Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Čtyřpruh na I/27 mezi Šlovicemi a Přešticemi se začne stavět na jaře, cena v tendru klesla

Modernizace silnice I/27 severně od Plzně. Pramen: ŘSD
Modernizace silnice I/27 severně od Plzně. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic už otevřelo nabídky na výstavbu přeložky silnice I/27 v úseku Šlovice – Přeštice na Plzeňsku. Šest kilometrů nové silnice, která se má změnit na čtyřpruh, je ochotno nejlevněji postavit sdružení IMOS a Váhostav. Přišlo s cenou 911 milionů korun, což je 88 procent projektantských předpokladů. Oznámil to na twitteru šéf ŘSD Radek Mátl.

„Nyní bude probíhat vyhodnocení a stavba by měla být zahájena začátkem stavební sezóny 2020,“ dodal Mátl. Stavba potrvá tři roky a prodlouží čtyřpruhový úsek silnice I/27 od Plzně na jih. Její součástí je i obchvat Horní Lukavice.

Stavba I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Stavba I/27 v úseku Šlovice – Přeštice. Pramen: ŘSD

Silnice I/27 je hlavním tahem z Plzně na Klatovy a Železnou Rudu. „Tento úsek je jedním z nejzatíženějších úseků této komunikace,“ píše se v dokumentaci ŘSD. Podle silničářů stavba mimo jiné odstraní místo častých nehod v prostoru Vysoké. Stavba zahrnuje mimo jiné osm mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a jeden protihlukový val.

ŘSD chce zkultivovat velkou část I/27. V pokročilé fázi přípravy je například obchvat Klatov, který by se měl rovněž začít stavět příští rok, či obchvat Přeštic. Silnice I/27 se přestavuje na čtyřpruh i na severním okraji Plzně.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

Snad se při projektování počítalo s tím, že poblíž je výrobna betonových prefabrikátů s produkcí vazníků o délce snad až 40 metrů a pro manipulaci s takovým nákladem je přeci jenom zapotřebí o trochu víc místa než pro Fabii.

Jirka

Jakože na „dálnici“ se to vejde hůř než na dosavadní silnici?

Kalanis

Jde mu spíše o nájezdy či „oblíbené“ kruháče.

J.K.

Paráda, průjezd Horní Lukavicí nikomu chybět nebude …. Jenom tedy tímto směrem bude výrazně lepší silnice než dráha.

Berry

Přesně tak. Výborná zpráva. Stávající silnice je nekapicitní a tím pádem značně nebezpečná. Spolu s obchvatem Přeštic dojde k výraznému zkvalitnění dopravy a životních podmínek nejen pro občany dotčených obcí. Pokud však bude POVED organizovat dopravu směr Klatovy jako nyní, tak bude veřejná doprava po dostavbě přeložky naprosto nekonkurenceschopná. Neustálé zpoždění a narvané spoje v době přepravní špičky těžko někoho přesvědčí odstavit auto.

František

A co chcete, když stavíte lepší a ještě širší silnici, zatímco trať zůstává při starém a o jedné koleji? Možná teď zkuste kraj přesvědčit o výhodách dlouhých a ještě delších moderních autobusů oproti sice možná občas už i moderním, leč po zcela nedostatečné infrastruktuře jezdícím vlakům. Ovšem, čím více vozidel na cestě, tím zase vyšší nebezpečí. Někdy vám nevím, co vlastně chcete. Občas se mi chce přidat hořké slovo, ale kašlu na to. 🙂

mirek

Opravdu je tam nutný čtyřpruh, nebo by na dalších 20 let stačil půlprofil v nové trase? A proč ten čtyřpruh nepokračuje aspoň k Přešticím?

J.K.

Intenzity jsou na čtyřpruh, končí to tam kde bude navazovat obchvat Přeštic. Ten už bude jen ve dvou pruzích.

František

A trať teď můžete zredukovat na bezkolejnou…

libor

nojo, nemůže být všude super silnice i železnice… je to o kompromisech. Podobně jako třeba Kladno, má dvě dálnice na Prahu, tak nepotřebuje teď honem rychlodráhu…

Vít

Další dobrá zpráva. Co se to jen děje? Že by vánoce?

1975

Příprava, práce, práce a zase práce – vysmívaná, ale v čase jako jediná přináší nějaké hmatatelné výsledky. Jen u nás každý chytrák ví, že by to uměl lépe.

Partneři

Škoda transportation