Čtyři nové kilometry stockholmského metra vybuduje česká Subterra
Stanice Rådhuset stockholmského metra. By Arild Vågen - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40697870
Metro ve Stockholmu, které díky barevné výmalbě stanic připomínajících vikingské jeskyně mnozí považují za nejkrásnější na světě, ponese českou stopu.
Je to pohádkové krásné, úžasně působí kombinace teplého a studeného světla, dokonce se mi to líbí více než:Santiago Calatrava: The World Trade Center (WTC) Transportation Hub, New York City (kdo nezná, ať si vygooluje stojí to za to).
Mě stockholmské metro spíš vyděsilo – spousta stanic je jenom vyrubaná DÍRA VE SKÁLE jak se jim to zrovna (ne)povedlo pomalovaná barvou – bez jakéhokoliv ostění, stříkaného betonu, kovových výstuh, nebo nedej bože obkladů… Je tam velmi čisto – až na ty vstupy z ulice.. V porovnání s tím je například Berlínské metro ta nejšpinavější špína..
Protože to je v natolik pevné hornině bez diskontinuit, že si to mohou dovolit. O tom se nám na kontinentu může jen snít.
Pan Honza se měl narodit do doby betonové – tzv. architektonického brutalismu, kdy byl beton úplně všude, jako jediný materiál. Co všechno mu tam chybí ??? Ale z pohledu konzervativního člověka, neuvedl jednu věc,ve které by ho okamžitě doplnil Klaus, který by prohlásil: Místo toho LED osvětlení, se to musí okamžitě přeprojektovat na 25W klasické žárovky, tak jak jsem to měl na Hradě.
jinak se tu přikovám řetězem.
🙂 🙂 🙂 🙂
Stockholmský kolejový systém je vůbec velmi pestrý: – 3 trasy metra, které se v okrajových částech města větví (modrá trasa, o jejímž prodloužení je nyní řeč, je podzemní v téměř celé své délce, na rozdíl od dvou dalších, jejichž povrchové úseky jsou delší) – další 2 kolejové systémy na bázi samostatného metra, zčásti povrchové a přesahující katastr města – 4 (navzájem nepropojené!) tramvajové tratě navazující na metro či vedené tangenciálně – 2 trasy (mimo Stockholm se rovněž větvící do více směrů) příměstských vlaků (vedených mj. až do Uppsaly nebo Södertälje), provozované ovšem (stejně jako všechny výše jmenované linky) stockholmským dopravním… Číst vice »
Skutečně; stejně tak MTR i provozuje přinejmenším pevná zařízení (?) ve stockholmském metru: https://en.wikipedia.org/wiki/MTR_Corporation#Sweden
Inu, zmátlo mě to, že všechna vozidla metra i „Pendeltagu“ nesou logo a název SL. 🙂
„úzkorozchodní regionální linky Roslagsbanan se dočkají nových jednotek od Stadleru“
Navíc má dojít k opuštění nynějšího výchozího nádraží Stockholms Östra + namísto toho má dojít k prodloužení tratě tunelem až do centra města.
Kluci, moc Vám děkuji za rozšíření informací! Netušil jsem, že systém MHD ve Stockholmu je tak úžasný. 🙂
Díky, že jste se podělili o velmi dobré a cenné informace.
Tunelových zakázek je opravdu nedostatek, tunelovaných zakázek je ale víc než dost.
Ano, ale dostaneme se atk do 2-3 let do fáze, kdy zakázek v ČR přibude hlavně od SŽ: Praha -Beroun, Ševětín – České Budějovice a mám za to, že stále chybí jeden dlouhý tunel na prvním koridoru na vysočině, plánují se železniční tunely pod Prahou, ……….
Nevím to určitě, ale mám za to, že každá tunelová zakázka je i vytunelovaná.