Soutěž na čtyřpruh z Českých Budějovic na Písek vyhrálo sdružení vedené MI Roads

Silnice I/20, vizualizace rozšíření úseku České Vrbné - Pištín. Foto: ŘSDSilnice I/20, vizualizace rozšíření úseku České Vrbné - Pištín. Foto: ŘSD

Stavba může začít kvůli podmínkám v povolení až v září.

Sdružení firem MI Roads, Doprastav a M-Silnice bylo vyhlášeno vítězem soutěže na rozšíření části silnice I/20 mezi Českými Budějovicemi a Pískem v úseku Pištín – České Vrbné. V soutěži nabídlo sdružení cenu 1,257 miliardy korun, což je zhruba 70 % předpokládané hodnoty.

Na stavbu délky 8,5 km, která je mj. obchvatem obcí Češnovice a Dasný je vydáno stavební povolení v právní moci. K zahájení stavby by mělo dojít na přelomu srpna a září. Důvodem je podmínka ve stavebním povolení, podle které lze provést skrývku až od září.

Zakázka míří ke sdružení firem, které mají na jihu nyní dostatek kapacity.  Podílejí se na nedaleké stavbě dálnice D3, která letos skončí. Společnost M-Silnice je členem sdružení, které staví úsek D3 Úsilné – Hodějovice, Doprastav buduje navazující úsek Hodějovice – Třebonín a za souseda má na úseku Třebonín – Kaplice nádraží firmu Metrostav Infrastructure. Ta je matkou MI Roads.

Novostavbu I/20 mezi Pištínem a Budějovicemi, která má začít letos ve druhém pololetí, lze rozdělit na dvě části. Od Budějovic k Češnovicím (cca 6,5 km) bude zbudován směrově rozdělený čtyřpruh v nové stopě, který naváže na stejné uspořádání na výjezdu z krajského města. Zbylé dva kilometry bude směrově nerozdělený třípruh.

I/20 Pištín - České Budějovice. Pramen: ŘSD

I/20 Pištín – České Budějovice. Pramen: ŘSD

Nová přeložka má ulevit řidičům a především obyvatelům obcí Dasný a Češnovice, kterými dnes projíždí zhruba 20 000 vozidel denně. Nový úsek bude sloužit i jako obchvat obou obcí, kde se už několikrát konaly demonstrace za odvedení aut mimo zástavbu.

Stavba je přitom k zahájení připravena už přes rok. Stavební povolení získalo ŘSD předloni v srpnu, pozemky jsou vykoupeny, v době vegetačního klidu proběhlo už i kácení dřevin. Tendr na zhotovitele měl být původně vypsán už před rokem, ŘSD jej ale s poukazem na nedostatek peněz odložilo na neurčito.

Změna přístupu přišla s rozpočtem na letošní rok, kdy bude ŘSD pracovat s rekordní částkou přes 79 miliard korun (loni 65,5 mld.). Jistota peněz vedla ŘSD k vypsání tendru, což se stalo loni v říjnu.

ŘSD chystá vylepšení I/20 i od Pištína na sever k Písku. Tam půjde většinou o střídavý třípruh.

Tagy Doprastav I/20 I/20 Pištín - České Vrbné M-Silnice MI Roads Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
68 komentářů