Čtyři roky Blanky. Počet aut v tunelech roste, TSK výročí připomenula videem s nebezpečnými řidiči

Tunelový komplex Blanka. Foto: SatraTunelový komplex Blanka. Foto: Satra

Tunelový komplex Blanka oslavil tento týden čtyři roky od zahájení svého provozu. Řidiči ho využívají čím dál více, jak ukazují

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

TSK má šikovnou mluvčí. Sice intenzity provozu na nuseláku klesly po otevření Blanky, ale dnes už se provoz dorovnal na 90% procent stavu před Blankou, a nic nenasvědčuje tomu, že se nedorovná na 100%. Čili volnými slovy, SJM v centru poklesla, ale od otevření Blanky roste a nyní se blíží úrovni statistické odchylky. Dopravní indukce.

kolin

Městský okruh by bylo lepší trasovat tak, aby obcházel kulaťák a Podbabu, které jsou dle očekávání přetížené. Mám obavu, že trasovaní přes Letnou mělo především zhodnotit pozemky pod letenským stadionem. Jednu dobu se mluvilo o stavbě společného stadionu Viktorky a Sparty – tuším v Letňanech, aby se uvolnily pozemky pod stávajícími stadiony.

On.

I tento návrh byl, severně od Vítězného náměstí s rampamy do Jugoslávských partyzánů. Problémy by to nevyřešilo kulaťák by b ucpaný ještě víc. Evropská je prostě přivaděč a do tunelu se z ní musí někudy zajet jinak než přes kulaťák to prostě nejde.

Kubrt

Kulatak by mela – castecne – řešit „KES“ – komunikace Evropska Svatovitska od Gymnasijni podel Generála Piky, areálem někdejších vojenských skladů.

Martin

Dana mela krizeni jak s partyzany, tak s evropskou…

kolin

Nerozumím argumentaci, proč by byl při stavbě varianty Dana kulaťák ucpaný ještě víc. Vyhnuly by mu proudy Svatovítská Evropská a částečně i Jug. partyzánů Svatovítská. Takže kulaťáku se vyhnout lze. A kdyby se navíc podařilo zahloubit výjezdy z tunelu, ideálně co nejblíž k Podbabě, zklidnila by se i Jug. partyzánů.

FlyingJ

Škoda že neni šestipruhová, už teď by se tam ten pruh navíc v každym směru hodně hodil…

Jarek

Ona Blanka supluje i pražský okruh, po dostavbě severní části by to mohlo poklesnout.
Výborným nástrojem k regulaci poptávky je taky nenulová cena za využití, v dopravě nazvaná mýto. 🙂

Vojta

Mýto v Blance není dobrý nápad, protože právě Blanka je místo, kudy chcete, aby auta jezdila, právě proto, aby nejezdila všude jinde ve městě.

...

Ok, zaveďme mýto, ale zrušme spotřební daně z pohonných hmot.

JarynJarin

Stejně by všichni jezdili jen ve středním

asdf

Blanku nám může většina podobně velkých měst závidět. Doufám, že se brzo dočkáme rozšíření.

Jarek

Jo, Bém byl takový sympatičtější typ mafiána – krade, ale a zároveň je i docela užitečný.

HonzaX

Příprava Blanky trvala podstatně déle než jeho politická kariéra. On už jen vyzobal třešničky na dortu. Že mezi nimi byly i hrudky zlata? A udělal si reklamu (dnes je to PR) i antireklamu svým následovníkům.

Zbyněk

Závidět? Naopak. Ve Vídni nebo Londýně se nic takového ve městě nestaví, neprojektuje ani stavět nebude, a to už od 70.let. To jen my musíme jít naší, českou cestou… spíše přibývá měst, která se aut zbavují. A ono to (pro někoho kupodivu) jde i bez okruhů.

Vojta

Protože ve Vídni nebo Londýně už v těch 70. letech měli všechny okruhy dostavěné. Blanka a její další rozšíření slouží právě k tomu, aby nejezdilo tolik aut do centra. Stejně tak u nás už někdy od 80. let platí zásada, že uvnitř Městského okruhu (jehož součástí je Blanka, Strahovský tunel, Mrázovka a Jižní spojka), se nové kapacitní komunikace stavět nebudou.