Cyklisté v Ostravě mají k dispozici nové trasy, uprostřed jedné z nich stojí lampa
Nový cyklotrasa v Mariánských Horách v Ostravě. Foto: Martin Mlčák
Novinkou jsou cyklopruhy podél ulice Výškovická na jednom z největších sídlišť a cyklostezka M mezi ulicemi 1. máje a Sokola Tůmy v Mariánských Horách.
Lampu asi dělal Krištof Kintera.
Koukám, že se tu v Ostravě rozmáhá paskvil ve formě jízdních pruhů pro cyklisty a nákladní vozidla. Ještě to chce na svinovské mosty domalovat cyklopruh křížící připojovák a je tu z toho hotový Amsterdam 2.0.
Hlavně se pak divte, že ty cyklopruhy vůbec nikdo nevyužívá.
„Na jízdní pruh pro cyklisty smí řidič jiného vozidla vjet v podélném směru rovněž tehdy, není-li přilehlý jízdní pruh pro toto vozidlo dostatečně široký. Při vjíždění na jízdní pruh pro cyklisty nesmí řidič ohrozit cyklistu jedoucího v tomto pruhu.“ – § 14 odst. 5.
Není zač. Můžete být rádi, že jste na to upozorněni, neb evidentně ten zákon neznáte. Na situaci to nemění nic. Samozřejmě neustálé zužování a likvidace „nadbytečných“ jízdních pruhů holt nese své výsledky.
Takových chujovin (ostrůvků) je na silnicích plno. Na cyklostezce je ro najednou problém…
taky vas ty ostrůvky naženou pod kola protijedouciho náklaďáku? je to problem . podivejte se ne auto ktere je na obrazku. pruh pro kola je siroky mozna 70cm . ja mam riditka siroke 48cm . aby me nesrazil vitr od auta necham si u sloupu mezeru alespon 20cm . a ta dodavka v rychlosti 50km/h me v protismeru miji tak blizko , ze se ji mohu dotknout . je to problem , takhle se cyklista umele dostava diky blbovi z projekcni kancelare do zivotu nebezpecne situace . z kabiny auta nelze empaticky pochopit ze mijejici auto neni dobre mit metr… Číst vice »
Není tam náhodou ta dodávka zaparkovaná:-)
je . 🤔 . omlouvam se za špatný první pohled
Řídítka u moderního horského kola jsou klidně i 800mm široká. Přívěsný vozík za kolo může mít šířku až 1 metr.
Zkuste si s vozíkem nebo na tandemu projet některé cyklostezky. Dost často na ně ani nenajedete, protože to technicky nejde,
Jistě, budeme budovat cyklostezky podle toho, že tam jednou za pět zatouží projet malej Jarda na tandemu s metrovým přívěsným vozíkem. Protože peníze rostou na stromech. Hele, přijdete si fakt normální? Např. v Praze mají už nějakou dobu čítače průjezdů. Ty „páteřní“ cyklostezky budované nákladem stovek milionů zaznamenávají v optimálních nepracovních dnech za ideálního počasí až vyšší stovky průjezdů za den. Rozuměj, jeden cyklista za několik minut. No, a to se opravdu vyplatí.
No jo, ale vysvětlujte to finančně negramotným zelenokomunistickým pumpičkám. Ty si totiž myslí, že na jejich zálibu ostatní prachy prostě mít musí, ať je schodek rozpočtu jakej chce.
Ne, pumpičky dálnice na dluh nestavějí. To dělají autisté.
Nedělají, platí si tp na spotřební dani z PHM a DPH z toho. Na dluh se staví cyklostezky pumpičkám, s využitím pár měsíců v roce a když neprší.
Jak jsem tu spočítal, zdaleka ta vaše spotřební daň a DPH nestačí :). Jenom každý ze 14 krajů dává na výstavbu a údržbu silnic řádově několik miliard.
Mimochodem, DPH platím taky, i z toho, co neutratím za benzín.
taky vas ty ostrůvky naženou pod kola protijedouciho náklaďáku?
Samozřejmě, jezdíme přece vlevo!
Prosím o info, kde je v silnici pro auta sloup uprostřed, díky😏
Tipuju někde tady?
https://goo.gl/maps/Ky5rVrmVcwZT5yLu9
Jeden třeba stojí již desítky let ve Štěchovicích, v ulici Na Kocábě, u jezu poblíž hlavní silnice.
Kruhový objezd? Budem předjíždět, pojememe vlevo, nebudeme se dívat kam jedeme a vezmeme to rovně?
https://hradecka.drbna.cz/z-kraje/jicinsko/4480-kuriozni-nehoda-na-jicinsku-muz-si-nevsiml-kruhoveho-objezdu-a-zastavil-se-az-o-sloup.html
Kolik je každoročně mtrtvých chodců proto, že se rozpleskli o lampu veřejného osvětlení, kterou tam určitě namotnovali řidiči, aby nemuseli svítit?
Například Ještětice, taky už ho za tu chvilku párkrát rovnali.
https://www.orlicky.net/?id_zpravy=14067091871671178224
takový projektant- osel úřadoval i ve velkém oseku . až pojedete směr kolín , kromě toho že budete neustále naháněni z chodníku na chodník a v nejužším míste obce máte cyklostezku širokou 50cm s kanálem a návěsy tir co se nevejdou do zatáčky , tak krom toho , vás cyklostezka navede při nájezdu na chodník nebo jak to nazvat na kandelábr co osvětluje přechod . zvláštní že s takovou umanutostí se budují nepoužitelné nebo nebezpečné- např nájezdy na obrubník , nabarvene na červeno za mokra pekelne kluzke silničky – cyklostezky , většinou nevedoucí nikam nebo spíše nezakončeny . co třeba… Číst vice »
Projektant je vázán zavaznym stanoviskem PČR.
Čili za zmrsene realizace, a že jich je, nejsou chybou jednotlivce.
to by musely byt realizace vsude stejne . a to nejsou. kdyz objezd benzinky v peckach vymyslel tlustoch v zivote nesedici na kole dopadlo to tak ze 2x na 50 metrech cyklista vjede pod auta . o obec dal v pohode. architekti nemaji vlastni rozum? tak to jsou v tom pripade adepti na nahradu umelou inteligenci.mam projetu republiku na kole ze dvou tretin . a z 80% cyklostezka slouzi jen pro uklid cyklistu ze silnice bez ohledu na jejich pohodli a bezpeci. ruzne vas nuti prejitdet vozovku protoze chybu par metru , pripojeni v kazde ulici znamena slezt z kola… Číst vice »
Buďte rád, že tu cyklostezku máte zadarmo a můžete si tak privatizovaz veřejný prostor. To ve spoustě měst se za použití veřejného prostoru auty k parkování platí, ale že be se za zábor veřejného prostoru cyklostezkou platilo jsem ještě neslyšel.
Až parkující kola zaberou setinu prostoru co parkující auta*, dejte prosím vědět. Rád se na takové místo pojedu podívat.
* s ohledem na přepravní kapacitu.
Však nikdo nechce, aby kola pltili stejně. Stačí stejný poplatek za m2 + mýto za cyklostezky, aby pumpičky nesly alespoň část nákladů.
Buďte rád, že tu Blanku za 40 miliard máte zadarmo.
Nemáme, v Praze si na to platíme 4,5 x vyšší daň z nemovitosti než na venkově. Nic navíc mi Praha jako poplatníkovi daně z nemovitosti proti venkovu nedává.
PS pro idioty: Na metro žádnou slevu proti lidem, kteří daň z nemovitosti neplatí nemáme.
Za jak dlouho se Blanka vrátí z daně z nemovitostí? 🙂
Jaká je návratnost této investice?
Na fotce typicky české – chodec jdoucí prostředkem cyklostezky. Ale urcitě bude nadávat, kdyby jel cylista náhodou po chodníku.
Typicky české, ano máte pravdu. Na té obarvené části chodníku není žádný piktogram. Předpokládám, že nebyla ani žádná osvěta, že se z části chodníků bude dělat cyklostezka. Takže nenadavejte na neznalého člověka, ale na zastupitelstvo.
Osvěta, že účastníci na pozemních komunikacích mají číst dopravní značky?
Třeba ve Vídni jsou namalované piktogramy, v Praze taky. Tady je jen občas svislá značka. Jelikož zatím není standard, aby byl chodník takto rozdělen, tak to nestačí. Pokud se změní např.hlavní/vedlejší, tak je na to velmi zřetelně upozorňováno. A taky byste mohl říci, že stačí že tam ty nové značky jsou a že je řidiči mají číst.
Ano, pravda, značka C 10a existuje jen několik desítek let. Je to stále nezvyk…
Nezná značky, pruhy, barvu světel, pravidla jízdy, přednost, atd.atd.
No zrovna tato čtvrť je poněkud svéráz, tam se dá čekat neznalost všeho možného. Jen termíny dávek a způsoby jejich čerpání, to by bylo na červený diplom…
Značky jsou pro auta přece neé?!
Ano. Tady takový pěkný nedávný dashcam cyklospeciál – pokochejte se, jak u nás jezdí pumpičky. Znova opakuji – povinný ŘP na kolo je nutný. Za to, co dnes a denně předvádějí na silnicích, by skončil řidič motorového vozidla na několik let bez not, plus stíhán za obecné ohrožení. Takhle to dál opravdu nejde.
https://www.youtube.com/watch?v=DOx-lyfu6pY
Ta debilní pumpička, co jela po přechodu pro chodce na červenou a nepustila ani houkající sanitku je top👍
Na co ŘP? Neznalost zákona prostě neomlouvá, stačí důkladně pokutovat. Řidičák na auto mi spíš přijde ekvivalentní zbrojnímu průkazu.
Pat a Mat v akci.
Cyklopruh vedle parkoviště se zdá být dostatečně široký na to, aby se dalo jet mimo dosah otevřených dveří aut. Taková Novolíšeňská v Brně je v tomto ohledu pro cyklisty docela nebezpečná.
To je strašný… Pak se člověk posune pár zastávek vlakem do Polska, třeba do Katowic a chce se mu brečet. Řadově jiná kvalita cyklořešení i celého uličního prostoru, urbanismus 21.století.. a u nás? Kocourkov a ještě mají politici tu drzost se tím chlubit… Lidi sakra už přestaňte volit tyhle diletanty.
A vstanou noví diletanti…
Vloni byl článek, kde se radnice chlubí 2 km nových cyklostezek. V praxi to vypadá takhle: https://mapy.cz/s/fozehomome
(ano, nové jsou jen ty značky u starého chodníku)
A použití takové, a mnohdy i horší, infrastruktury by mělo být podle poslankyně Ozanove z ANO povinne.
Dokážete si někdo představit, že by bylio povinné užití obchvatu s lampou uprostřed jízdního pruhu?
Však ono to je bohužel povinné užít cyklostezku pokud je k dispozici.Bohuzel to nelze vzdy respektovat,protože nevlastním horské kolo a stav povrchu a vysoké nájezdy není nic pro silniční kolo a navíc pořád na těch sjezdech musíte dávat přednost takže kecy o preferenci cyklodopravy jsou opravdu kecy
není to povinné.
Je to povinne, ale musi to byt opravdu cyklostezka (tech je u nas minimum, drtiva vetsina jsou stezky pro chodce a cyklisty), musi byt v pohode sjizdna (taky obcas problem) a musi vest potrebnym smerem. Situaci, kdy to opravdu nastane vsechno najednou, neni moc.
Je to povinné s tímto dovetkem:, „ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích.“
Děkujeme za názornou ukázku, že řidičský průkaz na bicykl je nutný. Přitom si stačí přečíst zákon a neblábolit.
Už ani cyklostezky. Ten letošní dovětek „ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu“ tu povinnost defacto eliminoval. Vždycky si můžete říct, že na cyklostezce je plno a jsou tam pomalí cyklisté, kteří překáží.
Je tam zmíněn i cyklopruh, ale pokud vede hned vedle parkujících aut, tak to ohrožuje bezpečnost cyklisty dost zásadně.
No ale cyklisti jedoucí po silnici, když je vedle cyklostezka, tu plynulost v podstatě zhoršují ještě víc 🙂
Stačí se zajímat a nestěžovat si furt. Váš případ je přesně to, co zamýšlela letošní novela s dovětkem „ledaže by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu“. Vaši bezpečnost to ohrožuje, čili na tu cyklostezku nemusíte (stejně to většinou ani cyklostezka není, ale jen chodník pro chodce a cyklisty).
Jo? Dokonce jsou středem svodidla!
Bude DZ pro přikázaný směr jízdy pro objetí ostrůvku, nebo že by rovnou umístili speciální cyklistická svodidla?
Kromě toho ještě minimálně tři výstražné značky na žlutém reflexním podkladu rozměru minimálně 2×1 m. Nenecháme výrobce značek chcípnout hlady…
Nechtělo by to pro jistotu ještě přidat pár zelených baliset? Za 1200 za kus se to vyplatí.
Mohu nějak pomoci?
Rozhodně. Můžeš se postavit naštorc a udělat tam takový ten cikcak průchod, jako je fronta na odbavení na letišti. Jinak jsou evidentně zdejší mistři galusek schopni vjet dokonce pod zaparkovaný náklaďák a smrtelně se zranit. Cokoliv objet je totiž na kole zhola nemožné. Takže zábradlí a značka konec cyklostezky.
Obávám se, že tady není pomoci. Chudák cyklista, rozbil se o sloup semaforu uprostřed chodníku. https://www.chodcisobe.cz/_data/_media_images/998372337ffc40c6964fba5162977abec1a6a029.jpg
Některé nové cyklostezky super, litý beton, asfalt super jízda. Bohužel zámková dlažba absolutně nevyhovující pro elektro koloběžky nižší a střední cenové relace. Člověk je vytřepaný jako by pracoval s vibrační bruskou. Dále výškové skoky , kanály mimo rovinu,. Nějaká lampa už je prkotina. Další problém, opticky jedete po hlavní ale na cyklopruhu máte dávat přednost vozidlům z vedlejší.(přímo nakresleny na cyklostezce ty trojúhelníky) tady už jsem zase několikrát těsně málem sejmul jak pumpičkáře tak koloběžkáře. No a na závěr kapitola psychopatických sebevražedných cykloušů třeba na Rudné směrem na Porubu :-)Chybí ohleduplnost mezi všemi-osobní zkušenost jako gumokolisty, chodce,pumpičkáře a letos i… Číst vice »
Proč je kolem zastavovacího sloupu obrubník?
https://necyklopedie.org/wiki/Soubor:Zast_sloup_vitkovice.jpg
Chodník nahrazen parkovacími stáními pro automobily. Geniální.
Chodník vede o pár metrů vedle parkem. Opravdu hrozný problém. https://goo.gl/maps/wAusxZGXBU4E6X898
no jen jestli to parkoviště je zpoplatněno. kdejaký vohráblo si pořídí auto a odstavuje si ho na ulici.
To ne tak těžké ji posunout metr doprava ?
To je tak těžké ji objet? To musí být doslova neřešitelný úkol, pro pumpičku s trojkou v žíle. A ano, může být opravdu těžké ji posunout, např. pokud tam už vedou kabely např. CETINu apod.
Řešitelné to je, no možno nie pre každého.
Mohla by tam být kamera a počítadlo úspěšnosti projetí 🙂
To spočítá záchranka/PČR. Pravda, online kamera by mohla být zábavný bonus. Ne, tedy seriozně – pokud toto cyklista nezvládne, nechť neleze do provozu, protože je nebezpečný sám sobě i ostatním.
Neni tezke ji objet, ale primo to vybizi k nejakemu pru***u. Nebylo by jednodussi problemu predchazet nez ho vytvaret? Docela by mne zajimalo, jestli to nekdo takhle povolil a nebo to ma nejakou vyjimku.
takže uprostřed silnice budete taky takhle dementní řešení tolerovat? ja jezdim na kole denne a tolik prvku ktere me zpomaluji a uvadeji do nebezpecnych situaci co denne potkam je zarazejici. na kazdem konci ulice ,stop,, , na moste ,cyklisto slez z kola ,, , a kdyz nekdo chce po autistech aby jeli 30km/ h tak polovine praskne žilka a druha polovina predvede jaci to jsou jednoduší bezohlední idioti
Tu lampu možná posunou, až se tam někdo těžce zraní.
Je to překvapivé množství papírování.
Ptejte se dopravniho „inzenyra“ PCR. Ti mají závazně stanovisko pro stavební řízení, které této stavbě předcházelo. Představa o plynulosti a bezpecnosti provozu je u těchto panu poněkud zvláštní.
Výstavba po česku…
Těch sloupů uprostřed chodníků… https://mapy.cz/s/lonotejeme
Tak kolik težce raněných?