Soutěž na čtyřpruh z Českých Budějovic na Písek vyhrálo sdružení vedené MI Roads
Silnice I/20, vizualizace rozšíření úseku České Vrbné - Pištín. Foto: ŘSD
Stavba může začít kvůli podmínkám v povolení až v září.
Stavba může začít kvůli podmínkám v povolení až v září.
Strašná chyba která potrvá 50 let než se odstraní….do Písku dálnice a pak tripruh? Kdo tohle vymyslel…..strašně špatně
Napsal jsem to už několikrát a napíšu to znovu čtyřpruh nejméně k MÚK Vodňany a odtud střídavý třípruh k Písku. A co se týče jízd z Prahy po D4, přes Písek k Buďějovicům a po D3 do Rakouska tak to bude rychlejší jet po I/3 a po D3, protože je od příštího roku v plánu výměna mostu na I/20 v Protivíně.
S tim tripruhem se da zit, hlavni tah z Prahy na CB bude D3. Nejvetsi opruz na tomto typu silnic první tridy nejsou kamiony, ty jedou po rovine GPSkovych 85 km/h, ale zemedelska technika nebo strejc, co jede z jedne vsi do druhé a strach mu nedovoli rozjet svůj Renault Thalia na vic nez 65 km/h…
Jo, za takovým strejcem ve Favoritu jsem jel minulý týden od Kaplice na Dvořiště. Na rovince 60, do zatáček 40. Táhl za sebou pěknou kolonu, všichni totálně v nervech, protože v protisměru byl taky dost provoz a předjíždělo se fakt málem na centimetry…
Tak jezděte vlakem, odlehčíte nervům i přírodě. Mohu doporučit.
S tim tripruhem se da zit, hlavni tah z Prahy na CB bude D3. Nejvetsi opruz na tomto typu silnic první tridy nejsou kamiony, ty jedou po rovine GPSkovych 85 km/h, ale zemedelska technika nebo strejc, co jede z jedne vsi do druhé a strach mu nedovoli rozjet svůj Renault Thalia na vic nez 65 km/h…
Idealni by ovšem bylo mit ten 3pruh jako SPMV s kontrolovanym pristupem ale tim padem by byla nutna doprovodka. Coz by se asi za pomoci paralelních silnicek dalo poridit relativne levne.
Omezený přístup na 2+1 je i když to není SPMV. Tj. všude budou souběžky, ale převážně jen pro polní techniku. Křižovatky zredukované na minimum nebo nahrazené MÚK, sjezdy na pole žádné, výskyt techniky nežádoucí.
Z jakeho titulu je omezeny pristup na silnici I. tridy?
Nemohu dohledat zákonné ustanovení. Pokud o něm někdo víte dejte vědět. Internet je v tomto na nic.
Pouze v metodice návrhu 2+1 je doporučeno vyloučení sjezdů a s tím logicky pohybu všeho pomalého. Pro zem. techniku mají být navrženy souběžné přístupové komunikace. Nicméně požadavek investora a PČR byl celkem logický s ohledem na frmol, který zde bude.
Se divím že na to nebyly do teď finance. Už delší dobu se zakázky soutěži na 7
60-80% předpokládané ceny. Takže v rozpočtu by mělo o proti plánu zbyvat dost peněz aby se stavělo i to na co původne ten rok nebyly peníze
Tři pruhy jsou zlo,které je těžké rozšiřovat a dělat znovu administrativní kolečko.
Proč? Tři pruhy lze udělat skoro hned. Nepotřebují projít procesem EIA a není nutno přesouvat žádné křečky a vzácné brouky. Tři pruhy se vejdou na stávající pozemek silnice ve stávající trase, takže není nutno vykupovat pozemky ani čekat na změnu ZÚR a následně ÚP dotčených obcí. Vše je o min. 10-20 let rychlejší.
Bez ohledu, zda byla silnice ponechána ve starém stavu nebo rozšířena na 3 pruhy, pokud se bude plánovat v budoucnu 2+2, tak to znamená vždycky stejně úplně novou stopu a nejméně 30 let bojů s větrnými mlýny.
přesně tak, raději třípruh hned, než dálnice za 15-20 let
15-20 let by to fakt nebylo. Dost přituhuje a věci, co by se nyní rozjížděly, jsou prakticky nerealizovatelné. Když vidím ten mediální optimismus s VRTem, tak se jenom směju.
Nesouhlasim, na mnoha mistech to vyrazne pomuze- viz toto nebo 2+1 pohorelice lechovice. Obdobne by to mohli udelat ze stonarova do jihlavy. Staci se podivat v rakousku o hranic ke stockerau, tam to funguje velice dobre…
Ten třípruh je fakt nesmysl… Těch 20k aut v Čašnovicích jen tak nezmizí.
No jako ano, ale kdyby se mělo začít znovu dělat na čtyřpruhu, tak by to bylo celé hotové tak roce 2050. To už je fakt lepší ty 2+1, než zas čekat
Přesně tak. 2+2 u Češňovic už bylo pomalu v tkaničkách, když se začalo uvažovat, co se zbývajícím úsekem s ohledem na to, že D4 bude dřív než D3, což se před cca 20 i 10 lety ještě netušilo. Rozšíření na 3 pruhy je z nouze cnost, ale na druhé straně, pokud se jednou podaří dokončit D3, je 2+2 mezi Pískem a křižovatkou s II/145 zbytečným luxusem. Zase nemůžeme mít dálnice všude. Něco málo půdy nechme nezabetonované a nezasfaltované.
6000 aut mizí právě v Češnovicích do směru Prachatice, Vimperk. Samozřejmě že D20 do Písku ve čtyřpruhu by bylo jediné správné řešení, současné stavby jsou bohužel na základě intenzit z roku 1998 a k jejich realizaci se ŘSD dostalo až teď 🙁
Přesně tak. Jak se příprava prodlužuje a spousta úseků už měla být dávno hotová, tak se posouvá horizont případné realizace u staveb čekajících ve frontě až na ně přijde řada. Slovo horizont je zde důležité neboť výhledová intenzita dopravy se právě k němu vztahuje. Bohužel přes všechny zelené prognózy počet aut stále roste. Sice už pomaleji než v předchozích letech, ale roste. Úseky, které v době zahájení přípravy vyhovovaly i za 30 (50) let na 1+1, tak dneska v horizontu +30 se dostávají na hranu. Pro plánovače je pak opravdu problém, co ještě držet ve dvou(tří) pruhu a kde už… Číst vice »
Proč to sakra není najednou Písek až Budějovice stavba v kuse 🙁
Protože jsme v ČR
Protože to neděláte vy? 🤣
Obyvatelé chtějí nesmyslný obchvat a přitom nevědí, že díky dopravní indukci nastane po otevření nové silnice hotová automobilová apokalypsa.
Kteří obyvatelé? A který z těch obchvatů je nesmyslný? A kde bude ta dopravní indukce? Jel jste tam vůbec někdy?
Nick a obsah tohoto příspěvku jsou v naprosté dialektické jednotě.
Zkuste si tam postavit vedle silnice I/20 křesílko a tak dvě hodiny se kochat pohledem na provoz, kterého průměrná roční intenzita v roce 2019 byla 16.604 vozidel/ 24 hod.
Možná, že potom změníte názor.
Zdroj: Jana Martínková, Bakalářská práce 2019, str. 38, graf 13.
https://is.vstecb.cz/th/kljwx/Bakala_r_ska__pra_ce-_Marti_nkova__Jana.pdf
Naopak, toto je vysvětlení strašítka „dopravní indukce“ dokonale vystižené na několika řádcích. Jenom asi vypadl ten poslední, kde zřejmě mělo být ještě uvedeno: (ironie)…
(Intenzity na I/20 a potřebu jiného trasování a navýšení kapacit nijak nerozporuji.)
„Zkuste si tam postavit vedle silnice I/20 křesílko… “
A proč jen tam? Ten samý pohled dnes vidíme všude, na silnicích a v ulicích měst. Domníváte se, že je lepší řešit následek, než příčinu?
Indukce na této silnici nastane, a silná. Ovšem ne v obcích.
Indukce nastává leda v hlavách zastánců indukční teorie. Aut neustále přibývá všude a jen se přelévají zrovna tam, kde se nejlépe jede. Snižme celkový počet aut a jízd s nimi a nebude se nikde nic „indukovat“.
Neb jest stále výhodnější jezdit kamkoli autem. Kdyby to bylo nevýhodné, přibývalo by aut nadále takovým tempem? Co vede lidi k této volbě, to jest otázka.
Jako vtipná narážka na indukční sektu docela dobrý.
Mínus dávají indukční sektáři. 😃
Zajeďte si prosím prvně do Dasného na zmrzlinu a pak tu něco pište.
Zmrzlina v Dasném indukuje jízdu tam a zpět. A jsme u té indukce. 🤣
Podobná, jaká nastala třeba v Dubenci (když zůstaneme na čtyřce)?
Tak ještě vymyslet solidní severní obchvat Budejic a chataři z Posázaví vyhráli
co vyhráli? jestli myslíte D3 tak tam už je blízko k zahájení stavby, zvrátit nic nelze, nazdar!
Blízko ne, ale tak nějak už není cesty zpět. A chataři budou dálnici taky používat až budou trvale bydlet na rozšířené chatě a dojíždět do Prahy do práce, do školy, na nákup, za kulturou, za službami, k doktorovi …
Bohužel, tohle celé je dost špatně – jezdit za vším až do Prahy, ještě každý svým autem.
A čím tam mají jezdit? Posázavským courákem + MHD 1,5-2 hodiny jedna cesta? Nebo narvaným BUSem ve stejné koloně jako v autě akorát o pár minut déle na slunci a bez klimy a s intervalem hodina a mimo špičku všedního dne prázdné řádky v JŘ? Když si pořídí za Prahou bydlení za moc a moc peněz?
A co pořídit za ty stejný peníze menší bydlení v Pze?;-)
Než radši mimo město a pak se pro každej prd zase mrdat do města a z5 po narvaný silnici?
V Praze je draze a bydlení tu stojí za … Venku je skvěle, ale nic tam není. Pokud to bude takto, tak se bude jezdit.
Vymyšlený je, ale realizace v nedohlednu. Zatím bude muset stačit severní spojka (Globus – Okružní) a i na tu si ještě pár let počkáme.
Stromy u Vltavy v místě překonání řeky jsou už pokácené.
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs/silnice-i20-ceske-budejovice-severni-spojka
Stavba vyla nejprve vyřazená, ale znovu vrácená k realizaci. Jde o to počkat si na závazný termín, odhadoval bych to na rok 2025 – 2027. Uvidíme.
Jedničky jsou u nás fakt šílený a většina nemá parametry ani silnice druhé třídy. Ta I/20 vypadá skoro uplně stejně jako ta II/145 do Netolic.
Není problém, udělá se z toho dvojka a dálnice se vedle nepostaví. 😀 Viz degradace I/30 na II/118 v úseku Zdice – Příbram.
II/145 je na poměry 2. tříd velmi luxusní.
Vznikla jako strategická vojenská komunikace podél železné opony.
(Nemluvím o úseku Husinec – Č. Budějovice, který vznikl později.)
Ale i podstatná čás toho úseku byla postavena ještě za totality… 👍
Jsem zvědavý, kolik provozu se na silnice 4 a 20 přesune ze silnice 3, po otevření zbytku D4.
Myslím že ten úsek přes Češnovice a Dasný už bude na hraně kolapsu, nehledě na to v jakém stavu je zbytek dvacítky k Písku. Že se tohle nestihlo před zprovozněním D4 je opravdu škoda, že se zrovna tato stavba loni o rok odložila kvůli financím je do nebe volající šlendrián. Naopak se mělo vyspat stavební řízení s 80% váhou na rychlost výstavby. Ale tak co, času je dost že… Těch lidí co tam bydlí je mi fakt líto…
Jo, bude to hustý. Možná, že místní mající zkušenosti s protesty by se mohli přesunout s transparenty za dokončení D3 do Posázaví.
Zhruba od dubna do července má v Písku na I/20 probíhat počítání, takže ty čísla budou poměrně brzo po zprovoznění D4. Doufám teda, že si nesednou k McDonaldu, ale že to počítání bude minimálně za posledním výjezdem z města a nájezdem z I/29.
Je-li vám lidí kolem přetížených silnic líto, nehorujte za další kapacitní komunikace a jezděte vlakem. Ono žití vedle těch dálnic také nebude žádná sláva, byť je to o něco lepší než přímo v sídlech.
Doufám, že jej protáhnou až do Písku, protože se o ní mluví jako o vzoru ideální cesty třídy I, ale za mě to silná tragédie. Pořád se jede za kamiony, nedá se předjíždět a stále jede rovně, takže zde 4 pruh je vyloženě třeba.
Protáhnout v každém případě. Až na konec světa.
Do Písku povede střídavý třípruh. Když Bůh dá a dojde k výstavbě D3 ve Středočeském kraji, tak provoz o něco opadne..
„Provoz o něco opadne“
Tak jo, já vidím, že v součtu vytrvale roste.
Protože se čímdál víc vyplatí jezdit z Prahy na jih přes písek. Až dojde k výstavbě D3, bude to gamechanger pro cesty na jih
Jenže se pořád čím dál víc vyplatí vozit vše po silnici. To je jako s šetrnějšími motory, sice mají nižší emise, ale celkové znečištění roste, protože se jezdí čím dál víc – neb se to ‚vyplatí’…
ona opravdu ta D3 může významně změnit podíl provozu. hlavně D3 povede kolem Budějovic a dál na jih, což v případě hotové D3 už vůbec nebude lákavé jet po D4
Přesně tak a 2+1 na I/20 bude v pohodě stačit na věčné časy. Kdybychom začali připravovat 2+2, tak se točíme dalších 30-40 let úplně ve stejné spirále jako kolem středočeského úseku D3.
tak 30-40 je moc! viděl bych to tak na 20let 😀
První verze kompletní DÚR na D3 mi tu leží na stole. Je na ní rok 2000, realizace možná 2030. A to je akce, která je už rozjetá a všechny státní orgány (včetně MŽP) a organizace ji podporují a je už roky zanesená ve všech plánech. Když nyní přijdete s úplně novou dálnicí, tak to rozhodně méně než 30 let nebude.
Nejde o podíl provozu, ale o to, že jsou všude auta.
Nestačí vám na předjíždění kamiónů 2+1?
No ty kráso, tohle potřebovalo nutně udělat už před 30 lety s došlo na to až nyní.
Vyprojektováno: asi 1986. Realizace: možná 2024-2025. Mluvím o úseku ČB – Češňovice