Čtyřpruhový tunel Bílina na I/13 je v procesu EIA, stavět se má koncem dekády
Bílina a silnice I/13. Pramen: Město Bílina
Celková délka přeložky v Bílině bude 3,2 kilometru, z toho bude 1,4 kilometru v tunelu. Náklady téměř sedm miliard.
V roce 29 to je snad vtip ne a těch sedm let si budete malovat navíc tomu stejně nevěřím to by tam neměli být lemplové u nás se vše staví desítky let 😡
FUJ TUNEL
Koncem dekády ta cena bude jednou taková,no potěš koště.
No a? Taky příjmy státu budou trošku jiné ne?
Cena je sice do oka bijící, ale staví se to pro budoucnost a ne jen pro teď. O tom že Bílina je největší špunt podkrušnohorské magistrály není vůbec pochyb. Hned druhý je ten krásný Kulaťák u Mostu.
Njn, to se takhle ušetřilo na profilu tunelu a šotouši se dodnes můžou přetrhnout ve snažení nacpat tam UIC GC profil, nebo teda nějaký zmenšený… do kterého se ale kontejnerové vlaky nevejdou…
Článek je o silnici I/13, ne o železnici. Ale když jste to začal, jaký tunel jste měl na mysli?
Ten kruháč u Mostu není tak hrozný, daleko větší špunt je u Globusu v CV.
Z dopravního hlediska je to ideální řešení, ale ta cena… Za tohle se stavějí dálniční tunely ve velkoměstech. Bojím se, že až se budou v Praze hledat úspory, tak je nějaká I/13 a Bílina nebudou zajímat.
Ovšem ve svém důsledku nás všechny špatný stav dopravní infrastruktury stojí miliardy ročně. Vemte si jen, kolik se vyplýtvá pohonných hmot stáním v kolonách, kolik času to sebere lidem, jak exhalace škodí životnímu prostředí, kolik se díky tomu stane nehod atd.
Bohužel je zde stále malý důraz na budování staveb dle jejich potřebnosti a přínosu. Zrovna v případě Bíliny bude přínos minimálně pro celý kraj obrovský.
Přínos bude leda tak v dalším zhoršení dopravní situace a navýšení externalit protože dopravní indukce. Chudáci lidi v ústeckém kraji.
Kéž by se něco takového už řešilo i ve Zlíně, ta situace je naprosto neúnosná.
To se dříve osídlí Mars.
😀 možná i Titan 😀
To je docela dost dobře možné…. Zlín je dopravně-technicky naprosto zaostalý, v 19. století zaseknutý skanzen, který se ještě přes to všechno nazývá krajským městem. Že se transitní doprava m těžká, nákladní i tisíce a tisíce osobních aut vedou kolem divadla, kostela a parku, pravděpodobně vůbec nikoho nezajímá.
Ale zajímá, těch pokusů, už bylo několik. Vždycky to ale skončilo na protestech někoho, jako neprojednatelné.
A z Dlážděné se dozvíte, že nádraží mají v Otrokovicích, tak ať si nevystakují. A že mají jezdit na kole.
Jinak s tím 19. stoletím jste úplně vedle. Zlín před rokem 1900 byste nepoznal, tak moc se to změnilo za první republiky. A je fakt směšné tvrdit, že Gočár a Corbusiére vyprojektovali skanzen.
Na budování dalších vymožeností pro podporu autodopravy peníze jsou, na vylepšení efektivnějších způsobů hromadné dopravy osob i zboží to drhne a raději se v zanedbaném stavu buď zabetonují nebo rovnou raději zruší.
Zlínský tunel je plýtvání penězi, které situaci ve městě nijak zásadně nezlepší, naopak vytvoří nová úzká hrdla pro ty, kteří příjíždí do města od Tlusté hory a Jižních svahů. Městu by prospělo dostavění D48 v jednom zátahu až po želechovickou křižovatku a aby na každém místě, kde bude trolejbus křížit modernizovanou železnici vznikl čistý, jednoduchý a pohodlný přestup.