Čtyřikrát přes hranice. Ve Šluknovském výběžku odstartovala nová autobusová linka
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Nově bude třicetiminutový interval mezi Varnsdorfem a Rumburkem.
Jojo, lidi už nadávaj, že se nedostanou přímákem z Poustevny do Varnsdorfu, ale hlavně že se můžou jet vykoupat do říše. Jeden krok kupředu, deset nazpět.
Tak se na Bytexu prestoupi. Doted prestupovali co museli na Krasnou Lipou.
7 minut 5 kilometrů z Ebersbachu do Rumburka to zasluhuje potlesk… Hlavně když administrátor vlakových stránek fandí autobusům.
17 minut neudržím prst na klávesnici
Ale je to vcetne obsluhy celeho Filipova, tedy v dochazkove vzdalenosti jsou vyznamne casti Neugersdorf.
Je tady někdo, kdo vůbec jezdí autobusem? Celá léta byl spoj z Poustevny přímo do Vdf. Teď se leze sousedům do zadní části a takhle to dopadá. Zkuste si to pánové a projeďte se…… Uvidíme, co řekněte pak…….
Jsem zvyklý při cestách přestupovat v rámci IDS JMK. A je to lepší, než když jezdili sice přímé spoje, ale byla jich tak půlka. Ne díky, vracel bych se nerad.
Ještě je otázka, jak je to s přestupy? Často by měl vyjít. Pokud se občas ujede, tak interval takový že není velké zdržení.
Pokud je někde čekačka, propagovat to(spousta lidí se přestupů bojí).
Tyhle přeshraniční spoje jsou moc fajn. Konečně se otevírá plný potenciál Shengenského prostoru pro veřejnou dopravu. Jen houšť!
Ano, přesto se ještě pořád najde dost (autocenzura), kteří by obnovovali hranice a stavěli ploty.
Ještě by to chtělo zamakat na tarifech. Č.Velenice – Gmünd 137,- (s In-100), jinak 202,-.
Zaintegrovat Gmünd do dopravy jihočeského kraje by mohlo být řešením. Např. Znojmo – Retz podle cd.cz = 227 Kč (bez In-Karty), idsjmk.cz = 34 Kč. Podobně je „integrované“ jízdné asi o polovinu levnější směrem na Slovensko v relaci Velká nad Veličkou – Myjava.
Tak přes web rakouských drah 2,80 euro….
Už jsem se chtěl radovat ale opět to diletantsky nenavazuje na vlak do Děčína takže z Jiříkova nemůžete na vlak přestoupit. Vlak odjíždí v 09 a autobus přijíždí ve 22 takže skoro hodina čekání
Já Vám tedy nevím, školy na to nemám, ale IDOS o spojení Jiříkova s Děčínem hovoří úplně jinak, než Vy 🙂
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?time=05:00&f=Ji%C5%99%C3%ADkov;%20D%C4%9B%C4%8D%C3%ADn&fc=1&t=D%C4%9B%C4%8D%C3%ADn&tc=1
Zkoušel jste se podívat na nové jízdní řády nebo jen diletantsky cosi kritizujete? Bus příjezd k nádraží v Rumburku před celou, odjezd po vlaku po celé. Takže místo pomluv, to chce fakta.
Povedlo se konečně z toho vyšachovat vlaky, aby to šlo jen busem gratuluji!
Jak si nepovedlo, do Děčína se dá dostat z Jiříkova i nadále vlakem, buď 401 a přestup na vlak v těch 08 a nebo 410, jež přijede těch 22 a na vlak do Děčína v půl. Jen ten první jede přes Německo a ten druhý tradičnější cestou. A že je bus rychlejší než vlak i s jedním přestupem navíc? Jo, tak to je otázka na Správu železnic a toho, jak se stará o tratě.
Ty vlaky, co i přes dobré přípoje v Ebersbachu i Rumburku vůbec nikoho nevozily? Autobus v hodinovém intervalu toho zvládne mnohem víc.
Bohužel se tak ztratilo přímé spojení ze směru Poustevna, Vilémov, Mikulášovice, Křečany do Varnsdorfu. Přestup v Rumburku s přestupním časem 3 minuty v jednom nebo 7 minut v druhém směru bude zajímavý. Už vidím jak se to bude líbit dojíždějícím studentům středních škol ve Vdf. (žádný ze starostů, kteří byli na seznámení s novým trasováním, zatím/už nemá děti co by potřebovaly do Vdf dojíždět.)
Normální přestup, funguje to jinde běžně, tak proč by to v Rumburku nezvládli?
Protože to závisí na řidičích, zda-li budou na sebe čekat. Ne, že bych nikdy nezažil příjezd do zastávky Rumburk, Bytex 01, kde je ten uzel, a neviděl jak navazující spoj právě odjíždí, neboť odjíždí přesně na čas.
Tak v Rumburku to asi funguje jinak než ve zbytku republiky… Nezávisí to na řídících, ale na tom zda jsou spoje s garantovaným přestupem či nikoliv. Já taky viděl věci před 20 lety, ale neodvozuji z nich, co je dnes.
Tak jsem zvědav co přinese praxe. To, že nějaký přestup garantovaný nevidím nikde explicitně uvedeno: https://jr.kr-ustecky.cz/PortalJR_DATA/401/20221211/401Ln-221211.pdf Autobusem přes Rumburk v různých směrech jezdím co chvíli, žádných 20 let zpátky.
Představte si, že je přestup garantovaný nemusí být napsáno přímo v JŘ. Dokonce i vlakové JŘ už uvádějí jen, když připoj nečeká. Zvládají to jinde v republice, ale Rumburk je asi něco extra, podle toho co tvrdíte.
Co takhle zavolat Centrální dispečink DÚK: 475 657 657 když přípoj ujel?
V Lovečkovicích jsem zaslechl rozhovoř řidiče s dispečerem, zda může odjet, i když přípoj ještě nedorazil . Prý se mu už stalo, že se musel v Habřině otočit a vrátit, protože nečekal na přípoj. 🙂
Ono se dobře radí, a kritizuje řidiče aby čekal na připoj i když už na své lince podle svého jízdního řádu má dávno odjezd a za zády mu dalších 10 lidí hučí proč nejede, že na konečný nebudou stíhat přestup na vlak. Na kraji si to do počítačů lehce naťukají, ale realita je pak úplně jiná, a ve finále je pak zase špatnej jen šofér busu
V rámci IDS JMK běžná záležitost, prostě počká. Od toho je dispečink, aby zavolal řidiči, že čekat nemusí, je-li zpoždění příliš velké a už by jel stejně další spoj. A i ten vlak počká. Když to jde na jižní Moravě, proč by to proboha nešlo na Šlukonovsku? Tam je nějaká zvlášní myšlenková zóna?
Ano, sudety….
To je jen pitomá výmluva…
Jo jo většinou to odnese řidič,když na zastávce nastoupí 30 lidí kteří jedou jako skupina na stejné místo a i se stejně vrací tak než aby si koupili hromadný lístek koupí si každý zvlášť. A poslední pasažér řekne vy už máte zpoždění to jsem zvědavý zda-li to stihnete na nádraží aby nám neujel vlak jinak si budu stěžovat
S tím zbytkem republiky bych byl dost opatrný. To, že se člověk může mimo vlak/vlak spolehnout na přípoj, je u nás spíš vzácnost než pravidlo.
Kde u nas, ve vybezku? Busline v poslednich letech to uz taky daval a ted to funguje na ceske pomery nadprumerne.
U nás v ČR.
Kde je to u vás v ČR? Tam kde funguje skutečné IDS, tak to mezi zaintegrovanými spoji problém není.