Čtyři úseky na konec roku, prodloužení o více než 3 km. Brněnský okruh bude letos z poloviny hotový

Betonáž mostu přes Tomkovo náměstí. Foto: ŘSDBetonáž mostu přes Tomkovo náměstí. Foto: ŘSD

Začala soutěž na zhotovitele průzkumné štoly pro tunel Vinohrady.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Jsem zvědavý, nakolik reálně (aktuálně, bez tunelu) pomůže zprovoznění Rokytovi kolonám v Židenicím a kolik aut kvůli tomu začne jezdit přes Vinohrady. Snad to pomůže dost, ale nedokážu odhadnout, kde to bude na škále žádné – velké zlepšení.

Pavel

Zdravim, nevite nekdo zda je pravda, ze silnice na Zabovreske 2 bude jiz dokoncena a predana k uzivani na jare?

Daniel

Těch 50 m co staví už dva roky by už měli konečně otevřít 🤣

PeS

A který rok ?

Pepan

Nebude, pod tou silnicí ještě není dokončená betonáž na hlubších stavbách, jako třeba stoka. A beton zraje zhruba měsíc.

kodl

Zajimavy planek s daty uvedenim do provozu. Nejen co se tyce okruhu Brna ale i dalnic to dela dojem, ze minule desetileti, zhruba od roku 2012 do 2020 se neudelalo a ve vystavbe nebylo proste vubec nic.

Doufam, ze se to podobne doby jiz nikdy nedostaneme.

Gregyros

Bárta..

Daniel

Staví se to od Pisáreckého tunelu (přivaděč na D1) někdy na začátku devadesátek 🤣 toho co to tenkrát posvětil bych rád viděl.

Božidara Veselá

Od R. 1990 v Brně vládli až do teď!! ODS. Podle toho to v Brně taky vypadá.

LIkas

Pište prosím fakta:
90-94 HSD-SMS 19, OF 11
94-98 ODS 14, KDU-ČSL 5
98-02 ODS 16, ČSSD 12
02-06 ODS 22, ČSSD 11
06-10 ODS 19, ČSSD 13
10-14 ČSSD 19, ODS 14
14-18 ANO 13, ODS 11
18-22 ANO 18, ODS 14
22-26 ODS+TOP 16, ANO 13

Karel

To si mohou dát s Prahou soutěž, kdo bude mít celý okruh dřív😉❗️

ZdendaP

Ve skutečnosti je to soutěž ŘSD proti ŘSD.

PetrN

VMO Brno je srovnatelný s MO Praha a ten v gesci ŘSD opravdu není… Jediným rozdílem že v Brně není vůbec plánovaný východní dálniční obchvat, jen současné vedení D1 z jihu a pak ze západu v podobě budoucí I/73

Daniel

A Brno do toho nemá co kecat.

Otto

Takže budeme mít polo(o)kruh 🤔…a to se vyplatí

OndraG

Pane kolego a jak by jste si to představoval? Že by se celý okruh stavěl najednou? To by šlo, ale muselo by to být na „zelené louce“ a ne v zástavbě a za plného provozu! Mezi námi, jsem rád za každý kousek, který se uvede do provozu!

Daniel

Hitler měl plány na stole za tři měsíce, kolem přehrady, ty tři pilíře tam stojí dodnes, spojil by to zadem přes Troubky.

Luboš Beneš

No vlastně ta druhá půlka se dá projet po kapacitní silnici už teď. Takže hotovo.

Koťas

Na vychode tim myslite pres Vinohrady nebo pres Gajdosovu?

Daniel

Ještě na to má navazovat Spalovna kde už teď se nedá vůbec jezdit.

PetrN

jo a ještě soustava křižovatek na Opuštěné a Zvonařce 😀

ludek

vytvořit městský okruh trvá 35let – od r.98 do r.33, neuvěřitelná doba

Karel

Furt čipernější než pražáci🤣❗️

Lukáš

Tak se do toho konečně dejte. Už na Vás všichni čekají.

Daniel

Od stavby tunelu v Pisárkách.

Dony

Tak Brno ten okruh snad nakonec doplácá dřív jak Praha. A to ta startovní pozice byla jinde teda.

PetrN

Na to bych nevsadil ani fň 😀 východní část snad jo a dodrží se termíny. Ale jižní část včetně tunelu pod Červeným kopcem je bohužel totální sci-fi. Jižní cast VMO bude v budoucnu dlouho suplovat rozšířená a věřím že dobře průjezdná D1

Peeetr

Ani náhodou.
Pokud se nepostaví ještě dál na jih než nynější D1 něco pro skutečné vyhnutí se Brnu, tak D1 bude u Brna zacpaná v pracovních špičkách navždy.

Videnska

S D1 už nejsem vůbec optimista. Podle lednového letáku stavby 01191.B se nakonec s křížením D1/D52 neudělá vůbec nic co by mohlo průjezdnosti pomoct. Zůstanou tady dva pruhy, namísto slibovaných tří. Tak kolona před úzkým hrdlem bude třeba kratší, ale o pruh širší.

PetrN

Podoba MUK D1 x I/52 se teprve řeší, bude se teprve zpracovávat nová DUSP mj. i kvůli plánovanému vedení VRT a terminálu Vídeňská se kterým musí být stavba prostorově koordinovaná, informace v letáku na které se odkazujete jsou tam už dávno napsané a nemusí být aktuální. Příprava tak začíná víceméně od začátku a stále je ve hře i plnohodnotný průchod touto MUK v hlavním směru 3+3 stejně jako různé uspořádání ramp… Doufejme že vyhraje zdravý rozum, tady 3+3 být musí. V případě křížení D1 x D2 je naopak průchod 2+2 naprosto v pořádku, protože vazba s D2 je extrémně silná… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Přivedení D52 na D2 je do nebe volající hloupost, stejně jako vypuštění jihozápadní tangenty ze ZÚR. Současná podoba jižní tangenty je nic neřešící paskvil.

PetrN

no relace Praha -> Vídeň bude furt realizovaná logicky přes Vídeňskou, ikdyž bude značená okolo přes D2 a JT. Výhodou přivedení tranzitní dopravy z D52 přes JT na D2 je ta, že dva jednoznačně nejvytíženější tranzitní směry kolem Brna, tj. Praha-Bratislava a Ostrava-Vídeň se nebudou prolínat na kritickém úseku D1 mezi Exity 194 a 196, ale sjedou z obou směrů právě na exitu 196, což je poměrně zásadní posun a zkapacitněná D2 by to měla zvládnout včetně křižovatky D1xD2 na které stejně furt zůstanou nejvytíženější rampy Praha-Bratislava, kde prakticky nedojde ke změně… Jinak samozřejmě souhlasím že JZ tangenta by tak… Číst vice »

PetrN

Tranzitní směr Praha-Vídeň, resp. konkrétně Kývalka-Rajhrad je z pohledu těžkých nákladních vozidel vcelku minimální, konkrétně cca čtvrtinový oproti Rajhrad-Rousínov a nemyslím si že by se to nějak mělo navýšit s dostavbou D52 na hranice, pokud se podaří zrealizovat obchvat Znojma a případně další plánované přeložky či obchvaty na I/38…

Daniel

Tu ještě teď rozšiřují 🤣

P_V

Brno nedoplácá, ŘSD mu ho doplácá.

mgr.pavel

Nevíte někdo, existuje také Brněnský institut pro urážení Prahy, jako analogie k https://www.facebook.com/PrazskyInstitutProUrazeniBrna/?locale=cs_CZ ? 🙂

PeS

Už aby to bylo !