s předpokladem že možná budete mít štěstí.
Možná by to chtělo do Horní Blatné otočit cyklo-Ohři aspoň…
To se nedá za 16 minut stihnout (současný obratový čas v Karlových Varech). A ani si nedokážu představit, zda by tam zvládla jet stejná souprava, i v případě, pokud by v Karlových Varech došlo k výměně lokomotivy. Problém může být v délce kolejí ve stanicích nebo ve velkém stoupání.
No asi by to jelo z Chebu o 2 hodiny dřív… Ve Varech by se samozřejmě vyměnila loko, když do hor nejsou dráty…
Taky mě překvapilo, že teď Znojmo – Břeclav jezdí místo 854+Bdtn nově 842+954. Jednak se nevyužije traťové maximum, které je 120, jednak je míň míst na kola (-6). Což je o víkendu v létě dost problém.
A vyšlo by líp 1×844 nebo 2×840/841?
ČD trpí cyklisty jako nutné zlo, z rychlíků se je povedlo vykopat skoro úplně (jezdí jen ti nejortlejší). Nějaký rozvoj tohoto segmentu opravdu nehrozí…
Nepovidejte, protože jinak trpím zrakovými halucinacemi, anebo…. těch otrlych je kvanta.
Otrlých jsou kvanta, ale jenom změna Bds na ty nové hytláky znamenala velké snížení kapacity na kola všude kde to jezdí…
Misto toho opravovani honecru pro pardubicky kraj z nich meli udelat nahradu za BDs. Jeden z tech oddilu nechat predelat pro kola, nebo i dva – podle potreby, dat pryc to pitomy zabradlicko, co prekazi ve dverich a levna nahrada za BDs by byla na svete.
A to já zas nové hytláky radši protože přeprava jako spoluzavazadlo, úschova během přepravy pro mě byla vždycky spíš nutné zlo když to nešlo jinak.
Má to takové drobné negativum – na kolo nevidíš.
V Bbdgmee 236 na kolo nevidíte z žádného místa. Tedy z žádného místa k sezení. Přeprava pod dohledem cestujícího jako víno…
Každý dopravce trpí cyklisty jako nutné zlo, protože nakládka a vykládka jízdních kol automaticky znamená zpoždění vlaku, a na jednokolejných tratích je to ještě větší problém, protože se zpožďují i protijedoucí vlaky vlivem křižování. Jak velké to zpoždění je, záleží na faktorech, jako je řazení soupravy, výška nástupiště apod. Pro nakládku a vykládku jízdních kol by bylo mít ideální patrové vozy s následující modifikací: dolní patro pouze pro jízdní kola, horní patro pouze pro cestující. Takové modifikace se už objevují v Německu. Pokud je výška podlahy a nástupiště stejná (uvažujme českou normu 55 cm), tak může být nakládka a vykládka… Číst vice »
O jakém zpoždění mluvíte? I do Honeckra nebo tornáda což jsou k nastupovaní cyklistů nejhorší soupravy je nakládka kola rychlejší, než nástup babičky v důchodě, u nízkopodlažních spojů je to stejné ne li rychlejší jak nástup běžného cestujícího. S kolem vlakem jezdím často, tak bych řekl že už o tom jak to v praxi vypadá něco vím.
Tak jeďte někdy vlakem GWTR v trase České Budějovice – Nové Údolí. Tam není výjimkou třeba nakládka 20 kol v jedné stanici. A zpoždění je tam většinou o délce 30 – 60 minut, za předpokladu dobrého počasí.
Trať české Budějovice – Nové Údolí je extrém. A to se dá říct, že za éry ČD se kol i lidí přepravilo o cca třetinu víc! Normální bylo těch kol nakládat i 50 – 60 a v Novém Údolí se vykládalo i 20 – 30 minut… Nicméně třeba nakládka kol do rychlíku ve Veselí nad Lužnicí umí taky udělat deset minut zpoždění. A pro srovnání, naložit hlášeného vozíčkáře trvá kolem pěti minut…
Chápu, že GWTR nemáte rád, to už víme všichni. Ale lhát nemusíte. Klasické zpoždění směr Nové Údolí bývá i v létě ve většině připadů max 20 min, občas kolem 30. Nad 30 minut je to dost výjimečné. Sice ne neobvyklé, ale k 60 minutám jak tvrdíte vy se to vůbec nepřibližuje prakticky nikdy a rozhodně to není tak časté jak vy tu tvrdíte.
co prosím?
když tu plácate podobne blbostí, tak mi řeknete, kolik má v komerčních spojích míst pro kola onen žlutý panacek?
A kolik v nekomerčních ?
v nekomerčních dle objednávky MD
Minimálně. MD má netto smlouvy.
U rychlíků ČD je jediný problém povinná rezervace u vybraných spojů (většinou Railjety, Expresy, EC, IC) jinak jsem nezaznamenal žádný problém.
To není problém, ale výhoda! Mám jistotu, že se s kolem vejdu a stojí to pár korun. Navíc je to vč. místa k sezení. To třeba ÖBB neumí. Plánuju-li dovolenou na kole, tak si to stejně rezervuju cca měsíc dopředu a na jednodenní výlet typu „náhodný výstřel“ mě to nijak neomezuje – je-li vlak pro kola plný, pojedu jiným nebo jinam. V takových případech není problém použít i regionální vlaky, kde s kolama většinou žádné problémy nebývají…
Tak přes eshop když to kupujete současně s jízdenkou, tak je ta místenka pro kolo dokonce zadarmo (vlastně stejně, jako pro cestujícího).
toto není problém, tohle je výhoda
V kombinaci s IDS jízdenkami je to trochu komplikace
A v čem? Prostě si koupím místenku a mohu jet. Jakou k tomu mám jízdenku (a „přepravenku“ na to kolo) je úplně jedno. Je tam jediná podmínka. Musí být platná… 🙂
Zkoušel jste to v posledních letech vůbec nebo jen tak střílíte od boku? Několik tras vyzkoušeno a řekl bych že celkem dobrý…
Zajímavé, v R ČD jezdí vozy umožňující přepravu jízdních kol … Asi R vlakem nejezdíte …
Dokonce u NAD Odry – Budišov nad Budišovkou jezdí za luxusní ojetinou (de France) uzavřený přívěs pro přepravu jízdních kol – náhrada za ODIS soupravu – 811 + BDtax + 811 ….
Tak to máte nějaké vizionářské halucinace 😀
Koukáte do podzimu 2041.
Žebříček je zaměřený spíše na dálkové cestování s kolem po Evropě. Největší poptávka je ale sezónní a místního charakteru, jako realizují např. i JHMD a GWTR.
Zajímalo by mě detailnější styl hodnocení. Česká dráhy připravují kola téměř v každém vlaků a mají pouhých 58 %. Regiojet podle popisů vagónů (na stránkách vagonweb.cz) přepravuje kola lince do Splitu (regionální osobní vlaky nejsou zahrnuty v hodnocení) a má 33 %.
A co běžné komerční linky, třeba Praha – Ostrava? Nutno uznat, že tam je to s kolem dost tragédie.
Jakto? Bdmpee má 4 háky…
Byla tím myšlena společnost Regiojet.
Třeba jsem teď zkusil náhodně koupit kolo na R8. Je tam pro to jen jedno zatrhávátko a minimální informace o všem. Zkusil jsem kliknout O službě a zjistil jsem, že je možných 11 kol na vůz (vůz tam jede jeden takže na vlak),ale to je z informací vše. Vůbec nevím jesti ve vlaku už 11 kol nepojede. Nemůžu si rezervovat místo dopředu, abych jím mohl určitě jet. Co se bude dít, když mám rezervaci na konkrétní vlak, ale nepustí mě, protože bude kol plno? U ČD má snad každé R a výš rezervační systém i na kola. Jinak také by… Číst vice »
To je tak těžké kliknout na ten odkaz v článku? Vše se tam dozvíte.
Ne, každý tak dobře ovládá angličtinu, aby měl chuť se pročítat tolika stránkovým dokumentem v angličtině. Nějaký výtah v češtině, kde by byly shrnuty klady a zápory by nebyl na škodu.
Je to v řeči cizího kmene.