Čtyřmiliardový obchvat Třebíče dostal zelené razítko, stavět se má za tři roky
Silnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSD
Díky přeložce má z hlavní trasy mimo jiné zmizet úrovňový přejezd na trati Brno – Jihlava.
Díky přeložce má z hlavní trasy mimo jiné zmizet úrovňový přejezd na trati Brno – Jihlava.
Doplním dvě informace, které tady nejsou možná priliz známé:
Zastřešení tunelu je plánováno doplnit až po stavbě nových reaktoru v Dukovanech.
Hlavní směr dopravy v Třebíči v této ose je ráno Borovina – Dukovany a odpoledne zpět.
krajským šéfem ŘSD je bývalý vedoucí odboru dopravy Třebíče, tak si to ohlídal 😁
A jen 2 měsíce po jeho odchodu z funkce byl (byť ne jmenovitě, nicméně funkčně to spadá) svým vlastním bývalým zaměstnavatelem kritizován za toto: https://www.trebic.cz/tiskove-prohlaseni-k-oprave-prutahu-mestem/d-61039
P. S. Jak to že teda nedovedl prosadit realizaci obchvatu už za dobu svého 12+letého působení v té funkci? 🙂
Tohle se tak píše, aby vedení měst nepřišlo o politické body. Ta prohlášení se dějí napříč republikou. Tyhle věci jsou řešené přes úřední desky a zástupci měst o tom ví.
Pyrrhovo vítězství. Levou/západní část obchvatu nelze vůbec nazývat obchvatem. Je to průtah, který má slušnou šanci na to, že se bude za dalších 20 let stejně obchvacovat, asi jako je nyní v plánu stavět obchvat obchvatu Havlíčkova Brodu. Ano, sice je v Třebíči celkem dost aut/24 h, rozhodně však na takové město nic tragického ! A kolik z toho je tranzit ? V konečném důsledku se zde za 4 mld plánuje takový městský okruh/průtah, který přesměruje dopravu do průmyslovky a obchoďáků mimo centrum. Myšlenka pěkná, jen nevím, jestli na tohle má přispívat daňový poplatník z každého koutu republiky a hlavně… Číst vice »
V zásadě souhlasím, až tedy na to, že by Třebíč neměla problém s tranzitem.. Předem upozorňuji, že nejsem ani zásadním příznivcem ani odpůrcem připravované varianty, ale to co se chystá mi nepřijde ideální. Už jenom proto, že pokud má být připravovaná trasa využita na přepravu nadrozměrných kompnent na Dukovany (jak jsou zdůvodňovány obchvaty na trase z Jihlavy do Dukovan), tak tedy nevím, jak to jde dohromady s tunely a zastřešením chystavné komunikace. Navíc tedy nerozumím argumentům města a ŘSD v tom, že trasa, která by začinala před Krahulovem a „podešla“ Třebíč jižně nad Starčí, Stříteží a Kožichvoicemi a zpátky na… Číst vice »
Původní trasa bude o něco kratší, ale povede přes 6 křižovatek řízených SSZ, zatímco nová povede kompletně mimoúrovňově. Po I/23 přes Třebíč jezdím pravidelně a fakt si nemyslím, že by někdo dobrovolně zůstal na stávající trase
Že by nějaká doprava zůstala na staré skrz centrum, o to bych se opravdu nebál. Obchvatem to bude poměrně zásadně rychlejší, při nejhorším se světla nastaví tak, aby to tak vyšlo. 🙂 Ohledně nadrozměrných přeprav .. naprostý souhlas, naopak by se mělo hledat řešení bez tunelu a bez PHS, především tedy kvůli výškovému omezení. Neříkám, že není v Třebíči tranzit, nicméně v porovnání s mnoha jinými městy s podobnou intenzitou dopravy je to velmi, velmi malý podíl. A je to tím, že I/23 je víceméně regionální silnicí, vůbec ne charakterem první třída. Nákladní dopravy je zde také poskromnu a to… Číst vice »
Je to obchvat silnice I/23, tedy státní silnice.
Dle vyjádření třebíčské radnice, dalo ŘSD radnici samo rozhodnout o tom, kterou variantu preferuje.
To vůbec nepopírám. Ale ŘSD má stavět obchvaty a ne tohle. Stavby tohoto typu se stavěly v 80. a 90. letech a dneska většinu z nich musíme opět obchvátit. Ať už jde o Mikulov, Havlíčkův Brod, Mošnov, a najdeme hromadu dalších, protože vedly blízko a obestavěly se buď zástavbou, nebo je tam tolik úrovňových křižovatek, které jsou silnými závadami, že je potřeba to řešit novou trasou nebo už tam jsou kruháče a není to kapacitní. A tady se to v bledě modrém plánuje opět. Nehoráznost. Město bude samozřejmě preferovat tu trasu, která jim za státní peníze vyřeší jejich městský problém,… Číst vice »
To v H. Brodě byl čistý průtah. Asi to samé co v Třebíči vzniklo v 80. (demolice Stařečky za účelem čtyřproudovky) a 90. (Sportovní ul., mmch. předtím za tím účelem přeložena železnice) letech.
Mikulov je příliš malý na to, aby měl relevantní objem vnitroměstských cest + naopak má silný tranzit = tam je odlehlejší obchvat logičtějším řešením.
Mmch. odlehlejší obchvat Třebíče by namísto 4 mld. Kč stál kolik?
No a to je právě ta správná otázka – nestálo by to +- stejně nebo jen o málo víc? Protože mi přijde, že trasa více na jih je mnohem méně členitá, v podstatě 2 x přemostění (Stařečský potok na západě a Jihlava na východě), pravděpodobně žádné tunely a zastřešení a prakticky žádné bourání stávajících objektů. A vracím se opět k otázkce „vnitroměstské dopravy“ – opravdu si myslíme, že většinu intenzit, které mají start/cíl v rámci města, přesuneme na chystaný „obchvat“? Pochybuji… nevidím moc důvodů, proč by se tak mělo dít.. pojede někdo z Boroviny řekněme do nemocnice (která je v… Číst vice »
Z (i kdyby „staré“) Boroviny do horní části Domků.
Z většiny Nových Dvorů/Nového Města do Domků (aniž by se muselo mířit k té… nemocnici).
Plus aby tranzit od Velkého Meziříčí kamkoliv na západ/jih jel po obchvatu – což by při východním napojení obchvatu až v místě východně od čističky dost možná nejel.
Proč tu byla smazána diskuze?
https://zdopravy.cz/proc-zmizely-dnesni-komentare-a-zobrazovala-se-reklama-v-placene-verzi-191523/
Novostavba obchvatu s tunelem, mosty a několika MUK za 4 mld.
Rekonstrukce Žst. Tišnov a přilehlých mostů přes Svratku za 3,5 mld.
Tady je něco špatně, když jsou opravy na dráze stejně drahé jako novostavby silnic.
Povrchní srovnání. Ceny materiálů, včetně vybavení pro železniční provoz lze těžko srovnávat bez obou vedle sebe ležících položkových rozpočtů. Ale pro začátek stačí možná se podívat na cenu jednoho sloupu trakčního vedení, návěstidla, výhybky, podchodu, nástupišť vč. zastřešení, atd. (což nebude opraveno, ale zakoupeno jako nové.
A jak by se vám líbilo třeba pak srovnání cena a osobokilometry či tunokilometry?
Východní část „obchvatu“ je naprostá příšernost jako vystřižená z minulého století.
Řekl bych, že právě naopak spíš západní část. Nebo je ještě možnost, že si pletete světové strany. 🙂
Navržená trasa je poplatná tomu, že má řešit i vnitroměstský transit. Trasa kompletně mimo město čistě pro potřeby meziregionální dopravy na I/23 by se ne neuživila.
Ano, kdyby si půlku tohoto díla financoval kraj Vysočina společně s Třebíčí, asi bych proti němu nic neměl ..
No to je otázka – a navíc, jeden z hlavních argumentů je přeprava nadrozměrných komponent do Dukovan, což nevím, nakolik trasa s tunely a zastřešením řeší… protože jinak jsou všechny krajem budované obchvaty na II/405 a II/152 tak nějak k ničemu…
Rozměry co má projet jsou dávno známé a obchvat s tím počítá.
Jo, za 4 miliardy by to mohlo jít i bez kruhacovyho pekla
Co je na té východní tak špatného, prosím vás ?
Samozřejmě jsem myslel západní, ale napsal východní, pardon.
Jasně, překlep, myslel jsem východní.
Tybrďo, tak kterou teda. Už se v tom ztrácím. 😀
Jasně že západní, v této diskusi se nedají dělat opravy :-(.