Čtyři z deseti nových prodaných aut v Evropě jezdí s elektromotorem

Výroba elektromobilů Volvo C40 v belgickém Gentu. Pramen: Volvo CarsVýroba elektromobilů Volvo C40 v belgickém Gentu. Pramen: Volvo Cars

Auta se spalovacími motory klesají k polovičnímu podílu na trhu, v Česku tvoří stále přes 90 % nově registrovaných vozidel.

Elektrizace osobních aut v Evropě výrazně pokročila. Podíl aut, která v sobě mají elektromotor, stoupnul letos ve druhém čtvrtletí  již na 41 % všech nově registrovaných vozidel Jen na baterie zvládnou jet dva z deseti nově registrovaných vozů. Ukazují to data dnes zveřejněná sdružením evropských výrobců automobilů ACEA. Ta ukazují další velký skok v zájmu zákazníků o elektromobilitu.

Do aut s elektromotorem patří tři kategorie vozidel. Největší podíl mají hybridní vozy (HEV), které jezdí hlavně na spalovací motor a baterie slouží často jen pro přesun na krátké vzdálenosti. Jejich podíl klesl na 22,6 %. Plug-in hybridy (PHEV) dosáhly v druhém čtvrtletí podílu 8,7 % celého trhu. Bateriové vozy (BEV), tedy auta s čistě elektrickým pohonem, tvořily 9,9 % všech registrací. Podíl aut pouze se spalovacími motory vytrvale klesá, zatím spadl na 55,8 %, když většinu tvoří registrace benzínových pohonů. Dieselové tvoří již jen 17 % nově registrovaných vozidel.

Výjimkou jsou některé trhy, například Česko, kde benzínové a naftové motory tvoří přes 90 % nových registrací. I na tuzemském trhu ale postupně roste zájem o elektrické vozy.

Podle zveřejněných dat došlo během druhého čtvrtletí k největšímu nárůstu registrací bateriových vozů ve Španělsku a Francii. Plug-in hybridy navýšily svůj tržní podíl i přes absolutní pokles, klasické hybridy již ztrácí.

Z pohledu paliv nastává kvůli krizi na trhu s plynem velký odliv od aut na stlačený zemní plyn: za druhé čtvrtletí 62,9 %. Za celé první pololetí se v Evropě prodalo 5,597 milionu všech typů osobních aut, o 14 % méně než v první polovině uplynulého roku.

Tagy ACEA BEV elektromobilita HEV PHEV trh nových vozidel
117 komentářů