Čtyřmiliardový obchvat Třebíče dostal zelené razítko, stavět se má za tři roky

Silnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSDSilnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSD

Díky přeložce má z hlavní trasy mimo jiné zmizet úrovňový přejezd na trati Brno – Jihlava.

Příprava obchvatu Třebíče v podobě přeložky silnice I/23 se posunula do další fáze. Krajský úřad Kraje Vysočina vydal k šestikilometrové stavbě souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivů na okolí (EIA). Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v návaznosti na to letos očekává vydání územního rozhodnutí.

Žádost o územní rozhodnutí společně s posouzením EIA podalo ŘSD na podzim 2022. Po vydání územního rozhodnutí hodlá začít pracovat na dokumentaci pro stavební povolení a bude moci zahájit výkupy pozemků. Stavba by měla začít v roce 2027, potrvá tři roky. Odhad ceny nyní činí 4,2 miliardy.

I/23, obchvat Třebíče. Pramen: ŘSD

I/23, obchvat Třebíče. Pramen: ŘSD

Vytížená silnice, kterou využije až 20 tisíc automobilů denně, vede fakticky středem starobylého města a rozděluje ho vedví. Prochází městem od západu k východu přes ulice Pražská, Sucheniova, Bráfova, Sportovní a Brněnská. Provoz mimo jiné komplikuje množství světelných křižovatek.

„Stavbou obchvatu dojde k výraznému vyvedení dopravy převážně mimo zastavěná území města. Nová přeložka sníží dopravní zátěž v centru. Snížení množství výfukových plynů bude mít pozitivní dopad na životní podmínky obyvatel,“ stojí v materiálech ŘSD. Díky přeložce má z hlavní trasy mimo jiné zmizet úrovňový přejezd na trati Brno – Jihlava; nová silnice bude trať podcházet. Součástí obchvatu bude devět mostů, jeden hloubený tunel (překrytí hlubokého zářezu zhruba na 230 metrech) a jedna lávka.

Komunikace I/23 je důležitou spojnicí v jižní části republiky, začíná u dálnice D3, prochází Jindřichovým Hradcem, Telčí, Třebíčí, Náměští nad Oslavou a Rosicemi a napojuje se na dálnici D1.

Tagy I/23 ŘSD Třebíč obchvat
30 komentářů